Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat is er al weer veel geschreven, er gebeurt nu zo veel in mijn leven dat ik soms er niet aan toe kom om een berichtje te typen...

terwijl ik dat wel wil, ach je kan niet alles tegelijk.

Fijn om al jullie berichtjes te lezen en betrokkenheid spat ervan af; wat willen we toch graag moeder worden....

Marlijnne; Kreeg ook tranen in mijn ogen toen ik las dat je je meisjes Fleur en Sofie hebt moeten loslaten na 21 weken. Inderdaad zo oneerlijk om het liefste wat je hebt te moeten missen. Vorige week vrijdag was een lieve collega bij mij op bezoek, zij heeft een paar jaar geleden "hetzelfde"(ieder heeft natuurlijk zijn/haar eigen beleving bij zo iets ingrijpens) mee gemaakt; haar zoontje is met 22 weken geboren en overleden. Het was fijn om onze ervaringen te delen en even samen hard huilend op de bank te zitten en aan onze lieve baby's te denken. Wat was de reden bij jou dat het niet goed ging?

Vorige week woensdag zijn we naar onze gynaecoloog geweest; alles heeft zich goed hersteld na de bevalling. Vervolg besproken; de reden dat het niet goed ging met de zwangerschap van Puck, Roos en Vincent is dat mijn baarmoedermond veel te vroeg open ging. Dit is zeer waarschijnlijk te wijten aan de enorme groei van onze drieling. Bij een zwangerschap van een eenling denkt de gynaecoloog dat mijn baarmoedermond zich niet vroegtijdig zal gaan openen. We hopen in het nieuwe jaar snel zwanger te raken met ICSI (dit gebeurt in een ander ziekenhuis) en dan kunnen we na 6 weken weer voor controle naar onze "vaste" gynaecoloog. Hij stelde voor om me dan wekelijks te gaan zien. Nou eerst maar weer zwanger raken...... zou super zijn.

Vorige week laatste zwangerschapskleding opgeborgen in kast, moeilijk moment. Kwam er achter dat ik nog maar twee gewone broeken aan kon... dus afgelopen vrijdag gewinkeld. Leuke nieuwe kleding gekocht, oeps broekmaat 44 maar het zit wel lekker.

Nou dat was het voor nu; hoe gaat het met jullie?

X

Geplaatst

Hey!

@dunja: Bij mij ws het zelfde verhaal als bij jou! Helaas is het oncontroleerbaar,omdat het allemaal zo snel is gegaan..

Maar de meiden waren kerngezond!

Het wordt wel heel spannend een volgende zwangerschap.

Lotgenoten zijn erg fijn, heerlijk toch samen huilen. Goed om erover te praten.

En nu maar gauw zwanger worden....

Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Vertrouwen is heel belangrijk voor de volgende keer. Als het aan mij ligt komt ik elke dag naar het zh!

Dat van je kleren is heel herkenbaar, vorig jaar was ik zwanger en nu doe je weer wat winter/herfst kleding aan en ik pas het niet meer.. Ook dan komt de klap weer keihard aan. Ik was ook niet bezig met van dat buikje moet eraf. Ik had alleen maar verdriet.

Nu heb ik niks te klagen over mn lichaam,maar goed de broek gaat niet meer dicht!!

Wij willen ook in januari verder. Na de laatste poging in augustus moest ik echt even aan mezelf denken. Het ging niet goed met me.

En hoe moeilijk ook het gaat weer wat beter. Hele toekomstbeeld was ik kwijt!

Meiden we gaan dr voor met zn allen.

Bianca neemt de aftrap en wij volgen haar!

Hoopvol: Wel weer beter dan? Had je de griep te pakken die schijnt nogal te heersen. Rustig aan heeee.....:-)

MAris:Je zit goed in de bruiloften. Hopelijk kun je lekker gaan shoppen,opzoek naar leuke zwangerschapskleren. Zou helemaal super voor jullie zijn.

Maar je zal er wel druk mee zijn. Altijd een hoop geregel.

Truste iedereeen!!

Geplaatst

hoi meiden,

hier weer een berichtje van mijn kant

Mari, wat een domme apotheek zeg!! kan me daar echt boos om maken, mijn eigen apotheek is ook al zo dom: bij de laatste iui behandeling zei ze dat ik mn meds zelf moest betalen, en of ik even 300 euro neer wilde leggen... bleek dat ze dachten dat ik ivf deed....

marlijne wat een vredelijk verhaal, heel veel sterkte nog, en alsnog welkom

hoe is t met bianca en goofy?

en dunja, ik werd emo bij je laatste bericht over het gesprek met je collega, maar wel heel fijn dat je erover kan praten met haar...

ik weet niet of je het wilt vertellen hoor, maar neem je je gyn wat kwalijk?dat hij t had moeten weten ofzo?(neem me niet kwalijk als het raar overkomt hoor)

nou ik ben weer aan de betere hand.. was ziek, maar t gaat wel weer.. a.s vrijdag gesprek met de gyn, ik ga wel aankaarten om voor febr nog 1 of 2 x iui te doen... verder ben ik bezig met een lijstje maken wat ik allemaal wil vragen en weten. ik heb bijvoorbeeld nog steeds als ik ongi ben heel erge steken aan de kant waar ik de bbz had, en dus geopereerd ben.. heb dit al een keer aangegeven, maar ze zeiden toen alleen maar: ja meisje je bent daaraan geopereerd.... ja maar we zijn nu wel weer ruim een half jaar verder... en zo zijn er wel tig dingetjes die ik wil weten...

ik merk wel, dat ook al zit ik nu niet in de behandelingen, dat ik er toch bijna net zoveel mee bezig ben in mn hoofd als toen.. herkennen jullie dat?

liefs

Geplaatst

Hallo meiden!!

@ Hoopvol, tis even wat stiller hier hé.... Ben ook wat minder op de computer geweest. Moet mijn energie goed verdelen zo op de dag. Ben nml nog geen knip voor de neus waard. Heb geen energie. Maar goed, dat komt komt wel. Geduld en rust is het belangrijkste nu zegt de dokter! En daar houd ik me dan zo veel mogelijk aan..... (althans, dat probeer ik....)

Ben jij al weer een beetje opgeknapt??

Veel succes vrijdag met je gesprek bij de gyn!! Ik hoop dat je nog een iui mag doen!

@ Dunja, leuk weer wat van je te lezen. Maak je niet druk om je kledingmaat! 44 is een mooie maat, draag ik ook. Hahahahaha

@ Marlijnne, jajajajaja, je hebt ons gevonden!! Leuk hoor meid, schrijf maar gewoon hier mee!!! Hoop echt dat het voor jou in het nieuwe jaar, het jaar gaat worden. (voor ons allemaal!!)

@ Bianca, meid, ik denk aan je!! Knuffels en veel dig-knuffels!!!!!

@ Maris, jij maakt ook een hoop mee!! Ik las op het andere topic van die apotheek. Daar heb ik ook zo de schurft van. Telkens vragen ze hetzelfde. Je ziet toch aan de medicatie die ik in het verleden heb gespoten waar we mee bezig zijn. Of maak eeen andere melding, ipv kinderwens, ivf ofzoiets. Grrr, stelletje mutsen af en toe....

Ook las ik het verhaal van je schoonmoeder en zwager. Moeilijk!! Heel veel sterkte en ik vind het knap dat je even afstand neemt. Denk vooral aan jezelf!! Heel belangrijk!!!!

Up-date van hier:

Ik met het echt rustig aan doen. Mijn energieniveau is echt heel laag. Ben gisteren een bakje koffie wezen drinken op het werk en volgende week ga ik 2 uurtjes werken. De dokter geef steeds aan geduld en rust, dat is het recept voor wat je hebt meegemaakt. Pfff, zo lastig, je hoofd wil veel meer dan mijn longen en lijf aankunnen. Maar goed, het gaat uiteindelijk een keer over!!

Ik wens jullie allemaal veel kracht en liefs en een fijne dag!!!

Knuffel en kussen,

Goofy

Geplaatst

@ Maris, ik lees net op het andere topic dat je volgende week het onderzoek krijgt!! YES!!! Succes hoor!!!!

Geplaatst

Dank je wel voor je lieve woorden

Ja volgende week eindelijk de hystroscopie

Verder tja mijn schoonfamilie heeft nooit geen begrip voor ons gehad en dat zal ook altijd wel zo blijven en helemaal nu de broer van mijn vriend vader word

Hopelijk voel je je snel wat beter en krijg je wat meer energie

Bianca ook hier van mij een dikke knuffel en ik denk aan je

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

hoi meiden,

weer even een berichtje vanuit deze kant

mari, heb ik iets gemist m.b.t je schoonfam?

goofy ik hoop ook dat je je snel beter voelt, heb je oook pijn? en je moet inderdaad lekeer rustig aan doen hoor, niks overhaasten...

ik ben inderdaad wel opgeknapt, alleen is er iets vreemds met mij aan de hand.... ik woog altijd voor de behandelingen rond de 56.5 kilo

tijdens de hormoon behandelingen altijd rond de 58.5 kilo, en nu ik 6 weken geen hormonen/behandelingen meer heb val ik ik in een raptempo af, zonder dat ik anders eet... ik eet juist meer omdat ik weer bezig met mn opleiding ben enzo, maar ik heb me woensdag gewogen en weeg nu nog maar 53.. das dus 5.5 kilo in 6 weken, je ziet ineens mn botten meer, maak me er een beetje ongerust om, dus dat kaart ik ook maar even aan bij de gyn vrijdag.. wat denken jullie ervan?hebben jullie hier ook ervaring mee?

zo ik ga even kokkerellen: rosti rondjes met sla en shoarma:) en een choco moesje toe, die calorieen heb ik nu wel nodig

Geplaatst

@ Hoopvol, bedankt! Ik heb alleen pijn in mijn rug. Dit voornamelijk door het hoesten. Maar verder ben ik meer bezorgd over dat lange herstel. Pfff, de arts gaf aan dat het wel eens een half jaar kan gaan duren eer je weer helemaal je oude ikkie bent. Pffff, zoveel tijd en geduld heb ik niet hoor, hahahahaha.

Dat van dat afvallen daar kan ik je geen raad of advies over geven. Bij beide spuitmomenten ben ik zo'n 7 kg aangekomen. Deze telkens ook wel weer afgevallen. Maar ben net iets zwaarder nu dan voor ik starte met alles. Ben nu 84 kg bij een lengte van 1.73. Pfff, zou er zo graag 10 a 15 kg af willen hebben. En jij kampt precies met het tegenovergestelde. Wat is het toch raar verdeeld in de wereld. Als ik jou was zou ik dat zeker maar even vragen a.s. vrijdag!

Laat je wat weten als je bent geweest???

Smaakte de röstirondjes? Ben daar verslaafd aan geweest, mmmmmm, wat zijn die dingen lekker.

Hier ook niet zo gezond gegeten hoor.....Bruine bonen met uitgebakken spekkies, gebakken uien, rauwe uien met stroop (meerdere eetlepels).... MMMMMM, was heerlijk!!!!!

@ Maris, ik las idd dat je schoonma gebeld had. Daar had ze wel even een aantal jaren eerder aan kunnen denken. Pff, meid, lastig hoor. ik hoop dat je het een beetje naast je neer kan leggen.

Hoe gaat het met jou dieet. Zoals je wel leest bij mij heeeelllll slecht. Bij hoopvol ook maar bij haar moet het!!

@ Bianca, knufffff, denk aan je!!

@ de rest, hoe gaat het?

Fijne avond, ik ga wie trouwt mijn zoon kijken. Ben benieuwd.....

Doeiiiiiiiiiiiii

Geplaatst

Hoopvol ik zal even in het kort uitleggen hoe dat het zit met schoonfamilie hihi het is eigenlijk een langdurige soap maar in het nadeel van mij en mijn vriend en zijn zus en haar man.

Mijn schoonouders zijn vanaf het begin tegen het hele icsi gebeuren geweest zij vinden dit onzin en vinden dat we maar af moeten wachten want dan krijgen we vanzelf wel een kind (heeft mijn schoonvader letterlijk zo gezegd) dus dat zegt al wel genoeg over hoe kortzichtig zij zijn. Mijn zwager en schoonzus (de broer van mijn vriend) denken er net zo over en zij hebben afgelopen zondag verteld dat ze zwanger zijn van hun eerste kindje. Voor hen heel erg mooi maar wij kunnen hier gewoon niet blij om zijn en dat is misschien heel lullig maar het is wel zo. Zij hebben nooit ergens nar gevraagd en alleen maar commentaar gehad op ons en nu hebben zij wat wij al wilden voordat zij elkaar sowieso al kenden.

Zij weten ook niet dat wij in Utrecht lopen en dat is puur en alleen omdat ze er nooit naar vragen en wij dus niks gaan vertellen omdat ze het blijkbaar niet interessant vinden(en dat is niet omdat ze het niet durven te vragen hoor want ze durven wel te zeggen dat het nergens op slaat dat we er geld voor over hebben)

Maar goed gelukkig hebben we een hele goede band met de zus van mijn vriend en haar man en zij heeft er dus zondag wat van gezegd omdat mijn zwangere schoonzus (volg je het nog hihi) aan het klagen was dat ze het zo zwaar had want ze was zo af en toe best misselijk, nou moet je net bij haar zijn want zij begrijpt ons wel en heeft zelf 3 k&^$$%^#t zwangerschappen achter de rug dus die was even best boos zij heeft ook gezegd dat ze niet zo moest klagen en dat ze blij moest zijn dat ze uberhaupt zwanger was en dat ze zich eens moest afvragen hoe wij ons wel niet moesten voelen. Ze zei ook dat ik er alles voor over had om misselijk te zijn nou en toen was ze stil (ik was hier zelf niet bij anders had ik het zelf wel gezegd maar ik moest werken)

Na dit alles heeft dus eindelijk mijn schoonmoeder maandag gebeld en gevraagd wat ik van het nieuws vond en hoe ik het opgevangen had. Toen heeft mijn vriend gezegd dat we er niet blij om konden zijn en dat het gewoon heel moeilijk is voor ons. En dat begreep ze zei ze en we moesten de hoop niet opgeven.

Zo dit was het wel zo'n beetje toch een lang verhaal geworden maar het is zo frustrerend en we hebben ook besloten even afstand te houden.

Dat met de kilo's heb ik geen idee van ik zou het gewoon even navragen als ik jou was.

Ik heb ook juist het tegenovergestelde want ik ben door de 3 behandelingen 20kg aangekomen en die moeten er nu weer af en ik kan je zeggen daar heb ik meer moeite mee dan eraan hihi.

Wij hebben nog wel gezond gedaan met het eten haha want we hadden stamppot rauwe andijvie heerlijk ik moest ook een beetje een bodem hebben omdat ik net van de waterearobic weer kom.

Fijne avond verder nog ik kijk morgen middag trouwens wie trouwt mijn zoon want dan ligt mijn oppaskindje toch in bed nu hebben we voetbal erop staan bleh niks aan maar ja mijn vriend is er gek van

Geplaatst

Even een kort berichtje, hé Maris!! Hahahahhaa, meid schrijf het maar flink van je af hoor!!!

Knap dat je dat waterearobic vol blijft houden!! En pluim voor je gezonde maaltijd!

Ik ga mijn mandje opzoeken!

Tot morgen allemaal!!

-x-

Geplaatst

hey meiden

mari, ik heb je verhaal 2x gelezen en snap m helemaal. Vind t heel erg dat ze zo doen, en ik begrijp jouw gevoel compleet. je schoonmoeder is dus wel een beetje aan het bijdraaien?

Mijn moeder heeft ook ooit eens gezegd dat t niet voor niets is dat ik geen kinderen kan krijgen en dat ivf tegen de natuur ingaat. (ze bedoelde het niet verkeerd) waarop ik heb gezegd dat toen zij kanker had dat chemo dan oook "tegen de natuur" ingaat...

En toen zei ze ja je hebt gelijk nu je t zo zegt....

Ik denk dat ik vanavond stampot andijvie eet....klinkt goed :)

wij hebben ook net van kennisen geoord dat ze een zoontje krijgen, was wel ff slikken, we gunnen het hun natuurlijk wel (al zijn ze pas uit elkaar gegaan en weer terug)maar we ggunnen het onszelf ook zo.... Enfin jullie snappen het wel

liefs

Geplaatst

En, was de andijvie lekker? Hier hebben we snijboontjes met aardappelen en kipschnitzel gegeten.

En ja, als iemand je vertelt dat ze zwanger zijn, het blijft lastig. Je gunt het ze wel, maar jezelf natuurlijk net zo graag.

Mijn schoonzus vindt ons te oud voor het traject. Zelf heeft ze 2 kids zonder problemen heel snel achter elkaar gekregen. Ik ben blij dat het bij haar zo makkelijk is gegaan. Ik gun het niemand om in dit traject te moeten stappen maar een beetje medeleven van haar kant is ook wel gewenst. Ja, ik had ook graag op mijn 25ste een kind of misschien wel 2 kinderen gehad. Maar ja, dat zit er niet in. Ben nu inmiddels 10 jaar verder en we hebben er nog geen. Maar onze tijd zal komen, daar ben ik van overtuigd!

En meiden, die van jullie ook.

Zo dit is weer even mijn aandeel van vandaag. Ik ga mijn mandje weer in!

Weltruste!!!

Geplaatst

welterusten allemaal!

Lekker andijvie;-)

Goofy ik vind jou ook zo dapper en je klinkt altijd zo positief. Tuurlijk weet ik dat je van binnen veel verdriet hebt,maar petje af voor je!

Hoe gaat het met je?

Te oud voor een traject. Kom zeg daar kan ik nou zo boos over worden.

Hoopvol altijd moeilijk omdat van anderen weer te horen. Tjaa we gunnen het iedereen,maar jezelf het meest. Zo is het gewoon.

Wanneer ga je precies verder?

MAris spui maar lekker hoor geen probleem! Weetje het is zo dubbel. Je hebt al zoveel aan je hoofd en dan ook nog van die ingewikkelde familie kwesties. Kun je er toch niet bij hebben. Wel fijn dat het iets beter gaat....

Ik las dat je afspraak had nu?

Hoe gaat het met het oppassen!

Groetjes

Geplaatst

hoi meiden,

wilde jullie ons nieuws delen:) ben vandaag bij de gynaecoloog geweest, en ik heb helemaal open kaart gespeeld, wat betreft onze twijfels bij dit ziekenhuis

onze punten waren namelijk

- in dit zh krijg je altijd maar 1 embryo terug

- teveel verschillende artsen

- voor de bevruchting en terugplaatsing vd embryo's moeten we naar utrecht

- een te vast protocol naar mijn mening

ik heb daar antwoorden op gekregen wat ons heeft doen besluiten om toch hier in arnhem te blijven

namelijk, dat als wij er goed over nadenken dat ze achter onze keus wilt staan om 2 embryo's terug te plaatsen

- zij onze vaste arts is, en meer betrokken word

- de bevructing en terugplaatsing blijven wel in utrecht, maar ze zei dat als we naar nijmegen wilden, dat we dan voor iedere echo daarheen moeten, + dat er een kleine wachtlijst is, en in arnhem mogen we meteen door

- dat vaste protocol wil ze wel versoepelen bijvoorbeeld omdat ik wisselend op puregon reageer, wil ze het ook wel een keer met menopur proberen

dus wij zijn erg tevreden.... we hebben afgesproken dat ik nog 3x iui ga proberen (dit wilden we zelf) omdat ik het nu nog even druk heb met mn opleiding, en dan word icsi toch pittig, en ik wil me voor 01-01-12 goed orienteren op verschillende verzekeringen, wat het beste is om te nemen, en met wie we dus het beste af zijn.

zodra ik ongesteld word, (ongeveer 3 weken) gaan we ook weer bloedprikken op fsh en amh hormoon, en dan begin ik weer aan iui poging nummer 5.

ohja, we hadden het er dus over of het dan ivf of icsi word, en ze gaf het advies om icsi te doen. ze zei letterlijk dat omdat de zaadcellen zo verschillend van kwaliteit/kwantiteit zijn, dat ze niet wil dat we alles voor niks doen, en dan kan ivf net tekortschieten

al met al zijn we happy, er gaat weer wat gebeuren:)

liefs

Geplaatst

Hoopvol wat fijn dat je een goed en verhelderend gesprek hebt gehad. Is best moeilijk om alles zo op tafel te gooien. Het heeft goed uitgepakt.

Nu maar hopen en duimen dat de hele behandeling ook goed uitpakt!

Dat is dan zeker op zijn plaats en ook zo gegund!

Misschien heb je het al verteld hoor,maar wat doe je voor opleiding?

Wat een lekker fris weer! Lekker stukkie gefietst heerlijk!

groetjes

Geplaatst

Hoi Marlijne

Ik deed de opleiding verzorgende ig, maar vanwege dit alles ben ik een niveau lager gaan doen, helpende zorg en welzijn +. ik hoef daar alleen nog maar een paar welzijn opdrachten van, dus de verwachting is in februari klaar te zijn..

ja zeker heerlijk weer, heb net de hond een lange wandeling kado gedaan:)

Geplaatst

Hoopvol wat fijn dat je een verhelderend gesprek hebt gehad. Gelukkig luisteren ze ook echt naar jullie en ben je met een goed gevoel weer naar huis gegaan.

Oh ja en het is niet zo zeer dat ze hte tegen de natuur in vinden gaan dat we dit doen maar ze vinden het gewoon onzin wij moeten afwachten dan word je vanzelf wel zwanger.

Goofy wat een onzin dat je te oud zou zijn net of de wens er eerder niet was en zo makkelijk gezegd van iemand wat bijna van de wind zwanger raakt.

Hoe voel je je nu?

Marlijnne het was inderdaad mooi weer maar wel erg koud hoor haha dat komt ook omdat we vandaag de hele dag naar een pretparkje hier in de buurt geweest zijn met het kinderfeestje van mijn petekindje en dat was erg koud maar was erg leuk. Morgen tot en met woensdag nog even werken en dan het onderzoek donderdag

Dunja hoe is het nu met je?

Geplaatst

hoi meiden

mari, wat vind jou man van zn ouders mening? en hoe gaat hij er mee om? en hebben je eigen ouders er wel begrip voor? zie je erg tegen donderdag op?

Goofy, ik heb er denk ik overheen gelezen, hoe oud ben je? ook alweer zon kortzichtige opmerking zeg...

marlijnne, krijg je nu de 3x ivf opnieuw vergoed? en hoe gaat het met jullie? jij en dunja zullen het vaak genoeg horen, maar vind het zo vreselijk voor jullie, als je zoiets nooit hebt mee gemaakt, kan je je niet voorstellen hoe het is...

bianca alles oke?

ik ga zo even naar de woonboulevard, ga nieuwe lampenkappen kopen:)

fijn weekend ladies

xx

Geplaatst

Weekkkeeennndd, al is het dat voor mij al enkele weken, pffff, ben wel aan verandering toe!!

@ Hoopvol: ik hoop dat je voor de lampenkappen kan slagen! Succes!!

Super dat jullie een goed gesprek hebben gehad in het ziekenhuis! Belangrijk dat je op 1 lijn zit met de artsen!! Succes!!

Ik ben 35 jaar en begin volgend jaar word ik een jaartje ouder hoop ik!

Wel wat ouder om aan een kindje "te beginnen" maar niet te oud. Ik had graag op mijn 25ste al moeder willen zijn, maar je de omstandigheden moeten er ook zijn, toch?

@ Maris, ik las dat je schoonouders op de koffie kwamen? Hoe ging het? Ik ga zo even op de andere topic lezen, misschien heb je het al geschreven! Werkse!!

@ Bianca,

@ Dunja, hoe gaat het bij jou?

@ Marlijnne, heerlijk meid, dat je lekker even hebt gefiets! Ik wou dat ik het kon.

Hier rustig aan, langzaam neem ik iedere dag een kleine activiteit erbij om weer conditie op te bouwen. Dinsdag ga ik 2 uurtjes werken, ben benieuwd!

Meiden, een fijn weeknd en tot schrijfs weer!

Knuffeeellllssss.

Geplaatst

Hoopvol mijn vriend denkt er net zo over als ik alleen is hij het gewend dat die mensen zo zijn en kan hij het makkelijker naast zich neer leggen, maar hij begrijpt wel dat ik dat niet altijd kan.

Mijn ouders hebben gelukkig wle alle begrip en zouden ons overal bij helpen waar dat kan, mijn ouders willen niks liever als opa en oma worden en zij zien ook echt hoeveel pijn wij er van hebben.

Nee zie ook nog niet erg tegen donderdag op dat is ook nog wel een eindje weg woensdag komen de kriebels denk ik wel hihi ben trouwens ook nog te druk hoor om me druk te maken.

Goofy doe je wel rustig aan neem niet te snel te veel hooi op je vork meid je moet nog langer met dit lichaam hihi

En 35 is nog lang niet oud hoor en zeker niet voor een kindje dus maak je daar maar niet druk om.

Zo dat was het wel weer even ik ga even op de bank liggen heb namelijk echt veel rugpijn na zo'n drukke dag werken.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

@Maris, hoe gaat het met je rug?

Ik krijg hier thuis bijna de kans niet om iets te doen, dus rustig aan doen dat lukt wel. Moet echt weer onder de mensen komen. Het duurt al zo lang dat ik thuis ben.

(oud voel ik me nu wel hoor, maar ben het idd niet, hahahahaha, ik laat die muts ook maar lullen hoor! Hahahaha. Maar het steekt soms wel.)

Hier een rustig dagje geplant. Vanavond Obese kijken. Dit wordt dan ook gelijk het startsein voor mij. Ik ben de afgelopen weken flink aangekomen van het nietsdoen en het eten wat je wel gewoon blijft doen. Geen extraatjes meer en normale hoeveelheden eten en langzaamaan steeds een beetje meer doen, gaat wel goedkomen!!

Fijne zondag lieve meiden!!

Geplaatst

Hoi meiden

goofy, ik vind 35 wel wat ouder dan gemiddeld, maar ZEKER niet te oud :S er zijn vrouwen die beginnen pas veeeeel later, en ik vind dat ieder zijn eigen keuze. ikzelf wilde altijd al graag jong moeder worden, maar ook dat heeft weer met dingen te maken, en tis ieder zijn ding..

mari, ja donderdag duurt nog wel even ja, is het een soort hsg wat je krijgt?

fijne zondag allemaal xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden