Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

goofy idd rot dat je je zo voelt, je zit er ff helemaal doorheen... tis ook allemaal niet niks. enne je bent niet verplicht te schrijven he, jij gaat voor

mari, rot dat je rugpijn er nog is, helpen compressen niet?

hier ook niet zo super...relatie gaat nogal rot. zucht slik traan

x

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoopvol jeetje wat is dat dan ik wete niet wat er aan de hand is maar hopelijk komen jullie er samen uit want het zou toch jammer zijn na alles wat jullie hebben mee gemaakt.

Dikke knuffel

Ja warmte helpt wel iets maar dat is alleen op dat moment en het haalt de pijn niet weg jammer genoeg

Geplaatst

Hoi meiden,

mari tnx voor je berichtje, we zijn er ondertussen wel wat meer uitgekomen gelukkig.. t gaat financieel niet erg goed.. heb nu 2 bijbaantjes, en vrijdag een sollicitatie voor een 3e.. verder stage rijles school af en toe oppassen...alles voor het geld.. hebben niks nada spaargeld meer, en komen nu net de maand rond, en dat geeft een heel onbehaaglijk gevoel, dus vandaar maar even erbij werken.. zucht

hoe is t met je rug?

en de andere meiden?

ik heb morgen mn 1e fm..ben erg benieuwd

x

Geplaatst

Jeetje dat is ook wat hopelijk ben je er snel uit en heb je weer iets geld.

Ik moet zeggen dat wij het ook niet heel breed hebben hoor nu ik al 2 jaar bij huis ben maar we redden ons nog wel gelukkig ik moet wel zeggen dat ik druk bezig ben om ook meer werk erbij te krijgen anders houd het na de 4de poging wel een tijd op voor ons maar goed dat is van latere zorg en maak ik mij nog niet druk om.

Met mijn rug gaat het heel iets beter maar het is nog niet je van het ik moet zo werken en zie alweer tegen het zware werk op maar het moet gebeuren en gelukkig heb ik morgen om 5uur weekend

Succes morgen bij de fm

Geplaatst

hoi mari,

de anderen zijn zo stil hihi ;) geeft niks hoor

fm was wel ok, heb 1 eitje, bloedwaardes waren ook goed, vrijdag de iui

wat voor werk doe jij"?

x

Geplaatst

Wat goed dat vrijdag de iui is hopelijk nestelt het zich dit keer goed in en blijft er lekker een maand of 9 zitten.

Ik werk nu nog 2,5 dag als gastouder en werk 2 dagen in een hotel en daar doe ik eigenlijk alles van bediening tot schoonmaken maar dat is wel erg zwaar moet ik zeggen.

Maar ik heb gisteren toevallig een gesprek gehad om fulltime als gastouder aan het werk te gaan dan heb ik straks 3 gezinnen waar ik werk dus wel heel leuk.

Eigenlijk ben ik bloemist maar daar is geen werk in te vinden hier in de buurt en dat word ook et zwaar ivm de reuma

Geplaatst

Hey lieve meiden,

@hoopvol; wat super spannend vandaag IUI, wat zou het super zijn als vandaag je eitje is bevrucht... ik hoop zo!!!

Nu wachten tot je mag testen...

He wat vervelend dat jullie net de eindjes aan mekaar kunnen knopen, komt dat door de crisis? Hoe gaat het nu met je relatie?

@Maris; Super zeg dat je mag starten met ICSI!!! We starten bijna op dezelfde datum, spannend he! Ik ben net voor vakantie gestart met de pil(blijft een beetje maf starten met de pil om zwanger te worden hahaha) 24 december start prikken, met kerst. Vorige jaar hadden we op de eerste kerstdag een iui, helemaal stil in het ZH, maffe ervaring.

Hoe gaat het met je rug en reuma?

@Goofy; Sterkte en voel je niet verplicht om te schrijven he! Enne lief zijn voor jezelf, je hebt het fysiek zo voor je kiezen.

@hoe gaat het met jullie?

We waren naar La Palma op vakantie; voelde wel dubbel. Eigenlijk had ik nu in een van deze weken moeten bevallen van Puck, Roos en Vincent, dat maakt ons regelmatig verdrietig. Aan de andere kant was het fijn om even zon te voelen en veel te wandelen (berg op en af)en weer lekker om thuis te zijn en onze hond weer te zien.

Oja over mijn vriendin die onverwacht zwanger is geworden; zij is zwanger geworden van een one night stand, condoom was geknapt, morningafterpil gebruikt, maar....het schijnt dat als je eisprong nog niet is geweest en je nog levende spermacellen in je lichaam hebt dat dan de morningafterpil niet werkt(nooit geweten). Daar is zij dus zwanger van geworden. Ze is er pas veel later achter gekomen dat ze zwanger is, namelijk na 5 maanden, ze voelde niks, tja zo anders dan dat wij ermee bezig zijn, maf he...

Nu is het vijf weken geleden dat ze erachter is gekomen dat ze zwanger is en worstelt met hoe ze het allemaal gaat doen. Ik vind het zo vervelend voor haar.

Zo'n totaal andere wereld waar zij zich in bevindt, probeer haar te steunen daar waar ik kan.

Vandaag naar het werk geweest, voelde me weer wat meer thuis op mijn werk, dat is fijn om te merken. Volgende week 3 keer 4 uur werken en week erop ga ik weer starten met patiëntencontact.

Dat was het weer even.

X

Geplaatst

Dunja fijn dat jullie ondanks alles wel genoten hebben van jullie welverdiende vakantie.

Jeetje dat is ook wat van jou vriendin wat is het dan toch ook oneerlijk verdeeld bij mijn vorige werk was er ook iemand die er na 24 weken pas achter was gekomen dat ze zwanger was en ze heeft mij toen ook verteld dat ze er absoluut niet blij mee was dat steekt wel als iemand dat dan zegt ze bleef ook gewoon door roken als een ketter en gebruikte geloof ik ook drugs maar dat heb ik alleen van horen zeggen.

Sterkte in elk geval ik kan me indenken dat je het er niet makkelijk mee hebt.

Met mij gaat het wel goed heb wel nog steeds erge last in de rug maar ja dat zal wel nooit veranderen

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

hoi meiden

mari, lijkt me leuk om full time als gastouder te werken:) ik weet niet (meer) of ik het je ooit gevraagd had, aar vind je het niet moeilijk om met kindjes te werken? en je verhal van je oud collega die door rookte en drugs, walgelijk mens... kan er zoooo slecht tegen als aanstaande moeders roken (en ik rookte zelf) maar vind t walgelijk..

dunja, inderdaad de omgedraaide wereld van je vriendin... lijkt me heel erg moeilijk, weet niet of ik t zou kunnen, vind het heel knap van je...

ik begrijp dat je vakantie dubbel voelt... maar wel goed van jullie er ff tussen uit te zijn geweest

met m relatie gaat het gelukkig beter, pfff en ben aangenomen bij mn 3e bijbaantje hihi... horeca, terwijl ik een opleiding in de zorg doe:) maar lijkt me erg leuk

xx

Geplaatst

Haha Hoopvol niks mis met horeca ik ben eigenlijk bloemist en werk ook in de horeca hihi

Gelukkig gaat het tussen jullie weer wat beter laat ik het afkloppen wij hebben niet vaak wat we zijn juist door de hele molen dichter bij elkaar gekomen.

Mijn vriend praatte eerder nooit over zijn gevoelens maar de laatste jaren is dat wel veranderd gelukkig, maar goed wij gaan ookal bijna 10 jaar met elkaar dus dan ken je elkaar zo onderhand wel echt door en door.

Nee ik vind het niet moeilijk om met kinderen te werken ik heb meer moeite met zwangere vrouwen en pasgeboren baby's en mijn oppaskindjes zijn al 2 en 7 maar goed ik vind het wel heel erg leuk.

Dunja wat een mooie dag om te beginnen met spuiten (mijn verjaardag haha) dan moet het helemaal goed komen hihi

Geplaatst

Lieve meiden,

Bedankt voor jullie steun, ik kom echt snel weer terug met meer verhalen enzo! Weet dat ik aan jullie denk!!

Ben alleen zo moe na het werk en 's avonds wil ik bij mijn manneke zijn. Er is veel gebeurd en die tijd hebben we nodig!

@ Dunja, welkom terug! La Palma is mooi! Wel een moeilijke tijd zo voor jullie, sterkte!

@ Mariska, mooi om te starten met je verjaardag! Makkelijk onthouden. Als mijn behandeling mag starten rond 15 januari dan heb ik mogelijk een tp op mijn verjaardag! Balen dat die rug en reuma zo opspelen bij jou, sterkte!

@ Hoopvol, succes meid met je IUI. Hoop dat je gauw beter zit in de financiele situatie. Lastig he, om op de kleintjes te moeten letten. Hier zitten we ook al 2 jaar op 1 salaris. Erg lastig! Zeker met de feestdagen!

@ Marlijnne, meis hoe is het met jou?

Meiden, ik denk vaak aan jullie! Jullie zijn een rode draad in mijn leven, al ben ik dan niet veel op het forum op het moment, toch zijn jullie erg belangrijk voor me!

Goed weekend!!

Geplaatst

Mari wat lang zeg tien jaar:) wow dan kennen jullie elkaar door en door:)

mis je het bloemistwerk?

Goofy, wou dat ik watvoor je kon doen, je bent zon schat:)

hoe is t met de anderen?

zit nu op wd 3....pffff word nu al kriebelig

Geplaatst

Ja is inderdaad al een tijdje maar zou hem niet meer willen missen hoor ik was toevallig gisteren aan het tellen en in denk dat ik hem in de afgelopen jaar in totaal 3 dagen niet gezien heb haha en wij zijn absoluut geen klef stel maar gelukkig wel heel gek met elkaar.

Ja soms mis ik het werk wel heel erg maar gelukkig is dat iets wat in de vrije tijd ook kan he toevallig ga ik zaterdag nog een aantal advent stukken maken voor mij en mijn moeder en heb er gewoon zin in haha

Wel heel leuk is dat ik volgend jaar het bruidswerk van mijn vriendin mag maken wat ik echt heel erg leuk vind.

Ja die akelige wachtweken bah dat is het minste van de hele behandeling vind ik altijd.

Maar hopelijk met een goed resultaat dit keer.

Goofy dikke knuffel voor jou meid

Ik start trouwens 4 januari pas maar Dunja start op mijn verjaardag hihi

Welterusten allemaal ik ga maar eens een trapje hoger

Geplaatst

Hoi meiden....

Ook ik hoop eind december weer te mogen beginnen met spuiten.. al denk ik dat het druk zal zijn (door de winterstop) en dat het daarom januari zal worden.

Dit gaat onze 2de ICSI worden. 7 nov was mijn eerste testdatum, maar helaas werd ik 1 uur na een negatieve test ECHT ongie, (dag ervoor heeeel licht bloedverlies).

Nu zitten we dus in de pauze maand.

Ik ben 31 jaar en omdat mijn partner "ouder is" en in zijn eerste huwelijk een sterelisatie heeft ondergaan kunnen wij niet op de natuurlijke manier zwanger raken. herstel operatie geeft weinig kans op natuurlijke zwangerschap ivm anti-stoffen in het zaad. Dus zijn wij aangewezen op ICSI.

Eerste keer heb ik het spuiten als lichamelijk zwaarder ervaren (moeheid, hoofdpijn) maar de wachtweken als psychisch zwaarder!! Pffff vreselijk!

Ik was voor dit traject 22 kg afgevallen... en door de hormonen en opbouw na dieet weer iets aangekomen (ongeveer 5 kg) maar na die 2 weken zat ik onder mijn laatste geicht voor ik begon aan dit traject! ;-).

Ik wens jullie allemaal succes!! En hopelijk een TOP 2012!!!

PS: wij zijn onder behandeling in Nijmegen (St Radboud), wonen omgeving Zwolle

Geplaatst

Wannebe welkom hier hard he als er en negatieve test is die pijn is onbeschrijfelijk vind ik.

Maar net wat je zegt 2012 word gewoon ons top jaar.

Klets gezellig mee hier

Geplaatst

mari, wat dijn zeg zon stabiele relatie.....hebben jullie uberhaupt wel eens ruzie? en leuk joh dat je dat bruidsboeket mag maken... lekker creatief

wannabe, welkom hier, en heel veel succes... ik loop in arnhem, dus niet ver van je vandaan:)

anere meiden alles oke?

x

Geplaatst

Haha ja we hebben ook wel eens ruzie of een meningsverschil maar niet vaak.

Ben er net weer van een vergadering voor een groot aantal feesten komend jaar van onze klootschietvereniging we bestaan namelijk volgend jaar 50 jaar en er moet veel geregeld worden en ik mag het grote feest voor mijn rekening nemen op de dag dat we ook echt zoveel jaar bestaan

Geplaatst

Hoi allemaal, wilde me hier toch ook even komen melden :icon_smile:

Wij gaan ook in jan/febr starten met icsi (de 1e poging) Ik heb 3 jan het startgesprek en die week prikinstructie dus zal de eerstvolgende cyclus dan gaan beginnen vermoedelijk.

@ wannabe

Hier ook oudere partner die in eerdere huwelijk is gesteriliseerd en kans op herstel is klein.

Geplaatst

@ Hoopvol! Meid, je doet al genoeg voor me, zonder dat je het weet! Alleen al het feit dat je hier af en toe lekker kan spuien is al genoeg! Gaat het nog een beetje met wachten? Duim voor je hoor!

@ Maris, oeps sorry, half gelezen dan zeker door mij. Wel makkelijk onthouden dat Dunja gaat spuiten vanaf jouw verjaardag. Ik dacht dat jij 4 januari jarig was, hahahaha, Dom hé? Feestjes zijn altijd leuk toch? Wel heftig als het druk wordt en dan tijdens je poging! Succes met de voorbereidingen en plannen etc.

@ Wannabe, Welkom, wij lopen ook in het Radboud. Heel fijn ziekenhuis vind ik dat! Dr Woldringh is ons behandelend arts. In mijn handtekening staat ons traject. Zal je er niet lastig mee vallen. Wij hopen op 15 januari weer te kunnen starten. Ben benieuwd.... Jullie ook heel veel succes en schrijf lekker mee.

@ Mammie, jij ook welkom hier. Helemaal fris en fruitig voorde icsi pogingen. De eerste keer! Spannend. Heel veel succes en je vragen zullen hier allemaal wel beantwoord worden op het forum! Succes en leuk dat je ook meeschrijft! Jullie lopen zeker in het Erasmus MC in Rotterdam?

@ Marlijnne, gaat het goed meis, je bent zo stil? Nog stiller dan ikke!!

@ Dunja, hoe gaat het?

Up-date van hier:

Heb vanochtend de longarts gebeld. Ik heb weer van die luchtbelletjes in mijn linker long en ik maak me dan ook zorgen. Ik ben weer aangekomen (slik, 88 kg = 7 kg meer dan 2 mnd geleden toen ik uit het zkhuis kwam). Ben daar ook bang voor. Zou het niet wat anders zijn? Houd ik misschien vocht vast, ik weet het niet. Laat hij er maar naar kijken. Ik ga nu dagelijks een rondje lopen van zo'n 30 a 45 min. Zou ik toch makkelijk moeten kunnen met deze leeftijd (35). Als ik binnenkom dan piep ik aan alle kanten en mijn lippen tintelen. Lijkt me niet goed. Ik werk nu 5 uur per dag en dat gaat echt net. Ben afgeserveerd als ik klaar ben. Prive blijft er weinig ruimte over om wat te doen.

Phoehee, wat een klaagzang weer. Maar goed , nu ga ik koffie drinken en daarna lekker even naar buiten. Zonneke staat stralend aan de lucht!!

Meiden, fijne dag en tot schrijfs!!!

Knuffffffff

Geplaatst

hoi meiden:)

goofy, word toch altijd opgefleurd door je berichtjes, vervelend dat het met je longen zo loopt...klinkt ook niet best hoor...en je conditi zou toch moeten verbeteren....laat je t ons weten?

mammie, welkom hier meid, klets maar lekker mee:)

mari, wat in godsnaam is een KLOOTschietvereniging ?? hahahaha klinkt grappig, is het niet teveel voor je?

andere meiden alles oke?

dunja, je bent zo stilletjes, maak me beetje zorgen

hier wachten we rustig verder.... voel helemaal niks.... maar ja probeer er zo min mogelijk aan te denken..... kusss

Geplaatst

Hey lieve meiden

@hoopvol; lief van je dat je je een beetje zorgen maakt om me! Maarre is eigenlijk niet nodig, ik ben wat minder vaak achter m'n laptop te vinden, maar denk wel regelmatig aan jullie! Deze week heb ik het druk met m'n werk, zowaar weer zin in. Ik ben nu blij dat ik de komende weken me even kan richten op opbouw werk voordat ik begin met prikken.

Spannend he dat wachten tot je mag gaan testen. toitoitoi

En knap van je zeg een derde bijbaan!

@mammie; wat een schattige naam! Fijn dat je nu met ons mee gaat kletsen.

@wannabe; ook een leuke naam! Zeker in combi; wannabe a mammie...

Ik hoop het voor ons allemaal dat we in het nieuwe jaar 2012 moeder worden!

@goofy; gets dat klinkt nog niet goed, zou zeker even checken bij je longarts. En gaat de opbouw van je werkuren niet te snel?

@maris; Fijn dat je zo´n fijne stabiele relatie hebt! Wat super zeg dat je gevraagd bent om het bruidsboeket van je vriendin te maken, heb je al ideeen hoe je het boeket er uit gaat zien?

Van het weekend zijn we bezig geweest om ons huis weer wat gezelliger te maken, lampjes ophangen en een kastopbouw, voor onder een schuin dak, uitgezocht. Zo stap voor stap begint het meer ons huis te worden.

Zo vriendlief is aan het koken, ruikt lekker. Tot later.

X

Geplaatst

@ goofy

Wij lopen bij het MCK.

@ dunja

Fijn is dat he om je huisje gezellig te maken, voelt vaak gelijk meer als "thuis" aan vind ik :icon_smile:

Hoe was het eten ;) ?

@ hoopvol

Hopelijk brengt het wachten goed nieuws :toppie:

@

Geplaatst

word gek van t wachten... even een dippertje... zat net te denken: hoop zo erg dat dit de laatste sinterklaas en kerst en oud en nieuw is met zn 2en..... zucht, sommige van jullie zijn nog veel langer bezig, maar word er gek van soms

morgen weer een positiever hoopvolletje :( ;)

slaap lekker

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden