Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eeven een tussenstand van mij...vandaag gebeld door de kliniek en heb 7 embyo's..ik ben happy! :-) Morgen om 11.45 uur de terugplaatsing en dan

komende de wachtweken....poeh...heavy denk ik!!

Puck hoe gaat het met je?

Dunja hoe is het vandaag gegaan met je? Wat zei de bloed uitslag?

Jeetje Goofy, je zegt ouderdom, maar wat kan je goed schrijven zeg en over iedereen wel wat...ik zit me echt suf te lezen over

hoe en wat iedereen er nu in staat en waar ze mee bezig zijn. Je hebt mooi geschreven! Positief gesprek heb je gehad bij de longarts, dat zal je goed doen!

Zaterdag beginnen met de Deca! Spannend weer! Misschien is het ook wel beter om er niet zoveel mee bezig te zijn en wanneer je dat wel wil kan je je

altijd tot ons wenden! :-)

x

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marieke; helemaal super! Hoe was jullie terugplaatsing?

Goofy; Wat fijn dat je afbouw van longmedicatie zo goed gaat! Poeh en 4 kilo afgevallen, knap zeg!

Faye; Hoe was je 1e fm?

en andere meiden; Hoe gaat het met jullie?

Gisteren was een hele spannende dag voor ons met een goede afloop tot nu toe.

Uit bloedtest kwam naar voren dat mijn bloed iets is ingedikt, maar ik voel me totaal niet ziek. Doordat ik me niet ziek voel is er besloten toch een terugplaatsing van een topembryo te doen. Ik kreeg helemaal kippevel toen ik dat hoorde en we waren zo super blij. So far so good.

Wel blijf ik een kandidaat voor overstimulatie; komende twee weken 2,5 liter per dag drinken en gewicht in de gaten houden enz.

Vandaag te horen gekregen dat er 9 embryo's in de vriezer gaan, onze eskimootjes.

De terugplaatsing vonden we zo'n bijzonder moment, op de echo was goed te zien dat er iets ienieminnies geplaatst werd in mijn baarmoeder.

Tja en nu start het wachten... ik had een test ingevuld en we hebben volgens deze test 29% kans om zwanger te raken van deze icsi-poging.

Nou ga eerst maar weer eens wat drinken...

X

Geplaatst

Goedemiddag!

Nou het is zover. Gisterenavond ongesteld geworden en vandaag zet het goed door dus we gaan weer beginnen! Vanavond de eerste decapeptyl er weer in en zaterdag om 12.30 uur de eerste echo. Ik ben (nog) minder enthousiast als de vorige keer en dat zit me nog een beetje dwars... maar ik denk dat dat komt omdat ik tegen de punctie opzie. De vorige keer kon ik daar nog geen inschatting van maken namelijk.

Maar we gaan vol goede moed het proces weer in en hopen op een vruchtbare cyclus!

Jeetje Dunya73 wat goed! Een terugplaatsing én 9 (!) de vriezer in. Ik ben stiekem een beetje jaloers...

En Marieke* wat een mooi resultaat, 7 embryo's

Overige meiden, veel succes!!

Geplaatst

wow Dunja, wat een goed resultaat! 9 in de vriezer..;-) Maar wie weet heb je die voor deze keer wel helemaal niet nodig, dat hopen

we natuurlijk!

Ik heb zelf vandaag de terugplaatsing gehad, heb hem niet zo ervaren als jou Dunja, met een echo, maar het voelde wel

heel bijzonder...Er zijn totaal 5 embryo's de vriezer ingegaan, helaas is er toch eentje afgevallen. Maar ik mag natuurlijk niet klagen

met deze uitslag! Hoop dat deze 2 weken ook zo snel voorbij gaan....kan niet wachten....

Hoe gaat het met de andere meiden?

x

Geplaatst

Dunja en Marieke, jullie ook begonnen aan de wachtweken! Wat goed zeg dat ze bij jullie allebei zoveel konden invriezen.

Faye en NCM succes weer met de hormonen. Hopen dat het niet teveel bijwerkingen geeft en een geweldig resultaat.

Zijn er mensen die bij de punctie ook maar 1 geschikt embryo hadden en niets om te bevriezen? Hoop uiteraard dat het niet nodig is maar ben toch best wel bezig met hoe het dan verder gaat als deze poging mislukt zou zijn. Aangezien het toch veel energie kost allemaal en je toch je kansen zo optimaal mogelijk wilt benutten. Heb zelfs al nagedacht om er als er komende keer er wel 2 geschikte zouden zijn deze dan beiden terug te laten plaatsen. Ben benieuwd hoe jullie hiermee zijn omgegaan. Uiteraard hopen we dat dit gewoon een voltreffer is en het niet nogmaals nodig is.

Verder zoek ik zoveel mogelijk afleiding nu. Denk dat de tijd dan het snelste gaat.

Verder ineens heel veel pukkels. Kan dit door de capsules zijn die ik nu gebruik?

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Dunja en Marieke, wat spannend zeg. Nu is het wachten aangebroken. Ik zal voor jullie duimen dat het goed komt!

Puck, ik heb er verder nog geen ervaring mee, maar je moet er inderdaad maar vanuit gaan dat dit de voltreffer is. Ik heb nog geen last van pukkels, maar ik zal het ´s in de gaten houden...

Verder alle meiden heel veel succes ik duim voor jullie!

Ik heb vandaag eindelijk weer internet, dus kon de afgelopen dagen niet reageren. Woensdag heb ik de punctie gehad, er zijn 6 eicellen gevonden. En zojuist een telefoontje dat de terugplaatsing morgen doorgaat! Wat een opluchting, de dag duurde zo lang voordat ik kon bellen... Morgen hoor ik dan hoeveel embryo´s er zijn ontstaan en of er nog iets ingevroren kan worden.

Allemaal nog een fijne dag!

Geplaatst

@Puck, wie weet heb je voor deze poging niet meer embyo's nodig! Ik hoop het zo voor je en duim voor je, voor iedereen trouwens!

Plaatsen ze in Leiderdorp weleens 2 embyo's terug? Tegen mij zeiden ze dat ze dat niet doen, maar misschien komt dat doordat ik nog geen 30 ben,

leeftijd speelt natuurlijk ook een rol, al weet ik niet hoe oud je bent.. Hoe voel je je verder? Wanneer mag jij gaan testen?

@Manonk, hoe gaat het nu met je na de punctie? Heb je veel last gehad of viel het je mee? Spannende dag morgen voor je! Dan breken voor jou ook de wachtweken aan....

Wat zijn er nu veel meiden aan het "wachten"zeg....ik heb veel steun aan jullie, vindt het heerlijk om zo af en toe wat te schrijven en de verhalen , ervaringen van andere

te lezen! Thanx meiden!

Geplaatst

Hallo dames!

@ NCM : morgen de echo, spannend. Wij gaan bijna gelijk lopen.

@ Faye, Haha, een zoutzak op de bank, je voelt je altijd lamlendiger door die medicatie. Veel vermoeider. Sterkte. Hoe was de 1ste fm?

@ Marieke, 5 emmy's in de vriezer, super! Succes hoor in de ww!

@ Dunja, jij 9 emmy's , wauw, wat een mega score! Hoop dat ze niet nodig zijn (ook voor de rest uiterraad) maar wel fijn dat ze er zij als......

@ Puck, Je vroeg naar ervaringen van invriezen en emmy's. Ik kan je er niets over schrijven. Heb 1 keer een punctie gehad met 15 eicellen en die zijn ongebruikt de prullenbak ingegaan. De 2de ronde zijn we 2 dagen voor de punctie gestopt. En die pukkels, ja die had ik beide keren. Hoop dat ze me nu bespaard blijven.

@ Manon, 6 eicellen, wauw, succes meid, morgen met de tp en sterkte op de wachtbank met de andere meiden.

@ Mariska/Marlijnne, meiden ik mis jullie!! Hoe gaat het met de spuiten?

Morgen gaat het hier weer beginnen. Ben er zo niet mee bezig dat ik mijn wekker denk ik maar zet om 21.30 voor de spuit, hahahahaha. Ben wel heel nieuwsgierig hoe de aankomende maanden eruit gaan zien. Zwanger/ niet zwanger. Spannend!

Morgenochtend ook weer op de weegschaal. Ben zo streng in het dieet, dat ik nu al complimenten krijg dat mijn gezicht is afgeslankt. hahahaha, ben ik blij mee.

Nu ga ik nog even mijn mail lezen en dan crosstrainen! Heerlijk.

Vanavond TVOH kijken. Ben benieuwd wie wint. Ik ga voor Erwin.

Tot gauw weer meiden.

-xxxxx-

Geplaatst

Oeps sorry ik heb er echt weinig puf voor elke keer haha maar ik lees wel alles

Maar goed hier gaat het redelijk kom alleen niet van de verkoudheid af zelfs niet na 2 antibiotica kuren, nu wilde de ha mij aan de prednison hebben maar dat heb ik ivm de icsi maar geweigerd dat vond hij wle verstandig dus nu heb ik een foto van de holtes laten maken en heb een andere spray dus hopelijk zit er een keer verbetering in, want zo erg heb ik het nog nooit gehad. Kan niet eens slikken want dan gaat er weer slijm voor de luchtpijp zitten gewoon eng.

Maar goed latenw e niet klagen er zijn ergere dingen.

Ik ga zo ook even de voice kijken ik ga voor Chris hihi vind Erwin wel goed maar te oudbollig

Maar voor jou gaat het ook morgen weer van start dus dan gaat hier ook een kaarsje voor jou aan laten we hopen dat we allemaal een super jaar gaan krijgen dit jaar.

En je gaat lekker met de kilo's zeg hier hetzelfde ik was ook weer 3kg bijna 4kg kwijt dus ik ben helemaal blij, maar goed laten we hopen dat er binnenkort weer een aantal kilo's bijkomen maar dan op een hele goede en leuke manier

Jeetje wat gaan sommige dames al hard heel erg veel succes voor degene wat in de ww zitten en wie de tp of punctie binnenkort hebben het is zo spannend allemaal.

Wij hebben een lekker rustig weekend vanavond en morgen hebben we lekker niks en zondag ga ik naar Utrecht eerst even naar mijn oma en dan hebben we met de dames van het maart 2010 topic van dit forum een gezellige high tea we hebben elkaar al eens eerder ontmoet en heb er echt zin in ze weer te zien je deelt zoveel met elkaar en het klikt gewoon heel goed.

Maar goed fijne avond allemaal

Geplaatst

@ Maris, meid, balen zeg dat je je al zo'n tijd beroerd voelt. Niet leuk! zeker niet tijdens het stimuleren!

Erwin is inderdaad oudbollig maar ik vind dat liedje zo mooi wat hij zingt! Chris is ook goed maar Iris is toch inderdaad beter. Terechte winnaar! Morgen heel veel plezier met de meiden van maart 2010! Maak er een gezellige dag van.

Meiden ik moet jullie toch zo iets tofs vertellen. Ik ging vanochtend op de weegschaal staat en PAM: 5 kg eraf sinds 02.01.12! Ik heb het gewoon gehaald. Heb me suf getraind afgelopen week en goed op het dieet gelet, BEN TROTS!! Nu gaat de spuit er helemaal met goed gevoel in vanavond! Ik hoop dat er nog meer kilo's verdwijnen en zal ook zeker opletten tijdens het spuiten. Ben nml vorige 2 keer zo'n 5 a 7 kg aangekomen. Dat willen we nu NIET! Maar onder 1 voorwaarde wil ik het wel : EEN BABY!!!!

Nu ga ik even wat eten. Heb net 30 minuten op de crosstrainer gestaan. Douchen daarna en dan lekker even de hort op. Waarheen???? Dat weten we nog niet...

Fijn weekend allemaal en tot schrijfs weer.

-xxxx-

Goofy

Geplaatst

Wat goed Goofy!!!!!!!!!!!! Mag je zeker trots op zijn....ik zou lekker de stad in gaan en jezelf verwennen met wat leuks :-)

Fijn weekend meiden!

x

Geplaatst

Net terug van de eerste echo. Het baarmoederslijmvlies is nog wat te dik dus ik moet nog wachten met het prikken van de menopur totdat mijn menstruatie goed doorzet. Morgen moet ik even bellen en dan maandag of dinsdag langskomen voor een echo om te checken of alles goed schoon is.

Er liggen 27(!) potentiële eicelletjes klaar. 15 rechts en 12 links dus dat is weer supergoed. Even afwachten totdat mijn buik goed schoongemaakt is en dan gaan we door naar de volgende fase.

Groeten weer!

Geplaatst

Hey meiden,

Wat gaat het snel zeg!

Dunja wat een mooie score! Deze ene moet gewoon blijven plakken. Hoe voel jeje?

En andere dames ik duim me rot! Ik hoop het zo.

Ik heb een mega drukke week gehad vandaar even geen reactie.

Woensdag echo,maar was nog niet ongi( en dus bms te dik) nog 1,5 week doorgaan met deca en dan weer echo.

Maakt niet uit als het wat langer duurt als het resultaat er maar mag zijn!!

Goofy!! Toppieee!!

Marieke hoe gaat het met jou?

Kan even niet teruglezen op vorige pagina. Hopelijk alles ok met iedereen.

Lfs en goed weekend!!

Geplaatst

Marlijnne, je moet inderdaad maar even geduld hebben, als het eindresultaat er maar komt toch? En manlief moet daar maar even tegen kunnen, hij moet het er ook voor over hebben... Ik heb daar gelukkig niet zoveel last van gehad, ik was alleen ontzettend moe van de deca.

Marieke en Dunja, ik kom vanaf nu bij jullie op de wachtbank zitten hoor. Vandaag de terugplaatsing van een topembryo gekregen. Heel apart gevoel dat er nu een embryo in m´n buik zit.

Puck, ik had ook maar 1 embryo en dus niets in de vriezer, maar de ivf arts zei wel dat ze niet zo vaak zo´n topembryo ziet. Geen idee of ze dit maar zegt om ons een goed gevoel te geven, maar hier houden we ons maar even aan vast. Nu moet ik ´m vasthouden, helaas kun je er zelf niets aan doen, dus maar rustig aan doen en afwachten...

Goofy wat goed dat je al 5 kg kwijt bent, ga zo door! Moet je dit voor de behandeling doen? En hoeveel moet je nog dan?

De rest van de meiden ook heel veel succes, ik blijf voor jullie duimen!

Geplaatst

Dank je wel meiden voor jullie lieve woorden! Ik ben vandaag bij mijn schoonouders een kopje koffie wezen drinken en verder lekker rustig aan gedaan! Dat verwennen komt nog hoor Marieke, dat ga ik vrijdagavond doen!

@ Marlijnne, je gaat inderdaad nog gelijk krijgen dat we straks nog gelijk gaan lopen. Ik duim me in ieder geval suf voor een superresultaat!!

@ Ncm, wat een hoop potentiele eicellen zeg! Hoop dat er een hoop mee gaan doen voor je! Op naar de volgende echo!

@ Manon, succes met de wachtweken!! Spannend hé? Ik heb van de ivf arts het advies gekregen om ongeveer 5 kg af te vallen voor de volgende behandeling omdat ik 10 kg was aangekomen afgelopen sept t/m dec. Ik ben goed ziek geweest (longontsteking met een complicatie) en heb heel veel medicatie gebruikt waaronder Prednison. De kilo's vlogen eraan. Eraf gaat een stuk lastiger. Mijn bmi zat in het rood en dat is niet wenselijk. Nu ben ik weer oranje en ik hoop dat ik nog even door kan gaan met de kilo's eraf te krijgen. Ik stop met streng lijnen als ik een tp heb gehad.

Zo, nog een uur en een kwartier en dan gaat de deca er weer in. Ben benieuwd. 't is wel weer even geleden dat ik geprikt heb. Begin mei voor het laatst.

Meiden fijne avond en Maris nogmaals veel plezier morgen en tot schrijfs allemaal.

Geplaatst

Thanxxxxxx meiden:positive energie:, het is gelukt, zonder trillende handjes! Voelde er niets van!!

OOooo wat voelt dat goed dat we weer begonnen zijn!!!

Weltruste meiden!

:sleepy2:

Geplaatst

Plaatsen ze in Leiderdorp weleens 2 embyo's terug? Tegen mij zeiden ze dat ze dat niet doen, maar misschien komt dat doordat ik nog geen 30 ben.

Hoi hoi, ik breek even in...

Ik heb voor m'n 30ste na 2 mislukte pogingen ook 2 embryo's teruggeplaatst gekregen omdat ik dit zelf graag wilde.

Breek weer uit...

Suc6! Groetjes Nathalie

Geplaatst

Oke dan Goofy...je bent weer in de race! :-)

@ Nathalie, bedankt voor je reactie! Toch wel een fijn idee dat het na 2 pogingen wel kan ...

Ik heb donderdag de terugplaatsing gehad, nu heb ik sinds gister af en toe steken, voelt

wel een betje als ongi steken...heeft iemand hier ervaringen mee? Heeft iemand dit ook al zo gevoeld?

Ook lees ik weleens op het internet dat er zw testen bestaan die je al heel vroeg kan gebruiken, weet iemand daar misschien wat over?

x

Geplaatst

*Goofy, zoooo wat een mooie prestatie! Goed zeg! Ik zou ook wel wat kilootjes kwijt moeten maar ze hebben me voor de start niet gevraagd op de weegschaal te gaan staan. Maar ik geloof wel dat dit doel een goede stok achter de deur is! Ga zo door!

*Faye, nee, ik zit niet in VU (maar wel dichtbij: in LUMC)

*Marieke, ik heb 4x IVF gedaan in Leiderdorp en iedere keer met terugplaatsing van 2 embryo's (maar was toen wel 38/39)

*Manon, heeeeel veel succes met die topembryo van je!

* NCM: wat een topvoorraad!!

Ik heb zelf afgelopen woensdag 1e echo gehad: 8 follikels rechts en 2 links. Gaf goed gevoel. Dat goede gevoel was weg op vrijdagmorgen bij 2e echo: de 2 follikels links waren mooi op maat maar de 8 follikels rechts waren niet meegegroeid. Was wel even slikken. Morgenvroeg om 9u de 3e echo.....ik vind het heel spannend wat er nu nog zit. Het lijkt erop dat mijn lijf dit keer slecht reageert op de hormonen (en ik spuit al de maximale hoeveelheid). En tja, je weet maar nooit of er in die 2 follikels straks bij de punctie een eicel in zit en die moet dan ook nog bevrucht worden......, maar ja, je hebt er maar 1 nodig en als ik dan lees over die ene topembryo van Manon: die moet dan gewoon maar uitgroeien tot een mooie baby!

Geplaatst

Goed gedaan goofy! Knap hoor!

Ik had ook donderdag mijn fm en ook deze keer weer 2 follikels en 2 hele kleintjes. De vorige keren was ik daar flink van over mijn toeren. Dit keer was ik voorbereid en wat je zegt, er is er maar 1 voor nodig!!!!

Morgen weer echo en hoop stiekem dat ze de punctie gaan plannen. Na vijf weken prikken begin ik bijna 'zin' te krijgen in de punctie :)

Geplaatst

Bedankt voor alle reacties!! Hoop inderdaad dat er geen vervolgbehandelingen nodig zijn.

Marieke* volgens mij plaatsen ze in Leiderdorp beneden de 35 er de eerste pogingen ook 1 terug. Bij de derde poging zouden het er 2 mogen zijn. Ben bijna 34 dus vandaar dat ik me dat afvroeg.

Weet niet of er inderdaad testen zijn die je wel heel vroeg kan gebruiken, heb zelf kuidvat 2 voor 5 euro gebruikt. OOk ik heb menstruatieachtige buikpijn vanaf WD5.

Goofy: wat goed zeg dat het zo voorspoedig gaat het afvallen. Zou mooi zijn als dat beloond wordt met een positieve test! Heb je veel last van de hormonen of valt het mee?

NCM, hoe gaat het met jou nu? Inmiddels het sein dat je kan beginnen met de hormonen?

ManonK nog een beetje vol te houden dat wachten? Vond de eerste week best snel gaan maar nu gaat het zo vreselijk langzaam...

Ik weet het het is veel te vroeg om op wachtdag 9 te testen....maar kon het niet laten...:happy:

Gisteren en vandaag een test gedaan ( kruidvat 2 voor 5 euro) en deze was ( vandaag 14 dagen na Pregnyl) positief. Gisteren op wachtdag 8 overigens ook positief. Weet niet of dit van de Pregnyl kan zijn nog. Zit nu op wachtdag 9.

Heel erg spannend de komende dagen want ik weet dat het nog niets hoeft te betekenen en er nog zoveel fout kan gaan. Heeft er iemand wel eens bijgehouden wanneer de pregnyl niet meer voor een positieve test zorgde.

Apotheek vertelde me dat na 10 dagen geen pregnyl meer waarneembaar is met een zwangerschapstest.

Heb wel wat pijn in mijn onderbuik... lijkt op menstruatieachtige klachten al gedurende een dag of 4 nu. Aangezien ik niet eerder zwanger ben geweest weet ik niet of dit daardoor zou kunnen komen of dat er toch een menstruatie op komst is.

Wat fijn dat dit forum er is. Zo beter zijn als we dit allemaal niet nodig hadden maar heb er erg veel aan dat we ervaringen kunnen delen.

Geniet van jullie dag!

Liefs Puck

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden