Ga naar inhoud

Wie start er ook met ICSI in jan/feb 2012 ?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Puck,..heel veel sterkte met wachten, nu komen de slopende 2 weken...we blijven duimen!!!

@ Dunja, me echo was goed, er zitten nu 8 follikels die groot genoeg zijn en nog wat kleinere er omheen... vandaag ook te horen gekregen dat ik

vanavond om 22.30 uur prenyl mag gaan spuiten, heb maandag om 9.30 uur de punctie, we lopen gelijk! :-) Spannend he! Hoeveel follikels heb jij?

Ik duim voor je en sterkte maandag!

@ Manonk, hoe was je echo vandaag? Wanneer heb je je punctie? We lopen idd een beetje gelijk, samen met Dunja :-)

Meiden heel veel succes!! Ik blijf duimen voor iedereen en voor mezelf natuurlijk :-)

x

• Reacties 692
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje wat gaat het snel nu met sommige dames.

Heel veel succes dames

Ik heb maandag de uitgangsecho en dan mag ik woensdag beginnen met de puregon.

Ja ach het uitrusten dit weekend bestaat uit huis schoonmaken haha en nu ben ik even bij mijn ouders mijn moeder vroeg of we zin in pannekoeken hadden dus eten we straks even mee en dan vanavond lekker op de bank niks doen haha.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Wat spannend Marieke en Dunja! Zien jullie erg tegen de punctie op?

Vandaag de terugplaatsing van 1 embryo. De andere waren niet geschikt om in te vriezen.

Is er iemand die ook ervaring heeft met maar 1 geschikt embryo? Lees best vaak dat er uit een poging toch wel wat kan worden bevroren.

Heb van de punctie nog steeds wel wat buikpijn. Weet iemand wanneer dit af gaat nemen. Vooral als ik wat wandel of kort stukje fiets krijg ik veel last.

Geniet van jullie weekend. Wij gaan heerlijk avondje op de bank voor de tv

Heerlijk!

Geplaatst

Ik weet niet wat ik moet verwachten van de punctie Puck, dus ik laat het maar gewoon over me heen komen....maar de zenuwen

zullen evengoed zondagavond wel komen ben ik bang voor..

Hoeveel follikels waren er nou bij jou gezien Puck? Ben je erg teleurgesteld dat de andere niet geschikt zijn om in te vriezen?

Wie weet heb je die helemaal niet nodig, blijven hopen en duimen!!! Zou geweldig zijn als het met de 1ste poging zou lukken....

Hopelijk ben je snel van je buikpijn af en kan je lekker relaxen dit weekend!

Iedereen een heel fijn weekend!

Geplaatst

Hai Puck, wij hadden 7 embryo's, een goede is teruggeplaatst en de rest was niet goed om in te vriezen. Ik heb dit als een grote klap ervaren moet ik zeggen... van de 6 was niets goed genoeg...

Ik had de dag na de punctie niet echt pijn maar was erg snel moe en het was snel teveel dus veel gerust. Daarna ben ik weer gaan werken en dat was voor mij prima.

Hier is het wachten op de menstruatie nog steeds... als het volgens het klokje is dan zou het maandag zover zijn en dan begint het hele circus weer. Ik heb er gemengde gevoelens over moet ik zeggen...

Geplaatst

Hier even voor iedereen een dikke knuffel.

Maris, vervelend meid van de bijwerkingen :( ik hoop dat het een goed einde krijgt.

Goofy, het kruipt steeds dichterbij!!!! Nog even meid!

Xx

Geplaatst

Hey Meiden,

Wat maris al zei jeetje wat gaat het snel voor een aantal!

Veel succes en knuffels en toi toi toi.

1tje al aan het broeden, dunja morgen meid: wat een dubbele gevoelens he...

Hier alles ok, ben erg druk met echt van alles en merk dat regelmatig mijn gedachten afdwalen aan volgend jaar. Mogen we dan eindelijk een gezinnetje zijn.

Maris vervelend die bijwerkingen. Bij mij valt het mee. Af&toe wat steekjes en lichte hoofdpijn. Vaak met stimuleren.

Woensdag 1e echo,maar ben nog niet ongi dus zal nog wel weekje door moeten gaan voor dat we over gaan op de puregon.

ncm: hopelijk wordt je gauw ongi. Gemende gevoelens dat je het niet of nog niet gaat worden??

Fijne zondag allemaal.

Welkom alle nieuwe meiden.

Geplaatst

Puck; Wat ontzettend jammer dat de anderen niet geschikt waren om in te vriezen... Dat is voor mij heel herkenbaar. Wij hadden bij onze poging in 2010 3 embryo's. Eén daarvan vonden ze een top-embryo en de andere twee waren helaas ook niet goed genoeg om in te vriezen. Bij ons is dat top-embryootje uitgegroeid tot een prachtig kindje. Daar zijn wij erg dankbaar voor. Wel weet je dat je bij een tweede kindje altijd weer het hele traject moet doorlopen. Van de punctie heb ik toen trouwens ook veel last gehad! Echt even rustig aan doen! Succes met de wachtweken meid!

Geplaatst

Marieke en Dunja, dan lopen we inderdaad aardig gelijk. Spannend voor jullie morgen de punctie! Ik hoor graag hoe dit gegaan is.

Mijn echo gisteren was goed hoor. Er zijn ongeveer 10 eitjes bijna groot genoeg voor de punctie. Dat zal hoogstwaarschijnlijk woensdag gaan gebeuren. Erg spannend allemaal...

Puck, inderdaad zonde dat die andere 6 niet goed genoeg waren om in te vriezen. Ik heb geen idee of dit normaal is... Nu dan maar hopen dat die ene dan zo goed is dat het allemaal gaat lukken. Ik zal voor je duimen!

Marlijnne, wat herkenbaar dat je gedachten afdwalen. Dat heb ik ook heel erg, terwijl je eigenlijk met je verstand wel weet dat je dat niet moet doen. Maar toch, het zou zo mooi zijn... Wel spannend voor je, ik hoop dat je snel mag beginnen.

Groetjes Manon

Geplaatst

Lieve meiden wat gaat het inderdaad snel bij sommige!

Ik duim met iedereen mee en lees geregeld mee, ben alleen niet zo in de stemming om te reageren. Maar dat komt wel weer. Ik ben nml helemaal niet zo bezig met de ivf, ik kijk er natuurlijk wel heel erg naar uit om te starten, maar ben veel minder mee bezig.

Ik denk dat ik me aan het beschermen ben voor weer een teleurstelling. Als alles eenmaal achter de rug is en er een emmy is teruggeplaatst zal het zeker werkelijkheid worden.

Nieuwe dames op dit topic, welkom en succes.

Fijne avond en liefs van mij!

Geplaatst

Goofy heel herkenbaar ik heb hetzelfde op het moment ben wel aan het spuiten maar ben eigenlijk helemaal niet zo bezig met het hele icsi gebeuren.

Heb zelfs al 2 keer gehad dat ik het echt helemaal vergat te spuiten om 18 uur en dat ik er na een uur achter kwam dat ik het vergeten was hihi

Maar goed misschien is dat maar goed ook want bij de eerste 3 behandelingen was ik bij huis en bestond mijn leven uit behandelingen en nu ben ik gewoon heel erg lekker druk

Maar meid een dikke knuffel en het komt helemaal goed met ons dit jaar.

Geplaatst

Ik heb net de uitgangsecho gehad en alles zag er rustig uit er zaten wel een aantal eitjes dus dat is mooi nu kan ik woensdag met de puregon beginnen en schiet het dus al aardig op.

Binnen nu en 3 weken is gewoon de punctie alweer ergens

Geplaatst

Hey, even kort berichtje; punctie gehad 22 eicellen. Ging best goed, nu aan het bijkomen op de bank. Ik moet 2,5 lt drinken ivm kans op overstimulatie. Mmm hoop zo dat dat niet gaat gebeuren. Woensdag eerst bloed laten prikken, gaan ze kijken of er sprake is van overstimulatie. Zo ja dan worden goede bevruchte eicellen ingevroren en later geplaatst. Zo nee dan wordt er eentje teruggeplaats. Hoop zo op het laatste. Ga me nu lekker ontspannen.

Hoe gaat het met jullie?

X

Geplaatst

Ik ben hier zelf helemaal nieuw, dus even mijn weg aan het vinden hier. Ik vind het heel veel om de vele ervaringen te kunnen lezen, dat geeft je toch weer een boost en het gevoel dat je ECHT niet alleen/ de enige bent.

Voor alle dames die binnenkort hun punctie of terugplaatsing hebben: HEEEEEL VEEEEEL SUCCES en als het goeds en moois toegewenst. Ik hoop dat het zal leiden tot een prachtige wonder!

Ikzelf wacht nu mijn menstruatie af, als het goed is zal dat ergens medio/eind februari zijn. Daarna mag ik beginnen met het spuiten...wat ik al heel erg eng en spannend vind. Ben vorige week naar een prikinstructie geweest en moet zeggen dat ik het alweer vergeten ben hoe en wat precies:-((. het zal wel door de zenuwen komen denk ik. Dit is dus voor mij de weg naar onze eerste ICSI....Ik blijf hopen en hoop houden, want zoals men ook zegt: Hoop doet leven.....

Voor nu heel veel liefs en nogmaals bedankt voor alle openheid in jullie berichten!

Sara

Geplaatst

Wat spannend voor je Dunja. Ik hoop voor je dat er een eitjes teruggeplaats kan worden. Maar nu eerst even rusten!

Groetjes!

Geplaatst

Wow Dunja wat veel!! Ik hoop voor je dat er veel bruikbare voor je bij zitten zodat er veel de vriezer in mogen maar uiteraard eerst hopen dat je geen overstimulatie hebt en nu een mooie verse terugkrijgt. Rust lekker uit!

Geplaatst

Hey meiden, hier ook even een kort berichtje van mij

Vandaag de punctie gehad, het viel me al met al wel mee. Er zijn 9 eicellen en het zaad was goed. Donderdag

waarschijnlijk de terugplaatsing...spannend!

Jeetje Dunja, wat heb jij veel eicellen...! Kan je evengoed nu nog overstimulatie krijgen ondanks dat je nu geen puregon meer spuit? Hopelijk kan

er eentje terug geplaatst worden, ik duim ook voor jou! Hoe vond jij de punctie?

Juffie, welkom hier! Zeker spannend de eerste keer prikken! Vond ik zelf ook, heb echt een angst voor naalden, maar heel gek, ik heb een knop om gezet en

dit moest ik gewoon zelf doen en het is me gelukt! Zal jou ook zeker lukken en tegen de tijd dat het zo ver is, kan je altijd hier vragen hoe en wat!!

x

Puck, hoe gaat het nu met je? Nog zo;n last van je buik?

Geplaatst

@ Marieke: Bedankt! En wat spannend voor je....op naar de donderdag dus:-).

En zodra ik met prikken moet beginnen zal ik zeker wat hulp vragen hier:-)....ik moet er gewoon aan beginnen en de knop van angst omzetten.

Geplaatst

Hai Juffie

Ik ben/was panisch voor naalden. Voorbeeldje... ik heb 3 uur bij de artsenpost op Schiphol gezeten voor mijn vaccinaties voor Sri Lanka... en ik heb er al een ronde ICSI opzitten dus heb mezelf nu zo'n 35 keer geprikt. Ik ben er zo trots op dat ik dat dus blijk te kunnen!

Wel ben ik nu weer even nerveus om straks als ik ongesteld word weer de eerste deca te zetten maar ik weet dat ik het kan. De beste truc is uiteraard om in gedachten te houden waar je het voor doet :)

En daar ben ik weer... verdovende pleisters helpen mij enorm. Misschien wat voor jou?

Geplaatst

Juffie; welkom en is de tip van NCM iets voor je? tja maf he om jezelf te moeten prikken. Ik heb het ook ervaren zoals andere meiden; knop om zetten en denken waarom je het doet. Wat mij in het begin hielp was een plooi van m'n buik pakken en daar iets in knijpen, dan deed de prik geen pijn.

Marieke; Wat super fijn dat je punctie goed is gegaan! Spannend he hoe de bevruchting verder gaat... wanneer hoor jij hoeveel er goed zijn bevrucht?

Puck; Hoe was de terugplaatsing?

Goofy; Je gaat zaterdag weer beginnen met prikken, toch?

Marlijnne; Ik hoop zo voor jou dat je droom gaat uitkomen dit jaar! Ik herken dat wel hoor dat fantaseren over weer zwanger zijn en dat het dan wel goed gaat.... even later komt dan ook even de angst dat het zomaar ineens mis kan gaan.

Alle meiden: Hoe gaat het met jullie? Ik duim voor ons allemaal!

Ik vond de punctie goed te doen. Van te voren had ik even een breekmoment, doordat ik onbewust even moest denken aan de laatste keer dat ik in het zh lag en mijn drieling verloor. Maar dat mocht er gewoon even zijn. Mensen in zh waren erg aardig en tof dat ze zo'n punctie zo snel kunnen doen.

Ja, ik kan nog evengoed overstimulatie krijgen door o.a. de eenmalig pregnylprik. Maar tot nu toe gaat het goed, drink me suf... Morgen eerst even bloed laten prikken om te kijken of er sprake is van overstimulatie en dan horen we om 12.00 uur de uitslag van zowel het bloedonderzoek als hoeveel eicellen er goed bevrucht zijn.

x

Geplaatst

Wat grappig zeg, ik deed dat precies hetzelfde Dunja, huidplooi pakken en prikken! Zo voelde ik alleen de pijn van het harde knijpen en

niet de naald!

Dat lijkt me zeker even een moeilijk moment voor je, gelukkig zijn ze in het zh wel begipvol en meegaand en begrijpen ze in welke situatie je zit.

Morgen dus een spannende dag, hopelijk met een positieve uitslag en snel de terugplaatsing!!

Ik hoor het morgen ook, zal morgenochtend gebld worden en dan donderdag de terugplaatsing krijgen!

Ik ben voor iedereen aan het duimen!! Alles beetjes helpen hoop ik..

x

Geplaatst

Dunja en Marieke, ooh wat spannend: morgen de uitslag van de punctie. Ik duim voor jullie voor een aantal kwalitatief goede embryo's. Natuurlijk is het heel fijn als er zelfs een aantal goed genoeg zijn om in te vriezen! Dat is toch weer een extra kans.

ik heb morgen mijn 1e echo, dus ben heel benieuwd hoe het er 'binnen' uitziet en of er genoeg groeit.....

en voor de andere dames: toi toi, hou moed, we gaan voor een mooi resultaat!

Geplaatst

Hallo dames, daar ben ik weer!

Wat is het spannend en wat wordt er veel geschreven. Moet echt een lijstje bijhouden van hoe en wat, hahahaha. (ouderdom)

@ Marlijnne, meid, hoe gaat het met je? Vandaag de eerste echo toch? Ben benieuwd!

@ Maris, lukt het bij jou nog een beetje met de bijwerkingen? Bij mij werden de bijwerkingen minder als ik de Puregon erbij ging spuiten. Hoop dat dat bij jou ook werkt! Doe je het en beetje rustig aan. Volgens mij ben je wel een bezig bijtje nml. Denk om jezelf! Wat fijn ook dat je echo goed was.

Hahahaha, 2 keer bijna vergeten te spuiten, dan laat je het idd wel erg los. Goed teken!!

@Juffie, welkom hier op het topic. Helemaal nieuw binnen de ivf/icsi gebeuren. Stel je vragen gerust. Ik heb er heel veel aan gehad in het begin. Helaas raak ik doorgewinterd. Hoop dat het nu mijn (ons allemaal) laatste keer is.

@ Puck, de wachtweken. Ik zeg liever wachtdagen, klinkt korter. Maar heel veel succes meid! Ik duim me suf! Wel jammer dat je maar 1 emmy had en geen cryo's. Maar we gaan gelijk voor een voltreffer! Succes!

@ Dunja, 22 eicellen, phoehee, das veel. Ik had er de 1ste keer 15 en had al 't gevoel dat ik een voetbal in mijn buik had, hahahaha. Heb je de uitslag van het bloed al? Dat van je breekmoment in het ziekenhuis is logisch lijkt mij! Je hebt al zoveel meegemaakt. Fijn dat ze zo lief voor je waren.

Ik start inderdaad zaterdag met de deca. Ik ga zo maar eens de medicatie ophalen in de apotheek. Heb nog niets in huis. Dacht hoe later ik het ga halen hoe meer ruimte ik in mijn koelkast houd! Dan word ik er ook niet dagelijks aan herinnerd!

@ Hoopvol, meid, ik heb je al een tijdje niet voorbij zien komen. Hoe gaat het??

@ Moi, welkom op dit topic! Wauuw wat fijn dat jullie al een kindje hebben uit een eerdere icsi. Dat is voor mij altijd fijn om te lezen dat het zeker kan!!! Heel veel succes met de behandeling en op naar een brusje!

@ Diane, Ook welkom hier! Leuk al een dochter, Milou! Leuke naam. Succes ook met de behandling voor een brusje! Spannend. Vandaag je eerste echo las ik. Hoe was het?

@ Ncm, ik las in je handtekening dat vandaag je ongi moet komen. En?

@ Marieke, lief dat je naar de longarts vraagt. Zal zo hieronder wat schrijven. Fijn dat je punctie is meegevallen! 9 eicellen. Goede score! Op naar de wachtweken! Succes.

Update van hier:

Gisteren ben ik naar de longarts geweest. Hij was zeer tevreden. Ik mag alle medicatie afbouwen op eigen initiatief. Wel raad hij aan voorzichtig te zijn met snel afbouwen ivm de ivf/icsi traject. Over 4 maanden moet ik terug naar hem en dan zou het mooi zijn als ik bijna afgebouwd ben.

Verder gaat het met het dieet goed. Ben nu 4 kg kwijt. Nog 1 te gaan voor zaterdag. Dat zal denk ik niet lukken maar in ieder geval zit ik er bijna. Ik hoop dat de ivf arts tevreden is. Ik denk het wel, want zelf had ze gezegd dat als ik er 3 ben afgevallen dat ze dat al heel knap zou vinden in zo'n korte tijd.

Zaterdag is het dan eindelijk zover. Om 21.30 gaat de 1ste deca er weer in. Wat ik eerder al schreef, ik ben er niet zo heel erg mee bezig. Ik praat er heel weinig over en ik moet zeggen dat me dat best rust geeft!

Maar wat vind ik het fijn om met jullie dit te kunnen delen.

Meiden, heel veel succes met waar jullie in het traject ook zitten! Sorry als ik iets door elkaar heb gehaald. (nogmaals ouderdom, hahaha)

Ik ga nu even boodschappen halen en dan vanvond weer even op de crosstrainer! Op naar meer kiloverlies!!!

Fijne dag/avond en tot schrijfs!

xxxxxxxxxxxxxxxx

Goofy

Geplaatst

Ik ben vrees ik niet zo actief met schrijven deze keer.... Ik lees wel elke avond mee en duim voor iedereen hard mee!

Ik heb dit keer wel wat bijwerkingen, erg moe en hoofdpijn waardoor ik s avonds echt als een zoutzak op de bank zit hahaha!

Morgen 1e fm ben benieuwd want de laatste keer waren het er maar 2. Toch weer spannend! Diane we gaan (weer) gelijk op:) grappig hoor! Toch niet i het Vu hè?

Goed van je goofy al die kilo's ! Daar ben je terecht trots op! Succes met de deca hè !

NCM irri hè dat wachten en wachten en wachten en wachten!

Marieke en dunja heel veel succes morgen!!!!!!!!!!

Puck alles goed gegaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden