Jump to content

waarmee entertainen jullie je baby/dreumes

Recommended Posts

Posted

ik had vandaag een avondgroepsconsult van het CB

en daarin lieten ze wat simpele dingen zien waarmee je je baby van 7,5 maanden en ouder mee bezig kunt houden

een flesje gevuld met kraaltjes ,of rijst,of gekleurd water,of knikkers ed

zachte balletjes om in te knijpen of om mee te gooien

gekleurde bakjes die je kunt stapelen en in elkaar zetten

en nu vroeg ik me af of jullie nog leuke ideeen hebben

dus........iemand?

Posted

Leuk onderwerp! Een lege zak chips (wel ontdaan van zout en kruimels uiteraard) is super: het kraakt, glimt, spiegelt... wat wil je nog meer?

Ballonnen, ook heel leuk.

Posted

Zeker leuk Onderwerp! Was gelijk nieuwsgierig dus dacht ff kijken...

Met ballonnen heel erg uitkijken hoor, als ze slapper worden of lek zijn door nageltjes heb je snel verstikkingsgevaar... (sorry, wil niet betweterig zijn maar moest daar grlijk aan denken!)

Liefs, judith

Posted

Leuk topic!

Wat een goed idee! Heb inmiddels een wat grotere vent in huis, (aug '10) 11 maanden, en de ballonnen zijn heel favouriet maar wat het bij ons erg goed doet is een autootje dat je achteruit trekt en dan door de kamer crosst, daar kan hij lekker zijn energie in kwijt. Ook met de stofzuiger kan hij me een dienst bewijzen:laugh:

liefs

jeegeetje

Posted

En wat dacht je van wat lege flessen (PET uiteraard). Onze kleine doet niets liever dan deze uit de tas halen en de hele kamer door rollen. Ook leuk als er nog een beetje water of zo in zit. Nou is onze dreumes 15 maanden, maar hij vind het al een paar maanden leuk :-). O ja, en de tv-gids (of ander tijdschrift) kapot scheuren...

Posted

Hahahaha die tisues is een lachwekkende, maar wel leuk om naar te kijken denk ik.

Ik ga dit topic met plezier volgen en straks Ruben lekker laten spelen met deze tips.

Posted

Een kapotte telefoon, afstandbediening, de pannen uit het kastje trekken, dus maar een hema pannensetje van 7 euro gekocht en eigen kastje gegeven, een loopauto met knopjes erop, kan nog niet zelf mee wegrijden natuurlijk maar wel bere interessant om op te zitten, het loopstoeltje blijft favoriet, mag maar 10 minuutjes maar oh wat vindt hij het leuk, de dvd serie babytv ook heel handig als je even een kwariertje je handen vrij moet hebben, gekeken vanaf 6 weken en nog altijd interessant, is hele leuke rustige tv, goed om aan het eind vd dag tot rust te laten komen, een kleine bal, de kruiprol heeft het ook goed gedaan, en buiten met takken schudden werkte enorm op de lachspieren, het paardje, eendjes en schaap eten geven is ook heel leuk, samen schommelen, voor de spiegel gekke dingen op ons hoofd zetten, dingen van tafel trekken terwijl hij er aan staat, kiekeboe spelen, boekjes met foto's van dieren, favoriet was er een waar je onder de foto kan kijken en dan het dierengeluid te horen krijgt, aan de radio en dvd speler ziten, met andere kindjes "spelen", in bad met papa of mama, babyzwemles....

Posted
Een doos tissues leegpeuteren en het er helaas niet in terugstoppen maar wel goed voor de fijne motoriek :)

idd was bij ons ook groot succes. wc-rol leegrollen door de kamer heen trouwens ook. wat we ook deden was in de (inmiddels lege) tissuedoos dan weer andere dingetjes verstoppen, zodat er elke x weer iets nieuws uit te pakken was.

een grote doos op z'n kant was favoriet als eigen 'holletje'waar zezich lekker kon verstoppen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use