Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ bloempje80 wij lopen ook bij geertgen en bij ons hebben ze idd ook geen echo gemaakt,, ook niet echt over nagedacht of dat wel of niet zou moeten...

@ essieislief Jeetje wat balen meid! Weet je ondertussen al wat meer?

Ik had de eerse keer ook maar zo weinig eitjes... maar ze hebben deze toen wel weggehaald en daar van is ook 1 embryo uitgekomen en teruggeplaats.. dus het kan wel!

@ sandra jaa verschikkelijk he! pff wij zitten der nu ook in.. we slepen elkaar der door heen!

@ isa wauww wat goed! gefeliciteerd met dit mooie nieuws! geniet er van!

@ hope jeetje het blijft spannend met jou! is het bloede inmiddels al gestopt?

Wij hebben gister de terugplaatsing gehad is alles is goed gegaan!

We hebben er uiteindelijk voor 1 gekozen dit was een topper.. al zover ontwikkeld dat hij al uit zijn schilletje wou komen om in te gaan nestelen.. en dat schijnt erg positief te zijn.. dus nu maar afwachten weer! en we hopen op een heeeeel mooi sinterklaas cadootje!:D

Liefs X

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Hope, heel veel succes en sterkte morgen.

Ik hoop voor je dat de test wederom positief is, en je volgende week eindelijk voor de echo mag!

Isa

Geplaatst

Hi,

Dit is mijn eerste keer dat ik mij geregistreerd heb en dat ik reageer. Ik lees al een aantal jaren mee maar durfde nooit zelf te reageren. Toch had ik nu zoiets van, misschien is het wel fijn om eens te reageren. Ik zal in een notendop mezelf even voorstellen. Ik ben 37 en heb al 2 IVF - pogingen achter de rug. Ik heb agresieve en actieve endometriose waardoor het zwanger worden niet lukt. 3 jaar geleden heb ik een buikoperatie gehad om de endocystes weg te halen. Helaas hebben wij nog geen successtory. In de afgelopen jaren hebben veel vrienden van ons kindjes mogen krijgen en op dit moment is er 1 vriendin net bevallen en lopen er nog 2 met een dikke buik rond. Natuurlijk gun ik het hun onwijs maar soms is het best wel moeilijik. Ik heb afgelopen zaterdag een tp gehad van onze laatste IVF. Was een hele aparte dag omdat ik op die dag ook een babyshower had die ik zelf voor een vriendin had georganiseerd. Ik zit nu op wd 5 en doe mijn best om er niet aan te denken maar dat lukt mij helaas niet. Ik heb de nacht van zondag op maandag heel erg veel pijn gehad in mijn buik, in de buurt van mijn baarmoeder. Maandag nog een beetje weeiig en vanaf dinsdag voel ik niets meer, geen krampen enzo. Heel af en toe een steekje bij de stokjes maar verder niets. Ik zou het liefst even in mijn buik kijken (maar ja, wie niet he in onze situatie). Ik ben nog in afwachting of wij nog cryo's hebben. Hopen dat wij cryo's hebben maar we moeten maar afwachten. Ik word af en toe gek van het geduld dat wij (jullie natuurlijk ook) op moeten brengen pppffff. Sterkte iedereen met het wachten!!

Jollie

Geplaatst

@Jollie; jou verhaal over je buikpijn lijkt erg op de mijne. Ook ik had de dag na de tp enorme buikpijn in de buurt van mijn baarmoeder. Ik heb zelfs nog een paracetamol genomen tegen de pijn. Dit heeft ongeveer 2 a 3 dagen geduurd, toen was het over en voelde ik op af en toe een steekje na niets meer! 2 dagen voor de testdatum had ik een positieve test in m'n handen.....ik hoop voor jou op hetzelfde resultaat meid!!

@Hope; hoe is het met je? Pfff.......zo spannend!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ik heb mezelf nu toch ook maar in de lijst gezet. Durfde eerder niet goed, omdat ik, net als Raba, te horen kreeg op de testdag dat de HCG aan de lage kant was. Bang voor een mk ben ik nog steeds, maar vooralsnog gaat het goed. De HCG was een paar dagen later goed gestegen dus er is hoop.

MamavanSeppe, Esly, Nikkie, Sandra, Chantal, Bunbums, Kaatje, Danielle, Isa, Amanda, onwijs gefeliciteerd!!!

@Isa, we zitten een beetje in hetzelfde schuitje. Duim hard voor je dat jouw ukkie dit keer gewoon lekker blijft zitten!

@Hope, pff, je wordt behoorlijk op de proef gesteld. Heel veel sterkte!! Hoop dat het bloeden snel stopt en alles verder gewoon goed gaat!

Voor alle meiden die helaas negatief testten, heel veel sterkte. Het is en blijft gewoon vreselijk K*.

Punctie:

28 november - essieislief

Terugplaatsing:

1 november - Kaatje03

3 november - Scorpio71

3 november - Matroosje

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

6 november - HBB

6 november- Isa

11 november - Apple2011???

16 november - Clau75

17 november - Clau75

17 november - Simone76

19 november - Jollie

22 november- Bloempje80 (cryo)

23 november - Wij015

1 december - essieislief

Testen:

4 november - MamaVanSeppe:zwanger:

4 november - Champietal

5 november - Esly :zwanger:

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie :zwanger:

8 november - Raba

11 november- Sandra81 :zwanger:

13 november- Chantal33 :zwanger:

14 november - Bunbums :zwanger:

14 november - Mariek :zwanger:

15 november - Matroosje

16 november - Kaatje 03 :zwanger:

17 November - Danielle..:zwanger:

17 november - Scorpio71

18 november - HBB

21 november- Isa :zwanger:

22 november - Frannie

22 november - Amanda :zwanger:

27 november - Nes73

1 december - Simone76

1 december - Clau75

3 december -Bloempje80

5 december - Wij015

15 december - essieislief

Geplaatst

@Testr, blijft zeker spannend. Elke dag zonder bloeding is meegenomen. Nee, geen bloedprikken meer. Het is nu wachten tot 7 december, dan krijgen we een echo. Hopelijk is daar dan een hart kloppend hartje op te zien.

Hoe gaat het met jou? Last van zwangerschapsklachten?

Geplaatst

Wow dames wat veel zwangerschappen. Gefeliciteerd!

@bloempje. Ik ga naar de accupuncturist in uden. Gezonheidscentrum uden. Ze zijn goed. Ze hebben mij wel al geholpen met exceem. Helaas nog geen baat gehad met zwanger worden. X

Geplaatst

@ Testr en mariek wouw wat fijn! hopen dat het er goed uit mag blijven zien voor jullie en dat jullie over een aantal maanden een mooi wondertje mogen krijgen!

Hier gaat alles goed.. we zijn veel "rustiger" dan de voirge keer... wat we wel heel prettig vinden... Maar dit neemt niet weg dat we blij zijn als we straks mogen testen!

Ze had gister eergisteren en vandaag wat steken.. dit had ze vorige keer ook.. dit was toen de innesteling.. dus hopen dat het dat ook dit keer weer zo is! het voelt wel hetzelfde zegt ze..

Dus duimen draaien!

Word alleen soms wel een beetje "moe" van de mensen om ons heen.. het lijkt soms wel of hun het spannender dan ons vinden... is dit heel erg? :$ herkent iemand dit??

Weet best dat het heel goed bedoeld is.. maar soms.. hoop niet dat ik de enigste ben die dit heeft!?

X

Geplaatst

@elsy, dank je wel voor je berichtje, dat geeft mij weer hoop. Ik heb die avond ook paracetamol genomen. Ik hoop natuurlijk ook dat het positief gaat uitvallen. Ik gebruik utrogestan dus ik moet helaas echt wachten tot volgende week omdat ik niet ongesteld wordt. Ik zag je naam in het rijtje staan met een positieve test, super gefeliciteerd!!

Verder wil ik iedereen die een positieve test heeft onwijs veel succes en plezier wensen. Degene die een negatieve test hebben gehad heel veel sterkte en kracht voor een hopenlijke volgende poging. Iedereen, die net als ik, op het vervelende wachtbankje zitten wil ik aangeven dat ik met jullie meeleef. Elke fase in dit proces kent zijn moeilijke periodes, de aanloop naar de punctie, de tp, de wachtweken, de test, de negatieve/positieve test en de spannende periode na een positieve test, die is ook zwaar denk ik (heb ik helaas nog niet mogen ervaren). Ik doe mijn best om positief te blijven en als ik merk dat ik weer eens wat pessimistisch ben moet ik mezelf echt een schop onder mijn kont geven, hoe moeilijk dat ook is. Wij hebben vandaag bericht gekregen dat wij 4 cryo's hebben, verdeeld over 3 rietjes en das heel fijn nieuws. Ik merkte ook dat ik vandaag in de auto in mijn 1-tje zat te lachen, wat een fijn gevoel was dat. Dan krijg je toch weer een klein beetje meer hoop, ondanks dat ik nu nog niet weet of het met deze tp goed of niet goed zit. Vandaag weer een paar steekjes onderin mijn buik gehad en bij mijn stokjes maar geen echte krampen. Ik hoop maar dat dit soort dingen erbij horen. Bij de vorige 5 tp heb ik veel krampen gehad dus ik hoop dat dit een goed teken is.

@wij015: ik herken dat wel dat anderen er meer mee bezig zijn. Tegen ons wordt gezegd dat wij er niet zo mee bezig moeten zijn maar anderen vertellen mij regelmatig wat ik wel en niet kan/mag doen hi hi, heel herkenbaar dus :icon_smile:

Liefs Jollie

Geplaatst

@ Jollie wat fijn dat jullie 4 cryo's hebben!! goed nieuws!

Maar we gaan der van uit dat je nu gewoon een plakkertje hebt en dat hij of zij heerlijk warm 9 maanden blijft zitten!

En wat goed dat je merkte dat je vandaag weer even kon lachen... en hou dat positieve gevoel vast!

fijn he die achtbaan vol gevoelens.. pfff wou af en toe dat ik het uit kon zetten;-)

Hihih fijn dat ik/ wij niet de enige zijn die dit hebben!

Idd wat je zegt.. ze weten het ons allemaal zo goed te vertellen..

Ik ga m'n bedje opzoeken!

Fijn weekend allemaal!

X

Geplaatst

Lieve meiden,

Gisteren weer getest en het zh gebeld.

Ik mag me nu eindelijk zwanger noemen!! 5 weken nu.

Volgende week de echo om te kijken of er wel echt iets aan het groeien is en hopelijk kunnen we dan ook al het hartje horen, al is dat misschien nog wel een beetje vroeg zei de verpleegster.

Het is allemaal erg onwerkelijk en eigenlijk durf ik me nog niet zo goed aan het 'zwanger zijn' vast te klampen, ben nog zo bang voor slecht nieuws volgende week. Voor nu probeer ik er maar even van te genieten!

Lieve groetjes Hope

Geplaatst

Hope wat moet dat een kleine opluchting zijn! Op naar de eerste echo. En hopen dan alles er goed uitziet.

Ik ben weer thuis ik hou nog wel veel vocht vast ben in een paar dagen 10 kilo aangekomen en dat is allemaal vocht. Ik heb nu al een buikje die je normaal met 3/4 maand zwangerschap pas hebt maar hoop dat dat in de loop van de komende weken weer weg gaat! Ik ben er nog wel 2 a 3 weken zoet mee maar ben blij dat ik weer in mijn eigen bedje kan slapen! 14 (afgelopen dinsdag) dagen na tp heb ik nog een bloedtest gehad en toen was de hcg waarde 540 dus dat zag er heel goed uit en daar ben ik heel blij mee! Nu hopen dat alles goed blijft gaan en de overstimulatie af gaat zakken zodat ik weer vanalles kan doen!

Groetjes amanda

Geplaatst

@ Testr. Ja, het bloeden was maandag voor het laatst, in totaal dus 3 dagen echt bloedverlies gehad.

Jij bent nu wel een beetje uit de gevarenzone zie ik (12 wkn, zwanger) wat een fijn gevoel moet dat zijn!

@ Amanda. Fijn dat je weer lekker in je eigen huisje bent.

Vervelend zeg, 10 kilo is een hele last die je mee moet dragen.

Hoe ver zit jij in je zwangerschap?

Ik ben nu dus 5 weken onderweg en heb nog steeds (wordt wel minder) menstruatieachtige pijntjes (af en toe ook in mijn liezen). Herkenen jullie dit?

Ik ben in juli aan mijn eileiders geholpen (zijn dichtgebrand) en ben een beetje bang voor een bbz.

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

@Hope, wat fijn dat het goed lijkt te gaan en dat je nu gewoon echt zwanger bent! Dat van de menstruatieachtige pijntjes herken ik absoluut. Heb dat ook. Niks om zorgen om te maken, zolang de pijn maar niet heviger wordt.

@Amanda, pff, heftig zeg wat je meemaakt. Gelukkig gaat het nu beter. Kan me heel goed voorstellen dat je erg blij bent om weer in je eigen bed en eigen omgeving te slapen!

Geplaatst

Hope wij lopen gelijk op ik ben vandaag 5 weken en 1 dag!! Ja makkelijk is het niet maar heb er alles voor over na 4 jaar en als dit erbij hoort dan is dat maar zo! Komen we ook wel doorheen!! Ik heb 9 dec mijn eerste echo supper spannend allemaal!! Maar maandag eerst controle of de overstimulatie blijft verminderen....

Geplaatst
*** breek in***

Mariek gefeliciteerd met je zwangerschap ... Geniet ervan.

*** breek uit ***

Liefs eer

Dank!! Het is ons beide (en een aantal meiden meer!) dan toch gelukt, na de beruchte rode augustus/september banken. Hoe gaat het met je? Veel last van zwangerschapskwaaltjes? Zal zo eens gaan spieken in de zwanger-topic.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hallo meiden op de wachtbank!! Terug van

mijn trip naar Bali zit ik uit te puffen van de reis(16 uur )... Alle omstandigheden waren goed om de iui te laten slagen, onderweg naar het vliegveld nog onder 2 ooievaars doorgereden, er is voor me gebeden tijdens een hindoe- ceremonie waar we aan deelgenomen hebben (bij uitnodiging) op Bali en heb ik boordevol afleiding gehad. Net toen de 2 e week wachten inging, had ik geen zere borsten meer en kwam heel langzaam t bruine kleurtje een dag voor vertrek. Mijn ongi is nu goed aan het doorzetten, helaas. Omdat echt alle omstandigheden goed waren dit keer, zowel voor als tijdens mijn vakantie ben ik er even klaar mee. Deze komende maand even geen hormoonpolonaise. 2012 beginnen we met frisse moed. Dus mijn naam mag rood worden gemaakt. Suc6 allemaal en geniet van de zwangerschappen!!

Geplaatst

Nes73. Wat een ontzettend vervelend einde van een fantastische vakantie.

Ik kan me goed voorstellen dat je even een pauze nodig hebt.

Amanda. Fijn dat je weer thuis bent. En heel fijn dat de zwangerschap goed gaat. Nu maar hopen dat je snel door de overstimulatie heen komt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden