Ga naar inhoud

Wachtbankje november 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Amanda, jeetje, wat een ellende! Gaan ze nu geen eitjes weghalen, bij overstimulatie?

Ik hoop dat je je weer wat beter voelt nu.

@ Caro-Lin, veel succes! Ik hoop dat het deze poging goed gaat bij jullie!

@ Setje, wat verschrikkelijk allemaal. Kan het niet gewoon zwanger of niet zwanger zijn??

Deze dagen zijn echt verschrikkelijk!

Ondertussen hebben mijn broertje en mijn vriendinnetje rond gevraagd in hun omgeving en hun eigen naslagwerk bekeken over de werking van de pregnyl. Deze moet echt al uit mijn lichaam zijn.

Nu blijft dus de vraag, krijgen wij echt een wondertje of is het inderdaad een zeer vroege miskraam......

Wij blijven nu toch nog maar even hopen op een wonder!

Meiden ontzettend bedankt voor jullie reacties, heb er zoveel steun aan gehad!

• Reacties 594
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een fijn gevoel dat er nu ook anderen zijn die in de zenuwen zitten. Ik kan echt op elk moment in huilen uitbarsten. Doe dat natuurlijk niet. Maar je lichaam kan je zo voor de gek houden! Punctei was op 10 november, dus nu wachtdag 11. Zeer gevoelige borsten, maar kan ook bijwerking van de utrogestan zijn. Iemand dat ook? Daarnaast opruimwoede, wat meestal geen goed nieuws is. Durf nog geen test te doen. Normaalngesproken zou ik as donderdag ongesteld moeten worden. Heb afgesproken met mezelf dat ik niet eerder mag testen.

Geplaatst

@ hope ik heb de punctie al gehad toen had ik best veel eitjes maar zette de overstimulatie niet door afgelopen maandag te horen gekregen dat ik zwanger ben en woensdag begon de elende. Dikke buik leek wel 4 maand zwanger zelfs in mijn rug zit vocht! Nu lig ik in het zienenhuis af te wachten wanneer het vocht zakt en ik weer naar huis mag.

Ik heb tijd zat en zal voor je duimen hope op een wonder! Ga je nog contact opnemen met het zh vandaag?

Iris vervelend he al dat wachten! Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Lieve meiden

Vandaag getest weer positief, contact opgenomen met het zh.

Als de test morgen weer positief is mag ik mij zelf zwanger noemen!!!

Om het bloedverlies moest ik me dan geen zorgen maken. Net natuurlijk weer een test gedaan en die was echt super positief (meer dan alle vorige!!)

Nog even hopen op een positieve test morgenochtend en dan op naar weer een paar superspannende weken!

@ Amanda, je stond allang groen in het lijstje, sorry, ben op het moment zo druk met al mijn eigen onzekerheden bezig.... Ik hoop voor je dat het vocht snel wegtrekt en dat je daarna kunt gaan genieten van een welverdiende zwangerschap!

@ Iris, deze dagen zijn verschrikkelijk! Maar ook nu wij dus toch (bijna) op een zwangerschap zitten blijft de onzekerheid, want hoe ziet het er straks op de echo uit (pas over 5/6 weken....). Ik denk dat alle stellen die met IVF of iets dergelijks bezig zijn pas rust hebben als we ons kindje gezond en wel in onze armen sluiten. Heel veel sterkte met deze wachtdagen, zoals je bij mij hebt kunnen lezen, er kan van alles gebeuren!

Geplaatst

@ hope dat maakt niks uit dat begrijp ik goed hoor wat een spanning bij jou zeg!! Dus als je morgen positief test ben je zwanger!! Dat zou een wonder zijn! Eerst de hoop opgeven en dan toch nog positief testen!! Mijn duimen blijven draaien voor je!!

Geplaatst

Nou Hoop, als je testen dikker worden en die in de middag zelfs dikker dan die in de ochtend, heb ik goede hoop hoor!

Is de test vandaag een bloedtest? Ik hoop het voor je, dat is toch wat meer precies.

En vergeet die Pregnyl nu maar he, die is echt na 12 dagen uit je bloed! Zegt ook de fabrikant zelf.

Toi toi toi, xxx

Geplaatst

Jeetje hope jij houd het echt spannend! Haha weet je ondertussen al wat? Ik hoop het zo voor je!

Wij hebben morgen de terugplaatsing! Van de 3 verse emmys doen ze het alle 3 goed..! Zitten heel erg te twijfelen of we er 1 of 2 terug laten plaatsen.. Ligt ook.aan de kwaliteit.. Lastig! Want hoe groot is de kans op een tweeling!?(deze willen wij zo klein mogenlijk houden) sorry.. Hoop niet dat ik nu mensen voor het hoofd stoot..

Maar goed iig morgen een tp! En dan die verschrikkelijke wacht weken pfff

Xx

Geplaatst

@all, bij mijn,TP par maanden geleden bij geertgen in elsendorp hebben ze helemaal geen echo op mijn buik gebruikt bij de TP ,vindt dit nogal vreemd, wie van jullie heeft ook TP bij geertgen gehad? Dr w. Gebruikte een duimstok achting iets om te kijken hoe ver de Emile geplaatst werd.

Geplaatst

Meiden,

Vanochtend weer een super positieve test!!

Ik dus helemaal in de gloria.....

Weer het ZH gebeld, zeggen ze vandaag dat ik vrijdag nog maar eens moet testen, omdat ik zoveel bloedverlies heb gehad!

Gek word ik ervan! Eerst de hoop, dan de opluchting, om vervolgens weer 3 dagen te gaan zitten wachten......

Ben natuurlijk al heel blij dat mijn testen zo positief zijn, maar toch, ergens voelt het nog niet helemaal goed.... word vervolgd dus maar weer.

@ wij015, Heel veel succes morgen! Nu maar duimen, duimen, duimen!

@ Testr, nee, gewoon een thuistest. Ze zeggen dat dit niet meer vertelt als een bloedtest.

Als het vrijdag weer positief is mag ik 2 december al voor een (vervroegde) echo......

ZENUWSLOPEND allemaal!

Geplaatst

Meid, wat frustrerend! Ze houden je aan het lijntje vind ik hoor. Een bloedwaarde zegt vaak veel over de succeskansen van een zwangerschap.

Is het een verpleegkundige die je steeds aan de lijn hebt? Misschien nog even met een arts overleggen?

In ieder geval blijft het afwachten, ook als de testen positief blijven. Dus bereid je daar maar op voor, wachten, geduld, wachten en meer van dat alles.

Als nu het bloeden maar eens stopte, dat zou al heel wat rust brengen! We duimen voor jullie.

Geplaatst

@ Testr. Ja, dat wachten is echt verschrikkelijk, zeker op dit moment. Dat we geduld moesten hebben en dat we veel zouden moeten wachten dat wisten we van tevoren, maar dit?

Dit is onze eerste poging, we weten eigenlijk helemaal niet wat we moeten/mogen/kunnen verwachten van het ziekenhuis en we gaan er dus maar van uit dat zij weten wat het beste is.

Gisteren had ik een andere verpleegster aan de lijn als vandaag, wel heel vervelend, omdat ze allebei iets anders hebben gezegd. De verpleegster van gisteren was heel positief en de verpleegster van vandaag juist weer niet, dit helpt natuurlijk ook niet helemaal.

Vrijdag weer een test afwachten en als die weer positief is dan mogen we volgende week vrijdag voor een echo....pfffff

Het bloeden is gelukkig nu bijna gestopt, hopelijk is het morgen helemaal weg.

Heb vandaag wel een aantal vlagen van misselijkheid gehad, maarja of dat tussen m'n oren zit?

@ essielies. Tja, wij hadden ook alles, behalve dit verwacht.

Meiden ik ben zo super blij met jullie reacties en steun! Ik heb er echt heel veel aan!

Dank jullie wel.

Geplaatst

Jeetje hope meissie wat een gedoe zeg!

Maar dat het bloede bijna gestopt is, is opzich wel positief!

En ja een positieve test is een positieve test.. en je hebt meer dan 1 positieve test!

Dus als je dat mag geloven..

Maar ik kan me heel goed voorstellen dat dit heel vervelend allemaal is!

Maar als je het echt niet vertrouwd kun je volgens mij ook bij je huisarts een bloedtest aanvragen..?

Niemand die dat kan verbieden...

Heel veel succes met deze dagen!

Ik duim heel hard voor je!

X

Geplaatst

Ik ben net weer uit het ziekenhuis terug

Het zag er helaas niet goed uit.

Dit houd in dat er deze ronde maar 3 eitjes te zien zijn waarvan 2 rijp en 1 blijf achter.

Normaal heb ik er altijd 9 stuks.

Vanmiddag wordt ik gebeld door het ziekenhuis wat ze gaan doen.

Ze hebben straks overleg of ze deze poging afblazen of dat ze toch deze eitjes gebruiken.

Dat houd in dat ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag een punctie heb en maandag of dinsdag de terugplaatsing.

De 2 eitjes die zo groot zijn kunnen niet veel langer blijven zitten vandaar misschien een eerder punctie.

Als ze de hele boel afblazen dan mogen wij waarschijnlijk pas ergens in het nieuwe jaar voor de nieuwe poging.

Kortom balen voor nu en afwachten

Geplaatst

@Hope: Jeetje, wat wordt jullie geduld op de proef gesteld zeg. Kan me goed voorstellen dat je zo langzamerhand niet meer weet wat je mag geloven. Maar hou je maar goed vast aan die positieve testen en nog maar 2 nachtjes slapen en dan is het al vrijdag :-) Hoop zo voor je dat alles goed zit. Wel erg vreemd dat ze er in het ziekenhuis verschillende behandelmethoden op na houden....

@Wij015: Hoe is de terugplaatsing gegaan? Ik duim voor jullie op een positieve test! Heel veel succes met het wachten...

@Essieislief: Wat een tegenvaller voor je, je had er vast meer dan 2 verwacht maar....het zijn er wel 2 en met 2 kan het ook!! Kan me voorstellen dat je door het lage aantal een stuk onzekerder bent over de kans van slagen maar deze poging is nog niet verloren. Hoop op goed nieuws voor je!

@Iris76, Amanda en Mijnbaby: Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst
Ik ben net weer uit het ziekenhuis terug

Het zag er helaas niet goed uit.

Dit houd in dat er deze ronde maar 3 eitjes te zien zijn waarvan 2 rijp en 1 blijf achter.

Normaal heb ik er altijd 9 stuks.

Vanmiddag wordt ik gebeld door het ziekenhuis wat ze gaan doen.

Ze hebben straks overleg of ze deze poging afblazen of dat ze toch deze eitjes gebruiken.

Dat houd in dat ik waarschijnlijk vrijdag of zaterdag een punctie heb en maandag of dinsdag de terugplaatsing.

De 2 eitjes die zo groot zijn kunnen niet veel langer blijven zitten vandaar misschien een eerder punctie.

Als ze de hele boel afblazen dan mogen wij waarschijnlijk pas ergens in het nieuwe jaar voor de nieuwe poging.

Kortom balen voor nu en afwachten

***breek ff in***

Waarom doen ze geen escape IUI? Dan blijft je IVF poging bewaard!

*** breek weer uit***

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zal me kort even voorstellen.

Mijn naam is Sandra en afgelopen vrijdag hebben wij de eerste TP na ICSI gehad.

Tot vorige week ging de poging best voorspoedig, maar nu die wachtweken..... wat een hel!!!

Had nooit gedacht het daar zo moeilijk mee te hebben.

Dus vandaar hier aangemeld om me af en toe niet zo alleen te voelen in deze moeilijke weken!

Groetjes,

Sandra

Geplaatst

Hallo dames,

Ik heb dit wachtbankje de afgelopen weken intensief gevolgd, maar durfde niet goed mee te schrijven door vorige pogingen die eindigden in een vmk.

Nu dag waarop het de vorige keren misging voorbij, is wil ik mij hier toch nog graag even melden.

Wij hebben namelijk afgelopen zondag 20-11 positief getest!

Ik dacht, ik voeg me zelf toch nog toe aan het lijstje, is misschien wel leuk voor de statistieken.

Follikelmetingen

4 november - Apple2011 5e FM

5 november - Apple2011 6e FM

20 November-Essieislief 1e FM

23 November- Essiesislief 2e FM

23 november - Amy81

26 November Essieislief 3e FM

Punctie:

3 november - HBB

11 november - Clau75

28 november - essieislief

Terugplaatsing:

1 november - Kaatje03

03 november - Scorpio71

3 november - Matroosje

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

6 november - HBB

6 november- Isa

11 november - Apple2011???

16 november - Clau75

17 november - Clau75

17 november - Simone76

22/23 november - Bloempje80 (indien cryo's goed ontdooien)

1 december - essieislief

Testen:

4 november - MamaVanSeppe :zwanger:

4 november - Champietal

5 november - Esly :zwanger:

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie:zwanger:

8 november - Raba

11 november- Sandra81 :zwanger:

13 november- Chantal33:zwanger:

14 november - Bunbums :zwanger:

15 november - Matroosje

16 november - Kaatje 03 :zwanger:

17 November - Danielle..:zwanger:

17 november - Scorpio71

18 november - HBB

21 november- Isa :zwanger:

22 november - Frannie

22 november - Amanda :zwanger:

27 november - Nes73

1 december - Simone76

1 december - Clau75

6 december? -Bloempje80

15 december - essieislief

Voor iedereen die ook postief getest heeft, Gefeliciteerd!

Voor de anderen waarbij het deze maand niet zo mocht zijn, heel veel sterkte!!!

@ Hope ook jou wil ik heel veel sterkte wensen, wat een onzekerheid voor jou!

Ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt en je je ook kan melden in het uitgerekend in Juli 2012 topic.

Groetjes,

Isa

Geplaatst

Isa. Gefeliciteerd. Heel erg fijn voor je dat je nu voorbij het moeilijke moment bent.

En lekker weer een groene naam op het lijstje. Het is meer groen dan rood! Heerlijk!!!!!!

Sandra_ ik vond die wachtweken ook het moeilijkst van het hele traject.

Geplaatst

@ Wij015, Hoe is het gegaan vandaag?? Hebben jullie uiteindelijk voor 1 of toch voor 2 emmies gekozen??

@ Bloempje80 In het UMC hebben ze bij ons ook geen echo gebruikt, alles met het blote oog en op gevoel....

@ Essielief, Ik hoop voor jullie dat ze toch besluiten om de eitjes te halen. Wij hadden ook maar 2 eitjes en 1 embryo en kijk waar wij nu zitten. Heel veel sterkte!

@ Isa, Gefeliciteerd! Op naar een mooi, lief wondertje!

@ Elke, heel veel sterkte deze weken! We weten allemaal wat je doormaakt hier.

@ Frannie, hoe gaat het met jou? Heb je contact gehad met het ziekenhuis maandag? Weet je al hoe jullie nu verder gaan?

Hier nog steeds positieve testen (vandaag maar weer 2x getest, 's ochtend en einde van de middag....). Word gek van mezelf en van het wachten..... Ik heb zoveel onrust in mijn lijf! Nog 2 nachtjes.....

Geplaatst

Ik heb maandag het zh gebeld. We hebben helaas pas over 3 weken een afspraak bij de gyn.

Dit is het avondspreekuur en dat is rustiger met ons werk.

Als mijn lijf zich normaal gedraagt is dan mijn volgende menstruatie al weer.

Maar volgens haar kan ik dan gewoon met de pil starten, ook al hebben we de gyn nog niet gesproken.

Het voelt vervelend om misschien al met de pil te moeten starten zonder overleg, maar ik zie ook geen andere oplossing.

We willen graag meteen door.

Geplaatst

Ik heb mezelf er even bijgezet.

Afgelopen dinsdag TP van 1 cryo gehad (helaas hadden de andere 2 de embryoscope niet overleefd)

Nu is het wachten begonnen..

het ziet hier wel vrij groen, dus ik ga toch mee in het lijstje..you never know

Follikelmetingen

4 november - Apple2011 5e FM

5 november - Apple2011 6e FM

20 November-Essieislief 1e FM

23 November- Essiesislief 2e FM

23 november - Amy81

26 November Essieislief 3e FM

Punctie:

3 november - HBB

11 november - Clau75

28 november - essieislief

Terugplaatsing:

1 november - Kaatje03

03 november - Scorpio71

3 november - Matroosje

3 November tp cryo (hopelijk) - Danielle..

6 november - HBB

6 november- Isa

11 november - Apple2011???

16 november - Clau75

17 november - Clau75

17 november - Simone76

22 november- Bloempje80 (cryo)

1 december - essieislief

Testen:

4 november - MamaVanSeppe :zwanger:

4 november - Champietal

5 november - Esly :zwanger:

7 november - abc

7 november - wannabe

8 november - Nikkie:zwanger:

8 november - Raba

11 november- Sandra81 :zwanger:

13 november- Chantal33:zwanger:

14 november - Bunbums :zwanger:

15 november - Matroosje

16 november - Kaatje 03 :zwanger:

17 November - Danielle..:zwanger:

17 november - Scorpio71

18 november - HBB

21 november- Isa :zwanger:

22 november - Frannie

22 november - Amanda :zwanger:

27 november - Nes73

1 december - Simone76

1 december - Clau75

3 december -Bloempje80

15 december - essieislief

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden