Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meisje, als het goed is heb je het nu achter de rug!

Hoe is het gegaan? Weet je al hoeveel eitjes er zijn?

Ikzelf vind deze dag altijd zo bijzonder omdat er dan in het lab embryo's gaan ontstaan (hopen we). Dat er op afstand door andere mensen iets gaat gebeuren wat je verdere leven kan beinvloeden.

Neem na vandaag goed je rust.

Lieve groet, Zomer

• Reacties 143
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve dames ben dr weer.. Bedankt voor jullie steun, en aan moediging

Er waren 8 folicols en daar in 7 eitjes. Verder is het me helaas erg tegen gevallen.. de medicatie werkte bij mij echt voor geen meter!!

Was dus allemaal erg pijn lijk.. Maar goed.. het is het dubbel en dwars waard!!

Lig nu plat met erg veel na pijn.. net 2 paracetam genomen. Krijg erg de nijging dr een glas wij bij te nemen. :)

Misschien dat ze dan beter werken en ik me iets meer kan ontspannen..

Vannacht natuurlijk ook weer geen oog dicht gedaan..En ben bang dat vannacht niet beter zalgaan worden..

Maar gekgenoeg.. ben totaal niet moe..gaat zo veel adialine door mijn lijf.. haha..

Ben meestal een erg nuchter persoon..hihi maar die is momenteel ver te zoeken.. een brok heerlijke spanning en zenuwe!

Morgen krijgen we te horen hoe veel eitjes dr zijn bevrucht.. pfffff... nog ff duimen draaien dan maar.

Liefs Meis

Geplaatst

Hoi meiden ook ik ben met de ivf begonnen en heb een tp op 9 oktober voel me sinds 3 dagen moe en soms duizelig bij het plassen ook een drukkend gevoel ook savonds diaree herkent iemand dit iknga nu mezelf namelijk helemaal gek maken

Geplaatst

Sweetskilly, ik denk dat je merkt dat evt hormonen je lijf uit balans kunnen maken. Ik heb ook last van duizelingen, hoofdpijn, extreme vermoeidheid en soms diaree.

Als je het niet vertrouwd, meld het even in je ziekenhuis. Ik weet inmiddels dat ik (volgens het ziekenhuis) heel erg sterk reageer op de hormonen en dus hoort het blijbaar voor mij erbij. Als je dat dan weet, kun je je er makkelijker bij neer leggen.

Meisje, zwaar he? Ik denk dat een punctie bijna nooit meevalt. Ik wilde er geen zwaar verhaal van maken omdat ik dan zo klink als een verbitterde ervaringsdeskundige, maar het is nu eenmaal best wel een ingreep. En die pijnmedicatie? Ik weet dat er veel verschil zit in wat het ziekenhuis mensen voorschrijft. In sommige ziekenhuizen krijg je een klein roesje van narcose en mag je een paar uur lekker op een bedje uitrusten en bijkomen.

In mijn ziekenhuis krijg je een paracetamol en mag je meteen naar het andere ziekenhuis toe met de auto om de eicellen af te leveren. Wel een heel verschil dus.

Wat ik weet van andere vrouwen die IVF hebben gedaan en van mijzelf dat het goed is om deze aankomende dagen rustig aan te doen met je lijf. Niet teveel doen, lekker jezelf laten verwennen. Laat alles even tot rust komen in je lichaam na die punctie.

Maar.... laten we het belangrijkste niet vergeten: 7 eicellen is gewoon hardstikke mooi! Op naar een goede bevruchting!!!!

Lieve groet, Zomer

Geplaatst

hoi zomer

dacht al zoiets

maar omdat we zo graag zwanger willen zijn ging ik steeds denken yes het is gelukt maar volgens mij kan je dat nu nog niet eens voelen maar goed moet dus gewoon net als iedereen rustig afwachten tot ik mag testen

Geplaatst

Hoi Zomer.. ja erg zwaar!

Kreeg 2 valium en ook nog een prik. Helaas werkt pijn medicatie bij mij nooit echt, heel vervelend kan ik je vertellen.

Verder mocht ik na de punctie lekker in een bed kruipen in de kamer er naast. Mijn vriend is toen met de eitjes naar het lumc gegaan.. Toen hij terug kwam kregen we koffie en een broodje. Waarna we rustig naar huis zijn gegaan.

Ik kan niet anders dan rustig aan doen.. :) en laat me zeker lekker verwennen. Ik heb ook vandaag nog erg veel pijn en last, moet ook mijn temperatuur in de gaten houden. Ik heb een beetje verhoging .. ff goed opletten dus.

En dan natuurlijk nog het belangrijkste.. om half 5 hebben we tehoren gekregen dan van de 7 eitjes er maar liefst 5 bevrucht zijn... joehoeeeeeeeeee.... :D

Zondag mogen we ons om 09:50 melden in het LUMC voor de terugplaatsing.

Liefs Meis

Geplaatst

Geweldig meisje38, 5 eitjes bevrucht!! Ik denk maar niet teveel na over de punctie, weet nu al dat ik me er super over ga opwinden! Heb 3 weken terug een HSG gehad, heb mezelf toen flink gedrogeerd met paracetamol en naproxen, de HSG viel toen erg mee.

Ik krijg voor de punctie enkel naproxen.

Ws. over een dikke week is de punctie, maandag voor 2e echo, ik weet niet of er dan al wat te zien is. IK voel nog niets, wel valt me op dat m n menstruatie langer aanhoud en ik meer bloed verlies. Weet niet of dit een bijwerking is van de hormonen??

Geplaatst

spannend ook he, polka? hoe zag alles eruit op de eerste FM? hoe lang ben jij nu bezig?Eerste poging? Ik ben eergister begonnen met 200 puregon en woensdag dus eerste meting. Ben van mn eerste poging beetje kwijt hoe lang ik gestimuleerd heb, ging ook andersom, eerst stimuleren vanag dag 1 en op dag 2 remmen... Tijdens mn ongesteldheid ben ik de eerste dagen ook erg melig, naast gevoelig, denk dat bij mij de hormonen die meligheid uitvergroten.

Sterkte en misschien lig je inmiddels ook dubbel van t lachen (gezien t feit dat t in de loop van de dag beter werd) ;-)

@ meisje, hoe is t vandaag gegaan? Ik duim op goede resultaten, morgen toch?

Geplaatst

Hoi meiden,

Bij mijn is gister de punctie geweest

Jeetje wat kan dat zeer doen!

Ons resultaat 20 eitjes pfff veel

Arts zei dat dit niet veel voor komt,

Nu veel napijn buikkrampen en steken

Het advies om rustig aan te doen doe

Ik zeker en laat me verwennen door me man

En dochtertje!

Morgen moeten we het vu bellen om te horen

Of er celdeling is spannnend!

Is dit goed is dinsdag de terugplaatsing!

31 okt zwangerschaptest!

Meiden allemaal suc6

Veel liefs kim

Geplaatst

@kim81, wauw 20 eitjes, das echt veel! Ben benieuwd joh!

@meisje38, hoe was de terugplaatsing?

@kmo, 1e IVF poging, morgen 1e FM. IK ben nu een week aan het spuiten met decapeptyl en 6 dagen met puregon. Ik verwacht komend weekend ergens de punctie te krijgen. Alles gebeurd binnen een maand tijd. Ben niet meer melig geworden ;-)

Geplaatst

meisje: morgen de TP? Spannend!

Kim, jeetje, 20? Wat zal je ze gevoeld hebben in je eierstokken. Mooie opbrengst, nu naar goede bevruchtingen!

Allen, succes met metingen en aankomende puncties. Ik heb ws hier als enige het lange protocol (ziekenhuis doet het niet anders vanwege volgens heb betere resultaten), dus ik ben pas over een paar weken zover als jullie...

Gr Zomer

Geplaatst

Jij ook succes zomer! Geen idee waarom er voor het korte protocol is gekozen ..... weet sinds kort pas dat er 2 protocollen zijn. Ben best benieuwd wat er gaande is in m n eierstok, voel nog niet niets, ik kom er morgen achter!

Groetjes!

Geplaatst

Hoi meiden

ik heb ook de lange prik schema gehad zomer dus ben je niet meer de enige hihi

ik vind het nu zoooo spannend zit nu op dag 11 na de punctie ik heb gelukkig niet meer zon erge pijn maar mijn borsten zijn wel killing weet iemand wanneer ik al zou kunnen testen

Geplaatst

Hoi meiden

Bedankt voor jullie verhalen en reacties

Elke dag kijk ik hier om naar jullie verhalen

Te lezen dat trekt mij er echt door heen.

Vanmorgen hebben van het vu gehoord

Dat er brvruchting heeft plaatsgevonden!!

Morgen om half 3 de terugplaatsing!

Vind het zoooo spannend!

Meiden heel veel suc6!

Ivf mamas zijn echt super sterk!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier meldt zich nog een ervaringsdeskundige. In het verleden 3 pogingen gehad en bij de vijfde tp zwanger geworden van onze Seppe, die nu al 2,5 is.

Vandaag de 4e echo van poging 1 en waarschijnlijk woensdag de punctie. Ondanks 3 eerdere puncties, waarvan 2 eigenlijk zonder al te veel pijn, toch weer zenuwen hiervoor. Vrijdag waren er 10 blaasjes, waarvan 4 aanprikbaar, dus vanmiddag terug om te kijken wat er nu gebeurt is.

Ik wens jullie allemaal weer succes en sterkte.

Geplaatst

Sweetskilly, fijn dat ik niet de enige ben met het lange protocol :)

Ik heb de vorige keer getest op dag 10 na de TP en die was VET positief....

Kijk anders nog even bij een toppic over vroegtesters, je kan precies zien welke test het beste is en op welke dag mensen al positief hebben getest!

Kim: :toppie: Goed resultaat hoor! Succes vandaag.

Mama van Seppe: nog een ervaringsdeskundige, dat is mooi. Ik hoop voor je op een goede score vanmiddag.

Met mij is het vandaag iest minder, vandaag was de uitgerekende datum van Tim* en Floris*. Nou ja, we slaan ons er wel doorheen maar ik merk dat ik daardoor minder ruimte heb in mijn hoofd voor deze IVF poging. Nou ja... dag voor dag he?

lieve groet, Zomer

Geplaatst

Gisteren waren de aantal en grootte van de eitjes goed, dus morgenvroeg de punctie. Weer lekker in spanning dus. Vanavond even lekker gaan hardlopen, hopelijk maakt dat mijn (volle) hoofd iets leeg.

Zomer, wens je veel sterkte vandaag.

Geplaatst

Dag allemaal,

ik had gister 2e fm, rechts 5 blaasjes te zien en links 3. Baarmoederslijm zag er goed uit, hoorde ik als ik goed naar het gemompel van de arts luisterde :-) Overmorgen 3e echo .... ben benieuwd, zaterdg of maandg punctie.

Zomer71, veel sterkte vandaag!

Succes mammavanSeppe! Fijn te horen dat je positief bent over een aantal eerdere punctie, hopelijk valt morgen ook mee!

Kim81, mooi dat er bevruchting heeft plaatsgevonden!! Super!

Allemaal weer veel succes toegewenst!!!

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb vandaag m'n eerste fm gehad, links 6 en rechts 6 allemaal tussen de 11 en 15 mm!! Bij de vorige cyclus had ik er maar 3 totaal!! Vrijdag weer een echo!!

Kim81, fijn die bevruchting! Hoe was de tp??

Dag voor ag lieve zomer, ben je er nog een beetje doorgekomen?

Polkadotje, gaan we samen vrijdag de echo doen ;) hoop dat ze goed gegeroeid zijn!

Geplaatst

Hai allemaal

ik heb zojuist eerste fm gehad, grootste 17,16,15 en 2 van 11. Klinkt al beter dan de vorige keer, 2 op de eerste fm. Zaterdag 2 fm en de eerste helft van volgende week punctie.

spannend hoor! t voelt alsof je van moment tot moment leeft, 1e fm, 2e fm... punctie... tp... en afwachten. Tot nu toe gaat t nog goed met de zenuwen, hoop dat ik ze niet veel meer ga krijgen.

leuk om elkaar zo te volgen!

Sterkte en succes mensen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden