Jump to content

Voorstellen

seef74

Recommended Posts

Hai allemaal,

Ook ik wil mezelf voorstellen.

Mijn vriend (39) en ik (37) zijn nu bijna een jaar samen. Vanaf het begin was het meteen goed. Al heel snel hebben we over een kinderwens gesproken, juist ook omdat we natuurlijk geen 20 meer zijn :-)

Een maand of 4 terug vertelde mijn vriend mij dat hij er in zn vorige relatie achter is gekomen dat zijn zaadkwaliteit niet goed is en dat de kans op een natuurlijke zwangerschap erg klein was. Dat was wel even slikken...Maar goed, we hebben toen direct via zijn huisarts een verwijsbrief voor de gynaecologe gekregen en zijn daar eind juli voor het eerst geweest. Omdat er dus al een medisch dossier van mijn vriend is, kon er meteen actie worden ondernomen. Eerst zijn we in het AMC geweest voor een sot-test om te kijken wat de zaadkwaliteit nu was (het dossier van hem was inmiddels al een jaar of 5/6 oud). De uitslag van de sot-test is: ivf-icsi. Omdat het ziekenhuis in noord-holland-noord dus samenwerkt met het AMC moeten we eerst naar een infomiddag over IVF in het AMC, voordat we kunnen starten. De infomiddag is 8 november as. We hebben voor 10 november een afspraak in t ziekenhuis voor prikinstructies, een ondezoek bij mij en papierwerk. Hopelijk kunnen we daarna zsm starten.

Ik weet nog zo weinig van IVF, ik probeer veel te lezen en aan de weet te komen. Ik vind het erg spannend en ben best zenuwachtig.

Ik zelf heb diabetes, waardoor ik elke dag insuline moet spuiten, dus het prikken van hormonen zal hopelijk geen prbleem zijn...ook al ben ik blijf ik bang voor naalden :-).

Maar omdat ik me nog geen voorstelling kan maken hoe het traject gaat verlopen, hoe ik me zal gaan voelen, hoe zwaar het zal zijn en het belangrijkste of het gaat lukken, ben ik wel heel onzeker over eigenlijk alles. Ik hoop dat het forum me een beetje zal helpen.

Groetjes seef

Guest Hope30

Hi Seef,

Van harte welkom op dit fijne forum! Spannende tijd gaan jullie tegemoed! En je kan hier altijd met alle vragen en onzekerheden terrecht! En houd moed hoor! Want met ivf-icsi kan je echt zwanger worden!

Groetjes Hope

Hoi Seef,Welkom op dit geweldige forum!Het zijn inderdaad spannende tijden die aanbreken als je begint met ivf/icsi. Gewoon op je af laten komen en zelf ervaren hoe het is, elke vrouw staat er anders in. Het kan echt, ook ik ben ruim 18 weken zwanger van de 1e ICSI behandeling.Succes meid!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use