Ga naar inhoud

ivf of icsi, de 1 betere resultaten dan de ander?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve forum genootjes,

Ik weet niet of er al zo'n soortgelijk topic is geweest, maar ik was benieuwd of er dames zijn die met de ene betere resultaten boekten dan de ander...

voor ons zal het in januari/februari waarschijnlijk icsi worden... maar was benieuwd of er dan meer of juist minder bevruchtingen ontstaan etc

als dit topic al bestaat dan hoor ik het wel

alvast bedankt!!

groetjes

Geplaatst

Hoi, zie mijn handtekening. Voor ons lijkt ICSI beter gewerkt te hebben dan ivf, hopelijk ook voor jullie succesvol!

Zie mijn eigen topic van destijds: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14298-Onbegrepen-toch-meer-en-betere-bevruchtingen-ICSI

En vond deze ook nog voor je: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11397-Benieuwd..Of-ICSI-meer-succesvol-is-dan-IVF&

Hou hoop, veel succes!

Geplaatst

Onze eerste icsi, 2 embryo's 6 en 8 cellig.

Ivf/icsi 2 hadden we met Ivf topembryo's en met icsi een cryo. Het lab had een inschatting gemaakt aan de hand van de eicellen dn zaad. Uiteindelijk kwam Ivf dus beter uit voor ons dan icsi.

Geplaatst

Tnx silvie

ik moet trouwens eerst aan de pil, als het zover komt, is dat dan het lange of korte protocol? en heeft iemand daar ervaring mee?

liefs

Geplaatst

Hoopvol,

Dat je eerst aan de pil gaat is dat het zkh je dan beter in kan plannen. (om het zwart/wit te zeggen)

Het gaat erom op welke dag je gaat beginnen met het innemen/spuiten van hormonen en hoe lang je moet spuiten en welk medicijn, weet je dit al?

Heel veel succes!!!

Geplaatst

hoi meiden

oke, ja ik moet dus aan de pil, dus het is eigenlijk om het hun makkelijker te maken? daarentegen heb ik zelf wel een slechte cyclus, dus misschien maar het beste....

ik krijg dezelfde hormonen als nu bij de iui en dat is puregon en 1x pregnyll

heb wel aangegeven dat ik erg wisselend op puregon reageer, dat ik ook een keer met menopur wil proberen:)

ik weet niet welke dag ik ermee moet beginnen eigenlijk....

Geplaatst

Hoopvol: volgens mij heb je geen keus tussen IVF of ICSI. Als IVF mogelijk is zullen ze dat doen, en als bijvoorbeeld de zaadkwaliteit/hoeveelheid te slecht is wordt het automatisch ICSI. Richt je dus niet teveel op resultaten, want je hebt toch geen eigen keuze. Stel dat de resultaten bij IVF beter zijn (echt hypottetisch hoor, ik weet het niet), en jullie krijgen ICSI dan ben je misschien vooraf al teleurgesteld. Richt je op de mooie kans die jullie nu krijgen na de mislukte IUI's!

Mocht je het echt graag willen weten: op de site van de Nederlandse Gynaecologen Vereniging kun je de resultaten van de afgelopen jaren per ziekenhuis vinden:

http://www.nvog.nl/voorlichting/IVF-resultaten/default.aspx

Geplaatst

hey jessi79

min of meer hebben we wel een keus, dit komt omdat soms de zaadaantallen 5 miljoen zijn en soms 300;000

maar mijn gyn zegt dat ze niet het risico wil lopen dat het dan ineens icsi zou moeten op het laatste moment, want dat gaat niet...

als ik per se ivf zou willen,zou ze dat wel doen... omdat het zaad dus soms ook wel goed is, maar ik keek net op je site en icsi ziet er beter uit... en mn gevoel is bij icsi ook wel beter eerlijk gezegd

snap je m nog?

liefs

Geplaatst

Ik heb het al eens vaker in topics geschreven maar bij MCK wordt er keuze gemaakt op basis van zaadcellen en eicellen en dat is met ons overlegd. Daarom hadden wij de laatste keer Ivf en icsi, ideaal dus.

Geplaatst

hoi silvie, ja das wel ideaal idd...

naja ik wacht maar af, mn gevoel is er goed bij en we hebben toestemming om als het lukt 2 embryo's terug te plaatsen.... terwijl dat normaal pas vanaf 36jaar mag, dus dat scheelt voor mijn gevoel

bedankt voor de reacties, mocht iemand nog iets van info hebben dan hoor ik t graag

liefs

Geplaatst

Hoi hoi

Ik wou ook graag een reactie plaatsen, wij gaan icsi doen deze maand onze eerste. Ze hebben in het ziekenhuis gezegt dat op het moment dat me kerel het zaad inleverd en het zaadbis heel goed kunnen we alsnog voor ivf kiezen of de ene helft icsi en de andere ivf dat is het voordeel als je voor icsi word ingeschreven als je ivf hebt kun je niet meer kiezen voor icsi. Dit inverband met het lab ofzo. Maar ze overleggen wel als jij het niet wil dan houden ze het gewoon bij icsi zoals ik begrepen heb!

Heel veel succes ermee en hoop op een mooie positieve uitkomst voor jullie!!

Heel veel succes

Geplaatst

hey amanda, tnx!

en waar lopen jullie?mijn gyn zei dat ze in nederland nooit de ene helft icsi en andere helft ivf doen, maar alleen in duitsland/belgie....

Geplaatst

Ooh oke dat is wel raar zo is ons dat wel verteld ik loop in almelo/zwolle. Zou het nog wel even een keer navragen maar zo heb ik het wel begrepen!!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden