Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanochtend is een mevrouw van moeders voor moeders langs geweest.

Was leuk om met iemand over de zwangerschap te praten maar zeker goed om nu mee te helpen om pregnyl te maken, en dus anderen te helpen zwanger te worden. En ook nog een mooi boek en kettinkje gekregen. Vooral met het boek ben ik erg blij, ik heb zelf nog niks gekocht, eerst maar eens de echo afwachten. Maar toch het begint nu toch eindelijk wel een beetje echter te worden!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Daantje, ik heb de mevrouw van Moeders voor Moeders 2 weken geleden al op bezoek gehad en ook het mooie boek (en het armbandje) gekregen! Ben er errug blij mee!! Bovendien voelt het ook voor mij goed om te helpen bij het aanvullen van de voorraad pregnyl;-) Heb je ook "berichtje uit je buik"? Daar heb ik me ook voor aangemeld, erg leuk!

Geplaatst

@Esly dat "berichtje uit je buik" heeft ze ook gegeven ja, ik moet er nog even naar kijken, maar het klinkt heel leuk, dan kan je precies de vorderingen volgen ik ga me daar ook maar voor opgeven.

Geplaatst

Esly: ik kende het berichtje uit je buik niet maar heb net even op de website gekeken. Dacht eerst dat je alleen die berichtjes kon ontvangen als je meedoet voor MvM, en ik ben helaas afgekeurd. Maar je kunt gewoon je mailadres invullen en dan krijg je de berichtjes ook. Net het eerste filmpje gekeken en ik vond het heel erg ontroerend! Thanx dus voor de tip.

Hoe gaat ie verder met jullie? Hier qua zwangerschap prima, geen kwaaltjes. Alleen ben ik nu mega verkouden, voel me heel duf en rillerig. Mijn vriend was vorig weekend ziek en ik dus dit weekend. Héél gezellig...NOT. Morgen komt vriendlief weer thuis, hij is weer een paar dagen voor zijn werk in het buitenland geweest. Morgen ga ik hem gezellig ophalen van Schiphol, dat doe ik niet zo vaak. Onderweg heb ik nog met iemand van dit forum afgesproken om een deel van mijn overgebleven medicijnen langs te brengen, haar pogingen worden niet meer vergoed. Fijn idee dat ik nog iemand blij kan maken met de inhoud van mijn groentelade, ook al is het maar een klein beetje.

Vanavond belde mijn moeder, en gisteren had ik een fb mail van mijn schoonmoeder. Allebei zijn ze heel onzeker (hoe moet ik het noemen), ze vinden de zwangerschap nog erg pril. Ze hebben het er steeds over dat elke dag er eentje is, en dat ik eerst de 12 weken maar moet halen. Mijn moeder snapte ook echt niet dat ik nu al positiekleding in huis heb. Ik kan hun onzekerheid echt niet hebben, voor mij is het nu gewoon goed sinds ik het hartje heb zien kloppen. Als mijn moeder er nog één keer over begint dan wil ik de komende weken even geen contact met haar. Ik ben van nature altijd een rasoptimist, en mijn moeder en schoonmoeder zijn raspessimisten. Ik kan dat nu gewoon echt niet hebben. Snap het wel een klein beetje omdat ze allebei vroeger met 11 en 12 weken een miskraam hebben gehad. Maar ik heb veel liever dat ze gewoon vertrouwen hebben en niet steeds over die 12 weken beginnen. Hoe zit het met jullie moeders? Zijn die ook zo voorzichtig?

Geplaatst

Hoi allemaal!

Ik ben hier even niet zo veel... Nogal moe steeds...

Verder wel alles prima, en volgende week donderdag weer naar de gyn. Hopelijk weer een echo!

Hier niet echt bezorgde ouders, maar mijn moeder blijft maar roepen dat ik er vanuit moet gaan dat het goed gaat en dat ik niet te negatief moet denken. Ja hehe, dat doe ik ook helemaal niet, maar er is nog steeds een kans dat het misgaat. Maar zij denkt volgens mij alleen maar dat ik depressief zit te wezen en er vanuit ga dat het misgaat ofzo... Ze blijft het maar herhalen, dat ik moet genieten en dat het echt wel goed gaat. Soms wel vermoeiend hoor!

Geplaatst

Ik ben juist zelf heel erg sceptish! Mijn man moet mij er steeds van overtuigen dat het wel goed zit. Afgelopen donderdag had ik weer zulke hersenspinsels! Zo negatief was ik. Was er van overtuigd dat het fout zat! Gelukkig mocht ik direct naar de poli voor een extra echo. Manlief werkt in het ziekenhuis dus kon ook mee. En... Ik zag het kleine wormpje met hartje, hoorde het. Gerust gesteld was ik weer. Later kwam mijn eigen gyn. nog tegen. Hebben grapjes gemaakt dat ik maar 24 per dag aangesloten moest blijven met echo apparaat. Kon er wel aan vast geniet worden.

Neeh alle gekheid, ... Als ik me weer zo slecht voel en onzeker is er afgesproken dat ik eventjes een bliksem bezoek mag doen! Stress is niet goed voor de kleine.

Weet dat ik super geluk heb!

Wat betreft mijn moeder ('s), zij later zich er niet zoveel over uit! Een kans op een miskraam is net zo groot als bij ieder andere zwangerschap. Ze bekijken het heel nuchter. Wel willen ze dat ik heel rustig aan doe en veel rust neem. Maar dat meer in verband met de zware zwangerschap van Nina.

En verder.... Jullie begrijpen natuulijk wel.... Ik ben weer lekker vroeggggg wakker!

Gr. Shanna

Geplaatst

hey goedemorgen allemaal,

hoe ist met iedereen?

ik heb eventjes een vraagje ik ben een beetje ziekjes dus ik d8 laat ik mijn tempratuur eens op nemen. deze is gewoon normaal wat ik altijd heb.

als je zwanger bent hoor je dan niet een hoogere tempratuur te krijgen?

Geplaatst

Hi all ... Ik lees wel alles maar puf om te reageren ontbreekt me. Vandaag ook moeten overgeven ... Wat n armoede is dat zeg... Bah. Gister ook een HUT dag ... Mega misselijk en nergens zin in. Hoop dat ik snel van dit gezeur af ben ... Nog 4 weken lees ik steeds ... Grrrr nog ff doorbijten dus.

Fijn weekend

Geplaatst

Hoi eer begrijp je probleem.

Vraag aan de dokter pripreran, echt waar!

Het helpt mij enorm. Het is er niet voor niets. Veel zwangere vrouwen gebruiken dit.

Waarom beroerd blijven voelen als het ook anders kan?

Sterkte!

Gr. Shanna

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier alles goed maar ontzettend moe!!!! Inmiddels weten mijn schoonouders dat we zwanger zijn en vanavond vertel ik het aan mijn collega's middels de leuke buikband die mijn ventje voor mij gescoord heeft vandaag. Zwart met zilver-glitterende voetjes er op. Ik draag die nu al met trots en als ik mezelf in de spiegel bekijk bekruipt mij een heel mooi en warm gevoel.

Verder erg last van mijn darmen en een opgeblazen gevoel. Ene keer kan ik heel erg goed eten en de andere keer heb ik na een paar happen al het idee dat ik genoeg heb..... Mijn buik is al aardig opgezet.....

Hoe is het met jullie, heb nog lang niet alles bij gelezen maar kom er echt niet aan toe steeds.... Pfffff moe moe moe en dan nu op naar het bedrijfs etentje.....

Liefs, Emely

Geplaatst

Emyly, hoe reageerden je collega's? Leuk idee om het met die buikband te 'vertellen'!

Het opgeblazen en volle gevoel herken ik heel erg. Ik heb vorige week Roosvicee Laxo gehaald en volgens mij gaat het al wat beter. En verder drink ik geen prik meer, scheelt weer wat lucht in mijn buik.

Hier sinds vanavond echt een enorm hormoonprobleem: ze zijn spoorloos verdwenen! Ik heb Let's get Married gekeken en het lukte me niet om te huilen, niet eens 1 traantje! Normaal loop ik al leeg bij een emo scene in GTST, maar sinds ik zwanger ben zijn mijn tranen zoek. Echt heel vreemd, mijn vriend snapt er ook niks van, hahaha.

Geplaatst

Ik heb afgelopen vrijdag ook een bedrijfsfeestje gehad, we konden van te voren op een lijst zetten waar je allergisch ofzo voor bent.

Maar omdat ik het mijn collega's niet wil laten weten wilde ik dat niet open en bloot op een lijstje schrijven. Ik dacht, het zal wel meevallen. Nou het viel niet mee.....amuse zalm, ok dat kan een stukje, Voorgerecht carpaccio...... Hoofdgerecht een soort biefstukje........ Dessert mascarpone met advocaat er doorheen!

Gelukkig was de hele avond rondlopen en bij andere mensen staan, dus niemand had door dat ik bijna niks at. (volgens mij)

Pfffff aan het eind van de avond was ik op! Het was ook al 23 u geweest, ik merk echt dat ik dat nu niet kan! Ik heb het de hele zaterdag mogen bezuren. Hele dag misselijk en moe....

Dat gaan we de komende tijd dus niet meer doen!

Geplaatst
Emely vind je dat niet veel te vroeg? Je bent nog zo pril zwanger?

Ik werk full-time en heb een goeie band met mijn collega's. Het team weet van onze wens en weet ook van het IVF traject waar wij in zouden stappen. Iedereen leeft ontzettend met ons mee en dat is alleen maar heel erg fijn. Al had ik het langer voor mij gehouden dan hadden ze dat door gehad omdat ik ze er zo nauw in heb betrokken. Bovendien..... mocht het mis gaan (gaat het niet maar moet realistisch blijven) kan ik hun steun ook heel erg goed gebruiken! Dus hoe dan ook vind ik het alleen maar prettig en handig dat ze het weten. Maar iedereen zijn eigen keuze daarin hoor en iedereen zijn eigen mening daarover, die respecteer ik ook allemaal maar ik ben nou eenmaal een flap-uit die juist dit soort dingen niet voor zich kan houden haha..

Mijn collega's waren door het dolle heen, ik kreeg een applaus midden in het restaurant en ondanks ik bere trots ben en super blij voelde ik me ook een beetje opgelaten hahaha maar het ontstond heel spontaan en het was echt heel gemeend. We hebben heel veel geproost op het kindje hihi, ik dan met water en de rest met alcohol hahahaha... We zijn na het eten nog even een kroeg in gedoken maar om 12.00 uur was ik echt helemaal kapot moe. De dag gewoon gewerkt en het was rete druk zaterdag dus had het ook wel aardig gehad.

Vandaag moesten we even 176 km op en neer rijden en ik heb alleen maar liggen slapen in de auto. We hebben één van onze honden naar haar nieuwe baasjes gebracht. Lang verhaal maar het komt er op neer dat het beter is zo, hoe emotioneel ik me er ook bij voel en schuldig en verdrietig en boos en alles tegelijk... Heb op de terugweg het eerste kwartier ook alleen maar zitten huilen..... Pffff zware dag.....

Nu even lekker op de bank hangen met de laptop en een kop thee en straks de finale kijken van so you think you can dance. Morgen ochtend komt een mevrouw van moeders voor moeders, nog eens opnieuw testen of ik zwanger ben :D niet dat ik daar aan twijfel overigens haha.....maar altijd leuk om het een week later nog eens bevestigd te krijgen :D

Fijne avond allemaal!!!

LIefs, Emely

Geplaatst

@liedje had jouw bericht aan mijn mams laten lezen en zei het wel te begrijpen dat ze zo reageren, nu eindelijk na zoveel jaren heb ik van mijn moeder gehoord wat een pijn het haar heeft gedaan om ons verdriet en teleurstelling te zien en zei zegt dat het een soort zelfbescherming en dat je er alles aan doet om je kind te beschermen hoe jong of oud die ook is. Vlgns mijn mams kan je proberen eens met je moeder hierover te praten om dit te vragen, weet ik natuurlijk niet van jouw band is met haar!

@emely wat leuk dat je collega's zo reageren. En je hebt gelijk ieder zijn mening hoe snel je het vertelt. Dat is en blijft een persoonlijke keuze.

Mjn gevoelige borsten nemen af maar de misselijkheid neemt toe en als ik mijn man moet geloven ben ik niet de gezelligste zwangere van deze aardbol....

En hij is zo en zo not amused met zijn vrouw heb vrijdag mijn lange blonde manen af laten knippen naar een korte bob.... Hij kijkt me het hele wekend met en schuin oog aan en zegt alleen maar zonde zonde kan er niet aan wennen:happy11:

@meiden succes morgen met de echo, ik ga er morgen weer met samengeknepen billetjes naar toe.

Geplaatst

@Emely: wat leuk dat je collega's zo enthousiast reageerden! Fijn he als anderen zo oprecht blij voor je zijn. Kan me heel goed voorstellen dat je het meteen verteld hebt op je werk, dat heb ik ook gedaan de dag na de test. De collega's op mijn afdeling wisten allemaal dat we de ICSI behandeling hadden gehad en wanneer de terugplaatsing geweest was. Tja, dan ga je natuurlijk niet nog zes weken je mond houden en hen in spanning laten. Ik heb van één collega meteen een lief rompertje gekregen, van een andere een enorme tas positiekleding en van de derde haar eigen boekjes over zwanger zijn, een namenboekje en het beroemde boek van Kluun.

Het boek van Kluun (Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt) heeft hij vorige week gelezen toen hij in het buitenland zat. Nou, en dat zal ik weten ook, haha. Ik liet vanmorgen een filmpje zien van 'berichtje uit je buik' en vertelde hoe groot Willempie nu is. Zei hij 'het stond al in mijn roze boek (zo noemt hij het boek) dat ik elke week filmpjes en plaatjes te zien krijg, en dat ik braaf moet zeggen hoe bijzonder het is'. En vanmiddag liepen we in het winkelcentrum, waar een zwarte Pietenfestijn was met livemuziek. Ik klaagde dat de muziek zo enorm hard stond, en hij zei: 'ja, volgens mijn roze boek kunnen zwangere vrouwen niet meer tegen harde muziek'. Hahaha, ik moet het nu dus echt de hele tijd aanhoren. In maart is de theatervoorstelling die van het boek gemaakt is te zien in Zwolle, en hij vind het zelfs een leuk idee om mee te gaan. Helpt ook wel dat een collega van hem er heel enthousiast over was. Morgen dus maar snel kaartjes bestellen.

Emely, wat heftig dat je je hond weg hebt moeten brengen. Kan me voorstellen dat je er heel verdrietig over bent. Veel sterkte!

Shanna: heel bijzonder dat je zo vaak een echo mag komen maken als je je onzeker voelt. Je hebt echt geluk met je gyn! Ik hoop dat je snel wat meer vertrouwen krijgt in je ukkie en in je eigen lichaam. Was je met je 1e zwangerschap ook zo onzeker?

Quin: sterkte met je man ;-) En heel veel plezier natuurlijk morgen met de echo!

Geplaatst

Hallo meiden,

vinden jullie het goed als ik kom meekletsen?

Ik weet sinds vorige week zondag dat ik zwanger ben (al mocht ik pas donderdag testen), en ben vandaag 5 weken zwanger.

het was de 3e ICSI (met TESE) poging.

We hebben al een dochtertje van 2.

Ik durf nog niet zo goed heel blij te zijn, wil eerst maar eens de echo afwachten, die heb ik 15 dec.

Misschien ga ik nog wel eerder bloedprikken, dat doen ze in Nijmegen niet standaard, maar voor mijn eigen gevoel ga ik dat misschien toch maar even regelen.

dat ik niet direct blij ben heeft ook te maken met de 2 miskramen (al waren die al heel vroeg, dus dan had ik nu al bloedverlies moeten hebben), en ook door dat het bij mijn vriendin onlangs ook mis is gegaan. Dat weten jullie want ze schreef hier ook mee.

Ik heb het nog niet aan veel mensen verteld, 1 collega weet het, de vriendin waar ik het net over had, en nog 1 vriendin. Oh ja, mijn broer en schoonzus weten het ook.

inmiddels heb ik voor mijn dochter een shirtje met de text "grote zus" er op gekocht. Die doe ik tussen de sinterklaas kadootjes, dus op 5 december krijgt zij dat shirt, en dan afwachten wanneer mijn moeder en de rest de text ziet...ben nu al benieuwd naar hun gezichten, want hun denken allemaal dat we even rust hebben genomen na de eerdere pogingen. Ze hebben dus helemaal niet meegekregen dat we allang weer aan het spuiten waren.

Ik ga morgen jullie verhalen even goed lezen en op jullie reageren!

Groetjes Esther

Geplaatst

Even voorstellen:

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e icsi poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje ( Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 -28 jaar- 2e cryo tp uit 1e ivf- 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e icsi - 1e kindje

Esly - 42 haar - 2e ivf - 2e kindje

Isa- 24 jaar- 3e ICSI, 1e kindje

EmvElin-31 jaar-3e ICSI- 2e kindje

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012- Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012- Isa

29 juli 2012-EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza & MamaVanSeppe (Sylvia)

28 november 2011- Chantal33

29 november 2011 - Nikkie en D@@ntje

07 december 2011- Sas27

14 december 2011 - Emely

14 december 2011- Isa

15 december 2011- EmvElin

Tweede echo

28 november 2011 - Quin

29 november 2011 - Sandra8

02 decmebr 2011 - Iggie (VK), Jessi79

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Geplaatst

Even voorstellen

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Mariek - 39 jaar - 1e CRYO tp van 2e ICSI - 2e kindje (2e CRYO tp van 1e ICSI)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza, Mariek

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

28 november 2011 - Chantal33

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

07 december 2011 - Sas27, Mariek

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

28 november 2011 - Quin

29 november 2011 - Sandra8

02 decmebr 2011 - Iggie (VK), Jessi79

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Hallo allemaal! Ik heb mezelf ook op de lijst gezet. Begin er, na een twijfelachtige start (door laag hCG) een klein beetje in te geloven. Heb me zojuist aangemeld bij MvM en de verloskundigenpraktijk.

Even voorstellen voor degene die me nog niet kennen: ik ben Mariek en al een tijdje lid van het forum. Mijn dochter Yinthe is ook een CRYO/ICSI kindje, uit onze eerste poging in 2008. Mijn vriend en ik hebben ons een paar maanden geleden weer aangemeld in het zh voor een brusje. Opnieuw een ICSI poging, met net als vorige keer 7 CRYO's. En ook deze keer weer zwanger van een CRYO. De eskimootjes doen het goed ;-)

Zoals ik schreef was de hCG waarde aan de lage kant op het moment van de bloedtest. Een paar dagen later was de waarde gelukkig goed gestegen, maar er bestaat nog een (iets grotere) kans dat het mis kan gaan. Ik houd daar dus best een beetje rekening mee. Elke dag dat het goed gaat is meegenomen. 7 december hebben we de eerste echo. Vreselijk spannend, hoop zo dat er dan een gezond hartje klopt.

Wat de zwangerschapskwaaltjes betreft: opgeblazen buik (kan die Rosevicee Laxo ook wel gebruiken) en pijnlijke, gezwollen borsten. Verder (nog) niet misselijk. Hoewel ik dat op dit moment niet erg zou vinden, laat maar komen die misselijkheid, dan zit het in ieder geval goed! Weet echter uit ervaring dat ik daar beter niet naar kan verlangen, was vorige keer tot week 16 de hele dag en nacht door misselijk, geen pretje (toch, Eer? ;-))

Geplaatst

Hallo EmvElin en Mariek, welkom in dit zwangerenhoekje!

@chantal en Quin succes en veel plezier bij de echo, ik hoop dat jullie mooie dingen zullen zien vandaag!

@emely, wat fijn dat je zo'n goede band met je collega's hebt!

Zoals ik al schreef heb ik het niet verteld, ik heb wel een paar hele goede vriendinnen die toevallig ook mijn collega's zijn en die weten het wel! Het is fijn om met hun erover te kunnen praten. Maar ons bedrijf is zo groot, als ik het zou vertellen gaat het het hele bedrijf rond, en mocht het dan mis gaan (ik hoop het niet, ik hoop het niet, ik hoop het niet) dan zou ik weken later nog horen hoe gaat het met de zwangerschap? Dat heb ik bij een andere collega gezien en dat was zo verdrietig voor haar. Maar goed, het liefst zou ik het ook van alle daken schreeuwen! Haha, eigenlijk ben ik heel slecht in geheimen bewaren, ik ben benieuwd hoe lang ik het voor me kan houden!

En morgen!!!! Mijn eerste echo!!!!! Zo spannend, ik ben wel echt zwanger, ik voel het aan alles, vorige week was ik nog niet misselijk maar nu wel! Ik kan ook echt niet verzinnen wat ik voor het eten moet halen, ik heb nergens zin in. Maar ik ben wel zenuwachtig of het allemaal wel op de goede plek zit, niet bbz, daar ben ik wel bang voor. Maar als dit goed zit is het een normale zwangerschap! Dan is er niet meer of minder kans door de icsi, dat is wel echt een mijlpaal! Nou, nog even afwachten......

Hihi weer een heel verhaal, sorry, beetje enthousiast denk ik!

Geplaatst

Hi All,

Er is weer veel geschreven afgelopen week.

Alle nieuwe dames van harte gefeliciteerd, leuk dat jullie er ook bij komen. En de dames die vandaag en morgen mogen voor een echo. Heel veel plezier.

Ik ben net een paar dagen heerlijk weg geweest en wat een weer was het toch opeens. Brrrrrrrrrrrrrr wat koud en winderig. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Vorige week en aantal keer contact gehad met het ziekenhuis ivm mijn opgezette buik. Maar er is niets mis. Alles zit goed. Blijkbaar hoe drukker ik het heb, des te opgezetter wordt mijn buik.

Verder ben ik kwaaltjes vrij en verheug ik mij erop om vrijdag naar de verloskundige te gaan voor mijn eerste intake en natuurlijk weer een echo. Weer even kijken naar de kleine frummel:-). Ik heb mijzelf de beloofte gedaan, dat ik na deze echo, nieuwe kleertjes mag kopen voor mezelf. Dus dat wordt een leuk weekend!!

Lfz Ig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden