Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ff reageren op Nikkie:

Hier met 6w5d 9.6mm en met 7w5d 13.4mm.

Maar wist je al dat je in verwachting was van een tweeling, omdat je schrijft dat dit je eerste echo was? Ik heb zelf ook TP gehad van 2embryo`s en hiervan is er ook maar eentje blijven zitten.

Als je er niet gerust op bent gewoon ff bellen voor meer duidelijkheid hoor. Succes en hopelijk heb je snel zekerheid over hoever je nu bent.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikki, ons kindje was met 7w3d ongeveer 12 mm.. Ondanks dat de apparatuur tegenwoordig erg nauwkeurig kan meten, moet je niet vergeten dat we het over mm's hebben..

Geplaatst

hoi Nikkie,

kan het niet te maken hebben met het feit dat het er 2 waren? dat het daarom ietsje langzamer gaat? wel jammer dat het 2de wondertje niet meer te vinden was.

ik ben vandaag ook 7 wk en 1 dag en was allemaal prima.hier was het kleintje 10,8 mm, ook wij hebben het hartje gezien. ZOOOOO BLIJ!!!!! pfff

ben verder helemaal op....

nu klaar met werken dus ik ga naar huis!

Geplaatst

Hallo allemaal,

even een kort berichtje, ben nl. hartstikke moe, druk op het werk en val gewoon 's avonds al rond half 8 in slaap en wordt dan rond 11 uur wakker om naar bed te gaan :laugh:.

We hebben gisteren de echo gehad. Volgens berekening inderdaad op 11-7 uitgeteld en waren dus gisteren 7w5d. Het embryo'tje was goed in lijn met de groeicurve en was 15 mm. Ook hebben we het hartje zijn kloppen. Hij/zij zat ook gelukkig in de baarmoeder.

Morgen naar de internist voor controle van mijn traagwerkende schildklier, dus hopelijk dat een verhoging van de medicijnen ook de moeheid wat verzacht.

Liefs @all

Geplaatst

@nikkie, zoals ik in het berichtje onder jou schreef hebben ze bij ons 3,9 mm gemeten, daar heeft de arts niks over gezegd, alleen dat het er mooi uit ziet en alles op de goede plek zit, niks over de maat. Ik zit nu op 6 weken en 3 dagen dus volgens mij scheelt dat niet zoveel met jou. Dus dan zou 5 mm bij 7 weken ook goed zijn toch? Wel naar om zo in onzekerheid te zitten..... En ook dat ze jullie 2e kleintje niet kon vinden....

Geplaatst

@Nikkie, wat een onzekerheid... Als je heel ongerust bent gewoon bellen met het zh en nog een keer laten meten. Het zijn inderdaad maar mm's en als de kleine freumel ook maar iets gedraaid lag scheelt dat zo een aantal mm.

Hier gaat alles nog goed. Begin er een beetje in te geloven. Nog niet echt misselijk, af en toe na het eten een beetje weeig. Dat is nu wel anders dan vorige keer, toen was ik rond deze tijd al vreselijk misselijk. Misschien omdat de hCG lager is deze keer dat de misselijkheid wat later komt?

Straks komt MvM langs. Benieuwd naar het boekje ;-)

Geplaatst

Even voorstellen

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Mariek - 39 jaar - 1e CRYO tp van 2e ICSI - 2e kindje (2e CRYO tp van 1e ICSI)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza, Mariek

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

02 december 2011 - sas27

07 december 2011 - Mariek

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

29 november 2011 - Sandra8

02 decmebr 2011 - Iggie (VK), Jessi79

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Chantal33

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Derde echo

14 december - Quin

Ik heb mijn echo datum aangepast, ik mag eerder komen omdat ik bruin/rood bloed verlies heb en met lopen soms buikpijn krijg

vorige keer kreeg ik ook bruinbloed verlies en toen was de echo ook niet meer goed

ben erg zenuwachtig. gelukkig weet ik vrijdag een beetje meer

fijne avond all

Geplaatst

@Sas27: He wat balen dat je bloedverlies en buikpijn hebt. Ik duim voor je dat de echo goed is! Wat duren die twee dagen dan nog lang he?

@Nikkie: Onze Willempie was 5 mm bij 6 weken 2 dagen. Wat stom dat de arts jullie zo zenuwachtig heeft gemaakt! Het is echt milimeterwerk, als hij één milimeter verkeerd gemeten heeft dan scheelt dat al zoveel! Het hartje klopt, en dat is toch het allerbelangrijkste? Ik hoop dat je weer wat gerustgesteld bent door alle berichtjes hier.

@Emely: Ik sliep ook heel slecht door de pijnlijke boobs, werd steeds wakker met omdraaien. Ik draag nu 's nachts een sportbh van de Hema (zonder beugel) en nu heb ik nergens last meer van. Misschien een tip?

@Liedje: veel plezier met de echo morgen!

@MamaVanSeppe en Sandra: gefeliciteerd met de mooie echo's en kloppende hartjes!

Hier ook alles goed! Ik heb vandaag mijn tweede echo al gehad, in plaats van a.s. vrijdag. Het ziekenhuis belde gisteren om te vragen of we eerder wilden komen, omdat ze vrijdagochtend erg druk waren moet puncties. Geen probleem! Willempie was nu 2 cm, en we konden het hartje heel mooi zien kloppen. We konden ook echt twee hartkamertjes zien. Hebben het hartje ook gehoord: wat ontzettend mooi en bijzonder! Het klopte met 180 slagen per minuut, twee keer zo snel al die van mij. Het is nu nog zó klein, maar toch zie je al heel goed het hoofdje, de armpjes, beentjes en voetjes. Zijn armpjes zaten gekruist voor zijn borst, en even later begon hij ook druk met zijn beentjes te trappelen. We waren allebei echt zwaar onder de indruk!

Ik heb de gyn nog gevraagd hoeveel weken/dagen ik nu precies zwanger ben (9 weken dus exact) en wanneer de uitgerekende datum is. Ik had alleen de berekening op de site van Freya gedaan, maar twijfelde daarover. De kalender in mijn 9 maanden dagboek gaf namelijk wat anders aan. Volgens de gyn klopt de Freya site niet. Volgens zijn schema ben ik op 8 juli uitgerekend, maar omdat het volgend jaar een schrikkeljaar is wordt dat 7 juli. Dat klopt ook volgens mijn dagboekkalender. Maar als ik naar de dagen van de week kijk moet het weer 4 juli zijn (of zelfs 3 door het schrikkeljaar?). Ik heb namelijk op woensdag de punctie (en dus bevruchting) gehad, en volgens de gyn is woensdag voor mij dus steeds de dag dat ik naar een nieuwe week over ga. En 4 juli is ook een woensdag, dan zou ik dus precies 40 weken zijn. Of zou de gyn rekenen met 40 weken + 4 dagen? Pfff, ingewikkeld hoor.

@Iggie: volgens het schema van mijn gyn zou jij op 8 juli uitgerekend zijn i.p.v. 5 juli. Jij hebt toch de dag na mij de punctie gehad? Wat heeft jouw gyn gezegd?

Geplaatst

@jessi79 mijn gyn. rekenede het uit aan de hand van de echo en hoe groot de puk was. Kwam op 8 juli uit. Maar volgens mij rekenen ze allemaal anders. Ben nu overgestapt naar een ander ziekenhuis en daar hebben ze het over 6 juli. Eigenlijk maakt mij die datum niet uit als het met alles er op en aan ter wereld komt vind ik het goed.

Geplaatst

Hallo,

De uitgerekende datum

Is maar een schatting. De kans is zo klein dat je ook op die datum bevalt. Nina kwam met 37 weken en een paar dagen. Wat handig is, is om aan je moeder, oma, tante te vragen of ze eerder, precies of overtijd waren. Het is vaak familie gerelateerd!

Gr. Shanna

Geplaatst

Hi chickies (Ha Ha vind t zo leuk klinken)

Nikkie wat n ei die arts echt ... Zit je helemaal in de rats over zijn niet kundige antwoord ,bah.

Quin, mijn vriend sluit zich aan bij die van jou.... Schijn ook niet de meest gezellige thuis te zijn.

Lieve jo, ook jouw berichtjes heb ik gelezen, wat n dubbel gevoel.

Mariek ... Yes gefeliciteerd meis , jone the club !

Nou ik ben weer boven water hoor, wat n hut week heb ik gehad. Zaterdagochtend over moeten geven en maar steeds misselijk heb op n gegeven moment gewoon halve paracetemol genomen. Maandag huisarts gebeld prepiran (zo heette t toch) Anyway ik heb andere pilletjes gekregen die ik s avonds voor t slapen gaan moet innemen en deze werken prima ... Geen last meer.

Mijn ouders vh weekend ook nog kunnen overtuigen dat ze toch echt even moeten komen oudejaarsavond dus die komen n bakkie koffie halen ... YES ...

Spijkerbroeken pas ik nog wel maar doe de knoop wel los aan t einde vd middag ... Ha Ha

Manlief wordt nu ook enthousiast zo zijn we naar de rommelkamer / kinderkamer gelopen en hebben plannen gemaakt voor de baby kamer ... Heb er wel zin in ... Lekker freubelen en schilderen.

Ben nog in de race voor n baan hier in de stad en hoop vandaag wat te horen... Hoop t zo ... Heb zin om aan de slag te gaan gaat de tijd zoveel sneller ( en komt er nog wat binnen).

Ps als iemand vandaag t lijste update ik heb 2e echo 13 december.

Eer

Geplaatst

mijn gyn heeft het berekend via een kaartje, en hij kwam een dag later uit als via freya, maar ik denk dat hij geen rekening heeft gehouden met schrikkeljaar.

Maar waar ik het ook ingeef, ik kom overal uit bij 16 juli, alleen hij 17 juli.

Maar op de ene foto zegt hij dat frummeltje 7.3 weken is en op de ander 7.1 weken. Hij is van 7.1 uitgegeen in de berekening. Pakt hij 7.3 dan word het 15 juli maar omdat het een schrikkeljaar is 14 juli??

Whahaha, om zot te worden. Als het maar komt en 2 armen en 2 beentjes heeft, een hoofdje, 2 oortjes, 10 vingertjes, 10 teentjes enz enz enz

liefs!

Geplaatst

Net vk aan de lijn gehad, kan iemand mijn 3e echo op 8 december zetten??

Moest mijn vk bellen voor gegevensoverdracht van de zwangerschap van mijn zoontje. Oh zegt ze, moest van de week aan je denken! (4jaar geleden)

Oh zegt ze, geen bijzonderheden, alleen bellen is rijden! Dat moet je ze duidelijk maken. Mijn zoontje was er namelijk binnen een half uur. De vk was er om 15.50 toen had ik 8 cm en de kleine man was er om 16.23.

Hadden om 15 uur al een keer gebeld, mwah zei ze, ik kom vanavond wel even kijken......

Niet dus! Whahaha

Vond het zo leuk dat ze het nog wist, ja zegt ze, dit maak je niet vaak mee zo snel ;)

Wou ik ff kwijt ;)

Geplaatst

Ik ben vandaag bij de gyn geweest en heb weer een echo gehad. Zoooo bizar om te zien! Het kindje is nu 3 cm lang, maar alles zit er op en er aan en hij bewoog heel actief. Daardoor was het lastig opmeten.

Maar wauw... Ik moet nog steeds even bijkomen van wat ik gezien heb. Voel me nu al zoooo verliefd op het kindje... :)

Geplaatst

Even voorstellen

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Mariek - 39 jaar - 1e CRYO tp van 2e ICSI - 2e kindje (2e CRYO tp van 1e ICSI)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza, Mariek

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

02 december 2011 - sas27

07 december 2011 - Mariek

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

02 decmebr 2011 - Iggie (VK), Jessi79

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Chantal33

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Derde echo

8 december - Sandra81

13 december - Eer

14 december - Quin

Geplaatst

@eer and Sandra81 heb de lijst en update gegeven.

Vandaag weer onze puck gezien. Werk in het ziekenhuis en ik heb een leuke ingang gevonden om tussendoor een echo c.q. filmpje te laten maken. Vandaag dus ook het hartje gehoord wat bizar om te horen dat het zo snel klopt. En natuurlijk alles opgenomen voor als mijn mannetje zaterdagavond weer thuis komt. Wat me wel zorgen baart is dat er dus geen foll maar een cyste groeit. Maandag moet ik op radiologie dit verder laten nakijken. Nu twijfel ik wel of ik niet beter mij mijn ouders kan gaan slapen want als de eierstok draait moet ik met spoed naar de EHBO en gaat dat mij dat lukken om dan nog zelf auto te rijden dilemma dilemma.

Sinds gister blijft het niet bij misselijkheid maar heb ik ook leuk contact met de toiletpot, nog even aankijken e.a. ook maar naar de huisarts voor pillen.

@nikkie ga voor je duimen morgen

Geplaatst

Hi all,

@Quin,wat leuk dat je tussendoor echo s kan maken. Wel vervelend dat je nu een cyste hebt ontdekt. Succes maandag.

@Sas, meis heel veel succes morgen bij je echo, ik ga voor je duimen!!!

@ Jessi, fijn dat je al eerder mocht, echos altijd leuk:-))))

Ik zal morgen aan de verloskundige vragen wat de uitgerekende datum is, Misschien heeft de gyn het wel aangegeven de eerste keer, maar dan was ik vast een beetje afgeleid door de plaatjes. En ik weet ook wel dat de frummel hoogs waarschijnlijk niet komt op de uitgerekende dag, maar het is wel handig om door te geven aan je werkgever voor zwangerschapsverlof. Vinden jullie het trouwens ook zo fijn dat dat precies in de zomer maanden is. Nu maar hopen op een goede zomer.

@ Eer, succes met je baan, heb je al wat te horen gekregen?

@ Liedje, jeetje al 3 cm, wat gaat dat snel. Ik loop een paar dagen op je achter, pfffffffffff ben zo benieuwd naar morgen. Zo spannend.

Verder voel ik me eigelijk best wel goed, ondanks dat het sporten er voor nu even niet inzit omdat ik na een dag werken echt bekaf ben. Maarja je bent zwanger of niet:-))))

Gisteren online wat positiekleding gekocht en vandaag al binnen gekregen. Hahaha was heel erg leuk passen. Bij sommige kleding stukken heb ik een kussen er onder gestopt anders zag het er zo raar uit. Leuke eerste shop moment. Alleen de broeken die ik had besteld waren rampzalig. Misschien wel omdat er een dikkere buik in moet.

Voor nu all een hele fijne avond, lekker slapen en tot morgen.

Lfz Ig

Geplaatst

@Quin: ik heb morgen geen echo, ik mocht gisteren al komen omdat het zh morgen te druk is met puncties. Handig zeg dat je in het ziekenhuis werkt en af en toe kunt spieken hoe het met de beeb gaat! Maar wel heel vervelend dat je een cyste hebt. Zit die in je eierstok of in je baarmoeder? Ik zou niet uit voorzorg bij je ouders gaan slapen, maar een telefoon bij je bed leggen en een huissleutel verstoppen bij de voordeur. Of buren informeren, als je daar goed contact mee hebt. In noodgevallen kun je altijd nog een ambulance bellen en vertellen hoe ze binnen kunnen komen. Mijn moeder zou van de zorgen geen oog dichtdoen als ik daar zou slapen in jouw geval.

@iggie: veel plezier met de echo morgen! Ik hoop dat jouw beeb het ook goed doet. Mag ik vragen waar je online geshopt hebt? Ik vind bijna alleen maar zomerpositiekleding op sites van Noppies enzo.

Geplaatst

Aaarrrggghhhh, ik had een heel verhaal getypt en op iedereen gerageerd, maar de helft van mijn tekst is niet geplaatst. Nou ja, iedereen succes en sterkte dan maar ;-)

Ik heb even jullie mening nodig: ik wil heel graag nu al de kerstkaartjes schrijven, kan niet wachten om ze te posten en de reacties van familie en vrienden te horen. Maar was moet ik er op zetten: onze namen met een vraagteken erachter, of met een hartje. Dit houdt me al de hele week bezig. Echt bizar waar je je als zwangere vrouw druk om kan maken, hahaha. Ik ga nu eerst maar de enveloppen schrijven...

Geplaatst

Ik heb eindelijk op internet plaatjes gevonden van de kerstkaarten die ik gekocht heb. Ik vond ze wel heel toepasselijk om te vertellen dat we volgend jaar gezinsuitbreiding krijgen:

http://nl-nl.facebook.com/babetteharms#!/photo.php?fbid=269624569757119&set=pu.261549553897954&type=1&theater en

http://nl-nl.facebook.com/babetteharms#!/photo.php?fbid=269624586423784&set=pu.261549553897954&type=1&theater

Beide kaarten zitten samen in één doosje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden