Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zwanger en allerlei "luxe" problemen zucht......

Onze vakantie naar Kenia net voor de kerst kan niet doorgaan omdat ik geen malaria pillen mag en ook geen vaccinatie tegen gele koorts.

Ook zit ik na te denken om mijn auto weg te doen die ik vorige maand kreeg voor mn verjaardag (Mini Cooper Cabrio ) omdat er geen kinderwagen in past.

En tot slot, trouwen voor of na de bevalling??

Maar ik klaag niet hoor dames, denk alleen hard op hahahhaaha.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje scorpio.... Dat zijn wat dingen om over na te denken.

Zo jammer, kenia! Daar wil ik al jaren heen!!! Alleen wilt mijn man niet vliegen...

Tja, een mini is niet erg practisch hihi, past er ook geen compacte in? Mijn vriendin had een oderwetse mini, je stond versteld van wat daar in ging ;)

Trouwen! Leuk!! Hadden jullie al een datum?

Geplaatst

Scorpio ik heb ook n mini ( jcw) ... Ze zijn zo leuk maar niet handig mbt kinderwagen ... Dat gaat em niet worden. Ik hou hem voorlopig nog wel ff. Trouwen ik zou ook wel willen maar ben daarin ouderwets ik wil wel gevraagd worden :-)

Geplaatst
Ik heb eindelijk op internet plaatjes gevonden van de kerstkaarten die ik gekocht heb. Ik vond ze wel heel toepasselijk om te vertellen dat we volgend jaar gezinsuitbreiding krijgen:

http://nl-nl.facebook.com/babetteharms#!/photo.php?fbid=269624569757119&set=pu.261549553897954&type=1&theater en

http://nl-nl.facebook.com/babetteharms#!/photo.php?fbid=269624586423784&set=pu.261549553897954&type=1&theater

Beide kaarten zitten samen in één doosje.

Waar heb je die gevonden???? Die zijn super!!!!!! En ik was ook al opzoek naar zoiets maar kan ze niet vinden...

Liefs, Emely

Geplaatst

Hoi dames,

Mag ik even klagen????? Ondanks ik het even over mezelf ga hebben wens ik iedereen natuurlijk het aller beste en succes en veel plezier en alles wat iemand nodig heeft......

Onderstaande schreef ik ook al in mijn blog maar dacht dat hier misschien wat dames wat sneller op zouden reageren.... ben btje wanhopig op dit moment....

Iemand die dit misschien herkent????

Ik ben nu 6 weken zwanger en zou helemaal blij en gelukkig moeten zijn maar het tegendeel is de waarheid..... Ik voel me zwaar verrot. Moe en prikkelbaar en heel negatief tegen alles en iedereen. Ik word helemaal knettergek van mijzelf en heb me vandaag ziekgemeld op het werk, aankomende week heb ik een hele week vrij en ik baal nu alweer van mijn ziekmelding... ben ik dan zo zwak dat ik die laatste 2 dagen niet ga werken???? Aan de andere kant moet ik accepteren dat ik me nu niet optimaal voel en dat ik om elke scheet kan janken maar wat is dat gvd moeilijk zeg....

Een vriendin, tevens collega, zei gister al dat me dit zou overkomen en dat ik het vooral moet accpeteren. Dat alles veranderd als mijn buik groeit en de hele wereld kan zien dat ik zwanger ben. De mensen zouden dan anders reageren en met mij omgaan waardoor het makkelijker zou worden. Op dit moment zie ik dat nog niet gebeuren omdat vooral IK anders reageer naar mensen toe. Geen idee waarom... misschien wel om die kleine wurm te beschermen of omdat ik mij gigantisch aanstel of omdat de hormonen door mijn lijf heen gieren.....

Ik weet wel dat ik ontzettend van mezelf baal en dat ik nergens, maar dan ook nergens zin in heb..... Zelfs niet in morgen avond, terwijl ik dan weer vrolijk mag vertellen aan mijn man zijn broers + aanhang dat we zwanger zijn.....

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben heel blij dat we zwanger zijn en het voelt heel speciaal maar alle dingen die erbij komen zoals deze buien vind ik echt verschrikkelijk!!!!

Ben ik de enige die hier last van heeft of herkennen sommigen van jullie dit???

Nogmaals, sorry voor de ego post hier maar zit er ff doorheen......

Liefs, Emely

Geplaatst

Oh lieverd.

Ik lig elke avond om half 10 in bed, te huilen. Ben vandaag om half 2 uit bed gekomen, en nu lig ik op de bank.

Ik doe echt niks meer. En voel me er zo verdomd schuldig onder. Maar ik kan gewoon niet meer.

Bij mijn zoontje draaide ik 3 banen, piece of cake. Ben altijd aan't werk.

En nu kan ik niet eens van de bank af.

Mijn man doet alles, en voel me zo slecht als ik op de bank lig en hij staat te ruimen...

Het is niet helemaal hetzelfde, maar het laat zien dat heel je eereld op z'n kop kan staan...

Probeer het te accepteren en met iemand over te praten. Dat probeer ik ook.

Kus!!

Geplaatst

Sandra, nu heb je mij weer aan het huilen gemaakt...... wist niet dat zwanger zijn zo veel veranderingen met zich mee kon brengen. Doet mij wel heel goed (ondanks het zwaar kl*te is) dat ik niet de enige ben en dat ik hier steun krijg.... Ga vanavond uithuilen bij mijn schoonmoeder denk ik.... dit soort momenten heb ik mijn moeder nodig maar die weet het nog niet dus kan ik hier niet mee lastig vallen..... Shit zooi.....

Thanks voor je lieve reactie! Jij ook succes met het accepteren dat het nu eenmaal zo is.....

Liefs en kus!

Geplaatst

Hi all,

Net bij de verloskundige geweest en een hele uitgebreide intake achter de rug. We zijn ruim 1.5 uur daar binnen geweest. Maar het mmoiste was toch weer de echo. Een klein frummeltje van 2,5 cm gezien, die lekker lag te spartelen. Zo mooi!!!!

En nog een klein mazzeltje, omdat we de combitest niet doen. heeft de verloskundige aangeboden dat we met 11 weken nog een keer mogen langskomen. Dus de 14e heb ik mijn derde echo. Zal zo de lijst weer aanpassen.

@ Jessi, Ik heb gewoon besteld bij de Wehkamp. Ze hebben daar allerlei merken postitie kleding. Ik heb heel ruim besteld en meer dan de helft gaat wel weer terug, maar echt een paar leuke items gescord. Ik had ook drie broeken van Noppies besteld (hebben ze daar dus ook) maar die doe ik terug.Het zat niet lekker, miss heeft het ermee te maken dat de buik nog wat verder moet groeien. Maar ik vond het toch zonde om het maar op de groei te kopen. Wie weet hoe ik nog ga uitdijen de komende maanden en dan heb ik ze voor niets.

@ Sas, ben j al geweest voor je echo, ik hoop zo voor je dat alles goed is!!!!!

@ Emely, wat jammer dat je je zo voelt. Ik hoop voor je dat het snel voorbij is. Volgens mij is dit alleen maar te wijten aan je hormonen. Er gebeurd nogal wat met je lichaam, dat moet je niet vergeten:-)

Ik erger mij nu wat meer aan de mensen in mijn omgeving. Waarom? ik vrees dat ik dat antwoord echt bij mezelf moet zoeken. Dus bijt ik op mijn tanden en doe ik quasi aardig. Gaat vast wel weer over. Ik hoop dat je je snel weer happy the pappy voelt.

All heel fijn weekend.

Lfz Ig

Geplaatst

Nieuw lijstje,

Even voorstellen

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Mariek - 39 jaar - 1e CRYO tp van 2e ICSI - 2e kindje (2e CRYO tp van 1e ICSI)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza, Mariek

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

02 december 2011 - sas27

07 december 2011 - Mariek

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

15 december 2011 - EmvElin

Tweede echo

06 december 2011 - Iggie, Jessi79 (VK)

12 december 2011 - Chantal33

12 december 2011 - Danore

19 december 2011 - Esly

Derde echo

8 december - Sandra81

13 december - Eer

14 december - Quin, Iggie

Geplaatst

Hoi allemaal,

hihi Daantje wat lief

Hier net de echo gehad en alles was goed,het hartje klopt mooi!!! we zijn zo blij wat een opluchting zeg

word nu geschat op ongeveer 7 weken zwanger 21 dec weer een nieuws echo

blijft een mooi gezicht zo knipperend scherm :)

@Emeley wat vervelend dat je nu zo voelt.. die hormonen kunnen je mooi veranderen voor even he. ik hoop dat jij je snel weer wat beter gaat voelen meid!

@Iggie dat is idd een lange intake, maar wat goed dat je weer een echo hebt gehad en weer eventjes naar jullie kleine beeb kon kijken :) fijn dat het zo goed gaat

Geplaatst

Nieuw lijstje,

Even voorstellen

Sterremaud

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

28 november 2011 - Iza, MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie, D@@ntje

02 december 2011 - sas27

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

Tweede echo

19 december 2011 - Esly

21 december 2011- sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

13 december - Eer

Geplaatst

@sas27 wat fijn dat je echo goed is! Dat is een hele opluchting hè?

@iggie voor jou ook alweer een mooie echo, wat is het toch een wondertje 2,5 cm en dan zoveel kunnen!

@jessie leuke kerstkaarten! Wat zal dat een verassing zijn als ze zo'n kaart met ( nog te bedenken) tekst binnen krijgen.

@ Scorpio71 luxe problemen, ja, maar als je zwanger bent mag je daar over klagen hoor! Dan kan je ook minder hebben zoals Emely en Sandra ook al zeggen.

Geplaatst

@daantje het is idd een opluchting...was echt heel zenuwachtig maar ik zag best snel het hartje en dan valt er heel wat van je af hoor haha :)

@jessie ik heb de kaarten ook even gezien, ik vind ze hartstikke leuk denk dat er leuke reactie,s op gaan komen

fijn weekend allemaal

Geplaatst

Trouwen wilden wij sowieso al en ik denk dat mijn mannetje het in Kenia wilde vragen, want een van mijn ringen was een tijdje zoek :)

Maar nu ik zwanger ben, gaat alles in een stroomversnelling....

Nu is hij al de hele middag naarstig op zoek naar een andere bestemming, die lieve schat.

Ik heb een nw model Mini, maar echt meer dan een volle boodschappen tas kan er helaas niet in en ik wil dolgraag een Stokke maar denk dat ik maar wat anders moet bedenken !

Ook ik kan nu niet veel meer hebben, ben erg egoistich nu en kook wat IK lekker vind en eet voordat de rest binnen is hahahahahah

Denk dat ze na deze week nooit meer soep willen zien ( snert, bruine bonen, groente en ook zelf bedachte soepen alles zonder vet )

Ze zijn nu surprise cadeautjes halen, maar volgens mij ook naar de snackbar want het duurt verdacht lang sinds ze weg zijn :)

En die huilbuien om alles en niets, dat hoort er gewoon bij. Gewoon lekker zielig zijn van blijschap....

Have a Great weekend lieve dames. xoxo

Geplaatst

Emily, het was niet de bedoeling dat je ging huilen ;)

Maar moet eerlijk zeggen ook ik ben blij dat ik niet de enige ben die het soms verdomd moeilijk heeft.

Hormonsters zijn het! ;)

Sas, fijn dat de echo goed was!!!

Geplaatst

@Sas27: gefeliciteerd met de mooie echo! Wat een opluchting zal dat geweest zijn toen jullie zagen dat het hartje klopt/knippert. Mijn vriend noemt het mijn ingeslikte knipperende fietslampje (héél romantisch ;-) ).

@Iggie: jij ook weer gefeli met de mooie 2e echo. Al 2,5 cm en alles er op en er aan, gek idee he? Voelt het nu voor jou ook zo anders nu je een minimensje gezien hebt?

Leuk dat je met 11 weken weer een echo hebt! heeft de gyn bij jou ook al iets gezegd over de extra screening? Ik mag met 19 weken in het zh komen voor een GUO ofzo, een heel uitgebreide medische echo. Dat doen ze alleen met IVF/ICSI zwangerschappen omdat er nog discussie is over wel of niet extra kans op afwijkingen geloof ik.

@Emely: jeetje meis wat naar om te lezen dat je je zo ongelukkig voelt. Gebruik je nog utrogestan? Het klinkt namelijk als flinke bijwerkingen. Ik was van de bollen ook zo moe en depri. Nu helemaal geen last meer van. Integendeel: ik merk totaal niks van de hormonen, ook wel jammer eigenlijk .De gyn vroeg woensdag of ik me zwanger voelde: nou nee dus, totaal niet. Alleen zijn mijn tranen spoorloos, dat is het enige. Ik moet/kan dus ook niet huilen om je berichtje, sorry.

De kerstkaarten van Babette Harms zijn te koop bij o.a. de Bijenkorf en V&D. Ik heb ze gekocht bij de lokale boekhandel. Net de eerste 15 kaartjes geschreven, ik heb het volgende gedichtje erop gezet:

Fijne feestdagen wensen wij iedereen,

en een gelukkig nieuwjaar dan ook meteen.

Voor ons is 2012 nu al een bijzonder jaar,

want in juli verwachten wij de ooievaar!

En dan onze beide namen eronder, met een ? erachter.

@Scorpio: wat een dilemma's inderdaad. Misschien een rare vraag, maar wist je niet dat je malariapillen moest slikken voor Kenia? Heb je deze reis geboekt lang voordat je met de IVF/ICSI begon? Ik zou het erg vreemd dat je zo'n dure reis nu niet kan maken als je wist dat er een reeele kans zou zijn dat je hem moest annuleren door zwangerschap. Wij zijn afgelopen zomer naar Namibie geweest, en in het noorden hebben we ook een week malerone geslikt. Na de laatste pil mag je vier weken niet zwanger worden, vandaar dat onze ICSI-behandeling bewust ook pas ná de vakantie gepland stond en niet vlak ervoor. We hebben de afgelopen drie keer bij onze verre reizen heel bewust naar de gebieden en malariarisico's gekeken voordat we de tickets boekten, zodat we ons reisschema indien nodig konden aanpassen naar een malariavrij gebied. Hoe lang ben je nu zwanger? Na de 12 week mag je namelijk wel gewoon malerone slikken. Misschien is dat nog een optie?

@Scorpio en eef: ik zag gisteren een filmpje van een nieuwe kinderwagen die met één hand heel plat op te vouwen is, hij past zelfs in een Mini. Kijk maar eens op www.babyzen.com. Misschien een optie voor jullie?

Fijn Sinterklaasweekend allmaal!

Geplaatst

@Jessi79 wij kwamen er maandag achter dat ik inmiddels 4wkn zwanger ben :) Volgens de site van freya 6/7 weken maar daar komen we met de echo gauw achter.

1e dag laatste menstruatie was 24 okt, maar de TP was op 3 nov dus????

De reis is een tijd geleden al geboekt, en wij hebben geen rekening gehouden met onze kinderwens.

Ach, we maken die reis in de toekomst wel een keer daar ben ik inmiddels al overheen. Ik vind het heerlijk om naar alle baby spullen te kijken op t net hahaha

Ik ga zo naar t filmpje kijken van de kinderwagen. Bedankt.....

Geplaatst

Jesse bedankt voor de kinderwagen - mini tip hij zou daar inderdaad in moeten passen ... En hij is echt super mooi ... Thanks ben benieuwd wat hij kost.

Geplaatst

@jessi dat is idd wel romantisch maar ik had hem nog niet eerder gehoord wel orgineel hahaha

wat leuk die kerstkaarten, de tekst ook erg leuk! ben benieuwd wat voor reactie,s je gaat krijgen :)

rustig aan allemaal

Geplaatst

Hallo dames,

Vandaag een nieuwe dag met een nieuw hormoon level en nieuw humeur enz enz.... Toch nog een dagje thuis gebleven want jeez wat heb ik een rot nacht achter de rug.... Heel veel wakker gelegen en heel veel last van steekjes/krampjes onder in mijn buik.... ik vermoed dat ik eigelijk heel erg naar de wc moet maar dat lukt dus voor geen meter..... De duizeligheid waar ik gister enorme last van had is gelukkig weggetrokken maar nu dit weer.... Ik dacht echt dat ik een sterke vrouw was en een zwangerschap met gemak aan kon maar ik geloof dat ik mij er bij neer moet leggen dat dat misschien toch ietsjes anders is in werkelijkheid..... De hormonstertjes gieren door mijn lijf!

Iedereen bedankt voor de hele lieve reacties en het medeleven en godzijdank word het hier en daar toch wel herkend.... Pfffiiieeuuww ben niet de enige dus....

Dan nu een leuk nieuwtje: Gister kreeg ik een sms van mijn broer en het contact met mijn broer is heel minimaal.... eigelijk alleen met verjaardag en met kerst en met oud op nieuw... verder niet. Maar goed, hij weet via mijn ouders wel dat wij zwanger probeerde te worden en dat het waarschijnlijk op IVF uit zou draaien en dit vind hij verschrikkelijk voor ons. Ik kreeg gister dus die sms waarin stond dat hij voor de tweede keer papa word en dat hij het al eerder wilde vertellen maar niet goed wist hoe omdat hij het best pijnlijk vond voor ons. HOE LIEF IS DAT!!! Mijn schoonzus is in mei uitgerekend en wij eind juli. Word een druk jaar voor mijn ouders hihihi.

Gelijk zat ik te stuiteren op de bank want hoe graag wilde ik hem nu vertellen dat het niks ergs is omdat wij ook zwanger zijn! Ik met mijn man overleggen en besloten dat ik het mijn broer ging vertellen en dat wij zondag *morgen dus* naar mijn ouders rijden om het EIN-DE-LIJK aan mijn ouders te vertellen.... Mijn broer reageerde ontzettend verbaasd en blij tegelijk, we waren elkaar aan het feliciteren. Echt leuk! Op zijn hart gedrukt dat hij niks tegen mijn ouders zegt omdat die niet eens weten dat wij zondag naar hun toe gaan(300 km hier vandaan)!

Vanavond vertellen we het aan mijn man zijn broers en schoonzus, daar heb ik ook wel zin in. Ben alleen benieuwd wat ik van het gourmetten ga vinden.... dat ruikt natuurlijk nog al.... maar goed, we zullen zien hihi.

Door dit soort dingetjes heb ik er toch wel weer een beetje zin in gekregen... komende week een lekker weekje vrij dus eigelijk mag ik niet klagen dacht ik zo :D

Pfff.. das weer een heel verhaal geworden zeg hahahaahhaha....

Liefs, Emely

Geplaatst

Quin, jeetje wat lastig, een cyste!

Ik zou het echt niet weten wat je moet doen hoor... Het enige verhaal wat ik ken is van een vriendin en die moest toen na haar bevalling een keertje terug...

Jessi, kan je niet iets schrijven op de kaart van: Jessi, Man & ...

Zoiets gaan wij wel doen!

Scorpio, inderdaad luxe problemen haha!

Lekker trouwen na de bevalling hoor. Als het kindje tussne de 9 maanden en een jaar is kan het prima. Het enige wat je extra moet doen als ongetrouwd stel, is een keer samen naar het gemeentehuis om de ongeboren vrucht te erkennen. That's it!

Emely, maak je niet zo druk joh! Je stelt je echt niet aan, en je hoeft ook echt niet continu helemaal gelukkig te zijn! Leg jezelf die druk niet op...

Ik voel me ook regelmatig beroerd en zoooo moe. En dat is gewoon kut.

Maar volgens mij gaat het na het eerste trimester echt wel beter!

Ik moet trouwens ook overal om huilen. Als ik een stukje in een tijdschrift lees al...

Sas, gefeliciteerd! Heel raar gevoel vond ik het... Lekker gaan genieten nu!

Wolfje, hier geen overstimulatie. Heb het wel gehad, maar TP is toen gewoon door gegaan. Vooral veel drinken en je heeeeel rustig houden!

Geplaatst

@dames mooi lees weer dat er goede echo's zijn geweest.

@scorpio begrijp jouw luxe probleem niet zo! Koop je er toch gewoon een Range Rover oid als gezins auto bij heeft mijn vriendin ook gedaan. Wat wellicht leuk is als je je nog even voorstelt? Of je op heet lijstje er bij zet?

@emely ach meisje toch het is idd niet een groot feest dat zwanger zijn, hoe blij en dankbaar we allemaal ook zijn dat het gelukt is. Ook ik ben niet de gezelligste thuis en heb last van huilbuien en vooral ook agressief. Mij man heeft al voorgesteld of ik tijdelijk niet naar de vakantiewoning kan verkassen....No way.

@jesse goede tip van de wandelwagen, hij is nog leuk ook. Maar ik gelukkig past in mijn toet de bugaboo die krijg ik van beste vriend die afgelopen nacht ook bij mij heeft geslapen omdat hij het zielig en eng vond dat ik alleen was. Hi hi het was vreemd om na 17 jaar ineens naast een vreemde man te slapen, hoorde nu dat hij heel anders snurkt dan mijn eigen mannetje.

@all nog een fijn weekend

Geplaatst

Even bijwerken voor mijn 2e echo!

Even voorstellen

Sterremaud

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81

16 juli 2012 - Danore

17 juli 2012 - Nikkie

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely

27 juli 2012 - Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Eerste echo

02 december 2011 - sas27

14 december 2011 - Emely

14 december 2011 - Isa

Tweede echo

14 december 2011 - D@@ntje

19 december 2011 - Esly

21 december 2011- sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

13 december - Eer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden