Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Isa, ook wij wachten nog even.

Ik denk dat wij het eind januari pas bekendmaken, als alles "rustiger" is :) maar tot die tijd ga ik fantaseren hoe het moet !

Mijn inspiratie komt van de Amerikaanse sites, hou niet zo van de standaard teksten die je op iedere NL site tegenkomt.

Succes !!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jullie kunnen me nog niet zien én jullie kunnen me nog niet horen, maar in juli 2012 word ik (of kleinzoon/kleindochter/nichtje/neefje) geboren!

Hey Melis, dit word hem hoor.... Thanks voor het mee denken :D Natuurlijk ook mijn dank aan de andere dames die hard mee hebben gedacht!!!!! Wij kunnen beginnen met het schrijven van de kaarten!!!!

Liefs, Emely

Geplaatst

Graag gedaan Emely!! Ben benieuwd naar de reacties..

Heb de tekst ooit ergens hier op het forum voorbij zien komen en ik heb 'm zelf ook gebruikt om te vertellen dat ik zwanger ben.

Vond 'm wel sterk ;-)

Geplaatst

@Emely: mijn kerstkaarttekst heb ik deze week al geplaatst hier. Ik heb nog een variant voor de 2e zin:

Voor ons kan 2012 nu al niet meer stuk, want in juli verwachten wij een ukkepuk!

@Scorpio: lief zeg die echofoto met kerstmuts! Ik liet hem net aan mijn vriend zien en die zei jeel overdreven:'oh nee he, wat erg!.....vroiwen!

Geplaatst

Emely mooi tekst, daar ga je vast leuke reactie,s op krijgen :)

die echo met kerstmuts is idd wel leuk bedacht...

jammer dat het bij ons nog te vroeg in, anders had ik ook een leuke kaart kunnen versturen met een tekst...

slaap lekker all

Geplaatst

Hallo dames,

Alweer vroeg op vandaag.... en dat terwijl ik de hele ochtend mocht en kon uitslapen maar om 7.00 uur lag ik klaar wakker in bed dus dan maar uit bed en ontbijten onder het genot van de laptop hihi....

Wij gaan het dus via de kerstkaarten aan de hele familie en vriendengroep vertellen. Best spannend want ook voor ons is het nog aan de vroege kant. Wanneer wij de kaarten versturen zijn we net 8 weekjes zwanger en hebben we net de eerste echo achter de rug. Wij kiezen er bewust voor om het iederen al te vertellen omdat we het leuk vinden om het iedereen "persoonlijk" mede te delen. Omdat steeds meer mensen van onze zwangerschap af weten is de kans steeds groter dat familie en vrienden het via via te horen krijgen.

Bovendien heeft iedereen al een jaar met ons mee geleeft ivm onze kinderwens die maar niet in vervulling leek te gaan dus hoe leuk is het om al die lieve mensen nu te verblijden met deze boodschap. Oke, ik blijf realistisch en weet ook dat het nog errug pril is en dat er onverwachts zomaar wat mis kan gaan maar ook dan willen wij de liefde en de steun van onze familie en vriendengroep ontvangen. Wij zijn van mening dat, mocht het mis gaan, de hele familie en vriendengroep dit uiteindelijk ook te horen krijgen. Maar goed, dit is voor iedereen natuurlijk anders en ik denk dat het ook anders was geweest als het via IVF gegaan was.... Dan waren we misschien toch veel voorzichtiger geweest met het vertellen en er van uit gaan dat het goed zit.

Onze ervaring met mijn broer en schoonzus (3 miskramen voor ze zwanger waren van de 1ste en nu 2 miskramen voor ze zwanger waren van de 2de) is dat uiteindelijk iedereen er van hoort en dat dat net zo vervelend is als wanneer iedereen weet dat je zwanger bent en later moet vertellen dat het mis is gegaan.

Nogmaals..... dit is een heel persoonlijk mening natuurlijk en iedereen is vrij om hier zelf een keuze in te maken en nogmaals.... als het via ivf was gegaan hadden wij er misschien ook compleet anders in gestaan....

Geen idee waarom ik dit eigelijk allemaal schrijf maar ik hou het er maar op dat het nog vroeg is en ik mij verveel hahahahahha....

Vandaag precies 7 weekjes zwanger... vind dat de tijd best vlot gaat en verheug me enorm op de 14de!!! Eerste echo en een week later naar de vk voor kennismaking en nog een echo :D

Fijne dag allemaal en voor degene die al weekend hebben: Fijn weekend!!!! Doe voorzichtig en geniet!!!!

Liefs, Emely

Geplaatst

Wat is het de hele dag al stil hier zeg....... ben ik de enige die zo asociaal vrij heeft of zo hihihii...

Hieronder een foto van mijn buik.... ik vind het best een behoorlijke buik voor iemand die 7 weekjes zwanger is.... maar mijn moeder had het ook zo erg.... dus het zit misschien gewoon een beetje in de familie. Gelukkig blijft mijn gewicht nog "normaal"!!!!

[ATTACH=CONFIG]3056[/ATTACH]

Geplaatst
Ben blij dat ik niet de enige ben met zo'n buik! Hihi. Vind het niet erg hoor, maar mensen vragen nu al hoe lang ik nog moet ;)

En ik ben blij dat ik niet de enige ben hihi

Geplaatst

Wow Emely, da's inderdaad al een flinke buik, zo kan je het ook niet lang stil houden.

Ik heb vandaag mijn 1e positiebroek gekregen, wat een verademing!

Vandaag dus onze superspannende echo...

En wat hebben we gezien....

2 kloppende hartjes... Wij verwachten dus een tweeling!

Geplaatst

Isa, Wat gaaf gefeliciteerd met dit dubbel geluk!

Emely, ook ik heb z'n dikke buik hoor ondanks dat ik al 4.5 kg ben afgevallen, gelukkig kan ik nog veel verbergen ben namelijk 22kg afgevallen voor dat ik zwanger raakte en heb nog wel wat wijde bovenkleding.

Hier gaat het gelukkig iets beter als gisteren dacht gisteren echt dat de hel weer was losgebroken oh wat heb ik moeten spugen zeg gelukkig had ik smiddags accupuntuur en dat geeft wel wat verlichting en ik gebruik nu weer 3x daags emmesefene en heb dan ook vandaag niet gespugt.

verder ben ik erg bang voor de echo weet niet waarom omdat alle kwaaltjes nu toch wel weer komen en ik geen bloeding meer heb gehad nog een paar dagen en dan mogen wij ook gaan spieken naar ons ukkie.

Na de echo zullen wij het onze vrienden vertellen ze weten helemaal niet dat we weer een poging hebben gedaan alles ging zo snel en ik had is geen zin in alle medeleven als het weer niet zou lukken ( hoe lief zehet ook bedoelen hoor maar soms had ik het er zo moeilijk mee om elke keer maar weer het verhaal te doen dat we nu hebben gekozen om het stil te houden)

Onze ouders en mijn broers met aanhang weten het allemaal al wel en ze hebben heel verbaast gereageerd omdat ik in nijn zwangerschap van mijn dochter en daarna heb geroepen dat ik niet weer zwanger wou zijn omdat het echt geen leuke zwangerschap is geweest maar als ik nu kijk naar onze dochter dan wil ik toch heel graag een broertje of een zusje voor haar.. Dus hebben we er weer alles voor over maar wel met de hoop dat dit een leuke zwangerschap is!

Geplaatst

Isa wat geweldig!!!! Een tweeling!!!! Gefeliciteerd!

Ik heb van de week een aantal positie broeken gescoord maar omdat ik klein ben moesten ze natuurlijk allemaal weer een meter ingekort worden. Woensdag is dan ook mijn schoonmams hier geweest om ze af te spelden en even te helpen het begin te maken. Gister op mijn gemakje de hele middag zitten naaien hihi... en vandaag aan het genieten van de eerste broek en wat zit dat heerlijk zeg!!!

Tja die buik valt moeilijk te verbergen.... zeker op het werk aangezien we allemaal vrij nauw sluitende kleding dragen.... maar goed, vanaf woensdag, als de echo goed blijkt te zijn, mag iedereen het zien hoor :D!!!

Ik keek even foto's terug en als ik de foto van vandaag vergelijk met de allereerste foto dan is het al flink aan het groeien daar..... Of mijn darmen zijn mega opgezet..... kan natuurlijk ook heel goed he!

Ik was vanochtend vroeg wakker en heb vanmiddag even een uurtje gedut op de bank met als gevolg dat ik nu moe ben en dus lekker mijn bedje op ga zoeken.... Mijn man vind het maar wat ongezellig dat ik steeds zo vroeg naar bed ga maar hij begrijpt het wel en komt vaak nog even een kopje thee op bed brengen, de lieverd!!!

Dit weekend niet veel op de site want ik ga mijn Reiki 1 halen en dat neemt de hele zaterdag en zondag in beslag dus misschien in de avonduurtjes even snel bij lezen maar ik zal ook wel kapot moe zijn of juist vol energie... ik laat mij verrassen!

Fijn weekend allemaal,

Liefs Emely

ps. op een ander forum heb ik dezelfde foto geplaatst als hier een stukje terug. Daar kunnen ze dan gokken hoeveel weken je zwanger bent adhv de foto... nou daar schatten ze me tussen de 15 en de 25 weken zwanger.... Ik kan er wel om lachen maar ergens schaam ik mij toch voor mij nu al dikke buikje.... hahahaha....

Geplaatst

Isa wat leuk een tweeling, gefeliciteerd geniet er lekker van :)

emely leuk die buik al, je lijkt idd wel langer zwanger zo haha nou geniet er van :)

Geplaatst

Isa ik heb even zitten zoeken maar zag dat je 2 eitjes teruggeplaatst hebt gekregen ... nou dan waren het echt toppertjes dat ze allebei zijn aangeslagen zeg !! ben je een beetje van de eerste schrik bekomen?

Het is hier rustig ... iedereen zeker de kerstboom aan het optuigen :-):tree::tree:

Niet veel te melden.... vanmorgen wel weer overgeef neigingen maar er kwam gelukkig niks. Ook heb ik gisteren een kast met kleren opgeruimd en daar kwam ik nog 3 spijkerbroeken tegen die vrij laag waren, vanmorgen even aangeschoten ... heb ze weer op de trap kunnen leggen .... pas ze niet zitten te strak...bah

Dus van de week maar even opzoek naar een leuke "zwangerschaps" spijkerbroek. Ik hoop echt dat ik iets kan vinden want ben nogal kritisch met spijkerbroeken....

fijn weekend

Geplaatst
Isa ik heb even zitten zoeken maar zag dat je 2 eitjes teruggeplaatst hebt gekregen ... nou dan waren het echt toppertjes dat ze allebei zijn aangeslagen zeg !! ben je een beetje van de eerste schrik bekomen?

Het is hier rustig ... iedereen zeker de kerstboom aan het optuigen :-):tree::tree:

Niet veel te melden.... vanmorgen wel weer overgeef neigingen maar er kwam gelukkig niks. Ook heb ik gisteren een kast met kleren opgeruimd en daar kwam ik nog 3 spijkerbroeken tegen die vrij laag waren, vanmorgen even aangeschoten ... heb ze weer op de trap kunnen leggen .... pas ze niet zitten te strak...bah

Dus van de week maar even opzoek naar een leuke "zwangerschaps" spijkerbroek. Ik hoop echt dat ik iets kan vinden want ben nogal kritisch met spijkerbroeken....

fijn weekend

Goeie tip als je niet al te veel er aan uit wilt geven maar weet natuurlijk niet of deze broeken aan jouw kriteria voldoen hahaha... Miss Etam Outlet. Heb daar 2 spijkerbroeken gekocht, positie broeken, voor 4.95 per stuk en ze zitten echt heeeeeerlijk!!!!

Ik vind het ook maar rustig hier, gister ook al zo rustig....... Ik heb vandaag de eerste dag achter de rug van mijn reiki 1 seminar... morgen weer een dagje en dan ben ik helemaal into de reiki :D Heerlijk is dat!!!!! Manlief ook blij want zal toch moeten oefenen hahahahha en hij vind het absoluut niet erg om een behandeling te ontvangen hihihii....

Hier verder ook weinig te melden. Behalve dat ik moe ben gaat het eigelijk heel erg goed... met vlagen wat hoofdpijn maar verder mag ik niet mopperen denk ik zo.....

Liefs en fijn weekend allemaal,

Emely

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja idd erg rustig hier. Wij hebben idd de kerstboom versierd. Eerst vanochtend naar de tuincentrum geweest. Daar was een levend kerststalletje. Erg leuk voor Nina en Nick. Elk jaar mogen de kinderen een kerstbal uitzoeken. Dat is/wordt onze traditie. Wij hopen over tig jaar een kerstboom te hebben met alleen maar kerstballen die de kinderen hebben uitgezocht!

Isa...gefeliciteerd..joh! Tjonge wat een verassing zeg! Dat wordt hard werken de komende jaren (Tropen jaren!).

Emely...ben idd erg onder de indruk van je buik! Misschien wel een beetje jaloers. Bij jou kun je het tenminste zien!

Probeer alles te lezen maar ben toe moe/ziek/zwak en misselijk om op alles te reageren, sorry dames!

Verder waar ik met mezelf ontzettend zit te klooien, is dat elke keer aan het eind van de week (weekend). Ik mijzelf in mijn kop zo onzeker maak! Telkens ben ik er dan weer van overtuigd dat het niet goed zit. Maak mezelf helemaal koekoek! Ik bewonder jullie kracht echt! Dat jullie zo lang kunnen wachten op een echo! Snap niet hoe jullie dit doen! Of herkennen jullie ook wat ik voel, ervaar?

gr Shanna

Geplaatst

Ik ga maandag wel even kijken bij de Miss etam outlet .... Die weet ik toevallig :-)

Als ze maar niet skinny zijn of baggie ...

I let you know, succes met je reiki seminar

Eer

Geplaatst

@Isa; wat geweldig....2 kloppende hartjes! Geniet ervan meid en doe rustig aan...

Hier gaat het allemaal weer ok. Geen last van kwaaltjes en dat maakt me wel een beetje onzeker! Voor mij (voorlopig?) nog geen zwangerschapskleding....ik pas overal nog in. Wel moest vandaag m'n riem een gaatje losser....maar ja, dát kan net zo goed van het snoepen komen! Heb me nogal laten gaan de laatste paar dagen:-( Nou ja...volgende week maar weer even rustig aandoen en dan maandag over een week weer een echo....zó spannend...kan bijna niet wachten!

Fijn weekend allemaal!

Liefs!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden