Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een serene rust hier.....

Ik heb mijn Reiki 1 behaald en weer een mooi certificaat er bij voor aan de muur :clap2:

Nu lekker aan het bij komen van het intensieve weekend en morgen weer aan het werk na een heerlijke week vrij!!!!

Fijne avond allemaal en tot gauw weer....

XxX

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden,

Wat doen jullie om de misselijkheid en flauwte tegen te gaan? Door iets te eten voek ik me beter, maar ik kan toch niet de hele dag eten zonder dik te worden van mijn eigen 'gevreet'....

Ben benieuwd wat jullie doen om de dag te redden...

Ps. De bloedingen en stolsels zijn over. Vorige week zondag een echo gehad en hartactie gezien. Woensdag mogen we weer. Ben zo benieuwd...

Geplaatst

Isa you have fun for2 the next 20 years.

@wolfje tegen de misselijkheid eet ik elk uur wat, dus geen grote hoeveelheden. Of anders gewoon tussen de maaltijden door crackertjes die van Lu met olyven is erg lekker.

Vandaag de Puck weer gezien, het groeit en het hartje loeide.

@eer weet je al wat van je new job?

Geplaatst

@ Emely, gefeliciteerd met je certificaat!

@ Chantal, hoe is het nou? Las dat je heel wat middelen uit je kast moet trekken tegen de misselijkheid, bah!

@ Wolfje, ik eet ook tegen de misselijkheid en flauwte, maar gewoon droge crackers, helpt goed en het zet niet aan...

Wij hebben vandaag weer een echo gehad!

Na het nieuws van afgelopen vrijdag moesten wij dus een afspraak maken met de gyn in ons streekziekenhuis i.p.v. het ziekenhuis waar wij onder bahndeling waren.

En die afspraak was vandaag al!

Dus we hebben weer even kunnen genieten van onze kleine wondertjes.

Ik weet niet meet precies wie het vroeg (sorry!!), maar het is inderdaad een twee-eiige tweeling, de toppertjes zijn dus allebei blijven plakken.

Bij de controle van vandaag ging de gyn kijken met de echo en zei; het zijn er 2 hoor!

O, ja dat was ik tijdens het gesprek vergeten te vertellen... Geeft wel aan dat het nieuws bij ons nog niet echt geland is...

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties! De crackers zijn in huis, dus ik ben er helemaal klaar voor. isa, wat bijzonder dat je een tweeling krijgt. Bij ons plaatsen ze max1 emmy terug, dus twee-eiig zal vanuit dat zkh niet veel gebeuren. Wel jammer, had zelf graag een tweeling gehad. Maar ben natuurlijk wel heel erg blij met ons kleine wondertje! Wij hebben woensdag weer een echo. Erg spannend. Kijken of de beginnende hartactie is overgegaan in een duidelijk hartactie. Biij wederom een positieve echo gaan we zondag de oma's informeren! :)

Geplaatst

Hey meiden,

Poefff een heel verhaal getypt en dan wiul ik hem plaatsen en dan is die weg grrrrr!!!!!

@Emely, gefeliciteerd met je certificaat die heb je maar mooi weer even binnen nu lekker genieten en vaak op je man oefenen.

@Wolfje, ook ik eet regelmatig elk uur eingelijk wel maar ook gewoon een droge crackervan Lu of gewoon een klein koekje kom je echt geen kilo's van aan hoor!

verder ga ik 2x per week naar accupuntuur dat help bij mij erg goed ben dan gewoon die maagpijn kwijt en heb dan ook minder het gevoel dat ik misselijk ben.

@Isa, blijft mooi hoor een tweeling wel leuk dat jullie vandaag dus weer een echo hadden gelukkig alles goed met uk en puk. Kan mij goed voorstellen dat het nog niet helemaal is gezonken en dat je echt aan het idee moet wennen je bent al super blij als je zwanger mag raken van 1 kindje laat staan dat het er dan toch 2 zijn dat is toch geweldig.

lekkere drukte in huize Isa dus de eerste jaren;)

Hier dus vandaag een echo gehad en gelukkig hebben we weer een heel mooi kloppend hartje gezien en een heel druk bewegelijk ukkie vind het zo bijzonder om dit nog een keer mee te maken.

Ook loopt ons ukkie 2 dagen voor dus onze datum hebben ze aangepast naar 16-7,moet zelf nog maar kijken of dat volgende week vrijdag ook nog zo is dan namelijk al weer een echo ivm met de kerst sluiting en omdat ze mijn gewicht in de gaten willen houden zullen zien wat er deze week gaat gebeuren. Heb er nu wel weer meer vertrouwen in gekregen!

Verder gaat het met mij nog niet echt heel goed heb echt nu 2x per week accupuntuur en dat geeft mij wel verlichting kan de dag erna zonder spugen door brengen en de dag erna gaat het ook nog redelijk daarna weer minder eet ook nog niet genoeg warm eten bijna helemaal niet krijg het gewoon niet weg dus hier veel crackers, vla en waterijs om toch voldoende vocht binnen te krijgen zal denk ik ook niet zo heel veel aankomen in het begin val nu nog alleen maar af ( mooi mee genomen maar mag van de gyn niet te veel meer afvallen anders moeten we naar een andere oplossing gaan zoeken nu al 5.5 kilo lichter.

Oeps dochter huilt ga even kijken wat er aan de handis ze is namelijk heel erg benauwd ( astma) en heeft veel last van haar keeltje misschien morgen toch maar even naar de dokter met haar.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wolfje, ik heb gewoon de dokter gebeld en om iets gevraagd tegen de misselijkheid hij heeft me emesafene gegeven.....echt een verademing. Het is een pilletje wat je voor het slapen gaan moet innemen.

Quinn, nee helaas hebben ze toch voor die man gekozen .... dikke pech dus.

Het was een vruchtbare echo dag zo te zien want ook wij zijn vandaag naar het zh geweest voor ons leeftijdsrisico gesprek die inclusief een echo was. Vandaag 10 weken en 1 dag (mijn ticker zegt iets anders) en frummel was 3,9 cm en het lag lekker te bewegen met armpjes en beentjes.... so cute.

Het gesprek nadien ging over de risico's van de vlokkentest en de vruchtwaterpunctie. We hebben gezien onze leeftijd en ons gevoel gekozen voor de vruchtwaterpunctie welke we op 27 december hebben. De dag zelf mag je niet meer autorijden en niet werken. De dag erna mag je wel werken maar de hele week mag je niet tillen en moet je heel rustig aan doen.... nou dan moet vriendlief de boodschappen maar tillen tbv van ons bezoek op oudejaarsavond.

meiden fijne avond

eer

Geplaatst

Even voorstellen

Scorpio71- 40 jaar- 2e IUI poging- 3e kindje ( zoon 15 jaar, dochter 12 jaar )

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 30 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81 & Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely & Isa

29 juli 2012 - EmvElin

31 juli 2012 - Scorpio71

Eerste echo

9 december - Isa

14 december - Emely

15 december - EmvElin

Tweede echo

12 december - Chantal33 & Eer

12 december - Danore

14 december - D@@ntje

19 december - Esly

21 december - sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

14 december - Quin, Iggie

Vierde echo

4 Januari - Sandra81

Geplaatst

Hallo allemaal,

Weer veel gebeurd, zie ik.

Zie dat er veel dames last hebben van misselijkheid.

Zelf gebruik ik zetpillen priperan, aangezien bij het idee om een pil te slikken ik al een bezoekje aan het toilet moet brengen.... Verder echt op zoek naar dingen die ik wel kan hebben aangezien obstipatie ook niet echt helpt om te eten! Had ineens zin in Griekse yoghurt met honing. Melk drink ik niet...word er weeiig van, drink er voor in de plaats karnemelk (blijkbaar zin in zuur). Soep gaat ook goed!

Ook wij hebben vandaag echo gehad. Kleine is nu

37,6 mm , 10 weken en 5 dagen. Zoals het er nu uitziet 4 juli ipv 6 juli. Zagen armpjes beentjes hoofdje met neusje. Hartje klopte 172 pm

Geplaatst

Even voorstellen

Sterremaud

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

12 juli 2012 - Esly

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

29 juli 2012 - EmvElin

31 juli 2012 - Scorpio71

Eerste echo

14 december - Emely

15 december - EmvElin

Tweede echo

14 december - D@@ntje

19 december - Esly

21 december - sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

23 december - Chantal33

Vierde echo

4 Januari - Sandra81

Geplaatst

@eer dat is in jouw te zeggen hut. Mag ik vragen wat voor soort werk je zoekt?

@meiden ik maak tegenwoordig eerst een kopie van mijn tekst voordat ik het verstuur je wordt er zo snel uitgegooid dat vaak je tekst idd verdwenen is.

Moet wel lachen om de uitgerekende datum heb nu drie verschillende gyn gesproken en ze komen alle drie met een andere datum dus ik weet niet wat ze aan houden als rekenmodel.

Sinds gister ben ik minder gaan werken in overleg met de bedrijfarts die zei zo'n kans krijg je niet nog een x dus wees zuinig op wat je nu hebt, ach dacht ik hij heeft gelijk.

Geplaatst

Hey dames,

Bedankt voor de felicitaties wat betreft mijn Reiki certificaat. Ik behandel mijzelf nu iedere avond en val vele malen beter in slaap en slaap ook makkelijker door wanneer ik tussendoor een keer wakker word. Hup, handen op de buik en slapen maar hihi!

Mijn man vind het ook heerlijk en die heeft dus een hele reiki behandeling van mij gehad, jammer dat de cd speler niet mee wilde werken dus heb ik het maar afgemaakt zonder muziekje haha... ging ook goed hoor!

Ooooh meiden, ik kan niet meer wachten tot morgen... wil nou zoooo graag onze kleine wub bewonderen..... Morgen eerst nog werken tot 15.00 uur en dan om 15.40 uur afspraak bij de gyn, hopelijk loopt het niet al te veel uit want ik ben echt niet meer te houden hoor!!!!!

Vandaag dagje vrij en lekker niks op de planning staan. Ik denk dat ik de enveloppen van de kerstkaarten maar alvast ga schrijven. Kunnen we morgen avond het leuke zinnetje er in schrijven en dan op de post doen!!!! Zoooo nieuwsgierig hoe iedereen hierop zal reageren...

Iedereen een fijne dag toe gewenst!

Liefs, Emely en de kleine wub :positive energie:

Geplaatst

Morgen de 2e echo! Ik ben zo benieuwd hoe het er nu uitziet!

Ik ga vandaag maar vroeg slapen dan is het snel morgen (en ik ben gewoon heel erg moe elke dag)

Zelfs als ik bijna niks doe ben ik heel erg moe, en tijdens de pauze op mijn werk vergeet ik dat ik zelf mijn appelschillen heb weggegooid, ik zei al dank je wel tegen mijn vriendin, maar ze keek al een beetje raar, ik was gewoon zelf opgestaan om ze weg te gooien. Gewoon niet geregistreerd....

Geplaatst

Hoi

Ja dat die kleine frekkels van 3 à 4 cm groot ons allemaal zo mooi te pakken hebben hè. Ik ben nog steeds niet al te gezellig ( alhoewel vandaag gaat het :-) ) en ben vanmorgen om half 10 er uit gegaan maar er net zo hard om half 3 weer ingekropen .... En dan nog moe wakker worden .....

Om nog maar niet te spreken over misselijk zijn ....

Als ze 18 jaar zijn pakken we ze een keer terug hoor .. Ha Ha

Daan en emely suc6 morgen met de echo en vooral veel plezier

Eer

Geplaatst

Eer, ben je een dag vrij geweest vandaag? Of zit je ziek thuis? Sinds mijn punctie heb ik enkele dagen gewerkt, daarna thuis ivm overstimulatie. Zit nu een maand thuis. Vanochtend tijdens douchen zo beroerd dat ik halverwege al stopte om direct mijn bed in te duiken. Voel me nu weer beter en wil echt weer graag aan het werk. Wil me weer goed voelen en werken. Zijn er meer toekomstige mama's die thuis zitten en dit herkennen?

Geplaatst

Hoi mama's,

Sorry dat ik niet zoveel schrijf, heb er vaak de energie niet voor om mijn laptop te pakken en op de iPad werkt het niet zo goed. Maar ik lees wel elke dag trouw mee. Wij mochten gisteren weer even gluren naar ons pixeltje. Hij was nu 2,1 cm bij 8w5d en de uitgerekende datum wordt 18 juli. Ik loop 2 dagen "achter" als je uitgaat van de punctiedatum maar volgens de gyn was dat niets om me zorgen over te maken. 27 december mogen we komen voor de 3e echo, ik tel nu de dagen alweer af! Lijkt me wel gek als je straks opeens een hele tijd moet wachten voor de 20 wk echo.

De gyn bracht nog het onderwerp combinatietest ter sprake. Hoe denken jullie daar over? Ik denk zelf dat we het niet doen, omdat we een mongooltje nooit weg zouden laten halen. En als de test niet erg duidelijk is qua score denk ik ook dat ik daar dan de hele zwangerschap over in zou zitten.

Ik heb even een nieuwe lijst gemaakt:

Sterremaud

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

12 juli 2012 - Esly

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

29 juli 2012 - EmvElin

31 juli 2012 - Scorpio71

Eerste echo

14 december - Emely

15 december - EmvElin

Tweede echo

14 december - D@@ntje

19 december - Esly

21 december - sas27

Derde echo

8 december - Sandra81

23 december - Chantal33

27 december - Danore

Vierde echo

4 Januari - Sandra81

Geplaatst

Hoi dames,

Morgen rond deze tijd zit ik volgens mij hyper actief bij mijn schoonouders... heel trots met de echo in onze handen hahahahaha.... Heb er zooooo;n zin in maar vind het tegelijk ook heeeeeel spannend!!!!

Over de combi test.... wij weten ook niet wat we er mee moeten hoor... ik bedoel... als het niet duidelijk is is dat zeer vervelend want dan loop je de rest van je zwangerschap toch met rot gedachten in je hoofd denk ik zomaar.... als hij goed is en je kindje word geboren en er blijkt toch wat te zijn dan baal je er ook enorm van en als hij niet goed is dan ga je je kind toch het leven niet ontnemen???? Naja, zo denk ik er over in ieder geval.... iedereen mag er natuurlijk over denken wat ze willen maar ik vraag mij af of ik die test wel laat doen.

Moet het met manlief nog maar eens goed bespreken....

Nu naar bed, morgen werken en om 15.00 uur ga ik naar het ziekenhuis om daar nog heeel lang te wachten tot we aan de beurt zijn..... zo spannend!!!!

Lief, Emely

Geplaatst

Hoi danore ... Ja ik zit thuis ( ben zzp'er en heb momenteel geen opdracht) alhoewel ik altijd wel op woensdag werk maar de andere dagen momenteel dus niet. Ook ik zou heel graag aan t werk gaan .... Ik word het zat thuis zitten ... Blehhh.

Voor wat betreft de tests ja dat is ieder zijn keus, wij laten een vlokkentest doen 27 dec. Aangezien wij beiden al 42 zijn en n kindje met down niet alleen willen achter " laten" . Mijn Vriend Heeft een zus van ook al 40 en ik ben de jongste van 5 dus geen familie die kind zou kunnen opvangen als wij er niet meer zouden zijn en die kans bestaat natuurlijk. Neemt niet weg dat ik het verschrikkelijk zou vinden als de uitslag niet goed zou zijn maar ik ben positief ingesteld en hoop op een gezonde baby ( voor iedereen natuurlijk ).Suc6 ieder met zijn / haar keus.

Eer

Geplaatst

Het is voor iedereen een persoonlijke keuze of je wel of niet laat testen. Wij laten de combitest doen en aan de hand van die uitslag beslissen wij verder. Mijn neefje is geestelijk gehandicapt (door een ongeluk) en ik heb van dichtbij mogen meemaken wat voor inhoud dit geeft aan je leven, mijn tante is hierdoor alcholiste geworden en mijn oom is geestelijk labiel. Nu komt de zorg en kosten grotendeels op de family terecht. Mijn nichtje is om die reden op 12 jarige leeftijd bij ons terecht gekomen en ben mijn man nog dankbaar dat hij al jaren de kosten draagt voor haar onderhoud en scholing. Nu is ze 21 en staat op eigen benen en heeft samen met haar vriendje een leuk appartement waar ze ons netjes huur e.d. voor betaald. Dit is maar een klein stukje van de story maar om een indruk te geven wat het allemaal met je leven zou kunnen doen.

Geplaatst

Hoi

Wij gaan niet testen! De testen zijn niet 100 procent zeker. Vaak genoeg hebben ze het mis (zie ook boek). Dan doe je eerst combi test en vervolgens ga je daardoor bijv verder testen en is alles toch ok. Nou, dan heb je geen leuke zwangerschap meer. Tevens...ik.... kan gewoon "het" niet weglaten halen...! Wetende dat alles er al op en aan zit! Ook wetende dat het al pijn kan voelen en hoe ze " het" weghalen. IK kan het niet. Zou er niet mee kunnen leven! Maar dat ben ik!

De allerbelangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is, "Wat ga je doen met de uitslag!". Is het antwoord "niets!". Dan kun je naar mijn idee beter ook niet testen!

Maar nogmaals, dat vind ik!

Gr. Shanna

Geplaatst

Hi all,

Zijn toch moeilijke beslissingen combitest wel of niet en evt. verder. Ook wij hebben besloten het niet te doen. Gebaseerd op wat ga je doen met de kansberekening, want dat is het. Ga je verder testen of niet. Wij zouden na de combitest toch niet verder testen. Maar zoals gezegd iedereen baseert dat op zijn eigen persoonlijke ervaringen en gedachtes.

@ Quin, ondanks dat het een verhaal in een notedop was, heftig verhaal. Maar zeer mooi dat jullie klaar staan voor jullie nichtje van 12. Vind ik echt mooi!!!

Verder voel me een beetje lamlendig de laatste tijd, . Ik heb mij per vandaag ook ziekgemeld. Voor de eerste keer dit jaar, baal ik verschrikkelijk van, maar wat niet gaat, dat gaat niet. Vanmiddag wel een lichtpuntje. De echo. Verder ga ik vandaag lekker bankhangen.

liefs Ig

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden