Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Scorpio, ik ben stil gevallen.... Je klinkt heel sterk dat bewonder ik in je ... Ga het n plekje geven ... En hopelijk kun je toch genieten van je vakantie.

Nikkie ook jij sterkte morgen... Laat het je overkomen Meis ... 20 jaar geleden heb ik het ook meegemaakt en "toen viel het me mee".

Liefs eer

Geplaatst

@scorpio ben even stil meid en wens je heel veel sterkte. Hoop dat je ondanks alles toch een beetje kan genieten van zon, zee en strand.

Een dikke digi kuzzz van mij, liefs Quint

Geplaatst

@Scorpio; ik weet even niet wat ik moet zeggen....heel veel sterkte meid en ik hoop dat jullie kunnen genieten van de vakantie!

@Nikkie; voor jou ook veel sterkte gewenst! Ik hoop dat het je meevalt.....

Ik heb straks m'n 2e echo....nog 3 uurtjes wachten en ik maak me wel een beetje zorgen....als het maar goed is! Nog steeds geen kwaaltjes, de weegschaal is 1 streepje opgeschoven al die tijd, m'n kleren passen nog gewoon en verder ook geen gekke dingen! Pfff....nog 3 uurtjes wachten!!! Ik ga maar hard aan het werk, des te eerder is de tijd voorbij!

Liefs!

Geplaatst

Vandaag weer echo gehad. Alles goed. Nu 49 mm. Samen met benen 10 à 11 cm. Hartje doet het prima!

Vandaag een doppler gekocht (luvion). Kan nu zelf thuis het hartje horen! Zoeken duurt even... Niet vergissen eigen hart. Maar het is gelukt, super!

Was wel heel moeilijk om dit alles nu zo te zeggen, zekers na het slechte nieuws van afgelopen weekend voor nikkie en Scorpio. Sterkte nogmaals!

Gr. Shanna

Geplaatst

morgen alweer de vierde echo, combinatie test, toch wel weer spannend, maar ook super leuk weer te mogen kijken, en dan woensdag voor het eerst naar de verloskundige, leuk leuk leuk:-)

Geplaatst

Hallo dames, ben ik weer even. Ik lees trouw elke dag mee maar vind het zo'n gedoe om via mijn telefoon te reageren. Nu dus de laptop weer opgezocht.

@Scorpio en Nikki: wat een vreselijk nieuws van jullie. Heel veel sterkte gewenst! Nikki: hoe is het gegaan vandaag? Ik hoop dat het meegevallen is.

Het voelt inderdaad heel dubbel om nu goed nieuws te schrijven, wat Shanna ook al zegt. Hier gaat alles goed, weinig bijzonders. Niet moe of misselijk, en de rugpijn is een stuk minder. Sinds vorige week heb ik mega honger en eet ik de hele dag door, vooral droge crakcers. Maar gisteren ben ik bij Appie gezwicht voor tompoucen, en heb ik er twee achter elkaar opgegeten. En net de laatste als toetje.

Vorige week vrijdag heb ik het blijde nieuws tegen mijn nieuwe baas verteld (na vier weken werken...) en hij reageerde super, heeft me wel 10x gefeliciteerd. Zo bijzonder en onverwacht! Verder hebben we vorige week de kerstkaartjes op de bus gedaan, dus druppelen nu de felicitaties van familie binnen. Veel berichtjes op facebook, ik kijk steeds of ik al updates heb.

Ik vind het wel erg raar dat ik nu zo lang geen controles meer heb. Dat is zó wennen na die hele intensieve ziekenhuisbezoeken dit jaar. Ik ben 6 dec bij de vk geweest, en hoef pas 16 januari terug te komen, en dan maken ze niet eens een echo. Zeven weken helemaal geen enkele afspraak! Op 13 februari hebben we dan de GUO in het ziekenhuis, dan zien we Willempie pas weer in beeld. De vk heeft mijn uitgerekende datum trouwens op 6 juli gezet, dus ik zal het lijstje even aanpassen. Volgens de site van Freya zou het 4 juli moeten izjn, volgens de gyn 8 juli, en volgens de echo bij de vk 6 of 7 juli. Ze vond 6 juli wel een mooi gemiddelde, het maakte haar niet zoveel uit. Ik hou mijn 'weekwisseldag' wel gewoon op woensdag, het voelt zo raar om ineens naar de vrijdag te gaan ofzo. Ik heb voor mezelf besloten dat 6 juli mijn 40+2 dag is, mijn zwangerschap duurt gewoon 2 dagen langer haha.

Ik hoop dat het met jullie ook goed gaat, en dat de kwaaltjes meevallen. Sas en Jo: veel plezier met de echo's deze week, hoop dat alles goed gaat met de ukkies!

Geplaatst

@nikki heel veel sterkte morgen

@Esly, hoe was de echo vandaag?

Heb onze puck vandaag ook weer even gezien en jee wat groeit het eigenlijk hard. Het ging als een skippybal door de baarmoeder en de meting die ze hebben kunnen doen kwam ruw geschat op 5.8 cm (zonder de beentjes) het was net of het aan het zwaaien was naar ons. Om eerlijk te zijn werd ik erg emotioneel en de tranen biggelden over mijn wangen.

Volgende week gaan we naar lapland en ik heb het vandaag eindelijk aan gedurfd om mijn progamma daar om te gooien, dus voor mij geen husky en sneeuwscooter safari, deze mama blijft dan bij de openhaard achter. Wel jammer maar misschien zit het er volgende x wel in.

Geplaatst

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 30 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81 & Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely & Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Controles

14 december - Emely (1e echo), Daantje(2e echo), Quinn (3e echo), Iggie (3e echo)

15 december - EmvElin (1e echo)

19 december - Esly (2e echo), Shanna74 (echo)

20 december - Jo1978 (4e echo, combitest)

21 december - sas27 (2e echo), Jo1978 (1e keer vk)

23 december - Chantal33 (3e echo)

27 december - Danore (3e echo)

4 Januari - Sandra81 (4e echo)

16 januari - Jessi79 (2e keer vk)

13 februari - Jessi79 (20wk GUO)

Scorpio, ik heb jou uit het lijstje gehaald. Vond het heel moeilijk en twijfelde erover. Als je er toch nog even tussen wil blijven staan voeg ik je weer toe hoor!

Verder heb ik het lijstje met controles samengevoegd, ik raakte een beetje het overzicht kwijt met al die echo's. Mijn uitgerekende datum heb ik toch op 4 juli laten staan in plaats van 6. Denk nog steeds dat de gyn verkeerd gerekend heeft. Mijn punctie en bevruchting was op 12 oktober, en de gyn trok er 14 dagen af en kwam uit op 30 september. Maar dat zijn 12 dagen! Hij was ook zo aan het prutsen met de draaischijf van hem. Als ik uit ga van 28 september als 'laatste menstruatie' kom ik volgens alle rekenmodules uit op 4 juli. Dat blijft 'm dus definitief voor mij!

Geplaatst

Dames, bedankt voor jullie lieve woorden dat doet een mens goed om hier met anderen over te kunnen praten.

Vandaag controle bij de gyn en "gelukkig" is het allemaal goed verlopen dus hoef niets meer te doen dan mijn lichaam rust gunnen.

Ik ben geen ijzeren dame, maar met mijn 40 jr heb ik genoeg ellende meegemaakt dat ik niet zo snel meer bij de pakken ga neerzitten. Mijn man vindt mij een sterke vrouw

en bewonderd mij, maar ik heb ook mijn huilbuien en ook momenten dat ik het "oneerlijk" vind maar tja ik gun het NIEMAND hoor.

Maar ga niet zeggen, liever zij dan ik want wij willen allemaal hetzelfde!

Een zwakke hartslag betekent waarschijnlijk dat het kindje niet gezond genoeg was en misschien hartproblemen zou hebben ( daar troost ik me maar mee )

@ nikki: ik hoop ook voor jouw dat alles vlot mag verlopen ondanks het verlies :(

@Jessi79: geen probleem hoor tis goed zo.

Wens iedereen hele fijne dagen en gezonde voortzetting van de zwangerschap, en mocht je willen eten voor 2 doe maar gerust want straks heb je geen excuus meer :)

Ik blijf jullie wel volgen achter de schermen, ben benieuwd naar alle nieuwtjes !!!!

Good Luck Ladies.

Xx Scorpio

Geplaatst

Sterremaud

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Shanna74, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

8 juli 2012 - Eer, Quin

12 juli 2012 - Esly

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

29 juli 2012 - EmvElin

Controles

14 december - Emely (1e echo), Daantje(2e echo), Quinn (3e echo), Iggie (3e echo)

19 december - Esly (2e echo), Shanna74 (6e echo)

27 december - Danore (3e echo), Shanna (7e echo)

9 Januari - Shanna (8e echo)

Eventjes aangepast........

Geplaatst

Sterremaud

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Shanna74, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

8 juli 2012 - Eer, Quin

12 juli 2012 - Esly

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

29 juli 2012 - EmvElin

Controles

14 december - Emely (1e echo),, Quinn (3e echo), Iggie (3e echo)

19 december - Esly (2e echo), Shanna74 (6e echo)

27 december - Danore (3e echo), Shanna (7e echo)[/i][/b]

28december - D@@ntje (3e echo)

9 Januari - Shanna (8e echo)

En weer eventjes aangepast.......

Geplaatst

Hoi Sandra,

Gister was echo goed. Nu 49 mm. Samen met benen 10 à 11 cm. Hartje doet het prima!

Gister een doppler gekocht (luvion). Kan nu zelf thuis het hartje horen! Zoeken duurt even... Niet vergissen eigen hart. Maar het is gelukt, super!

Gisteravond doppler nogmaals geprobeerd. Was dit keer nog leuker. Hoorde "'em" bewegen en naar mijn idee voelde ik "'em" ook, doordat ik met de doppler stevig op die plek duwde.

En aangezien dit mijn tweede is, lijkt me dit ook best wel mogelijk! Zo niet, laat me maar dromen van wel!

Echt een aanrader, die doppler!

Nikkie hoe is het je gister vergaan?

gr Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden