Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

de beste wensen allemaal!

wel vreemd hoor zo'n alcohol vrije oud en nieuw, maar ook wel kicken om 3 uur s'nachts auto te mogen rijden, beetje getaxied voor vrienden ook wel eens leuk.

op naar prachtige gezonde baby's in 2012.

liefs jo

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh jeetje, er word zelfs al over namen gepraat hier!

Wij zijn de 29ste weer in het ziekenhuis geweest voor een echo. Alles was goed en we hebben een heeeeeel beweeglijk kindje.

We mogen nu ook naar de verloskundige dus de 16de hebben we daar een intake. Woensdag een intake in ons oude ziekenhuis (waar we eerst onder behandeling waren en waar we niet echt tevreden waren...) omdat we daar de 20 weken echo krijgen.

Het voelt wel heel raar om het over die 20 weken echo te hebben. Dat betekent dan dat je al op de helft bent en dat is dus al over een paar weken! Echt zo bizar!

Tot nu toe hier dus alles goed, al blijf ik het wel spannend vinden. Wij hebben op onze kerstkaarten (donderdag pas verstuurd hahah) ondertekend met onze beide namen en dan .....

Erg leuke reacties gehad! Maar toch... Het voelt nog steeds zo raar en onwerkelijk. Ook na al die felicitaties en kadootjes die we nu krijgen. Maar goed, omdat ons kindje zo beweeglijk is denk ik dat ik het toch al snel ga voelen en hopelijk word het dan iets echter.

Ik begin al wel een buikje te krijgen! Ben er echt helemaal trots op! :)

Geplaatst

Allereerst allemaal een geweldig 2012!

Wat zal dit voor ons allemaal een bijzonder jaar worden!

@ Liedje, dat onwerkelijke gevoel herken ik heel erg, wij hebben het met oud en nieuw bekend gemaakt en tijdens de felicitaties voelde het zo onwerkelijk..

Echt zo van, nu moet ik straks iedereen gaan vertellen dat ik ze voor de gek heb gehouden...

Afgelopen donderdag zijn wij ook weer voor de echo geweest, prachtig, het worden nu echte kindjes om te zien.

1 lag druk te bewegen, prachtig, en de andere sliep,maar werd na een tijdje wakker, zo schattig!

Geplaatst

Meiden ook de aller beste wensen voor 2012.

Ons oud en nieuw was TOP. Ik had t gedichtje ( van 4 regels) voorgelezen met als laatste zin dat de ooievaar in juli kwam, kreeg er zelf n brok van in mijn keel toen ik het moest opzeggen. Mijn moeder sprong op en viel me in mijn armen ( huilend) en schoonpapa liet de vreugde tranen ook de vrije loop. Ze hadden het allemaal niet meer verwacht en heb ze een onvergetelijk oud en nieuw bezorgt.

Daarna mijn 3 broers gebeld en verteld dat ze er nog n neefje of nichtje bij gaan krijgen, ook zij waren heel erg verrast

Om half 2 hebben we al onze vrienden en kennissen het gedichtje per sms / whats app gestuurd en hele leuke reacties op gehad.

Ik reageer vd week weer even op iedereen ga nu snel koken ik rammel en pappa in spe komt er ook zo aan :-)

Eer

Geplaatst

@eer, ik vroeg mij al af hoe de reacties geweest waren. Ze waren nu zeker heel blij dat ze gekomen zijn met oud en nieuw!

Echt leuk joh!

@Isa en liedje, wat leuk dat iedereen het nu weet, lijkt mij ook heel vreemd om felicitaties te krijgen, nog even wachten voor mij

Ik ga het 13 Jan vertellen op mijn werk ben ik van plan, de 12e heb ik de 1e echo bij de vk daarna mag het pas vind ik. Onze ouders en goede vrienden weten het al maar dan mag iedereen het weten. Toch wel spannend hoor.

Geplaatst

Eer,

Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik zit te janken terwijl ik je berichtje lees. Zo leuk vind ik dit!

Vind het bijzonder knap dat je je mond hebt weten te houden. Super hoor! Zou dit echt niet kunnen.

En zo leuk hoe je moeder reageerde en schoonvader! Ben echt jaloers!

Maar nogmaals...echt top!

gr Shanna

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]3231[/ATTACH]

Net terug van de derde echo. Ben nu 10 weken en 2 dagen zwanger en alles ziet er prima uit. Bloeddruk was keurig en de uitslagen van het bloedonderzoek zag er ook goed uit.

Verder ben ik nog altijd heel erg moe en kan ik het niet uitstaan dat de dingen niet helemaal gaan zoals ik het wil haha... Maar goed, ik moet leren mij daarbij neer te leggen en aan mijn vermoeidheid toe te geven door optijd rust in te lassen. Moeilijke opdracht voor zo'n bezige bij als ik.....

Doordat ik weinig puf heb om dingen te ondernemen ben ik heel wat minder actief op sites. Ik krijg het allemaal niet meer voor elkaar om 's avonds nog achter de laptop te kruipen om uitgebreide verslagen te schrijven dus nu heb ik besloten dat ik elke keer bij een echo een stukje schrijf over hoe het gaat.

Over 2 weken de volgende echo en daar komt mijn moeder speciaal voor naar mij toe, ze woont 300 km bij mij vandaan. Ze komt de dag ervoor al en dan hebben we de dinsdag saampjes en 's avonds de echo. Erg leuk dat ze hier bij wil en kan zijn. Voelt heel speciaal voor mij! Dat zal voor haar net zo voelen denk ik.

Hopelijk gaat het met jullie allemaal ook goed en genieten jullie van jullie zwangerschap!

Liefs, Emely

Geplaatst

Beter laat dan nooit, maar iedereen nog een heel mooi 2012 gewenst!

@Emely: Fijn dat de echo weer goed was! En super dat je moeder speciaal voor de volgende echo komt.

@Eer: Leuk verhaal! Fijn he dat je nu met iedereen kan delen dat je zwanger bent. Ik vind het ook heel knap dat je het niet meteen verteld hebt. Bij mij wisten ouders en schoonouders het de dag na de test, maar dat doe ik een eventuele volgende keer echt niet meer. Ze zijn allebei tot de 'veilige' 12 weken heel negatief geweest, en daar kreeg ik de kriebels van. Gelukkig is de spannende tijd (in hun ogen dan) nu voorbij.

@Esly: saai he zo'n alcoholvrije oud&nieuw? Wij zijn voor het eerst in 15 jaar ofzo gewoon thuis gebleven (Levensweg gespeeeld...), en hebben pas na twaalven buren gesproken.

Saaiii....

Ik ben echt japloers op meiden die nog echo's krijgen om de beeb te zien... Ik had vier weken geleden (6 december) mijn eerste controle bij de vk, en hoef pas over twee weken terug te komen. Zó afkicken na al die ziekenhuisbezoeken en echo's van het laatste half jaar! De vk maakt waarschijnlijk ook geen echo's meer, ik krijg alleen een GUO in het ziekenhuis bij 20 weken. Maar ik wil héél graag weten of het een jongetje of meisje is, dus ik hoop dat de vk toch een echo wil maken over twee weken.

Zijn jullie al bezig met de uitzet? Wij zijn in de kerstvakantie naar Babypark en Babydump geweest, en hebben lekker rondgecrosst met de kinderwagens. We hebben nog niks gekocht, maar al wel een wagen en kamertje in gedachten. Verder ben ik verslaafd aan babykamers kijken op internet (eigenlijk al twee jaar...) en ik kan niet wachten tot ik echt spulletjes kan gaan aanschaffen. Ik heb me tot nu toe nog in kunnen houden, haha.

Hoe gaat het verder met jullie? Last van kwaaltjes? Hier gaat ie super, ik mag niet klagen! Ben nog niet misselijk geweest tot nu toe, maar ik moet wel kokhalzen 's ochtends als ik niet direct na het opstaan een droog crackertje eet. Verder heb ik nog steeds honger voor vier, dus ik eet véél droge crackertjes. Mijn buik groeit flink, en vooral in de loop van de dag raakt ie helemaal opgeblazen. Ik lijk 's avonds zo'n vijf of zes maand zwanger, maar heb er geen last van. Alleen vandaag had ik voor het eerst een keiharde buik, in een hele strook tussen mijn navel en bh beugel. Het is net alsof ik de hele dag al superharde buikspieren heb (die ik dus echt niet heb, haha). Ik ben twee keer naar de wc geweest voor een grote boodschap vandaag, en kan gewoon windjes laten (sorry). Het is dus geen verstopping ofzo. Ik kan nu toch nog geen harde buiken hebben? De obstipatie is gelukkig helemaal weg sinds ik witbrood volledig verbannen heb uit mijn menu.

Geplaatst

Vandaag bij vk geweest, allemaal super, wat een kleine druktemaker zeg! ;)

Uitgerekende datum bijgesteld naar 15-7 loopt wat voor op de groei :)

1 februari weer echo en dan hopelijk geslachtsbepaling!!! Dat is met 16 weken.

Sorry voor egobericht maar ben ff in de wolken!

Geplaatst

hallo allemaal! weer even een bericht je van mij even een snelle vanaf mijn mobiel

jullie al in de positie kleding?, ik pas al niets anders meer, en ben al drie kilo aangekomen was benieuwd of jullie al aangekomen zijn...

liefs jo

Geplaatst

Ik loop al van week 5 in positiekleding ;) ik ben van de laatste echo tot nu, das 4 weken nu en ben 1 kg aangekomen. Daarvoor 3 kg. Dus het valr nog mee ;)

Geplaatst

Ik loop sinds week 7 denk ik in positie kleding. Het rare is dat ik ongeveer 4 kilo ben afgenomen in gewicht, maar die buik van mij die groeit des te harder:-)

Over positie kleding gesproken, heeft iemand nog een leuke tip waar ik een Leuke , witte blouse kan kopen? Tot op heden nergens gevonden.

xIg

Geplaatst

@Iggie: lang niet gezien hier. Alles goed?

Ik loop ook al vanaf weer 7 ofzo in positiekleding, heerlijk. De vk raadde dat ook aan, het was zonde om die kleding maar heel kort te (eillen)

Geplaatst

@Iggie: lang niet gezien hier. Alles goed?

Ik loop ook al vanaf weer 7 ofzo in positiekleding, heerlijk. De vk raadde dat ook aan, het was zonde om die kleding maar heel kort te (willen) dragen terwijl het zoveel lekkerder zit zei ze. Ik draag tot nu toe nog wel mijn normale leggings en panties onder jurkjes, maar die zitten echt niet fijn meer. Zaterdag maar even shoppen. Ik weet niet hoeveel ik aangekomen ben, ik denk 3 kg ifzo. Mijn buik is flink zichtbaar, erg leuk! Ik wil nog een leuke buikband met tekst laten maken voor de appresski straks in Oostenrijk, iemand tip voor een originele tekst?

Geplaatst

@Sandra: die site ken ik, echt super. Ik wil daar ook een buikband bestellen, maar zoek nog een leuke tekst voor de apresski om er op te laten drukken.

Geplaatst

vandaag de echo gehad nu 12 weken, beebje was erg druk

aar wat supper om te zien

even kort berichtje moet echt nu weer gaan

tot de volgende keer

Geplaatst

oke, dacht dat ik al ernorm aangekomen was, maar dat valt dus best wel mee, beetje zelfde als jullie

19 januari heb ik de 16 weken echo, ben benieuwd hoe het met em gaat!

liefs jo

Geplaatst

Kijken ze dan ook wat het wotd of willen jullie sat niet weten?

Ik heb 1 febr de 16 wkecho en ze gaan bij ons dan kijken (proberen).

Hoe zit het met de rest? Willen jullie het weten??

Geplaatst

Ik ben nu ongeveer 2 kg aangekomen.

Loop vanaf week 7 ongeveer in positiekleding, heerlijk!

Wij willen wel graag weten wat het wordt, hebben we van de week besloten.

Manlief wilde het eerst absoluut niet, maar ineens was hij 'om'!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden