Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een leuke site. Volgens de berekening krijg ik een jongen. Ik heb het ook getest met de gegevens van mijn eerste zoon en dat klopte:-)

lfz Ig

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goh.... Blijkbaar is zo'n website belangrijker dan de uitslag van mijn echo...die meer zegt!!!

Sandra en sas bedankt voor jullie reactie... Vind ik erg leuk!

Shanna

Geplaatst

Uiteraard is jouw echo veel belangrijker! Want dat is echt!

Iedere echo is een mijlpaal, zeker als we weten wat het word ;)

In welke trand van namen zitten jullie? Kort, lang, nederlands, engels?

Lastig als je het niet weet, wij wisten het gelukkig voor beiden binnen 5 min ;)

Geplaatst

Fijn dat je er ook zo over denkt!

Mijn man's zoon heet Nick onze dochter heet Nina. We zoeken een naam die daarbij past.

Heb je nog ideeën?

Gr. Shanna

Geplaatst

Niet eerst...???? Helemaal niet bedoel je!!

Je walst er over heen met je eigen ,... Je weet wel!

That how Shanna sees it!

En als jij dit in een hokje wil plaatsen van hormonen. Dan zij dit zo!

Vind sowieso dat men hier veel met zich zelf bezig zijn!

Vast ik ook, maar probeer dit tenminste te voorkomen!

Shanna

Dit zat mij al een poosje dwars en ik zal vast niet de enige zijn!

Geplaatst

Hey meis,

Iedereen doet het want iedereen wilt het eerst zijn of haar verhaal kwijt, wat uiteraard logisch is.

Ook ik vergeet wel eens te reageren, of heb geen puf. Of gewoon geen zin ;)

Heeft bij mij vooral te maken dat ik geen ellenlange verhalen kan tikken op mijn telefoon.

Til er niet te zwaar aan. Het is voor iedeteen spannend moet je maar denken....

Maar jij bent lekker de eerste die weet wat het word ;) ik ben jaloers!!!!! ;)

Geplaatst

Hier ook een meisje als het weer klopt, bij mijn dochter klopte het ook zullen zien;)

Shanna, wauww jij weet het al en wat leuk een jongen en ja namen daar komen wij ook nog niet uit hoor hebben gelukkig nog even om na te denken;)

Quin, wat een verdrietig verhaal van je hond zeg je gaat heb je al die jaren zo gehecht aan jullie schatje dat doet gewoon pijn als het niet meer gaat en je moett deze moeilijke beslising nemen.

Meiden fijn dat jullie echo's weer goed waren geeft toch weer een geruststelling.

Meiden hier gaat het goed de misselijkheid is bijna over dus hier is het genieten ook begonnen;)

Geplaatst

fijn chantal dat de misselijkheid bijna over is! Eindelijk weer een beetje mens ;)

Hier zoonlief voor de 2de dag naar de basisschool. Spannend hoor!!

Xx

Geplaatst

@shanna74, sorry meis was ook vergeten jullie te feliciteren met de goede echo en toekomstige zoon, dit was niet de bedoeling. Ik las jouw berichtje en dacht aan de site en plaatste die even snel voordat ik de deur weer uit moest.

Geplaatst

No hard feelings, quin!

Moest het gewoon even uit mijn systeem hebben, thats all!

Sandra basisschool is idd een echte grootte impact op zo'n klein hummeltje! Vindt hij het leuk?

Huilt hij als je hem achterlaat? Het leuke is, is dat hij vast snel met vriendjes wil spelen. Nadeel daarin tegen lijkt het net of je een taxibedrijf wordt! En je zit ongelofelijk vast aan die schooltijden. Constant zit je op de klok te kijken. Je gaat leven op de klok. Op een gegeven moment komt het je str... T uit!!!

Ben blij dat nick nu bijna 7 is, hij Jan hier alleen naar school en naar huis. Scheelt een hoop!

Chantal ook hier misselijkheid stuk minder. Fijn hé? Ook kan ik weer later naar bed. Wel moet ik oppassen niet te laat te gaan want dan ben ik wel weer misselijk.

Heb jij verder geen klachten?

Gr. Shanna

Geplaatst

Gisteren vond hij het niet leuk....zat een beetje verloren, wilde de juf geen goedemorgen wensen, huilen voor het overblijven....... Helemaal kapot!

Breng ik hem vanmorgen weg, hij zit al op z'n stoel voor ik z'n jas in de luizenzak kon proppen! Juf handje gegeven, rugzak in de desbetreffende zak en hup. Nog niet eens een kus gehad! Volgens mij had hij er zin in whahahaha

Ik heb mijn eigen zaak, dus ik werk precies schooltijden. Ik breng hem weg, ga naar het werk, ben om half 3 klaar om hem te gaan halen.... Dat is wel heerlijk hoor! Woe sdag en vrijdagmiddag vrij....

Hij heeft 2 jaar op het kdv gezeten 5 dagen in de week van half 8 tot half 6. Nu is het mamatijd!

En wij wonen bij de school achter, maar vind het leuk om hem weg te brengen hihi.

Gelukkig ben ik nog geen taxibedrijf, maar kan niet wachten tot hij voor het eerdt zegt , mam ik ga niet mee, want ik ga bij die en die spelen, of mag die en die bij ons komen? Hahahaha

Hier misselijk als ik moet gaan autorijden... Wel heb ik van de week de kleine gevoeld! En nu langzaam elke dag ;) echt an de plopjes hihi. De vk zei dat dat kon, want mijn bm ligt helemaal naar voren, vandaar dat de echo's ook zo duidelijk zijn! Heerlijk is dat!

Geplaatst

Shanna gefeliciteerd hoor met de uitslag , een zoon.

Ik maak me soms ook schuldig aan ego berichtjes maar reageren op iedereen gaat bijna niet en soms ook niet de puf voor.

Volgens het lijstje krijgen we n dochter ... We zien het wel in juli :-)

Heeft een van jullie n boek gekregen van MvM en zo ja hoe heet de titel vh boek ? Ik heb hem nog niet gekregen maar wil hem eigenlijk wel graag hebben. Nu heb ik van mijn moeder ook n prachtig boek gehad dus wil ff checken of t niet t zelfde is.

Eer

Geplaatst

Volgens het lijstje krijgen wij ook een dochter, haha, jammer dat het niet werkt voor een 2-ling.

Eer, dat boek heet de Grote Geboortegids, echt mooi...

Geplaatst

Zo, ik heb al een tijdje niet gekeken er geschreven, wat veel berichten zijn erbij gekomen!

@chantal , eer en jo, wat fijn dat jullie goede uitslagen op de test hebben gehad! Dat is weer een stap in de goede richting!

@quin, wat erg van jullie hond.... Dat is wel een heel abrupt einde van jullie vakantie.*Wel fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad.

@shanna, wat geweldig een zoon! Wat kan je verliefd worden op een echo hè? Het is zo bijzonder om jouw hummeltje (je mag hem nu mannetje noemen) te zien! Echt geweldig!

Nu idd nog een naam, als je ook met ni wilt beginnen misschien Niels of Nils? Wij hebben nog geen namen, echt moeilijk!

@sandra wat een mijlpaal naar school! Spannend hoor!

Ik ga donderdag voor het eerst naar de verloskundige, als dan alles goed is (ga ik wel van uit, maar toch elke keer spannend) ga ik het vrijdag op mijn werk vertellen. Het wordt met de dag moeilijker om het vol te houden. Maar het wordt vast heel erg leuk! Op mijn werk trakteren we anoniem op spritsen als je zwanger bent en dan is het voor iedereen raden wie o wie het is.....*

Maar de kwaaltjes.... Mijn misselijkheid gaat eigenlijk minder goed, echt raar! Ik was nog niet zo misselijk geweest dat het echt mis ging maar zondag en vanochtend ging het echt mis. En ondertussen 3 kilo afgevallen maar die kan ik wel missen :-) *Gelukkig allemaal niet zo erg als Chantal, maar als donderdag alles goed is ben ik helemaal blij hoor!

Nou dames, we zijn allemaal weer wat dichter bij een prachtige gezonde zoon of dochter, op naar juli!

Geplaatst

Sandra, gelukkig dat hij het nu naar zijn zin heeft op school. Zou erg vervelend zijn geweest als hij steeds aan je been bleef hangen!

Als ik goed heb gerekend moet ik nog 5 maanden. Maar aangezien mijn docher met 37 weken en 3 dagen is geboren verwacht ik dat er nog een paar weken af kan! (hoop ik ook!)

Daantje veel plezier donderdag bij de echo en ben heel benieuwd hoe het vrijdag verloopt!

Gister ben ik voor het eerst weer naar de fysio geweest! Moest ik van de Gynaecoloog! Het werd nu wel eens tijd volgens hem! Hij maakte zich zorgen over hoe het de komende weken zal gaan verlopen.

Het opstaan, bukken, liggen en dan weer zitten gaat steeds moeilijker. Heb veel pijn in mijn bekken! Mag van de Fysio niet meer stofzuigen, strijken en zo min mogelijk tillen en traplopen!!

Die laatste twee zijn nog al moeilijk om aan te houden, vanwege mijn bijna 2 jarige dochter. Kan haar moeilijk niet meer gaat optillen. Kind weet niet wat haar overkomt! En ja ze moet toch ook wel een keertje naar bed overdag? Kan moeilijk zeggen ga zelf maar. Moet haar toch naar boven brengen. En tevens in en uit de auto tillen etc etc. Heb wel oefeningen meegekregen. We zullen zien!

Liever ook niet koken en boodschappen doen! JA wat denk je...ik ga maar op de bank zitten en uit mijn neus eten? En laat alles aan mijn man over? Heb toch overdag voor 2 kids te zorgen!

Vandaag naar de chirurg geweest. Maagbandje is nu helemaal leeg. Gelukkig kan ik nu weer iets binnen houden. Doordat ik veel vocht vasthoudt was mijn maagbandje dus weer dichtgeslipt en kon ik daardoor bijna niets eten/drinken.

Nu heb ik door dat stomme vocht nog wel steeds meer last van CTS. Nu ook overdag helaas. gelukkig heb ik van die pols dingen die enigzins helpen. Maarrr ben ongelofelijk bang hoe het straks aan het einde van de zwangerschap zal gaan, wanneer het lekker warm weer is!

Zoals je ziet een hoop klachten. Mijn man zegt het als volgt. "Je hebt een doosje met klachten...en jij moest natuurlijk alle klachten er weer uithalen!!" Tja..blijkbaar ben ik te hebberig. Maar goed ik wist waaraan ik begon toen ik voor de tweede keer zwanger werd. Ik ben nu veel kalmer en rustiger. Weet wat me ongeveer te wachten staat.

De 23ste heb ik weer een echo. Vanaf nu heb ik ongeveer om de twee weken controle bij de gynaecoloog. Wel zo prettig vind ik! Hij wil me goed blijven observeren/ controleren dat alles goed blijft gaan met mijn "mannetje idd." en met mij".

13 februari hebben we de 20 weken echo. Vind ik heel spannend aangezien wij verder geen testen gedaan hebben.

Goed dit was tot zover mijn verhaal. Verder ondanks de auwtjes en pijntjes ben ik wel in de 7de hemel hoor! Zo leuk dat ik nu weet dat het een jongetje is. Allerlei plannetjes en ideeetjes gaan nu door mijn hoofd.

Gr Shanna

Geplaatst

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 30 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Chantal33 - 36 jaar - 1 IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Uitgerekend

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79, jo1978, Shanna74, Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

8 juli 2012 - Eer, Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

12 juli 2012 - Esly

16 juli 2012 - Sandra81 & Danore

18 juli 2012 - Chantal33

19 juli 2012 - Sas27

21 juli 2012 - Iza

22 juli 2012 - D@@ntje

27 juli 2012 - Emely & Isa

29 juli 2012 - EmvElin

Controles

3 januari - Emely (echo vk)

4 januari - Chantal33 (combinatietest)

4 januari - Sandra81 (4e echo)

5 januari - sas27 (3e echo)

16 januari - Jessi79 (2e keer vk)

18 januari - Danore (1e keer vk)

23 januari - Shanna74 (9e echo)

13 februari - Jessi79 (20wk GUO),Shanna74 (20 weken echo)

Geplaatst

hey,

Is er verder nog niemand die de kleine voelt???

Shanna wat lastig zeg! Je mag dus eigenlijk helemaal niks meer? Das niet te doen! Das alleen mogelijk als je in het ziekenhuis komt te liggen, en laat dat maar uit je hoofd! ;)

Wat kan de fysio voor je doen???

Geplaatst

Hoi Sandra,

Ik voel de kleine ook wel af en toe, met name wanneer ik de doppler gebruik om het hartje te horen!

Daar komt het idd eigenlijk wel op neer. Niets doen! Maar ach vergeleken met de vorige keer valt het nu nog mee. Toendertijd had ik rond 16 weken al een paar ziekenhuis opnames gehad. Dus mag eigenlijk niet klagen!

De fysio geeft mij oefeningen om mijn bekkenbodemspieren zo goed mogelijk te houden/ trainen. Verder masseert zij de boel steeds los. En verder geeft zij adviezen hoe ik dingen moet doen.

Zij begrijpt ook wel dat ik Nina moet tillen. Echter zij geeft aan hoe dat het beste te doen. Dus tellen tot 3 hardop en vervolgens optillen en uitademen! Uitademen is bij veel activiteiten heel belangrijk. Dus niet adem vasthouden! Verder overstrek ik mijn knieeen (ben hypermobiel, ik hang letterlijk in mijn lichaam. Ben niet getraind genoeg!). Dit weet ik al jaren maar het lukt mij eenvoudig weg niet dit te corrigeren. Etc etc .....zo helpt dus de fysio. En straks komt er een tijd dat ik een professionele bekkenband mag lenen. Die mijn bekken ondersteund.

gr Shanna

Geplaatst

Hey,

Gisteren een heel verhaal op mijn mob gemaakt gooit hij mij eruit grrrrrr!!!

Shanna jou verhaal van klachten lijkt wel mijn verhaal alleen heb ik geen last van een maagband en vocht. Balen dat al die klachten nu alweer komen maar ja we wisten het dat dat kon gebeuren dus nemen we het maar voor lief.

Ook hier al fysio voor de bekken en heb het zelfde advies gekregen ook ik heb de bekkenband alweer klaar liggen.

Sandra wat mooi dat je de kleine al voeld jij ook Shanna kan bijna niet wachten het hier ook te voelen.

Gelukkig vind je zoontje het toch wel leuk op school, ging het vandaag ook goed?

Geplaatst

even in twee keer.

Hier gaat het wel goed al moet ik eerlijk bekennen dat ik vreselijk onzeker

ben nu ik niet meer zo misselijk ben. En ja ook ik wist welke klachten ik weer kon krijgen dus neem het ook allemaal voor lief!!!!!

Wat ik wel vervelend vind is dat mijn suiker weer schommeld dus ik ga er van uit dat ik steaks weer moet spuiten..

Meiden ga mijn dochter naar bed brengen!!!!

Geplaatst

Chantal hoop voor je dat je dit keer niet hoeft te spuiten!

Nog 1 week en dan zijn gelukkig die "blauwe" flessen weg.

Heb het graag gedaan, maar ben dan ook heel blij dat ze weg zijn! Maakt alles weer een stuk eenvoudiger!

Gr. Shanna

Geplaatst

Lieve meiden,

Heb jullie al weken gevolgd, maar niet veel geplaatst. Heb me op de acjtergrond gehouden en alleen bij paniek en onrust een roepje gedaan. Bedankt voor reacties die daarop gekomen zijn! Ik heb gisteren de 12 weken aangetikt, dus heb nu meer vertrouwen in een goed verloop van mijn zwangerschap. Mocht iemand mij aan het lijstje toe willen voegen: ik ben 30 en ben na 5 jaar kinderwens, 7 x IUI en 2 natuurlijke zwangerschappen geeindigd in een miskraam nu zwanger na mijn eerste IVF behandeling. Ben uitgerekend op 27-7. Het was een top vangst, maarliefst 21 bevruchte eicellen. Heb nu 14 eicellen op 'voorraad' voor cryo. Wat klinkt dat raar, he?! Heb een heftige puncte gehad welke overliep in late overstimulatie. Vier weken bedrust gehad en sinds deze week weer aan het reintegreren op het werk. Had dinsdag de laatste echo in het ziekenhuis en donderdag 'aangenmen' bij de verloskundige. Hoorde dat dat ook mijn laatste echo is tot aan de 20-weken echo op 2-3. Vind het moeilijk om nu niet meer wekelijks een echo te hebben. Moet toegeven dat ik zooooo ang ben dat het misgaat. Hebben jullie dat ook? Ik voel mijn kleintje trouwens nog niet, zoals sommige van jullie. Doen jullie een pretecho? Oja, combitest hebben we afgezegd. Als de kansberekening negatief uitvalt, durf ik geen vervolgonderzoek te doen dmv vlokkentest. Staks krijg je een spontane miskraam van een gezond kindje. Zou ook nooit abortus doen. Wellicht dat jullie er anders over denken. Dat respecteer ik uiteraard.

Quin, wat een verschrikkelijke ervaring om met spoed van vakantie terug te moeten komen om in vijf mnuten te besluiten je hondje in te laten slapen en afcheid te nemen. Ik hoop dat hij een mooi plekje in je hart houdt!

Shanna, heb jij geslachsbepaling laten doen? Vanaf wanneer kan dat.

Ik hoop dat ik jullie mag blijven volgen al zal ik zeker niet frequent posten.

Wolfje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden