Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vince kreeg meds toen hij 8 weken oud was.. Hiervoor hebben wij onwijs moeten aandringen, want ze wilde ons naar huis sturen met de gebruikelijke tips van bedje schuin/rechtop houden na eten, nutriton etc.. Ik ben uit m'n plaat gegaan in het zkh en heb gezegd dat ze m'n zoontje nú gaan helpen.. Ze zijn nl heel terughoudend in het verstrekken van meds omdat vrijwel alle pasgeborenen een vorm van reflux hebben.

Vince krijgt maagzuurremmers.

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra, gefeliciteerd met jullie dochter s.terre wat n leuke naam. Heb foto op gb gezien ... Wat n droppie. Ga lekker rusten en daarna genieten.

Shanna .... Ohhhh meis wat super vervelend die reflux wat zul je je machteloos voelen zeg. Ik heb met je te doen. Zo zielig ... Bah

Emvelin voor jou is het bijna zover... Geniet nog even van je buik.

Jo leuk dat je wat laat horen... Voor jou ook het einde in zicht , spannend en zet hem op hè.

Sas en Daan vandaag en de komende week wat minder heet dus dat is voor jullie gunstig voor ons mamma's iets minder want dan kunnen we niet wandelen ... Ha Ha nou tussen de buien door dan maar proberen.

Het is zondag dus lekker badderen zo met zijn drietjes.

Daan nog iets van je portemonnaie gehoord ??

Ps hier gaat het stukken beter qua huilbuien etc. Ben er sinds een week vanaf en vriend is inmiddels super relaxt en geniet met volle teugen van het gezinsleven.

Jesse laat het gaan en komen met de tranen het heeft allemaal n plekje nodig. Lekker tegen je man aankruipen en laat je troosten. Het komt goed .. Echt waar.

Dikke knuffel voor jullie allemaal

eer

Geplaatst

Ik heb geen idee vanaf welke leeftijd maagzuurremmers mogen worden gegeven aan pasgeborenen. Ik weet wel dat ze er hier in het zkh onwijs moeilijk over deden, we werden van het kastje naar de muur gestuurd. Komt omdat veel baby's op die leeftijd reflux klachten hebben, waarbij het in veel gevallen door de standaard-tips minder wordt of overgaat.

Ik ben iig onwijs uit m'n dak gegaan in het ziekenhuis. Behalve dat het onwijs zielig is voor die kleintjes, werd ik er zelf ook helemaal gestoord van. Wekenlang non-stop huilen, het was vreselijk! Het heeft zoveel indruk bij me achtergelaten dat als hij echt hard begint te huilen, ik meteen in de stress schiet en terug denk aan die periode, toch niet weer denk ik dan...

Wat zegt de HA of kinderarts tegen je dan?

Geplaatst

Ja... Een krijsend kind thuis, van de pijn! Ze loopt gewoon donker rood/ blauw aan van de pijn!

Ze krijst zo hard je wordt er gewoon doof van!!! Afgrijselijk!

Dus omdat ze (als graadmeter)wel groeit is alles ok!?... Zijn ze vergeten dat juist kindjes met reflux graag willen drinken, omdat op dat moment de melk de pijn een beetje verzacht? Alleen op dat moment?

Tja en Nore spuugt veel uit maar slikt op verschillende momenten ook vaak weer in.

Moeten ze zelf maar eens een dagje thuis zitten met een refluxkindje... "leuk joh...!"

Is toch erg om zo'n klein mensje... Zoveel pijn te zien hebben. En tja wij dan, een paar uur slaap per nacht, dat houdt toch geen mens vol. Word je niet gestresst van je werk, dan word je het wel van je kindje!

Morgen eisen wij van de ha. een verwijsbrief.

Geplaatst

Oh Shanna, ik heb zo met je te doen, ik heb al die ellende ook gehad!!

Ik kreeg het verwijt dat ik teveel voeding zou geven, maar hij gebruikte dat om het zuur te blussen, arm kind.

Geplaatst

-breek in-

Hoi shanna,

Ik lees je verhaal en moet gelijk weer terugdenken aan de eerst maanden van ons kleine meisje. Ons dochtertje huilde niet, maar liep volledig blauw aan en werd helemaal slap. Een tip: film een stukje van tijdens eens krijssessie. Wij hebben ook gefilmd tijdens een aanval. Toen we dit lieten zien aan de kinderarts (wij werden wel doorverwezen door de ha) werd onze dochter direct opgenomen in het ziekenhuis. Mijn tip is dan ook om het te filmen, dan weet je huisarts gelijk dat het grote ernst is en de kinderarts weet ook wat beter wat jullie bedoelen.

Onze dochter heeft aangepaste voeding gekregen, maagzuurremmers en we kregen het advies een andere fles/ speen te gebruiken.

Sterkte. Hopelijk kunnen jullie snel bij de kinderarts terecht en kunnen jullie weer volop genieten.

Appel

-breek uit-

Geplaatst

Mijn zoontje is ook 2x een week opgenomen geweest, bij de 2e opname hebben we vooraf een krijssessie gefilmd en toen begonnen ze ons enigzins serieus te nemen. Goede tip van Appel!

In het zkh was hij dan weer rustiger, omdat het een nieuwe omgeving was en daardoor afleiding had.

Geplaatst

Vanacht om 4.05 is onze dochter m.ila geboren, en 7 minuten later haar broer n.oah. M.ila weegt 2395 en n.oah 2070.

Vertel later meer over de bizar snelle bevalling

Geplaatst

Gefeliciteerd met jullie 2 wondertjes. Hoop dat alles goed gaat met moeder en kinders. Leuke namen en zo mooi op elkaar afgestemd.

Geplaatst

EmvElin...

Wauw....je verrast me....!

Gefliciteerd...super!

Gaat alles goed met ze?

Vond Nore al klein, maar jullie schatjes zijn helemaal klein!

Bij prematuur.nl hebben ze hele leuke betaalbare kleertjes. Die zul je vast nodig hebben!

gr. Shanna

Geplaatst

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje (een jongen!!!) (af en toe actief)

03 juli 2012 - Iggie (een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79 (een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna (een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer (verrassing!!!)

08 juli 2012 - Quin (verrassing!!!)

*12 juli 2012 - Esly ,helaas weer te vroeg bevallen van een prachtige zoon...*

15 juli 2012 - Sandra81(een meisje!!!)

18 juli 2012 - Chantal33 (een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27 (een meisje!!!)

22 juli 2012 - D@@ntje (verrassing!!!)

29 juli 2012 - EmvElin (jongetje en meisje!)

Bevallen!

8 juni 2012 - Quin van zoon L.iam

12 juni 2012 - Eer van dochter Y.entl

15 juni 2012 - Shanna van dochter N.ore

30 juni 2012 - Iggie van zoon T.hymo

30 juni 2012 - Jessi van dochter J.asmijn

3 JULI 2012 - Chantal van zoon T.homas

8 juli 2012 - Sandra van dochter S. terre

8 juli 2012 - EmvElin van dochter M.ila en zoon Noah

Geplaatst

gefeliciteerd emvelin met jullie kindjes!! leuke namen ga er maar lekker van genieten!!!

Ja nu wij nog haha, al denk ik dat het hier nog een poosje gaat duren :-)

wel erg fijn dat het weer afgekoeld is, is een stukkie beter te doen!

Fijne dag allemaal

Geplaatst

EmvElin gefeliciteerd met jullie kindjes! Ze hadden dus geen zin om te wachten tot dinsdag... Drie babietjes dus erbij vandaag!

Shanna wat moeten jullie het zwaar hebben... Onthoud dat een huisarts een doorverwijzing niet mag weigeren! Hopenlijk kan N. snel medicijnen krijgen.

Hier gaat het goed, J wordt steeds sterker en heeft vanmorgen heel goed aan de borst gezeten. Drinken eruit doet ze nog nauwelijks, maar het aanhappen gaat prima. Nog een'n paar daagjes, of een week, en dan hoop ik dat ze helemaal uit dr borst drinkt. Ben het kolven wel een beetje zat ,vooral 's nachts is het saai. J huilt nooit en slaapt zoveel dat we haar erg slecht wakker krijgen voor de voedingen. Het oefenen aan de borst vanmorgen kostte zoveel energie dat ze vandaag nog maar 20 en 40cc gehad heeft, met heel veel moeite. Gisteren had ze rond deze tijd al 200cc gehad. Ik wil zo graah dat ze aankomt, en weer op haar geboortegewicht zit. Pas dan kunnen we met kraamvisite beginnen, en mag ze naar buiten enzo. Ben bang dat het in dit tempo nog wel twee weken duurt.

Geplaatst

emvelin, Gefeliciteerd met je twee kleintjes. Zo onverwachts, ik hoop dat alles goed met jullie gaat.

Jessi, begrijp ik het goed dat J nog maar 40 cc op heeft vandaag? of is het 40 cc per x?

Doe je nog fingerfeed of al het flesje.

lfz ig

Geplaatst

Emvelin!! Gefeliciteerd!!!!! Wat snel idd!

Hier gaat alles prima, ze heeft de hele nacht /dag geslapen, nu begint ze wat te morrelen.

Ze is nog vrij misselijk, daarom komt er nog vrij veel voeding terug en zijn we begonnen de voeding te verdunnen. En dat werkt tot nu toe prima!! (afkloppen)

Reacties op jullie later meide!

Geplaatst

Emvelin!

Wat een verassing opeens!

Gefeliciteerd met jullie kindjes, mooie namen hebben jullie ze gegeven.

Shanna, ik had nog gekeken of er iets extras in de boeken stond. Maar niks gevonden. Ik vind het filmen wel een goede tip is. Dan kan de arts zien hoe erg het Is! Succes....

Geplaatst

Sandra: fijn dat ze het al zo goed doet!

Iggie: J krijgt mijn afgekolfde voeding met een flesje. Het werd teveel voor fingerfeeding, dan waren we 1,5 uur bezig. Ze heeft vandaag een keer 20 en een keer 40cc op, de voeding ertussen helemaal niks. Gisteren zat ze op 60 tot 100cc per keer, in totaal 550cc in 24 uur. En nu dus nog maar 60... We maken ons best zorgen dat ze steeds niet wakker te krijgen is voor de voedingen, we willen zo graah dat ze aansterkt. Volgens de vlos en kraamhulp moet ze gewoon nog aansterken en is ze doodop van het aanleggen vanmorgen. Daarom oefenen we dat ook om de dag. Ze meldt zich ook bijna nooit zelf voor de voedingen. Slaapkoppie...

Geplaatst

Jessi, dat is inderdaad geen fijne situatie. En ze heeft juist de voeding nodig om aan te sterken.

Bij T.hymo wilde de borst ook niet lukken. Hij hapte wel in het begin, maar hield niet vast. Ik vond het zo zielig dat steeds zijn koppie weer werd vast gepakt en tegen de borst aan werd gedrukt. Zo is niet fijn voeden. Ik heb uiteindelijk besloten om aan te leggen en dan daarna 50 cc aan te bieden via fles. Dat ging zo goed, behalve het aanleggen dat ik besloten heb om niet meer aan te leggen en alleen nog maar aan te bieden via de fles. T.hymo zit nu op 80 a 90 cc per keer. En is alweer bijna op zijn geboorte gewicht. Maar deze beslissing heb ik genomen, wetende dat ik toch maar een paar weken borstvoeding geef. In deze weken zal ik gewoon om de drie a 4 uur kolven. Ik besef mij wel dat dit misschien niet vol te houden is, zeker niet als we straks meer de deur uit gaan. Maar ik hou mij nu vast aan hetgeen alles wat er in gaat is mooi meegenomen:-) Ik schrijf je dit, misschien kan je er wat tips uit halen. Ik kan mij goed voorstellen dat je je nu zorgen maakt om de kleine dat ze zo weinig eet. Succes!!!!!

Lfz Ig

Geplaatst

Emvelin....Wat een verrassing zeg hierbij gefeliciteerd met je koningskoppel meis. En wat heb je ze snel achter elkaar gekregen, een turbo bevalling.

Nou voor jou ook lekker genieten en laat je verwennen.

Uiteindelijk toch 3 kindjes op 8 juli geboren de uitgerekende datum van Quin en mij :-))

Vandaag 9 maanden geleden is y.entl ontstaan, bizarre gedachten toch.

Geplaatst

Jessi, denk je wel aan haar suikerspiegel (of hoe je het noemt) om deze reden moest ik stoppen om L. aan te leggen dit koste te veel kracht en kreeg hij niks binnen en daalde zijn suikers. Dit was in het ziekenhuis dus op advies ka gestopt.

Om deze reden heb ik toen net als Iggie de 4 weken gekolfd en nu afbouwen omdat je idd af en toe weg wil en dan is het niet meer te doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden