Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

amanda gefeliciteerd, geniet er lekker van :-)

@Quin wat sneu zeg, hopelijk gaat het snel wat beter met hem!, je zou zelf ook wel moe zijn ...

@chantal hoe gaat het met jullie?

Goed om te lezen dat het met de rest ook goed gaat !!

Hier gaat alles ook goed, krampjes worden een stuk minder gelukkig en ze houd haar voeding nu ook goed binnen.

Vanmiddag even een recept op halen voor spruw, Sandra dat jullie al met de 3e kuur bezig zijn hopelijk hept het nu wel.

N.ienke heeft ook der oogje ontstoken, maar moesten het nog even een tijdje met lauwwater proberen..

Ow ze huilt, fijne dag allemaal!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij waren al 3 weken bezig met water maar het werd niet beter. Nu is het bijna weg gelukkig. De spruw gelukkig ook!

Fijn dat de krampen minder worden en ze de voeding binnen houd!

Geplaatst

Graag ADVIES ADVIES ADVIES

N.ina onze kleine meid van 2,5 jaar zit altijd ontzettend moeilijk te doen met eten!

Ondertussen ben ik het spuug zat!

We hebben echt al van ALLES geprobeerd.

meer op bord doen en daar een klein beetje uithalen wat ze op moet eten, aan laten klungelen, voor straf op de trap zitten, belonen met toetje, lekkers, samen spelen, voor straf naar bed. Ik WEET het nu even niet meer! AGRR heb het nu even helemaal gehad!

gr Shanna

Geplaatst

*breek even in*

Shanna, mijn zoontje van 2 heeft ook een periode gehad dat hij niet wilde eten. Het advies dat ik toen kreeg was, negeren...

Geen aandacht schenken aan het niet eten. Alleen bij wel eten positief reageren. Vond ik best lastig. Wat wel hielp was met man tijdens het eten over de dag praten om zo niet op het eten te letten.

Cb gaf aan dat ze zich niet bewust kunnen uithongeren. Dus 3x daags maaltijd aanbieden met 2 x tussendoortje.

Hier gaat het nu gelukkig weer beter.

Sterkte!

*breek weer uit*

Geplaatst

Shanna hier hetzelfde advies als mamavannoah.

Ook j.amey heeft die fase gehad. Wij hebben hem ook daarin genegeerd en over koetjes en kalfjes gepraat. En elke keer bij een hap high five hihi

Succes!

Geplaatst

Shanna wat vervelend dat N.ina niet wil eten. Heb nog geen ervaring met dwarse peuters maar ik kan me goed voorstellen dat het nu voor haar een manier van aandacht vragen is nu ze niet meer de enige thuis is. Misschien kun je met haar boodschappen doen, zelf groente laten utkiezen, en dan samen koken. Er zijn leuke kookboeken met plaatjes hoe je met het eten gezichtjes etc kan maken op het bord. En als ze niet eet inderdaad negeren. Succes ermee!

Geplaatst

shanna vervelend zeg dat ze niet wil eten, hopelijk heb je wat aan de tips hier...

Hier is het vandaag echt een Huil dag en vooral niet slapen ....best vermoeiend.

mw ligt nu in haar bedje even maar is erg onrustig denk dat het huilen zo weer gaat beginnen :-S

Geplaatst

Bedankt dames voor het advies zal kijken of we er iets mee kunnen.

Vandaag met n.ore naar Ostheopaat geweest. Ben benieuwd of het helpt. Lijkt er wel op ze beweegt, kroelt veel minder op het moment. Volgens Ostheopaat voelde hij om de 3 sec de samentrekkingen?!? Heel heftig zei hij. Zou vaak voorkomen bij vroeg geboren baby's.

Sas iets voor jou kleintje? Een Ostheopaat ?

Chantal hoe is het met de kleine?

Gr. Shanna

Geplaatst

@shanna hopeijk hept het N.ore, ik ga eens even googlen wat het precies in houd wie weet is het wat voor ons

We hebben 2 weken geleden wel de babymasseur gebeld op aanraden van de vk, maar die vrouw was vreselijk zweverig ddat wij ons er niet prettig bij voelde.

N ligt nu eindelijk te slapen, hopelijk houd ze het ff vol, kan ik ff lekker op de bank haha

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hey meiden,

Wat zouden jullie doen?

S.terre drinkt 6 flessen van 150+5 per dag. Daar liet ze 3,5 a 4 uur tussen. Das netjes en ze scheen ook voldoende te hebben.

Sinds eergisteren komt ze alleen al na 3 uur om de fles. Dan moeten we echt rekken anders zit ze aan 7 flessen. Das echt veel te veel. Minderen helpt ook niet want dan schreeuwt ze echt moord en brand na 2,5 uur.

Wat is verstandig? Dit even aankijken of naar 5 flessen gaan en dan 180+6 en kijken wat ze leeg drinkt?? Maar dat is de hoeveelheid van een 6 maanden oude baby!!

Ze is verdikkie nog maar 4 weken. Onze slokop.

Had bij cb geopperd om over te stappen naar hongerige babies, maar vonden ze niet nodig. Nou, volgens mij heb ik een hardstikke hongerige baby!!

En ze heeft echt honger na 3 uur... Regeldagen misschien? Want een dagje is het zeker niet.... Gewoon maar afwachten?

Geplaatst

Sandra misschien kun je wat afgekoelde venkel thee eerst geven dus na die drie uur dat ze wakker wordt. Dan heeft ze haar zuig behoefte al een beetje bevredigd. Het is maar een voorstel hoor .

Liefs eer

Geplaatst

N.ore vandaag haar eerste spuitjes gehad.

Zo zielig!

Ze slaapt nu al de hele middag.

Moet haar toch zo maar eens wakker maken voor voeding!

Hebben jullie ook het advies gekregen om minimaal 1,5 uur per dag jullie kleine onder toezicht op de buik te leggen?

Dat werd mij door zo'n net afgestudeerd meiske bij het CB gezegd.

Gr. Shanna

Geplaatst

Sandra, ik zou overstappen op hongerige baby,s of half om half doen dit heb ik bij mijn dochter ook gedaan en dat was echt de oplossing ( kan gewoon gemengt worden mits je het zelfde merk voeding neemt). Verder trek wat betreft het eten een beetje je eigen plan hebben wij toen ook gedaan!!!

Shanna thee leuten leuk wanneer wil je afspreken?

Zielig he die spuitjes hopelijk heeft ze daar niet te veel last van.

Hier gaat het zozo kleine man heeft het niet makkelijk spugt nog steeds veel en kan niet tegen jbpm kompleet onder de uitslag en krampen echt zielig. Morgen naar de ka weer hopelijk nu genoeg aan gekomen al vind ik het erg weinig ( 30 gram deze week) zullen het wel horen hij is niet afgevallen in iedergeval!!

Kolven doen we nog steeds maarr we zijn wel naar 6x gegaan was niet meer te doen. Mag van de ka nu niet stoppen zou nie goed voor hem zijn maar mocht hij morgen nu te vreden zijn dan ga ik denk ik ook afbouwen vind het eigenlijk wel mooi geweest nu.

Oja hier nog 6 voedingen van 140 cc bv en 1 van 165 cc kv voor de nact d nachten slaapt hij heelijk door van 22:00 tot 06:30 ongeveer dus dat is dan wel erg lekker. Ga weer naar mijn mannetje!

Geplaatst

@Shanna: de eerste prikjes al weer, wat gaat dat snel! Hopenlijk heeft N.ore er niet teveel last van. Hier is het buiklig advies 3x10min, maar J.asmijn ligt veel meer op haar buik, bij ons op de bank op mijn buik. Vooral s avonds bij haar huiluur (uren) ligt ze altijd buik op buik.

@Sandra: ik zou ook voeding voor hongerige babies proberen. Sinds wanneer zou je naar het CB luisteren dat dat niet mag, hihi. Flessen van 180 is idd echt veel te veel, ik vind 6x150 eerlijk gezegd ook al veel. Kom je daarmee niet over de max heen voor haar gewicht? Hier blijft t ook kwakkelen hoor, ik geef soms 120+4 en soms 150+5, zodat ik in totaal niet teveel geef. Als J.asmijn s nachts niet doorslaapt zit ze dus oo 5 voedingen, dan krijgt ze 2 kleine en 4 grote flessen. Als ze wel doorslaapt zijn het 5 groten.

Vanmiddag weer naar de Ostheopaat geweest, hij was heel tevreden en we hoeven niet terug te komen. Ik was er 'preventief' naar toe gegaan ivm de vacuum bevalling. J.asmijns nekje beweegt goed en ze heeft geen voorkeurshouding.

Chantal succes bij de ka morgen! Hopenlijk is de kleine genoeg aangekomen.

Geplaatst

o ja N.ore weegt nu 4400 gr lengte 55 cm. Dus in twee weken en 1 dag is ze 195 gr aangekomen en 1 cm gegroeid. Vind het zelf wel tegenvallen en vraag me af of ze wel genoeg voeding krijgt. Op het moment is het mij opgevallen dat de laatste paar dagen er nog al verschil zit in hoeveel ik per borst per keer geef. Het is wel om en om. Links meer rechts minder. Volgende keer rechts meer en links minder etc etc.

Wat vinden jullie is ze te weinig aangekomen? Ze is nu 7 weken en 4 dagen oud.

gr Shanna

Geplaatst

Shanna ik weet alleen dat ze in de eerste weken gemiddeld 150 gr per week aankomen. Maar dat kan dus ook 100 of 200 gr zijn. 195 gr in 2 weken is niet veel, maar weet dus niet of het te weinig is. Wat zegt het cb?

Geplaatst

Op advies van cb naar 5 flessen en 3 gewoon en 2 hongerige baby schepjes... Ze komt te snel, minder lukt niet... Hopen dat dit wat uithaald. Doordat ze zo snel komt had ze om 9 uur maar 100 cc op en heeft ze nu weer honger... Pffft

Shanna ik weet het ook niet aangezien die van mij groeit als kool

Geplaatst

shanna dit is goed hoor volgens de ka moeten ze nu zo ongeveer 450 tot 500 gr per maand aankomen dus maak je niet te druk n. Is gewoon haar eigen lijn aan het pakken en miss is het nu iets minder miss over 2 weken wat meer!

Hier goed nieuws T hoeft niet onder het mes nu wel andere voeding en blijven wegen en volgende week weer terug hij was daar op de weegschaal 55 gram aan gekomen nog niet genoeg maar het was een begin volgens de ka... Wel blijven opschijven wat hij eet en hoeveel hik spugt en natuurlijk zikn gewicht.

Oja ga ook afbouwen met de bv moet zien dat ik er 2 weken over doe dan heeft hij 8 weken bv gehad vind her wel mooi geweest nu!

Geplaatst

Chantal fijn dat T niet geopereerd hoeft te worden! Zal een hele opluchting zijn. En verstandig dat je stopt met de bv, je hebt het al best een tijd volgehouden. Heb je een goed afbouwschema?

Hier alles prima. Ik weet gewoon niet wat me overkomt, mevrouw slaapt! Vannacht van 04.00 - 10.00 geslapen, en na de fles van 10.30u viel ze weer in slaap. En ze slaapt nog steeds... dit is echt nog nooit gebeurd. Ik heb dus.mijn handen vrij, ga ramen lappen :-)

Geplaatst

Jessi wat fijn dat jullie kleine meid slaapt en je even de handen vrij hebt geniet ervan!!!

Hier het zelfde onze kleine man slaapt ook al vanaf 11.00 en begint nu wakker te worden hopelijk slaapt hij zo weer in zodat ik ook nog wat kan rusten al slaapt onze man al wel door van 22:30 tot 06:30 dus wat dat betreft mogen wij niet klagen;)

Jesssi wij hebben een schema gekregen om elke 3 dagen 1 kolfbeurt over te slaan dus dan doen we er min 2 weken over en dan heb ik nog voor 1 week in de vriezer dus als alles op is is onze man 8 weken.

Oeps mannetje is wakker ga hem maar weer is de fles geven.

Geplaatst

Okee, ik had t niet op moeten schrijven, was de goden verzoeken. Had net t eerste raam ingesopt toen t babyalarm af ging...

Chantal dat is idd een goed schema. Verder elke paar dagen een minuut minder lang kolven, niet masseren en geen hete douche erop kreeg ik als tips van de lactatiekundige. Wel goed controleren op harde plekken, dan moet je juist wel goed leeg kolven. Succes!

Geplaatst

Breek ff in..

Ik heb borstvoeding binnen een week afgebouwd. Op advies van de kraamhulp liet ik elke dag een kolfbeurt vervallen, eerst die van overdag en als laatste die van de ochtend.

Elke borst 3x 5 min (om en om) en dat elke dag 5 min minder.

Ging perfect, geen last gehad van borstontsteking of harde plekken in mijn borsten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden