Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi all, hier nog een die niks om carnaval geeft hoor :-)

zal wel noord Hollandse nuchterheid zijn, Ha Ha

met Y gaat het goed, gisterochtend had ze geen diarre meer en sinds vandaag krijgt ze weer het normale aantal schepjes melk ( dat was gehalveerd ivm haar darmpjes die van slag waren). Ze is wel " lastig" wil de hele dag aandacht en gaat piepen/ huilen als ze het niet krijgt. Maar ja ze is dan ook 8 maanden en 1 dag :-) vanmiddag heeft vriend haar gewoon huilend in de box gelegd en is gaan douchen ... Na de douche was ze gelukkig weer vrolijk.

Vandaag heeft ze ook weer een boterham gegeten en vanaf morgen krijgt ze weer avond eten.

Wat vliegt de tijd toch hè meiden alweer 8 maanden ...

shanna ik heb ook zin in de zon hoor en fietsen met Y lijkt me ook fantastisch moet nog wel ff n ander stuur kopen want op dit stuur past geen stoeltje.

Ik reageer vd week weer ff uitgebreid ben kapot van het werken incl wekker om 6.00 uur en bij thuis komst gelukkig nog ff 2 uurtjes met Y doorbrengen, dat maakt veel goed.

vrijdag mama dag heb er nu al zin in.

fijne avond liefs eer

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Na 3 dgn dokters en hap geweest te zijn vandaag toch in het zkh beland. Onze kleine man heeft de 5 of 6e ziekte, ontdoken amandelen, neus, oren en keel de koorts liep op tot 41.9. Onder protest vanavond wel mee naar huis genomen. Collega van werk heeft net nog controles uitgevoerd en die zien er goed uit. Hoop op een rustige nacht zonder huilende mannetje in de armen. Morgenochtend komt weer een collega langs om te controleren. Heeft nu 1.5 x de antibiotica gekregen en dat is wel de max. Hoop dat hij morgen weer gaat drinken. Wat eten doet hij gelukkig nog wel dus dat hebben we extra nat gemaakt.

Reageer later op de rest, ben nu een stuk sloophout.

Trusten

Geplaatst

Oh quin, sterkte met jullie mannetje. Wat vervelend nu weer.

Eer, wat fijn fat het beter gaat met y. Nog weer 1 dagje werken en dan lekker genieten van je meisje!

Jessie, j is nu dus geen pinguïn meer maar een tijgertje! En dat na een weekend lieveheersbeestje te zijn geweest! Hihi wat een beestenboel! ;-)

Shanna, l.ise heeft ook nog geen tandjes. Ik dacht laatst dat ze eraan kwamen maar dat wat loos alarm!

Geplaatst

Zullen we een keer weer met zijn allen afspreken? Of vinden jullie dit te vroeg? Zat zo te denken, voordat wij rond hebben wanneer we elkaar kunnen zien, dan zijn we wel weer even verder. En rond juni juli lijkt me niet zo handig... Verjaardagen kids en zo. Datum plannen lijkt me dan heel moeilijk.Tis maar een ideetje....

Quin vind het heel naar voor je kereltje. Laat hem maar snel weer beter worden. Hoop dat je toch een goede nachtrust krijgt!

Eer fijn dat alles goed gaat...lekker hoor!

Gr Shanna ga nu effe flesje make... Truste!!!

Geplaatst

hahaha duidelijk verhaal shanna hoe je over carnaval denk...

maar een Infant mental health team nog nooit van gehoord, hopelijk gaat het helpen is wel erg fijn voor jullie en haar!

@Daan fijn dat ze nu lekker in haar eigen bedje slaapt.en erg leuk idee voor valentijn! daar zouden ze erg blij mee zijn denk ik :-)

@sandra voor je het weet is het de 11 van de 11de ;-)

sneu dat ze al haar tandjes gelijk krijgt, heeft ze er last van?

@Quin arm mannetje, hopelijk knapt hij snel op beterschap!!!

Hier gaat alles goed, gekke bultjes weg tempratuur weer goed en een vrolijk meisje weer!

Al een paar dagen vind ze 5:00 een mooie tijd om wakker te worden, ik vind het erg vroeg haha

laat haar ook nog even in bed liggen vaak vermaakt ze zich wel

Over 2 weken moet ik weer aan het werk, totaal geen zin

nog maar even geniete van mij vrije dagen

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Nou...N.ore heeft vocht achter de longen. Ze heeft nu een inhalator . Maar geen antibioticum... Vond ze (de huisarts) nog niet nodig.

Schijnen ze nu heel voorzichtig mee om te gaan. Niet te snel antibioticum uitschrijven. Manlief is met haar geweest. Dus ja moet er wel in meegaan. Vind ik wel apart. Jullie ook?

gr Shanna

Geplaatst

Mijn huisarts is ook niet van de ab. Terwijl mijn oude hem voor alles en nog wat gaf...

Jamey kreeg er alleen spruw van.

Dit is voor sterre de 3de kuur in 2 maanden.

Sterre heeft ook een puffer. Vind ze het fijn?

Geplaatst

Shanna fijn dat de puffer werkt! Hier was het een drama, paniek en adem inhouden. In het zh bleek het ook niet te werken.

Wij wilden vanavond uit eten voor valentijn, maar ons meisje is ziek. Mijn vriend belde net, ik ben aan t werk. Ze had de hele papfles uitgespuugd en bijna 40gr koorts, en hangerig. Mijn vriend vroeg hoe de slaapzak in de wasmachine moest.

Balen, we wilden net dit weekend naar mijn oma van 93 maar dat moeten we dus weer 4 wk uitstellen (vakantie tussendoor). Ben wel klaar met al die virussen....

Geplaatst

Quin hoe is het met jullie mannetje? Knapt hij al wat op? Ik ben wel benieuwd waarom jullie hem tegen t advies in mee naar huis genomen hebben (herkenbaar hoor, hier 2x in de kraamweek).

Geplaatst

Ons mannetje knapt stukje bij beetje op. Ik wil hem thuis hebben omdat in tegen een sonde ben. Hij is daar al 3 beroerder dan beter van geworden. Het is voor hun de makkelijkste weg. Thuis heb ik de tijd om het met spuitjes te doen.

Antwoord op geen antibiotica voorschrijven.

Het wetenschappelijk bewezen dat kinderen voor het 1e haar hierdoor een sterk verhoogd risico hebben op obesitas

Geplaatst

Quin, daar schrik ik van...

N.ore heeft al sinds oktober??? elke dag erotromisine (antibioticum), tegen de reflux.....

Dus baal nu ontzettend dat het ons niet gezegd is.

Geplaatst
Quin, daar schrik ik van...

N.ore heeft al sinds oktober??? elke dag erotromisine (antibioticum), tegen de reflux.....

Dus baal nu ontzettend dat het ons niet gezegd is.

Vraag eens om Zantac als alternatief. Werkt ook goed en snel bij reflux.

Geplaatst
Vraag eens om Zantac als alternatief. Werkt ook goed en snel bij reflux.
Wij hadden ook zantac tegen reflux, half december mee gestopt omdat hij er al aardig overheen is gegroeid.
Geplaatst

Kan niet zo snel het artikel vinden op de phoon

[h=1]Antibiotica bij baby kan leiden tot obesitas[/h][h=2]AMSTERDAM - Twee studies leggen verband tussen veranderende bacteriesamenstelling in de jonge darm en de kans op overgewicht op latere leeftijd.[/h]m1fz1c8arjua.jpg Foto: Gezondheidsnet

De studies, beide uitgevoerd door onderzoekers van de New York School of Medicine, zijn gepubliceerd in Nature en International Journal of Obesity.

De onderzoekers in de Nature-studie keken naar het effect van antibiotica in veevoer. In de intensieve veehouderij is het standaard om antibiotica preventief aan het dierenvoer toe te voegen, niet om ziekte te bestrijden, maar als groeibevorderaar.

[h=2]Nederland koploper[/h]Die antibiotica vindt via het vlees van het dier zijn weg naar de mens. Nederland is een van de koplopers in Europa als het gaat om antibioticagebruik in de veehouderij. Uit eerder onderzoek bleek al dat het gebruik leidt tot de ontwikkeling van gevaarlijke antibioticaresistentie.

Nu blijkt het ook invloed te hebben op de ontwikkeling van overgewicht. De Amerikaanse onderzoekers voedden muizen met antibiotica die gebruikt wordt in de veehouderij.

Het bleek dat muizen die antibiotica toegediend kregen 10 tot 15 procent meer lichaamsvet hadden als ze ouder waren dan muizen die geen antibiotica in hun voedsel hadden. Ook waren er allerlei hormonale veranderingen waarneembaar.

In de twee studie volgden de onderzoekers ruim 10.000 baby’s die in het eerste levensjaar werden blootgesteld aan antibiotica. Het bleek dat baby’s die in het eerste half jaar antibiotica toegediend kregen, na 38 maanden een grotere kans op overgewicht hadden.

Het effect was niet zichtbaar bij kinderen die de eerste 6 maanden vrij gewaard bleven van antibiotica, maar die dat wel kregen tussen maand 6 en 14.

[h=2]Effect[/h]Het laat zien dat vooral vroege blootstelling effect heeft. "Bacteriën in de darmen helpen ons bij het verteren van voedsel en bepalen hoeveel calorieën we opnemen, legt een van de onderzoekers uit.

"In de eerste zes maanden van het leven wordt de bacteriesamenstelling van de darmen grotendeels vastgelegd voor de rest van het leven en omdat antibiotica sommige bacteriën doodt, heeft het vroege blootstelling een verregaand effect op ons verteringsvermogen en dus op gewicht."

[h=2]Vetzucht[/h]De onderzoekers van beide studies denken dat antibioticagebruik bij heeft gedragen aan de stijging van het aantal mensen met obestitas. "De opkomst van grootschalig antibioticagebruik in de veehouderij kwam tegelijk met de opkomst van vetzucht, het zou kunnen dat blootstelling kinderen gevoeliger maakt voor het ontwikkelen van overgewicht."

Geplaatst

Quin bedankt voor de info...

maar denk nu dat we al te laat zijn...!

kwaad is al geschied. Hoop dat N.ore er later geen last van zal krijgen. Maar denk nu "helemaal" van wel.

aangezien mams ook aan de forse kant is...

vind ik erg jammer en vervelend voor haar.

zelf heb ik vroeger ook veel antibioticum gehad. Vaak ziek... Bronchitis... Longontsteking...etc etc... Van alles met de luchtwegen. Daarom ook zeer voorzichtig met mijn meisjes. Longen zijn een zwakke plek in de familie... Dus bij elk kuchje,..rocheltje..., staan mijn voelsprieten al weer uit!

en ja obesitas.. Erg vervelend er bestaan zoveel vooroordelen... En zekers met het pesten op school, internet etc etc...

Maar goed laten we maar hopen en ervanuit gaan dat alles goed zal komen!

gr shanna

Geplaatst

Zit nu bij huisartsenpost... Inhaler voldoet niet meer. Ik had gebeld en gevraagd of we de dosis mochten verhogen. Nee dus. En we moesten langskomen. Met de opmerking... Je kunt ze maar een keer verliezen (???). Ze is te jong..

vandaar dat ik nu in de wachtkamer zit (???)

Aanvulling;

Ben dus geweest...en we mogen dus gerust de dosis ophogen. Geen enkel probleem. Omdat ik in tel gesprek aangaf "kortademig". Moet je blijkbaar altijd....langskomen... Nou, dat weten we dus ook weer...

O ja...en vocht achter de longen kan helemaal niet! Dat hebben alleen ouderen. Dan mag de arts in opleiding van afgelopen donderdag weer in de schoolbanken...hahaha. Ze zal vast vocht in de longen bedoeld hebben of zoiets dergelijks...

Gr shanna

Geplaatst

Hmmm. Apart verhaal van de ab.

J.amey heeft het toen hij klein was te pas en te onpas gekregen en is vreselijk mager.

Kleintjes van mijn vriendin idem.

Niet dat ik je niet geloof hoor. Maar het is telkens wat nieuws op dat gebied ;)

Ach. Ik denk dat het wel aangewakkert zal worden als het al in je genen zit. Dat lijkt me aannemelijker. ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden