Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

leuk dat we dan allemaal kunnen!

misschien is een soort ballorig leuk, lekker overdekt

of zijn ze daar nog te klein voor?

ik ging vaak heen met een vriendin en haar kindjes maar weet eigenlijk niet meer hoe oud ze toen waren ;-)

Geplaatst

Lijkt me een goed plan zo'n binnenspeeltuin...

Hoe is het met de zieke kleintjes? Gaat het bij iedereen weer beter?

Heb trouwens van de kinderarts gehoord, dat de "mazelen" weer aan het afnemen is.

Uitslag maagonderzoek:

N.ore haar maag leegt 11% in een uur.

Dat moet minimaal 50% zijn. Haar maagje staat praktisch stil.

Dit houdt in dat we de komende "jaren" vast zitten aan 3 x per dag erhotromisine...

Volgende week vrijdag provocatie test "Koemelk allergie". om 9.15 aanwezig en dit 4 uur op kinderafdeling.

Daarna dit vervolgen thuis.

Week daarop weer op vrijdag provocatie test. verder idem, en weer een week vervolgen.

Dan die week uitslag.

Voorlopig geen auto imuun test. Wel wanneer ze binnenkort weer een infectie krijgt.

gr Shanna

Geplaatst

Hey meiden, ik ben sinds zeer kort weer op deze site. Heb berichten met jullie gedeeld tot 22-7-2012 en ben 6-8-2012 bevallen. De bevalling kwam opgang thuis, maar de kleine had in het vw gepoept dus door naar het zkh. Heftige bevalling gehad en nog steeds niet volledig aan t werk door bekkeninstabiliteit. Toch is de wens sterk voor een tweede. Wil graag jullie mening hierin vragen. En zijn jullie ook bezig voor een tweede of al zwanger? En proberen jullie eerst zelf? Wanneer start je weer voor ivf? En hoe werkt het met de cryo's als me die nog hebt? Ik heb er nog 14 ( over 7 rietjes) op voorraad. Hoor graag jullie advies. X

Geplaatst

shanna, dat is nog al wat voor N.ore wat sneu

wat is erhotromisine???

wolfje wat hebben jullie gekregen een jongen of een meisje?

Wij hebben alweer 1 cryo tp gehad en we zijn nu bezig met een nieuwe ivf poging.

maar 14 cryo,s heb jij nog wat goed zeg! lijkt mij een fijn idee

ik mag straks weer naar het zkh voor een echo, ben benieuwd of we kunnen strarten met de gonal f.

Geplaatst

Succes Sas, ik hoop dat je mag starten

@ Shanna, ja wta is erhotromisine... eigenlijk.

@ Wolfje, poe wat een vragen, ik kan daar niet zo antwoord op geven. Maar volg je hart en 14 is een hele mooie score om weer mee verder te gaan:-)

Lfz Ig

Geplaatst

Shanna Ik doe ook mee. Wat is dat?

Wolfje Ik heb werkelijk geen flauw idee. Mag je wel beginnen als je nog niet hersteld bent van bekkeninstabiliteit?

Heb je een jongen of een meisje?

Sterre is opgeknapt gelukkig

Geplaatst

Nah dames!!! Hihi dat jullie dat niet weten!Heb het hier al veel vaker over gehad hoor op het forum..

Maar goed...

Erotromisene (hoe schrijf je dit)... Dat is de antibioticum, die N.ore nu al sinds oktober (?), gebruikt voor een snellere maagontlediging. Als we dit niet gebruiken, dan komt alles er weer zo uit.

Weet niet of ik dit al eerder gezegd had, maar laatst had ze rond 10 uur een stukje ontbijtkoek, rond half een gewoon lunchen (1 plakje brood en een beetje drinken)... Maar zo rond half 3 spuugde ze gewoon het ontbijtkoek er weer uit!

Rara hoe kan dit?!

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb een hele mooie dochter mogen krijgen. Ik was degene die na de punctie de overstimulatie had. Had toen 5 liter vocht in mijn buik door de punctie als ook door de zwangerschap.

Iggi, Ze hadden toen 23 eicellen geprikt, waarvan 21 bevrucht, 1 tp en uiteindelijk dus 14 goed voor cryo. Werkt cryo hetzelde als een gewone behandeling, maar dan zonder punctie?

Sas, wat spannend. Moet zeggen dat ik er zelf qua behandelingen echt weer helemaal uit ben. T is dat je gonal achrijft, dat t weer gaat dagen.

shanna, klinkt heftig zeg die antibiotica en dat spugen. Hoop dat jouw kleintje er geen blijvende klachten aan over houdt. Spugen is zoooo naar!

ik weet trouwens niet of bi een gegeven is om niet te mogen beginnen. Ik zit nu nog in een revalidatietraject, maar t gaat echt steeds beter met me. Lijkt me zo mooi om twee kinderen te mogen hebben waarbij geen groot leeftijdsverschil zit.

Geplaatst

Wolfje ik weet niet hoe erg je b.i. is, maar bij beide zwangerschappen had ik er ook last van gehad met een lange herstelperiode. Bij mij gaat het nu in verhouding goed. Na mijn eerste zwangerschap was er geen reden om hierdoor niet opnieuw zwanger te worden. Maar na mijn tweede zwangerschap heeft de gynaecoloog nadrukkelijk gezegd dat hij er niet achter zou staan als ik toch nog een derde zou willen. Indirect heeft hij ook gezegd mij niet verder zou willen begeleiden. Hij vond dit niet verstandig. Maar moet ook eerlijk zeggen, dat ik niet nóg een kindje zou willen. Zekers omdat de zoon van mijn man ook bij ons woont. Laatst zei iemand dat mijn stiefzoon een "koekkoekskindje" is. Benaming vond ik wel grappig gekozen... Veel liever dan "stiefzoon". Maar dat terzijde.

Ik denk dat je je wens moet bespreken met je gyn. Hij/zij weet het het beste denk ik samen met je fysiotherapeut. Houdt er wel rekening mee dat de klachten veel eerder en heftiger naar voren kunnen komen. Ook als je nog niet zwanger bent maar al wel moet spuiten.

gr Shanna

Geplaatst

He meiden hier ben ik wer is.:)

Heb nog niet alles bij gelezen bga dat snel doen.

Sas spannend en mag je beginnen?

Sandra fijn dat s.terre opknapt wat zou je weer geschrokken zijn.

Iggi en daan als ik het goed heb zijn jullie kleintjes morgen jarig alvast gefeliciteerd en geniet van hun eerste feestje. Alles er klaar voor?

Wolfje ook ik had bi tijdens de eerste zwangerschap met een revalidatie van een jaar en toen was ik weer zwanger en heb er weer last van gehad al was het in de zwangerschap voor mij te doen maar na de bevalling en tot nu nog steeds 2x per maand therapie en het gaat heel langzaam vooruit. Wat betreft een crypo tp dat ligt per zh verschillend dij de een doen ze het in een natuurlijke cyclus door te kijken wanneer je eisprong is en andere zh doen het met hormonen gewoon even bellen en een afspraak maken dan kun je al je vragen stellen en dan kun je nog nadenken.

Hier gaat het met ons mannetje goed eten kunnen en mogen we van de diëtist nog niet uitbreiding met soja, ei en dergelijke ze vind dat we nog een tijdje moeten wachten omdat het nu zo goed gaat. Hij kruipt sins kort en gaat overal staan zelfs met zijn handen op de grond en dan zijn benen helemaal gestrekt met de billen in de lucht. Zo grappig on te zien.

Hij mag nu ook geen ventolin meer hebben daar heeft hij een allergie voor nu dus aan de flixotide ( onstekingsremmer) voor de lucht wegen. In aug weer na de ka en astmaverpleegkundige zullen zien wat daar weer uitkomt.

Verder druk bezig met de voorbereidingen van zijn verjaardag hij is woensdag jarig maar vieren het volgende zondag.

Zo ga hem is uit bed halen hij wordt wakker

Geplaatst

Sas, en mag je starten met gonal?

Wolfje, ik heb al weer een x een punctie achter de rug, helaas mislukt maar 7 cryo's en deze maand terugplaatsing in natuurlijke cyclus. Het is per zkh verschillend hoor. En tja wat de andere al zeggen overleg met de gyn wat verstandig is. Praktisch moet je kijken of je opvang hebt voor je meisje als je op bed komt te liggen. Ps hoe heet jullie dochter?

Ooo morgen weer 2 jarig. Spannend dames maar we zien de foto's wel op fb😉.

Hier kleine man weer opgeknapt. Nu zelf ziek, schiet dus niet op.

Geplaatst

Ja gelukkig kunnen starten, hing er wel om

baarmoederslijm was te dik dus moest bloedprikken maar dat gelukkig onder de norm

anders moest ik nog een week deca spuiten en dan terug komen en kijken of ik dan kon starten met de gonal f

dat zou niet ideaal geweest zijn want dan zou de punctie rond N haar veraardag zijn

Maar gelukkig gestart dus 200 een heden spuiten meer dan de vorige keer en zo hopen ze meer eicellen te krijgen

we wachten af...

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Iggie, gefeliciteerd met t.hymo! Maak er een mooie feestelijke dag van.

Jessi, gefeliciteerd met j.asmijn! Ook alweer een kleine dreumes, ik ben benieuwd hoe ze het dikkie dik thema vind :)

Quin, beterschap voor jou. Spannend hoor tp deze maand!

Sas, goed dat je zo weer een stapje verder mag! Hopelijk werkt de 200 goed en krijg je meer opbrengst.

Chantal, wat leuk dat hij nu de kamer rond gaat! En met de billen in de lucht, wat een leuk gezicht is dat hè?

Hier gaat alles weer lekker na een paar slopende nachten heeft l.ise vannacht gelukkig weer doorgeslapen !

Zo ga ik naar een babyshower van een vriendin van mij, leuk!

Geplaatst

Daantje, dank je wel!! We gaan er een superdag van maken. Nou ja die is al weer even begonnen.

Wat fijn dat jullie weer een goed nacht hebben gehad, breekt je toch die onderbroken nachten.

Quin voel je je al weer beter?

Chantal, leuk je weer te horen en te lezen dat het goed gaat.

Sas we gaan duimen voor heel veel eicellen

Sandra hoe gaat het met je lounge set? ziet er goed uit op FB.

Hoe is het met de rest van de dames.

En Jessi, Gefeliciteerd met J. Maak er een schitterende dag van!!!

Lfz Ig

Geplaatst

HiEP HIEP HOERA weer twee dreumesen erbij!!!

Gefeliciteerd dames!!! En dat het een super toffe dag mag worden om nooit te vergeten!!!

Gr Shanna

Ps wij vieren vandaag ook verjaardag n.ore ...,herkansing... Maar nu ook al vast mijn verjaardag ... Zelf ben ik de 16e juli jarig... Zijn we gelijk klaar hihi!

Geplaatst

Jessi en iggi, hiep hiep hoera. Gefeliciteerd met jullie kanjers. Het is toch het mooiste wat er is.

Geniet er van en probeer het bewust mee te maken de dag is zo om.

Geplaatst

Iggi en Jessica, van harte gefeliciteerd met de dreumesen!!

maak er een leuke dag van!

En Shanna ook een leuke dag gewenst!

Hier alles goed. N.oah slaapt alleen erg slecht op het moment. Erg boos als je hem in bed legt, gillen en krijsen. En hoewel ik eigenlijk vind dat hij in bed moet blijven liggen, halen we hem er toch regelmatig uit, uit angst dat hij zijn zus wakker schreeuwt. Dus avonden voor onszelf kennen we even niet meer, vaak gaat hij pas tegen 22 uur slapen...

vakantie is heerlijk geweest. Redelijk weer gehad, en vooral de oudste heeft zich prima vermaakt met haar vriendinnetje (we waren samen met vrienden). En ook de ukkies hebben zich goed vermaakt.

Sas weer aan het spuiten, spannend hoor!en quin, jij gaat dit keer in eigen cyclus?

Wij zijn klaar met onze 3 kindjes, maar kan soms nog wel beetje "jaloers" naar die dikke buiken kijken hoor, zo van dat zal ik niet meer meemaken...

Fijne zondag!!

Geplaatst

Jessi en iggie gefeliciteer 1 jaar alweer!

hopeijk hebben jullie ee leuke dag gehad samen!

het weer zit jullie gelukkig mee.

@shanna jullie ook een fijne dag gehad samen?

@Sandra wat ben jij handig ik wou dat ik het het kon ;-)

lounge set ziet er mooi uit zeg!

Jullie volgende week dus de verjaardag! ze zeggen dat het weer veel beter gaat worden met lekkere tempraturen!

zou wel erg fijn zijn :-)

@Daantje leuke dag gehad?

pittig he als ze s,nachts weer wakker worden! gelukkig heeft ze gisteren lekker door geslapen en blijft ze dit weer lekker doen

@quin jij ook een tp deze maand toch?

Geplaatst

Sas jij had toch dat bankje gemaakt? Dan kun jij dit ook hoor Hahaha. Moet alleen nog het schuim bekleden. Hoop de stof morgen binnen te hebben. Dan kan ik het afmaken :)

Hoe zijn de 3 verjaardagen geweest?

Geplaatst

Zijn de verjaardagen leuk geweest vandaag?

Aan het weer zal het niet gelegen hebben denk ik!

De babyshower was erg leuk, mijn vriendin was compleet verrast !

Ik heb een bolle buik taart gemaakt voor haar, voor de mensen die fb hebben en het willen zien, daar staat hij op!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden