Ga naar inhoud

áls je vliezen breken...????


Tweety83

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden!

 

Ik heb n vraagje, voor de ervaringsdeskundiges onder ons.

Stel...je bevalling begint met het breken van de vliezen, weet je dan ook zéker

dat het écht vruchtwater is en je niet in je broek staat te plassen??? (had ik nl. vanmiddag....sssssssst ;-))

En als je twijfelt, komt er dan al snel hét moment dat je wel zeker weet dat je vliezen zijn gebroken??

Hoe voelt het als ze breken??Merk je dan ook 'iets' ??

Ik ben zo bang dat ik het niet merk ofzo.... dat ik denk dat ik in m'n broek plas, en dus gewoon

door ga lopen, maar dat het achteraf m'n vliezen waren!

Als het vruchtwater gewoon helder is, en ik dus niet naar het ziekenhuis hoef, hoe ziet helder

vruchtwater er uit?? is dat gewoon doorzichtig? en herkenbaar als je een inlegkruisje en n witte onderbroek

(campeertent) aan hebt??

 

Zo zie je maar.....ben 8 jaar kraamverzorgster geweest, en nu het over mezelf gaat wéét ik het geen eens :-(

 

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik merkte heeeeeel goed het verschil tussen mijn onvrijwillig urine verlies,

en het breken van mijn vliezen.

Het was net alsof je zo'n kauwgombel geblazen had die knapte,

zo ervaarde ik het. Niet het geluid, wel het gevoel.

Vruchtwater ruikt ook anders dan urine.

Verloskundige zei dat het zoetig was,

dat vond ik niet. Maar je merkt het wel hoor! (denk ik, misschien verschilt het per vrouw realiseer ik me nu)

 

Succes met de laatste weekjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dank je wel hor ;-) Juist in die laatste weekjes ga k ineens allemaal

dingen bedenken, hoe het zal gaan, of juist niet.....hihi...

 

Bedankt voor je reactie!! Vruchtwater heeft wel n eigen luchtje, maar

k weet niet of je dat van jezelf zal herkennen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had het dus niet in de gaten dat mijn vliezen waren gebroken.

Ik verloor steeds een scheutje vocht.

Steeds als ik opstond verloor ik een klein scheutje.

Pas toen ik het opving zag ik dat het een rare kleur had en heb de verloskundige gebeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iki dacht 4 dagen voor de bevalling mijn vruchtwater te verliezen maar na een test in het ziekenhuis bleek dit urine te zijn

toen uiteindelijk de vliezen wel gebroken zijn heb ik er niks van mee gekregen

waarschijnlijk is dit onder de douche gebeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tweety,

 

Bij mij braken de vliezen om 2 uur 's nachts, merkte duidelijk dat het anders was, onderweg naar de wc liep ik al leeg en heb elk kwartier een nieuw maandverband maat tent in mijn slip moeten leggen... Het was ook plakkerig en rook inderdaad beetje weeiig... Kortom: je merkt het wel! Overigens hoefde ik niet meteen te gaan liggen (was wel ingedaald) ben om 8 uur 's ochtends naar het zh gegaan, had nauwelijks weeen... Met infuus om half 6 's avonds bevallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn vliezen zijn waarschijnlijk net voordat de weeen begonnen zijn gebroken

ging om 9 uur s'ochtens onder de douche toen was er nog niks aan de hand

rond 10 uur begonnen de weeen heel heftig en om 11 uur was ik al in het ziekenhuis met gebroken vliezen en 3 cm ontsluiting

heb een snelle bevalling gehad want om 15.44 had ik mijn dochter al op mijn buik

denk daarom dat ik nu ook weer een snelle bevalling zal hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elinorac; Bedankt voor je reactie. Jij merkte het dus duidelijk wel.

Wat een verschil bij iedereen he?

Wat m'n conclusie is; Als je vliezen (goed) breken is dat je het, net als bij jouw wel goed merkt.

Als je kleine beetje vruchtwater verliesd, je dat niet perse gelijk door hoeft te hebben, maar dat dát

ook niet erg is, omdat je lichaam het ook gewoon nog aan blijft maken!!

Dat was ook n beetje m'n 'angst' zo van ; stel dat je al n week met gebroken vliezen loopt en je hebt het

niet door zeg maar!!

 

Sandra;Dat is idd. een hele snelle bevalling!!En dat bij n eerste ( khoop dat k je na ga doen dan ;-)))

Ja, k zou er voor nu ook maar weer rekening mee houden als ik jouw was!!

In ieder geval liep het wel aardig gelijk op bij jouw; vliezen breken en weeén!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij mijn 2e zoontje meer dan een week met gebroken vliezen gelopen en niet gemerkt, af en toe wat nattig tussen mijn benen, vooral als ik wakker werd smorgens, maar ik dacht dat ik gewoon erg getranspireerd had, het was rond de uitgerekende datum bloedheet en met zo´n zeil in bed, tjah achteraf waren de vliezen aan de bovenkant van de buik gescheurd en dan merk je het niet zo snel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ralletje; Okay joh!!Dus dat kan ook nog, aan de bovenkant gescheurd.

Maar idd. zweten doe je op t laatst sowieso veel meer, en dan zou ik het ook niet

zo door hebben.

Al lig ik wel met n molton met plastic i.p.v. het zeil uit m'n kraampakket, want die

zweet écht nog veel meer!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden