Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi,

Fijn dat ik niet de enige ben die moeite heeft met de spuitjes. Ik haal mijn spuit ook 1 á 2 uur voor het inspuiten uit de koelkast, anders heb ik nog wel een half uur last van m'n buik door die koude vloeistof. Puregon spuit ik nog niet, maar dat valt mee dus.

Ik kan me voorstellen dat je je enige zorgen maakt of er meer eitjes gaan groeien. Ik duim met je mee dat het goed gaat.

Ik wens jou ook veel succes met je behandeling en blijf je forum volgen. Laat je vrijdag weten hoe het afloopt?

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ben wel onofficieel promoter van Emla pleisters geworden intussen ;-)

Dat zijn pleisters met verdovende zalf. Ik kan niet zonder en zou echt niet weten hoe ik dit allemaal had moeten doen zonder pleisters. Misschien een tip voor je of vind je de "pijn" bij het prikken goed te doen?

Uiteraard kom ik even vertellen hoe het vrijdag was bij de tweede echo! Hopelijk stuiterend van enthousiasme omdat er meer eitjes zijn

Mag ik vragen wat jouw leeftijd is? Ik ben net 2 weekjes 33

Geplaatst

@NCM: Heb je er al weer wat meer vertrouwen in. Vrijdag pas een nieuwe meting, dus ik hoop dat je een beter gevoel hebt gekregen, want anders is vrijdag nog wel lang wachten. Heftig he, al die stappen in het zwangerworden proces waar je je zo bewust van bent. Een dikke knuffel. Ik hoop echt voor je dat het allemaal een beetje bijtrekt en er minstens nog een aantal follikels goed mee zijn gaan doen. En echt niet de moed verliezen hoor! Dat is echt nog niet nodig. En als je je heel erg zorgen maakt, kan je misschien wel eerder komen voor een volgende FM als je het vraagt. Houd moed NCM! Dikke knuffel.

@Bikergirl: Welkom hier. Heel veel succes met je eerste poging. Spannend dat je overmorgen je eerste FM hebt. Ik vond dat ook zo spannend de eerste keer die meting, en de tweede FM vond ik echt niet minder spannend. Nu wist ik dat ik best goed op de hormonen reageer, dus had ik een stuk minder stress.

Vervelend dat het spuiten je zo tegen staat. Inderdaad niet te veel nadenken als je die naald erin steekt, zorgen dat de spuit goed op temperatuur is en heel langzaam inspuiten.

Ik zal je niets zeggen over mijn vorige punctie, maar ik kan je wel zeggen dat ik echt zeven kleuren scheet. Als ik je één ding kan aanraden, meld dat bij je arts en bespreek of je extra pijnstilling kan krijgen. Je bent echt geen watje als je dat vraagt en misschien stelt dat je al wat meer gerust.

Met een klein beetje schaamte (omdat he tzo'n tegenstelling is met MCN's FM) kan ik melden dat mij FM prima was, ik heb ongeveer 25 follikels, waarvan 10 van 10 mm of kleiner, dus die gaan waarschijnlijk niet mee doen. Maar in elk geval dus 15 grotere. Echt een enorm verschil met vorige keer. Toen spoot ik precies dezelfde hoeveelheid GonalF en had ik uiteindelijk 13 aan te prikken follikels, met daaruit 10 eicellen. Ik ben dus razend benieuwd hoeveel dit gaat opleveren. Ik heb nu zelfs een dag minder gespoten dan vorige keer. Raar hoor, dat het zo kan verschillen.

Vandaag dus de laatste Orgalutran gespoten en zo om 22 uur de Ovitrelle erin. Donderdag om 10 uur de punctie. Mijn man moet er al om 9.30 zijn.

Ik ben dus al zo goed als klaar, althans zo voelt het. Die punctie blok ik nog even geloof ik. Pfff, zoveel meer follikels dan vorige keer, dus ook zoveel meer keer aanprikken. Heftig hoor, daar denk ik gewoon nog even niet aan.

Geplaatst

Ik heb gisteren mijn eerste icsi afspraak gehad.

Natuurlijk weer echo, er was een cyste te zien, waarschijnlijk is dat niet verontrustend.

Maandag start ik met de deca, dan begint het echt.

Over 2 weken weer een afspraak, ik ben benieuwd op welke data we voor de punctie uitkomen.

Geplaatst

HaiTja meer vetrouwen erin weet ik niet maar ik kan niets anders dan er voor de volle 100% voor gaan. Vrijdag is inderdaad ver weg maar ik hoop dat er zo genoeg tijd tussen zit om de andere follikels wakkker te schudden. wat veel follikels heb jij zeg! 25! Jeetje. Hoe voel je je? Ik ben alleen maar bang dat ik me te goed voel... Bijna nergens last van dus waarom zoyden er dan vrijdag meer eitjes zijn... Ik lees trouwens verschillende medicijnen. Zijn dat andere merknamen voor dezelfde hormonen of zijn er verschillen? Ik prik decapeptyl en 250 puregon

Geplaatst

hai meisjes,

jeetje wat veel berichten ineens. ik krijg kennelijk niet alle keren een notificatie van een nieuw bericht...maar affijn ik lees veel goede berichten hier, goed zeg.

@okaasan: wat super zeg dat je veel folikels hebt. ik duim voor je dat er genoeg goed doorgroeien.

@ncm: voor jou duim ik ook dat er nu met de hogere medicatie meer folikels groot genoeg groeien!

@bikergirl: welkom hier, succes met alles

@loeseke: spannend allemaal he!

nou als eerste ben ik vandaag grieperig geworden. ik ben snipverkouden en heb een hele zere keel...en dat kon ik nou net niet gebruiken. zeker in combinatie met mn diabetes is ziek worden niet aan te raden en zeker niet nu we in dit traject zitten. ik blijf morgen denk ik maar gewoon thuis, want ik moet zo snel mogelijk weer opgeknapt zijn.

ik ben afgelopen donderdag (17 nov)begonnen met het spuiten van de decapeptyl en vandaag ongesteld geworden, zoals verwacht, dus dat gaat goed. vanmiddag het ziekenhuis gebeld in den helder en aankomende zaterdagochtend moeten we heen voor een echo. als dat allemaal goed is, dan begin ik met het spuiten van de GonalF. Ook dit is weer spannend, net zoals alles wat nog komen gaat. Ik voel me nog goed, af en toe een opvlieger haha maar dat zal wel de combinatie zijn van griep, ongesteld zijn en decapeptyl zijn!

Het lijkt wel of iedereen andere medicijnen gebruikt op andere dagen van de cyclus. Weet iemand hoe dit kan? Werkt elk ziekenhuis met een ander schema en andere medicijnen en hoe kan dat?

Ik ben begonnen op de 23e dag van mn cyclus met de decapeptyl. op de 5e dag van mn ongesteldheid moet ik voor een echo. als dan alles goed is beginnen met GonalF en net voor de punctie moet ik geloof ik 1x Pregnyl spuiten.

Maar volgens mij zijn er hier mensen die beginnen met de pil, op een ander dag in hun cyclus beginnen met decapeptyl (of een ander medicijn), dan de Pregnyl (of een ander medicijn) spuiten en dan weer een ander medicijn net voor de punctie....Ik snap dr niks meer van! Kan iemand dit uitleggen???

Oh trouwens ik moest vandaag bij de apotheek de Pregnyl halen, maar die was nog steeds niet aanwezig. Pff daar kan ik wel geirriteed door worden. Ik wil gewoon alles in huis hebben en niet denken ik moet de apotheek nog bellen of weer langs om te kijken of het er is. Het is al lastig genoeg al die medicijnen en geprik (buiten mn insulinespuiten en bloedsuikerprikken erbij). Ohja en dan slik ik ook nog Thyrax voor mn schildklier. Voel mezelf af en toe net een wandelende apotheek :-(

Geplaatst

ik ben dus onder behandeling in Voorburg en moest op mijn eerste cyclusdag beginnen met decapeptyl ( dus niet eerst aan de pil). Op de derde dag een echo (wat bij nader inzien toch de eerste dag was want kwam toen pas echt goed door maar het bm slijmvlies was voldoende dun) en starten met puregon. Vlak voor de punctie en nog 4x na de terugplaatsing moet ik pregnyl spuiten.Als ik er aan denk zal ik het vrijdag eens vragen over al deze middelen. Voor nu wil alleen nog even kwijt dat ik het leuk vind dat er zoveel reacties zijn hier! Heel fijn om jullie ervaringen te lezen! Weltrusten !

Geplaatst

@Loeseke, gelukkig dat je wel mag beginnen, ook al zit er een cyste.

@Seef: Niet echt ziek worden hoor, want dat kost veel te veel kostbare energie. Ik hoop dat het mee valt en dat je het met een handvol paracetamol een beetje kan onderdrukken. Zorg goed voor je zelf!

De opvliegers komen inderdaad van de Decapeptyl.

Houd je Pregnyl goed in de gaten, want er zal wel weer een leveringsprobleem zijn. Dat is schijnt er altijd 1 keer per jaar te zijn. Vraag anders in je ziekenhuis of ze het voor je hebben, want je moet het echt in huis hebben voor je begint. Als je net zoals ik opeens eerder dan je verwacht klaar bent met spuiten, moet de Pregnyl erin. Gewoon even aan je arts vragen als je toch je eerste echo hebt.

@NCM: Goed zo, dat is de juiste spirit; er voor de volle 100% voor gaan. Je kunt het proces nu toch niet veel meer beïnvloeden, behalve dan keurig je hormonen spuiten. En je FM is nu al overmorgen, dus dat schiet lekker op.

En het geeft helemaal niets dat je niet veel voelt, je hoeft je niet belabberd te voelen. Sommige vrouwen fietsen zo door het spuiten heen, anderen hebben er heel veel last van. Net als met de punctie, die van mij was hels en degene die na mij was, kwam fluitend (echt waar!) de punctiekamer af.

En inderdaad iedereen prikt andere medicatie en volgt ook andere schema's. Ieder ziekenhuis doet het weer net een beetje anders. Raar, maar waar.

Wij zijn onder behandeling in het UMCU. Ik spuit vanaf cyclusdag 2 Gonal-F (stimuleert follikelgroei) en vanaf dag 6 Orgalutran (remt de eisprong). Als laatste heb ik gisteren Ovitrelle gespoten (om de eitjes af te laten rijpen). Dat is hetzelfde als Pregnyl, maar dan een variant uit de fabriek i.p.v. van de urine van Moeders-voor-Moeders. Na de punctie moet ik 2 weken Utrogestan gebruiken, daar zit progesteron in om het baarmoederslijmvlies in tact te houden. Daarvoor kan je ook een paar keer Pregnyl spuiten.

Voor mij dus het korte schema. Je kunt ook een lang schema hebben waarmee je vaak eerst de pil moet slikken en dan op dag 21 of 23 (overal weer anders) begint met Decapeptyl.

Maar goed, het resultaat is overal het zelfde; eitjes groeien!

Geplaatst

Ik zit ook in het lange protocol met de pil, deca, en gonal F.

Elk zh zal wel zijn eigen traject met medicatie hebben.

Wij doen het voortraject in het eigen zh, voor de punctie en tp gaan we naar een groter zh.

Vanmorgen heb ik de laatste spuiten opgehaald, ik heb nu aardig wat geld in mijn groentelade liggen.

Ik had geen problemen met verkrijgen van de pregnyl, ik heb ze 2 weken geleden al gekregen.

Hebben jullie het aan veel mensen in de omgeving verteld?

Een paar goede vriendinnen en mijn ouders en broer zijn op de hoogte.

Mijn broer zijn vriendin is zwanger, dat vind ik nu met de aanvang van mijn icsi wel een beetje lastig.

Ik heb het op mijn werk ook verteld, ik werk in een redelijk groot team.

Mensen zijn belangstellend, en hoor nu diverse ervaring.

Het is ook fijn dat ze weten waarom ik niet in in mijn hum ben.

Geplaatst

Hai

Wij hebben het beide setjes ouders verteld, onze leidinggevende op het werk en ik heb het dan nog aan een paar vriendinnen verteld. Verder heb ik een geheime groep aangemaakt op facebook waar ik bijna dagelijks mijn ervaringen plaats zodat ik niet iedereen apart op de hoogte hoef te stellen. Na ieder ziekenhuisbezoek bel ik mijn mams even met hoe het gegaan is.

Nog steeds weinig invloed van hormonen hiero. Heel ietsjes hoofdpijn, iets meer gespannen borsten en soms een steekje in mijn buik maar echt niets noemenswaardig. Ik hoop ZÓ dat er vrijdag meer activiteit te zien is... maar ik ben ZÓ bang van niet. Nou ja, dan moeten we het met 3 eicelletjes doen (als er in ieder follikel een eicel zit en ze kunnen die te pakken krijgen...)

Geplaatst

Inmiddels zijn bij ons ook aardig wat mensen op de hoogte. In eerste instantie was ik daar redelijk terughoudend in, maar ik ben het zat om steeds iets te bedenken waarom ik er niet ben, niet kan sporten, me niet lekker voel, verdrietig ben, enz. Dus ouders, werk en een aantal vriendinnen zijn op de hoogte. Zelfs de kapper, omdat ik daar spontaan in tranen uitbarstte toen ze een hele lieve vraag stelde. Hahah, ach zo gaan die dingen.

Hier toch wel echt zenuwachtig voor morgen voor de punctie. Ik ben heel benieuwd hoe het er nu uitziet en wat er met al die kleine follikels gebeurd. Ik hoop eigenlijk niet dat die ook allemaal aangeprikt hoeven te worden, want dan zijn ze gewoon twee keer zo lang bezig met puncteren als vorige keer. Morgen om 10 uur ben ik aan de beurt.

Geplaatst

haiIk hoop dat het je erg gaat meevallen Heel veel sterkte en heel veel succes gewenst! Laat je weten hoe het gegaan is? Hopelijk kan je goed slapen vannacht en maak je je niet te druk.

Geplaatst

Mijn punctie ging goed. Ik ga er nog steeds mijn hobby niet van maken, maar of het nu lag aan de andere arts dan de vorige keer of aan de morfine of de combi, de punctie was echt veel beter te hebben.

In totaal zijn er 22 follikels aangeprikt en daaruit zijn 15 eicellen gevonden. Dat had ik ook wel verwacht, want er waren 15 grote follikels en een heel aantal kleintjes. Van die kleintjes had ik al niet zo veel verwacht. Nu heel veel drinken en rusten om overstimulatie te voorkomen. Zondag de TP.

Hoe is het bij jullie allemaal?

Geplaatst

@okaasan: super dat het zo goed is gegaan, dat je je goed voelt en dat er zoveel eicellen zijn gevonden. wanneer krijg je nu de terugplaatsing?

hier weten inmiddels ook best een hoop mensen van ons traject. ik was in t begin ook wel terughoudend, maa zo langzamerhand ben ik er ook iets makkelijker mee om het te vertellen. de meeste bekenden weten van onze wens, dus beter dit vertellen dan elke keer de vraag: en komt er al een kindje? ik hoor ook steeds meer om me heen dat het niet meer uitzonderlijk is dat mensen in dit traject zitten. op mn werk weten ze het ook. mn bureauhoofd heeft zelf met zn vrouw in de iui-procedure gezeten, dus weet een beetje waar ik nu mee te maken krijg. gelukkig krijg ik alle vrijheid om naar t ziekenhuis te gaan enzo.

vanmorgen gebeld met de apotheek over de pregnyl. t is er nog steeds niet en ze verwachten het nu as maandag, ja dat zeiden ze afgelopen week ook. dus ik ben gaan bellen met t ziekenhuis. de ziekenhuis apotheek heeft nog 2 ampullen liggen en die zijn nu voor mij gereserveerd. als we zaterdag voor de echo heen gaan, dan kan ik t ophalen. er schijnt dus wel degelijk weer een leveringsprobleem te zijn. dus meiden die t recept met de pregnyl ook nog moeten ophalen: ga er achteraan... ik vraag me af wat er nou gebeurd als ze het echt echt niet hebben? is er dan nog een ander medicijn wat je kan gebruiken ipv de pregnyl? ik moet volgens mij ook nog een nieuw recept krijgen voor de decapeptyl, want die blijf je toch doorspuiten, ook als je gestart bent met de GonalF?

ik ben inmiddels wel weer redelijk opgeknapt, vandaag nog wel thuis gebleven maar morgen ga ik maar weer werken.

hoe is het met de rest van de meisjes?

Geplaatst

Ik heb zondag de terugplaatsing.

Fijn dat je weer redelijk opgeknapt bent.

En i.p.v. Pregnyl kan je Ovitrelle spuiten. Is precies hetzelfde hormoon, alleen iets anders geproduceerd en daardoor veel duurder. Pregnyl kost maar een paar euro en wordt vergoed door je verzekering. Ovitrelle kost €45 en moet je zelf betalen. Ik vind Ovitrelle wel veel fijner; het is een voor gevulde spuit, hij kan langer uit de koelkast dan pregnyl, en het prikken is veel minder pijnlijk (pregnyl brandt heel erg bij mij). Maar dat laatste verschilt per persoon.

Ik voel me niet super hoor, maar in vergelijking met vorige keer is het echt heilig hoe ik me nu voel. Naar de wc gaan doet vooral veel pijn. Als ik maar gewon stil blijf zitten, gaat het prima.

Geplaatst

Hoi Dames ik hoop dat ik me hier ook aan mag melden.

In mijn blog lees je me voorgeschiedenis :)

Ik ben op 7-11 begonnen met deca spuiten

21-11 kwam daar de GonalF 150 bij

Volg week woensdag fm

Ik doorloop het als een zombie.

Heb wel het gevoel dat mijn buik dikker wordt en dat ik meer last krijg van mijn stokjes...

Geplaatst

hai goedoe, welkom hier!

ik heb net je blog gelezen, heftig zeg...

mag ik vragen wat je bedoeld met: ik doorloop het als een zombie? komt dat door het spuiten van de GonalF?

ik heb zaterdag de echo en als het goed is begin ik dan ook met de GonalF...

succes met alles en hou ons op de hoogte!

Geplaatst

Wat een opluchting!! Het ziet er een stuk beter uit dan afgelopen maandag. Er zijn nu 6 eicellen die goed meedoen en de verwachting is dat deze goed zijn om te gebruiken.Ow wat ben ik blij zeg! Nu word ik vanmiddag teruggebeld voor een nieuwe afspraak op zondag. Waarschijnlijk is de punctie op dinsdag of woensdag maar dat is afhankelijk van het beeld van zondag.

Geplaatst

Sorry, te laat om je geluk te wensen, maar zo te lezen heeft het daar niet aan gelegen. Hartstikke mooi zeg. Zie je wel, als je vroeg een eerste meting hebt, kan er nog van alles veranderen. Echt mooi! Over morgen nog een keer en dan ben je gewoon al bijna klaar. Gaat snel hè!

Goedoe: welkom hier! Vervelend dat je zo'n last hebt van bijwerkingen. Maar voor je het weet ben je klaar met spuiten. Ik heb maar 7 dagen GonalF gespoten en was toen al klaar.

Geplaatst

Seef:Mooie oogst 15 eitjes! Ik ben benieuwd hoe het met een paar weken bij mij gaat.

Heb je zwaar lichamelijk werk als je na 1 dag weer aan de slag kan?

Maandag heb ik de eerste deca spuit, en over 2 weken hopelijk met gonal f starten.

In de tussenperiode wel leuke dingen gepland, geeft weer een beetje afleiding.

Volgend weekend s.klaas met schoonfamilie, de zondag erna naar de Spaanse film La piel qui habito.

Half december nog ergens naar een concert.

Geplaatst

Haai Dames,

dank voor het warme welkom :)

@ Seef sterkte met prikken, is goed te doen hoor (voor mij dan)

@ NCM ik was te laat met het gelukswensen maar zie dat je nu 6 mooie eitjes hebt ben benieuwd wat ze zondag zien ik hou het in de gaten ;)

@ Okaasan succes zondag!

Ik bedoel met "ik doorloop het als een zombie" ik al vanaf mei een beetje geleefd wordt.

Alles gaat op de automatische piloot..

Ik heb ook Ovitrelle meegekregen maar hoefde daar niets voor bij te betalen. Alleen voor de Naproxen zetpillen die ik voor de punctie moet gebruiken had ik een eigen bijdrage van ik geloof 5 euries.bijwerkingen of ben ik de enige die me "gek" voelt. Hoe langer ik spuit hoe "raarder" ik me voel, ik droom heel veel, als ik wakker wordt is er niks aan de hand maar zodra ik opsta krijg ik scherpe hoofdpijn, misselijk en duizelig, trekt na een uurtje ongeveer bij. En dan nog regelmatig steken in me stokjes.... hmz... (of ben ik gewoon een zeikerd)

Is het trouwens gek om iets van een rustgevertje/sufmakertje te vragen voor de punctie? Ben bang dat ik me terugtrek als ik dat prikje voel....

Geplaatst
Is het trouwens gek om iets van een rustgevertje/sufmakertje te vragen voor de punctie? Ben bang dat ik me terugtrek als ik dat prikje voel....

Nee moet je doen hoor, of in elk geval bespreken. Zowel jij als de punctie-arts hebben er niets aan als je tegen het plafond zit van de zenuwen.

Ik had ook best veel bijwerkingen hoor. Dus je bent ook al geen zeikerd.

Enne Loeseke, ik was het hoor, met 15 eitjes. En ik ben niet aan het werk. Het werd overigens ook sterk ontraden door het zkh om de dag na de punctie weer te gaan werken, i.v.m. het risico op overstimulatie vanwege de vele follikels.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden