Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zullen we ook een lijstje maken trouwens. Dan kunnen we dat telkens updaten als er weer een nieuwe zkh afspraak is en dan is het lekker overzichtelijk. Ik hoop dat jullie dit ook een goed idee vinden.

Ik ga gewoon beginnen en zet alle laatst bekende afspraken erin. Alles wat al voorbij is laat ik uit het lijstje:

Follikelmeting

24 nov Bikergirl

26 nov Seef74

27 nov NCM

30 nov Goedoe

Punctie

29/30 nov NCM

Terugplaatsing

27 nov Okaasan

Testen

11 dec Okaasan

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meisjes,

@okaasan: hoe gaat het met je? zenuwachtig voor morgen? heel veel succes en ik denk aan je :-)

@loeseke: doe je goed, leuke dingen plannen, goed voor de afleiding en dat helpt waarschijnlijk ook wel mee in hoe je erin staat! okaasan zegt het goed: ik was niet degene met 15 eitjes maar zij natuurlijk.

@ncm: jullie morgen voor de laatste echo voor de punctie, dus ook een spannende dag: succes

@goedoe: rustig aan he en natuurlijk ben je geen zeikerd hihi. ieder lichaam is anders en zal dus anders reageren op de spuiten.

wij zijn vanochtend voor een echo in t ziekenhuis geweest. na het spuiten van 9 dagen decapeptyl ziet alles er goed en rustig uit, volgens de gynaecoloog. dus ik heb net mn eerste spuit GonalF gespoten. ben benieuwd wat ik ervan ga merken. in de tussentijd ook doorspuiten met de decapeptyl. moet maandag een afspraak maken voor aankomende donderdag voor de eerste FM. (okaasan, volgens mij staat dat niet goed in t schema, heb alleen geen idee hoe ik dat kan aanpassen?)

wel superhandig zo'n schema, dank je wel okaasan :-)

ik heb trouwens t idee dat ik af en toe wat gesuis in mn hoofd voel...kan dat ook van de decapeptyl komen?

de pregnyl heb ik trouwens vanmorgen van de gynaecoloog gekregen. pfff die heb ik in ieder geval. hoorde idd van hem dat er ook een ander medicijn is, nou gelukkig maar want als het moeilijk leverbaar blijft zullen er meer mensen geholpen moeten worden met een ander medicijn, toch!

nou hier een rustig dagje en avondje op de bank. heb trouwens al veel rustige avondjes gehad de afgelopen week want ben nog steeds erg snotterig. dus vanmiddag boodschappen gedaan en een dutje. zo eens bedenken wat ik ga eten en dan hopen dat vriendlief een beetje op tijd thuis is (hij werkt als kok).

fijne avond meiden en okaasan: nogmaals heel veel succes morgen!!!

Geplaatst

Ik ben wel zenuwachtig, maar ik heb ook wel vertrouwen in morgen, maar vind het toch wel spannend wat we te horen krijgen. Verder gaat het best goed, wel heel dizzy, maar mijn buik valt eigenlijk best mee. Zo als het nu voelt, was vorige keer pas na meer dan een week! Gek hoe verschillend dat kan zijn per punctie.

Dat zijn goede berichten Seef, dat alles er mooi uitziet en je van start kunt. Ik heb geen ervaring met decapeptyl, dus ook niet met de bijwerkingen. Fijn dat je medicijnkast nu compleet is met de pregnyl!

HEt lijstje aanpassen is heel simpel:

- je zoekt het laatste (in dit geval dus ook het eerste) lijstje op

- rechtsonder ieder bericht staat "met citaat reageren"

- daar klik je op

- in het schermpje dat dat verschijnt, maak je de aanpassingen die je wilt.

That's it!

Ik zal jouw datum even aanpassen.

Geplaatst

Follikelmeting

24 nov Bikergirl

27 nov NCM

30 nov Goedoe

1 dec Seef74

Punctie

29/30 nov NCM

Terugplaatsing

27 nov Okaasan

Testen

11 dec Okaasan

Geplaatst

ja, om 3 voor 10 belden ze al. Er zijn 5 emmies ontstaan, waarvan er 1 wordt teruggeplaatst en 3 de vriezer in gaan. Volgens de labmedewerker was 'dat een hele mooie score'.

Iets minder dan vorige keer, want toen waren er 7 emmies ontstaan uit 10 eicellen, waarvan er 4 de vriezer ingingen. Maar ik ben er blij mee hoor. Ik vind het verschil alleen opmerkelijk. De helft meer eicellen en dan zelf minder emmies. Gek hoe dat dus werkt. En zo zie je maar eens te meer, dat veel niet per se beter is.

Ik weet nog niet hoe de kwaliteit is, want ik hou die telefoontje van het lab altijd zo kort mogelijk. Kunnen ze snel de volgende bellen. Dit keer slecht 32 seconden aan de telefoon geweest. :laugh:

Later dus meer info.

Geplaatst

Ik ben vanochtend weer geweest voor een fm. Het zijn er nog steeds 6 (2 links en 4 rechts) waarvan de grootste 2,4 cm. Vanavond om 23 uur de laatste decapeptyl en 2 eenheden pregnyl en dan dinsdag de punctie om 8.30 uur. Ik krijg een morfineprik in mijn bil. Donderdag de verwachte terugplaatsing.

@Okaasan: wat houd je er weinig over zeg... ik ben benieuwd hoe het met mijn 6 eitjes zal verlopen...

Geplaatst

Hoi dames. Even een korte reactie van mij. Lief welkom hier en zo te zien sluiten er nog aardig wat dames aan. Mijn eerste echo was alleen om te kijken of alles inwendig rustig is en mocht met puregon beginne te spuiten, 250 IE. Volgens mij is dat best veel, ik lees af en toe hoeveelheden van 150 of 200. Mijn volgende echo is 30 november, en dan zullen ze wel gaan tellen en meten.

@NCM: fijn dat het aantal verdubbeld is. Ik hoop dat er nog wat meer voor je inzit. Ik ben trouwens ook net 33, een dikke maand geleden was ik jarig. Veel succes met de punctie!

@ alle dames, natuurlijk ook veel succes. Zijn er trouwens nog dames die ook naar het UMCG Groningen gaan? Ik lees ook wel van een aantal dat ze naar meerdere ziekenhuizen moeten. Dat hoeven wij niet,gelukkig.

@okaasan: leuk dat je een lijstje bij houdt, is inderdaad lekker overzichtelijk. Wil je mij er weer voor de 30e op zetten voor mijn 2e echo en hopelijk meting en telling.

Tot snel dan maar weer.

Groetjes bikergirl

Geplaatst

Goedemorgen! Gisteren Pregnyl gespoten en het voelt nu als een grote beurse plek maar je ziet niets...

@Bikergirl: Ik spoot ook 250 eenheden, 1x per dag. Het advies is geloof ik om het te verdelen over de dag (s'ochtends de helft en s'avonds) maar met mijn prikangst hebben we afgesproken het alleen s'avonds te doen.

Begin nu wel zenuwachtig te worden. Ik focus op morgen 10.00 uur, dan is alles als het goed is achter de rug ;-)

Geplaatst

Follikelmeting

24 nov Bikergirl

27 nov NCM

30 nov Goedoe

30 nov Bikergirl

1 dec Seef74

Punctie

29 nov NCM

Terugplaatsing

27 nov Okaasan

1 dec NCM

Testen

11 dec Okaasan

Bikergirl, je staat erbij, en ik heb NCM ook aangepast. Maar iedereen kan ook zelf zijn data toevoegen hoor. Is heel simpel. Gewoon bij het laatste lijstje op reageren met citaat klikken en dan aanpassen.

Geplaatst

@NCM: Ja hoera de punctie ingepland. Vandaag dus lekker niets spuiten. Heel veel succes morgen. En die pregnyl vind ik ook altijd een rotprik. Hoop dat het snel wegtrekt.

Niet zenuwachtig worden hoor, over hoeveel eitjes je over gaat houden. Bij mij was het gewoon supersnel gegroeid en hield ik inderdaad minder over dan ik verwachtte gezien hoe het vorige keer ging. Van de 15 gevonden eitjes waren er 56 niet rijp. Dus niet in de stress schieten. Bovendien heb ik er 1 teruggeplaatst gekregen en zitten er nu 3 in de vriezer. Dat is echt wel een mooie score.

@Bikergirl: Het is een beetje verschillend per ziekenhuis hoeveel ze je laten spuiten en afhankelijk van je leeftijd. Ik ben vorige keer begonnen met 150IE en nu dus weer, omdat dat heel goed uitpakte vorige keer.

De TP ging helemaal prima, het was een 8 cellige, dus helemaal goed. Verder zitten er geloof ik twee 7-celligen en één 8-cellige in de vriezer. Ik hoop zo dat dit een betere batch is dan de vorige. Van ICSI 1 heeft van de 5 emmies er geen een ook maar iets gedaan. Zo enthousiast en vol hoop als ik vorige keer was bij de verse poging, heb ik nu niet. Dat vind ik wel vervelend.

Het broeden is dus weer begonnen.

Geplaatst

Hi meiden, even vanaf het werk een berichtje, had gisteren ff niet zo'n zin om te schrijven.

Heb nu 2x GonalF gespoten en voel mn buik al...een beetje een zeurderig opgezwollen gevoel. Hoop niet dat t veel erger gaat worden.

Donderdagochtend om 08.10u in t ziekenhuis in Den Helder zijn voor een echo met FM...pff dat is vroeg, zeker omdat we 3 kwartier moeten rijden. (vriendlief komt daar vandaan en omdat zijn dossier daar al bekend is, hebben we ons via daar aangemeld). De punctie en terugplaatsing verloopt via het AMC en das weer niet handig met de files, maarja...ga me daar nog maar niet druk om maken.

Heb vanmorgen toch nog maar ff een neusspray gehaald, want mn verkoudheid slaat een beetje op mn oren.

@Okaasan: broedse, het is mooi weer (hier in ieder geval wel) dus dat is goed broedweer :-))

@NCM: spannend morgen de punctie, sterkte en heel veel succes

@Loeseke: goed zo, de eerste spuit zit erin!

Geplaatst

Hoi meiden,

Pfff vanmorgen even moeite met de spuitjes inprikken... Gek genoeg doet het geen pijn maar sta ik echt wel 20 tot 30 seconden mezelf moed in te praten dat die naald er echt in moet. De deca vind ik een drama, niet de naald maar de vloeistof. Puregon is minder erg. Nadeel is dat je soms de capsule moet wisselen, en dan moet ik dus een keer extra die naald in m'n buik. Maar het is voor een goed doel!

Ik heb trouwens wel allemaal puistjes sinds ik Puregon spuit. Voel me net weer een pubermeisje. En regelmatig hoofdpijn. Maar geen stemmingswisselingen. Hebben jullie nergens last van?

@ NCM; heeeeeel veeeeel succes voor de punctie morgen. Ik hoop dat het je meevalt.

@ seef74; Neusspray en tissues staan hier ook op tafel. Kan er ook nog wel bij!

@ okaasan; Fijn dat TP goed ging. Broedse!

@ Loeseke; Super, je 1e prik binnen. Viel het mee?

Succes meiden!

Geplaatst

hallo meiden,

Ik ben ook nieuw hier en start deze maand met mijn 2de icsi poging, eerste is helaas niet gelukt.

Ik ga zelf naar umcg groningen.

@bikergirl zit jij ook in groningen?

Ik doe zelf de icsi in mijn eigen cyclus, dit is alleen in groningen mogelijk en moet je aan bepaalde eisen voldoen zoals een hele regelmatige cyclus hebben en jonger zijn dan 35.

Ik hoef dan ook minder hormonen te spuiten, maar de kansen zijn wel weer wat kleiner, want ik heb maar 1 kans met die ene follikel die er groeit.

Ik zag ook erg op tegen het spuiten, maar het valt mij tot nu toe erg mee, ben er wel achter dat de pregnyl die in de koelkast bewaard moet worden er wat eerder uit moet, zodat het niet zo koud is, dan prikt het een stuk minder met spuiten.

Vindt het elke keer bloed moeten prikken vervelender..:nerves:

Geplaatst

Hoi mon,

Welkom!

Ja, ik loop ook in het UMCG Groningen. Ik woon op een kwartier afstand dus dat is lekker dichtbij.

Ik ben overigens uiterst tevreden over het UMGC (tot dusver)

Hiervoor liepen wij in het Martini ziekenhuis voor IUI en dat is ons heel slecht bevallen. Ik ben blij dat we daar weg zijn.

Ik haal alle spuiten minimaal een uur van te voren uit de koelkast. Die tip had ik meerdere malen gelezen maar was ons niet gemeld in het ziekenhuis. De 1e en 2e zijn dus ook koud in mijn buik gegaan en dat was niet fijn.

Hoe ver ben je in het traject? Okaasan heeft een mooi lijstje opgesteld, dan kun je daar bijop.

Geplaatst

@ NCM; Ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is... 't is half 11 dus hopelijk heb je het ergste achter de rug en lig je met een kop thee uit te rusten en af te wachten wat de score is...

We vernemen het graag even!

Geplaatst

@Oh NCM, helemaal vergeten om je ongelooflijk veel succes te wensen. Ik hoop dat ze alle follikels aan hebben kunnen prikken en ook overal een mooie eicel gevonden wordt.

@Seef: Hoe is het nu met de stokjes? Wordt het nog gevoeliger, of is het een beetje gestabiliseerd?

@Bikergirl: Hou vol hoor, het spuiten is voorbij voor je er erg in hebt. Niet te veel nadenken bij het zetten van je spuit en dat lukt het je vast en zeker. Zet hem op meid!

@Mon: Welkom hier! Leuk als je jezelf ook in het lijstje zet. HEt laatste lijstje staat op de vorige pagina (even copieëren en jezelf toevoegen). Inderdaad is het erg goed om de pregnyl er eerder uit te halen. Als het dan nog heel erg prikt bij het spuiten, helpt het (althans dat helpt bij mij) om de plek waar je gaat spuiten heel goed te koelen met een ijsklontje ofzo. Dan prikt het niet tijdens het spuiten en ook niet daarna.

@Goedoe: Hoe is het met jou?

Hier gaat het wel goed, nog een klein beetje last van mijn buik. En ik vind de wacht weken nu al lang duren, en dat terwijl dag 2 pas begonnen is. Pffff, wat zijn wachtweken toch stom.

Geplaatst

Ik heb eigenlijk niet zo moeite met het spuiten, deca geeft even een branderig gevoel, maar dat is snel weg.

Beroepsmatig heb ik veel mensen geprikt, maakt het ws wel wat makkelijker.

Afgelopen periode was ik niet veel met de icsi bezig, maar het is nu helemaal terug.

Ik leef een beetje van afspraak naar afspraak, en momenten waarop er iets nieuws bijkomt.

Zondag slik ik de laatste pil, dan is het wachten op het onttrekkingsbloed.

Gaan jullie naar alle afspraken met partner?

Mijn man heeft het op zijn werk verteld, en wordt in de gelegenheid gesteld om met mij mee te gaan.

Hij kan dan op zo'n dag deels thuiswerken.

Verder is hij er erg bij betrokken, heeft veel gelezen en op een spreekuur stelt hij genoeg vragen.

Geplaatst

Goedemiddag! Nou het is gebeurd.... wat een rot gevoel zeg die punctie! Ik dacht dat het ergste zou zijn dat ze door de vaginawand moesten maar wat een kracht hebben ze nog nodig om die blaasjesaan te prikken. Maar het resultaa: 14 eicellen! vast niet allemaal even geschikt maar veel meer dan zat ik verwachtte. Lig nu heerlijk op de bank bij te komen. Voel me wel prima maar ben huiverig dat de morfine nog niet is uitgewerkt en dat de pijn nog erger kan worden. Morgen bellen over de embryootjes en donderdag waarschijnlijk de terugplaatsing

Geplaatst

@ NCM: Top dat je het achter de rug heb. En wat een mooi aantal zeg! Hopen dat er zoveel mogelijk over blijven. Nu lekker rustig aan, laat je verwennen en pijnstillers in de buurt houden!

@ okaasan: Bedankt voor je pep-talk, komt wel goed. Ik zie meer op tegen de punctie en ik hoop natuurlijk dat ik morgen genoeg follies heb en dat ze al een beetje groeien zodat we een punctie kunnen plannen. Fijn dat het met jou goed gaat, op wat last van je buik na. Kan me voorstellen dat je nu al in de stress zit. Dan duurt 2 dagen best al lang. Laat staan 2 weken! Ik leef met je mee hoor! :gekruiste vingers 2

@ Loeseke: Fijn dat je man altijd mee kan. Is wel fijn, ook voor hem. Mijn man gaat ook altijd mee. Hij is ZZP-er dus kan een beetje zijn eigen tijd indelen. Hij werkt dan vaak s'avonds of zaterdag's wat extra uurtjes want hij wil er bij zijn. Hij voelt zich al enorm machteloos omdat hij verder bijna niets kan doen. Hij wilde me wel spuiten maar dat wil ik liever zelf doen. Die vloeistof moet langzaam. Heel langzaam...

Geplaatst

@Loeseke: Mijn man gaat eigenlijk altijd mee, behalve als het echt heel vaak is, dan zeg ik wel eens tegen hem dat het niet hoeft. Gelukkig is zijn werkgever erg makkelijk, dus dat is echt heel fijn. Fijn dat jouw man ook zo betrokken is en vaak mee gaat.

@NCM: Wow, gefeliciteerd met je enorme oogst. Hoop voor je dat er veel moois tussen zit. Wat fijn dat je morgen al hoort hoeveel emmies er zijn. Bij ons hoor je dat pas 3 dagen later, op de dag van de TP.

Rot gevoel is het he, die punctie, maar je hebt het overleefd. De morfine die je krijgt is heel kort werkend, dus in principe kan het niet meer zeer gaan doen dan het al doet. Bij mijn zkh zeggen ze dat als het meer pijn gaat doen, dat je te veel gedaan hebt. Rustig aan dus. En je mag paracetamol gebruiken.

@Bikergirl: Spannende FM morgen dus. Ik hoop dat het allemaal mooi gegroeid is.

Hier heb ik sinds vanmiddag een soort dipje. Zie het even niet meer zo zitten, en geloof er niet zo in. Want waarom zou het nu wel lukken als het afgelopen 5 TP ook niet gelukt is? Zucht, vervelend dat je gevoel zo opeens om kan slaan. Vanochtend was ik best heel positief en opgewekt. Maar nu… Moet maar vroeg naar bed gaan denk ik, want ik ben vanmiddag qua energie een beetje ingestort. Dat zal er ook wel mee te maken hebben dat ik me nu niet zo fijn voel.

Geplaatst

@okaasan: kom op he meis, positief blijven...en je afvragen waarom het nu wel zou lukken omdat het de vorige keren niet is gelukt, dat moet je niet doen. je moet denken dat het stom is dat het de vorige keren niet gelukt is en dat dat al een hele goede reden is waarom het nu wel moet lukken!

@mon: welkom hier :-))

@ncm: dat is een mooi aantal, spannend om nu af te wachten hoeveel er bruikbaar zijn.

@bikergirl: succes met de meting morgen!

@loeseke: op t werk van mn vriend zijn ze ook heel begripvol, hij gaat dus ook gewoon mee. mijn bureauhoofd heeft zelf in de iui procedure gezeten dus weet wel een beetje wat er bij komt kijken. hij vroeg vanmorgen weer hoe ik me voelde, pittig van hem!

mijn buik voelt nu rustig maar heb wel hoofdpijn. zondag en maandag had ik echt een opgezet gevoel in mn buik, maar vandaag eigenlijk niet. maar dan ga ik me weer afvragen of dat wel goed is. gebeurd er dan wel genoeg van binnen bij de stokjes??? vind t nu alweer spannend dat we donderdagochtend vroeg heen moeten voor een echo. eigenlijk is gewoon alles spannend. het valt me mee dat ik er nog redelijk relaxed onder ben en ook gewoon werk.

@bikergirl: het prikken valt me nog steeds mee. ik haal de spuiten ook ruim op tijd uit de koelkast. de meest moeite heb ik met de naald van de decapeptyl, die is best groot en dik. heel anders dan mn insulinenaaldjes, die nog kleiner zijn dan die van de GonalF. ik heb geen last van de vloeistof, maar dat komt misschien omdat mijn buik gewend is aan t prikken en de insuline!

Geplaatst

@Okaasan: Een dikke knuffel, je hebt het nodig!

Net het ziekenhuis gebeld en van de 14 eicellen waren er 10 "rijp" en goed en die zijn geinjecteerd met een zaadje. Van die 10 zijn er nu 7 goed gaan delen!!

Morgen om 14 uur krijg ik er eentje terug in mijn buik en dan beginnen de 2 spannende wachtweken: word ik ongesteld of krijg ik een positieve zwangerschapstest? Allemaal duimen ajb!

Morgen krijgen we ook te horen of de overige 6 (!) goed genoeg zijn om in te vriezen. Er is een kans van 50% dat ze het ontdooiproces niet overleven maar we hebben dan nog kans om een "eskimootje" terug te laten zetten in mijn normale cyclus (dus zonder al dat hormonen-prik-circus).

Ik ben erg blij met dit resultaat (en enorm opgelucht)!

Geplaatst

hoi meiden,

Ik heb een andere discussie gevonden die wat meer met mijn situatie te maken heeft icsi in eigen cyclus, dus ga daar verder, maar wil jullie allemaal heel veel succes wensen met alles en zal het hier af en toe wel even in de gaten gaan houden hoe het met jullie gaat.

:toppie: groetjes mon

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden