Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

@ okaasan: Koppie ervoor en positief blijven denken hoor! Het moet toch een keer lukken? Waarom dan niet nu?

@ NCM: Weer een mooie score, 7 is toch super? Suc6 bij de TP morgen!

@ seef74; Thanks! Bij mij is ook de deca het ergste naaldje. Ik heb ook regelmatig wat hoofdpijn en ik heb last van puistjes. Ook mijn buik is wat opgezet, ik heb de hele dag het gevoel of ik teveel gegeten heb.

@ mon; Prima natuurlijk dat je een andere discussie met meer raakvlakken gaat volgen. Jij ook veel suc6 verder!

Ik ben vanmorgen geweest en heb 11 follies, de grootste is 12 mm. Ik mag vrijdagmorgen weer komen meten en ze schatte in dat ik misschien volgende week woensdag punctie heb. Spannend! Ik moet dezelfde hoeveelheid puregon blijven spuiten, 250 IE. Ik pas het lijstje zo direct even aan.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Follikelmeting

30 nov Goedoe

1 dec Seef74

2 dec Bikergirl

Punctie

-

Terugplaatsing

1 dec NCM

Testen

11 dec Okaasan

Hopenlijk ben ik niets vergeten?

Groetjes Bikergirl

Geplaatst

@ncm: dat is een goede uitslag zeg. heel veel succes morgen met de tp en natuurlijk duimen we allemaal mee voor jullie!

@bikergirl: dat is wel een goed resultaat toch van de fm? vrijdag dus weer, spannend...ik heb eigenlijk helemaal geen idee hoe groot de folikels moeten zijn voordat ze rijp zijn voor de punctie? kan iemand me dat vertellen?

nou wij moeten morgen rond 06u opstaan omdat we 08.10 in t ziekenhuis in den helder moeten zijn...ben nu al moe haha nou ja het is voor een goed doel, maar moet daarna nog de hele dag werken en we hebben een afscheid van een collega die met pensioen gaat, dus kan eigenlijk ook niet eerder weg. heb vandaag trouwens wel weer last van mn buik. was vanmiddag vrij en was samen met vriendlief even de stad in, maar dan merk ik toch wel dat ik best moe ben en er niet helemaal bij ben met mn hoofd. december is natuurlijk altijd een drukke maand, maar weet ff niet hoe ik dat allemaal moet inpassen in deze spannende tijd. hoe doen jullie dat?

Geplaatst

Hai Seef

Ik heb het gevoel dat ik een prop watten in mijn hoofd heb (wordt nu welwat minder) en niet alles helemaal meekrijg en snel vergeet. Maar ik heb het als een soort bescherming opgevat: het draait even om mijn lichaam dat eitjes moet produceren en daar moet ik me op focussen. Vanaf zondag kon ik bijna niet meer lopen of autorijden want mijn stokjes voelden als blauwe tennisballen in mijn buik. Ik was dan ook erg toe aan de punctie al viel me de pijn tegen. Ik heb helemaal geen napijn gehad trouwens.

Nu op naar morgen voor begin van het spannenste stuk van deze onderneming: mag mijn embryootje blijven zitten en uitgroeien tot ons eerste kindje?

Ik las dat een dame naar de adoptiecursus ging. Wij hebben nu 1 1/2 jaar onze beginseltoestemming. We wilden namelijk altijd al een combi van eigenkindjes en adoptiekindjes. Als je vragen hebt, laat het mw dan weten.

Weltrusten !

Geplaatst

Goedemorgen,

@Seef74; Suc6 straks met de meting! Je zult haast in het ziekenhuis zijn, denk ik. Het is nl. al 10 voor 8 als ik dit schrijf. Is het je 1e meting?

Ik ben ook wel blij met m'n resultaat. Volgens mij moeten de follies zo rond 24 mm zijn. Ik heb het ook hoor, dat ik snel moe ben en moeilijk m'n aandacht ergens bij kan houden. Best lastig op m'n werk. Ben je nog verkouden trouwens? 't Is bij mij weer over, gelukkig. Vitaminepil, verse jus en gezond eten. En chocoladepepernoten. Op de een of andere manier ben ik verslaafd. (had ik het laatst niet over puistjes??? Nu weet ik waar ze weg komen) Ik geef de hormonen de schuld!

@NCM: Suc6 met je TP! Laat het broeden beginnen.

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst

hallo meisjes,

nou ik zit al weer even op t werk en moest weer even tot mezelf komen. vanmorgen dus de echo gehad: aan de ene kant 1 van 11mm en 1 van 12mm en aan de andere kant 5 hele kleintjes. op de een of andere manier heb ik in mn hoofd dat dat niet zo'n heel goed resultaat is. klopt dat of maak ik mezelf gek? ik ben helemaal een beetje geirriteerd op mezelf omdat ik teleurgesteld ben :-( de arts wilde de dosering GonalF nog niet verhogen omdat dit onze 1e keer is en hij niet wilde dat er misschien overstimulatie zou komen. nu moeten we zondagochtend om half 12 opnieuw naar t ziekenhuis voor een 2e echo en fm meting...

als ik hier zo lees, valt er altijd zoveel af. zoveel follikels, waarvan er maar zoveel goed zijn en waarvan en dan maar zoveel bevrucht worden en waarvan daar dan ook maar weer zoveel geschikt zijn voor terugplaatsing en invriezen.

omdat ik al 37 ben, is het de bedoeling dat wij er 2 teruggeplaatst krijgen, maar goed dan moeten er uberhaupt wel 2 goede zijn...

@ncm: dat van die watten begrijp ik wel een beetje. ik dacht dat dat door mn verkoudheid kwam, maar dat kan dus ook met de hormonen te maken hebben...

@bikergirl: hier ook een chocoladeverslaafde :-) maar op de een of andere manier heb ik de afgelopen dagen weinig trek, zelf niet in chocolade (maar das niet erg voor de kilootjes ;-) ) ik ben trouwens nog steeds verkouden, maar het is al wel minder gelukkig.

Geplaatst

Follikelmeting

30 nov Goedoe

1 dec Seef74 (1e fm)

2 dec Bikergirl

4 dec Seef74 (2e fm)

Punctie

-

Terugplaatsing

1 dec NCM

Testen

11 dec Okaasan

Geplaatst

Hoi Seef74,

Ik had aan de ene kant 7, waarvan de grootste dus 12 mm was, de rest was een stuk kleiner maar die heeft ze niet gemeten. Aan de andere kant 4 kleintjes (deze waren nog kleiner) dus volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken na die 1e meting. Gewoon zondag even afwachten.

Geplaatst

@Seef: Geeft niets hoor als je je stokjes het ene moment meer voelt en daarna weer wat minder. Geen idee waar dat door komt, maar ik heb dat ook beide pogingen gehad.

Geen zorgen hoor over je kleine follikels. Die gaan allemaal nog groeien. Je bent pas een paar dagen aan het spuiten. En de dosis verhogen is doen ze meestal niet, omdat je dan kans hebt dat er een paar dominante follikels ontstaan. De grote kunnen dan extra hard gaan groeien en de kleintjes blijven nog meer achter. Komt echt goed meis.

@NCM: wow, 7 emmies, dat is goed! Inmiddels zit er ook al eentje in je buik. Kon de rest de vriezer in?

@Bikergirl. Jij hebt ook een mooie eerste FM gehad. Super zeg en het einde van het spuiten komt ook al weer in zicht. Gaat snel hè als je eenmaal begonnen bent. Ik hoop dat ze morgen bij de volgende meting weer mooie gegroeid zijn.

Hier gaat het echt superk.t. Ik voel me echt heel ellendig, alles is gewoon STOM!

Ik heb het gevoel dat de wachtweken al minstens 2 weken duren en dat ik nog een maand moet wachten voor ik iets weet. Daarentegen zitten we pas op wachtdag 4. Ik vind het wachten echt hels deze keer. Ik weet niet hoe het komt. Vorige keer was ik zo suf en belabberd van de punctie dat ik een week lang alleen maar geslapen heb. Ja, dan gaat de tijd wel snel.

Er komt echt niets uit mijn handen, ik heb nergens zin in en alles voelt zo nutteloos. Net ergens weer ergens aan begonnen en na 5 minuten lukt het me al niet meer. Als er nu iemand BOE tegen me zou roepen, zit ik hier geloof ik te huilen. Gatverdamme, ik haat dit echt.

Sorry, geen betere berichten hier dus. Ik hoop dat het heel snel ophoud, want morgen gaat mijn man een dagje weg en blijft daar dan ook slapen. Hoop dat er een vriendin vrij is. Dan hoef ik tenminste niet in mijn eentje te sippen.

Geplaatst

Hai ladies!

Inmiddels zit er een embryootje in mijn buik! een heel raar idee, want ik voel (uiteraard) niets. We hebben de embryo's in het ziekenhuis mogen zien onder de microscoop! Heel bijzonder. Er was er eentje die het supergoed deed en die heb ik nu bij me. De overigen deden het prima, maar eentje had het moeilijk. Ze kijken het nog even aan en we krijgen een brief met wat er ingevroren is. Spannend dus nog.

Tja nu speelt er van alles door mijn hoofd. Gaat ie het doen? Oei ik nieste wel heel hard heeft ie daar last van? Ow mijn darmen zijn van slag, heeft ie daar last van?

@Okaasan: ik hoop zo dat je je beter gaat voelen! Focus je op je testdag! Alle opties zijn nog open

Geplaatst

Hoi allemaal!

@okaasan: Veel sterke en hou moed! Ik weet nog niet zo goed wat jij voelt maar het moet vreselijk zijn. Zoek steun bij je man en andere geliefden. Misschien wordt het daar wat gemakkelijker van.

@NCM: voor jou is het wachten ook aangebroken. Jij ook veel sterkte en broedse natuurlijk.

@seef74: suc6 morgen bij je 2e FM. Gaat het verder goed met je?

En hoe gaat het met de andere dames?

Ik had vanmorgen mijn 2e echo en een mooi resultaat. Mijn follies waren mooi gegroeid en er waren nu nog meer zichtbaar. Ik had totaal 16 (vorige keer waren er 11 geteld) maar ze worden niet allemaal groot genoeg. De grootste zitten nu op 16mm en ik heb een paar van 14mm en ik moet gewoon nog door spuiten met de zelfde hoeveelheid. Zondagmorgen mag ik weer voor een echo en waarschijnlijk krijg ik dinsdag mijn punctie. Dat is een dag eerder dan ze vorige keer dacht. Ik krijg nu ook last van mijn buik, is opgezet en ik heb moeite met hardlopen. Ik heb mijn blokje behoorlijk ingekort. Ook mijn broeken zitten krap en ik heb regelmatig een knoop los omdat ik bang ben dat er iets met mijn follies gebeurd...

Maar ik ben blij met het resultaat van vanmorgen en begin ook al de kriebels te krijgen voor de punctie. Als ik dat maar eerst achter de rug heb... Bah.

Geplaatst

Wilde ik nog vragen; heeft iemand ervaring met het spuiten in je bovenbeen? Ik durf er geen spuit in te drukken maar kan op mijn buik zo langzamerhand geen spuit meer kwijt. Hoe voelt de spuit in je bovenbeen? En pak je dan ook een stuk vel? Het lijkt me pijnlijker omdat er misschien meer spiermassa zit... Graag ervaring even delen als je wel eens in je been prikt.

Groetjes bikergirl

Geplaatst

Hoe zo kan je geen spuit meer kwijt in je buik? Ik prik de ene dag links en de andere dag rechts in mijn buik. Soms had ik van de puregon en piepklein blauw plekje, dan prikte ik iets lager. Ik heb nooit in mijn been geprikt, dat durfde ik niet

Geplaatst

@ NCM; ik heb allemaal blauwe plekjes. Maar ik ben daar ook heel gevoelig voor, dat is natuurlijk niet voor iedereen gelijk. Ik spuit ook 1links en 1 rechts. Maar ik moet vanavond mijn laatste spuit en daar zoek ik nog wel een plekje voor in mijn buik. Ik heb vanmorgen nog een echo gehad en de grootste is nu 22 mm. Dinsdag om kwart voor tien heb ik mijn punctie.

Hoe is het met jou?

@ seef74; ik heb nog even gevraagd vanmorgen en de follies tussen 17 en 25mm zijn groot genoeg en worden met een punctie weg gehaald. Hoe was jouw 2e echo?

@okaasan; hoe is het met jou? Gaat het wachten nog een beetje?

Geplaatst

hai meiden, hoe is het met jullie allemaal?

@bikergirl: goede resultaten bij jou en je follikels. spannend zeg, dinsdag de punctie al...wat betreft het spuiten zou ik als ik jou was dat gewoon in je buik blijven doen. in principe heeft je buik best een groot oppervlakte om te kunnen prikken. en zeker als je denkt dat ik dus per dag al 5x in mn buik prik voor mn insuline, soms nog een keer extra als ik te hoog zit en nu ook 2x voor de decapeptyl en de GonalF... ik spoot vroeger mn insuline in mn been, maar ik kreeg daar rode en dikke plekken van, vandaar dat ik mn insuline (2 soorten) nu allebei in mn buik prik. de ene links en de andere rechts en dat doe ik ook zo met de hormonen. oh lief dat je hebt gevraagd hoe groot ze moeten zijn voor de punctie, bij ons zeiden ze rond de 20mm.

nou vanmorgen de 2e echo gehad. ik heb nu totaal 10 eitjes en een paar kleintjes, die niet gemeten zijn. 2x12mm, 2x 11mm, 1x 10mm en 5x8mm. het zijn er dus wel meer dan donderdag maar volgens de gynaecoloog moesten ze ff een boost hebben. ik spoot 150 GonalF en moet nu vandaag en morgen 175 spuiten...en dan dinsdag weer terug voor een 3e echo. hoop dat er dan wat schot in zit, want begin steeds meer op te zien tegen de punctie :-( en ik ben erg moe en heb nu wel last van mn buik en daarbij ben ik ook, vooral 's avonds, misselijk en heb ik dan last van mn darmen.

nou vriendlief is vrij vandaag, maar staat evengoed nog te koken want mn moeder is jarig, daar gaan we strakjes heen.

fijne avond meiden!

Geplaatst

Follikelmeting

30 nov Goedoe

1 dec Seef74 (1e fm)

2 dec Bikergirl

4 dec Seef74 (2e fm)

6 dec Seef74 (3e fm)

Punctie

6 dec Bikergirl

Terugplaatsing

1 dec NCM

Testen

11 dec Okaasan

Zo even t lijstje aangepast met de laatste nieuwtjes!

Geplaatst

Hai

@Seef74: een aanvulling: ik mag de 16e testen ;-)

@ Bikergirl: Hier alles goed. Alleen zere borsten maar dat heb ik al sinds ik ben begonnen met prikken en snel misselijk. Ook heb ik minder energie dan normaal. Ik vertel mezelf dat het gewoon door de Pregnyl komt.

Wie is er trouwens ook in Voorburg onder behandeling? Weet iemand hoe lang het duurt voordat je de brief ontvangt of ze embryootjes hebben kunnen invriezen?? Ik hoop zo dat de 5 die het prima deden ingevroren kunnen worden... en ook weer goed ontdooien natuurlijk als het nodig blijkt te zijn...

Groeten

Nicole

Geplaatst

Follikelmeting

6 dec Seef74 (3e fm)

Punctie

6 dec Bikergirl

Terugplaatsing

-

Testen

11 dec Okaasan

16 dec NCM

Ik ben even zo vrij geweest om het lijstje op te schonen, anders wordt ie zo lang!

Geplaatst

@NCM: Gefeliciteerd met je emmie. Raar he. Technisch zwanger roepen mijn man en ik altijd. Hahha, weet niet of dat een term is. Wat cool dat je je emmie onder de microscoop hebt gezien. Gek dat je niet gelijk hoort hoeveel cryo's je hebt. Bij ons (UMCU) krijg je dat gelijk te horen op de ochtend dat ze je bellen of je een TP hebt. Dan zeggen ze hoeveel emmies er totaal ontstaan zijn, dat je TP hebt en hoeveel er de vriezer in gaan. Op het moment van de TP liggen de emmies ook al in de vriezer.

@Bikergirl: Wat een mooi aantal follikels heb je. En morgen je punctie. Fijn dat je klaar bent met spuiten, kan je buik weer normaal van kleur worden.

@Seef: Jij ook een mooi aantal follikels. Hoop dat ze zich wat aantrekken van de iets hogere dosis stimulatie en ze allemaal een mooi sprintje trekken. Veel succes morgen bij de FM.

Heb je overlegd over de punctie voor bv. extra pijnstilling? Dat moet je echt doen hoor, zeker als je er zo tegen opziet.

Hier gaat het ietsje beter dan vorig week, maar mens, wat voel je je naar als je erg geen vertrouwen in hebt. En waar het vandaan komt? Geen idee. Wel weet ik bijna zeker dat het niet gelukt is. Alle klachtjes die ik had (hele gevoelige borsten en dikke adres op mijn borsten), die zijn verdwenen. Weinig hoop dus hier. We wachten af, want per slot van rekening zit ik pas op wachtdag 8.

Geplaatst

Goedenmiddag dames,mijn internet is gelukkig weer hersteld. Ik had vrijdag een berichtje gepost maar kan die niet meer terug vinden :(Ze zeggen dat alle ongeluk in 3en komt nou dan zijn wij nu pech af hoop ik. Eerst auto kapot, toen cv ketel dood (vanochtend nieuwe laten plaatsen) en toen internetstoring van dik een week :( Auto is voor woensdag niet gerepareerd dus moeten we bij iemand zijn auto lenen voor de punctie en terugplaatsing maar dat gaat wel lukken.Gelukkig wel allemaal positieve berichten tijdens mijn afwezigheid (spannend voor je NCM!)Ik heb vanochtend mijn 2e fm gehad en ze zagen 9 heel grote en nog een hoop kleintjes!Woensdag om 9.00 de punctie en zaterdag de terugplaatsing.Ik heb van de gyn diazepam gehad. Morgenavond 1 en 1 uur voor de punctie 2.Ik ben tijdens het prikken 1 kg aangekomen maar mijn buik is zo opgezwollen dat ik van broekmaat 38 naar 42 ben gegaan :(Dit is mijn oorlogsblauweplek na 2 weken. Hij was eerst rood, toen blauw, toen zwart en nu is hij minder aan het worden gelukkig.Vanavond om 22.00 uur de Ovitrelle. Heel veel knuffels om alle wachtweken, puncties en metingen door te komen!

Geplaatst

Weer even aangepast

Follikelmeting

6 dec Seef74 (3e fm)

Punctie

6 dec Bikergirl

7 dec Goedoe

Terugplaatsing

10 dec Goedoe

Testen

11 dec Okaasan

16 dec NCM

Geplaatst

@ Bikergirl: heel veel succes morgen! Wat voor mij echt hielp was wiebelen met mijn tenen, dan zijn je gedachten ergens anders. En de zuster hielp me met adem blijven halen (adem in, en adem uit...) dat hielp mij enorm om te focussen. Ik heb alleen een morfineprik in mijn bips gehad. Het deed veel zeer maar ik kwam het goed door. Nogmaals , heel veel sterkte en succes! Ik denk aan je!

@Okaasan: Fijn dat je je weer wat beter voelt. Ik lees graag je berichten omdat je net wat dagen op mij voor loopt. Blijf positief. Zolang je niet ongesteld bent is er hoop toch?

@ Goedoe: Bedankt voor het aangepaste lijstje!

@Seef: veel geluk met de follikelmeting! Ik ben nog steeds verbaasd dat ik zondags 6 cellen had en met de punctie dinsdag 10 bruikbare eicellen had. Alles kan nog gebeuren

Fijne avond!

Geplaatst

goedemorgen meiden, even snel een berichtje om bikergirl heel veel succes te wensen met de punctie!

wij zijn bijna klaar (gaap gaap) om richting den helder te gaan voor de 3e fm...en ik ben toch misselijk, sinds gisterenavond...hoop niet dat dat lang gaat duren bah

later meer...

Geplaatst

Hoi meiden. Ik heb de puntie gehad en al met al is het mij wel mee gevallen. Ik kreeg een infuus en vlak voor de punctie in het infuus een roesje. Dat ging op zich prima en ik vond de prikken vervelend en het aanprikken iets minder vervelend maar wel gevoelig. De laatste waren het meest gevoelig en toen werd ik ook emotioneel. Uiteindelijk hebben ze 12 eicellen gehaald maar en zaten maar 6 goede eicellen bij. Deze score viel mij een beetje tegen, maar met een gemiddelde score van 7 mocht ik niet klagen. Mijn man had ook een mooie score van 2 miljoen bewegelijke zaadjes, is voor ons een mooie score, meestal was het ongeveer de helft. Hij doet ook een acupunctuur behandeling dus ik hoop dat het daardoor beter is.

Donderdag is mijn TP. Spannend. Wij krijgen rond 10 uur de uitslag van de embryo's te horen en hebben dan rond de middag de TP.

@NCM; zo zie je maar dat er nog van alles kan gebeuren, ik had wel 14 eicellen waarvan er zondag 12 goed genoeg waren voor de punctie en er uiteindelijk maar 6 goed genoeg waren. Ze hebben wel 12 geprikt maar dar bleef dus maar de helft van over. Hoe gaat het met je wachtweken? Ik duim voor je!

@ seef74; hoe is het met jouw FM afgelopen? Hopelijk had je een mooie score.

@ okaasan; fijn dat het iets beter met je gaat. Hou hoop op een positieve test! Ik duim voor je!

@ goedoe; fijn dat je weer online bent. Jij het een behoorlijke blauwe buik over gehouden zeg! Ik ben gelukkig gewoon in mijn maatje 38 gebleven maar heb de laatste dagen wel mijn knoop open gehad. Heel veel succes morgen met je punctie. Zie je er tegenop?

Je vroeg nog hoe wij het met ons werk geregeld hadden, ik werk bij mijn ouders en krijg natuurlijk alle steun. Mijn moeder heeft mij zelfs verboden om deze week nog aan het werk te gaan maar ik kan niet zo goed thuis zitten dus ik ga sowieso vrijdag weer werken. Anders had ik dat donderdag al gedaan maar dan is mijn TP dus blijft er weinig tijd om te werken over...

Succes dames en ook van mij een dikke knuffel!

Geplaatst

Fijn dat het je meegevallen is Bikergirl! En ik hoop dat je straks 6 prachtige emmy's hebt. Ik duim voor je!

De wachtweken gaan tot nu toe prima. Zere borsten en een wat gevoelige buik maar dat zijn gewoon de pregnyl injecties (vertel ik mezelf tenministe). Dit weekend gaan we met vrienden 3 dagen naar Brussel dus dan zit een groot deel van mijn wachtweken er alweer op. Ik denk dat het dan echt spannend word aangezien ik dan volgends mijn cyclus ongesteld zou moeten worden en heel hard ga hopen dat dit niet gaat gebeuren volgende week en dat ik de 16e een dikpositieve test in handen heb. Ik klets heel veel met mijn kleine wondertje in mijn buik en hoop dat het hem/haar goed vergaat daaro en dat ie lekker aan het innestelen is. Geen idee of het werkt maar laat hem zich maar welkom voelen denk ik dan ;-)

Ik draag heel veel jurken momenteel omdat mijn buik wat boller is. Lekker met een maillot die net een maat groter is zodat ie over mijn buik valt en niet knelt. Broeken draag ik eigenlijk nooit. Misschien een tip voor jullie?

Groeten weer en misschien zit er vanmiddag wel een brief in de bus van Voorburg over hoeveel emmy's er ingevroren zijn....

Nicole

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden