Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haai,@ NCM lijkt me vreselijk die w8weken maar je hebt er in ieder geval al een paar dagen opzitten :) Ik heb die maillots en leggings ook in huis maar omdat ze vaak afzakken trek ik er een strakke onderbroek overheen maar dat gata nu jammer genoeg niet meer. Morgen een losse flodderbroek aantrekken.@BG ik ben blij een "positieve" punctie ervaring te lezen. Ik zie er een beetje tegenop ben bang dat ik me terugtrek als ik dat 1e prikje voel maar heb gelukkig een lieve gyn en verpleegkundige die van mijn angst afweten en beloofd hebben me er doorheen te slepen. Ook zal hubbie erbij zijn natuurlijk .... Weet alleen niet of hij het helemaal gaat trekken, gister haalde hij zijn vinger open en het bloed spoot hier rond (hij gebruikt bloedverdunners) hij trok meteen wit weg en moest gaan zitten hahahaha. me troost :)Ik zal morgen voor ik wegga nog ff posten en voor nu dikke knuffel, oogies dicht en snaveltjes toe.grtz...Sorry voor de lange post

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen lady's

@goedoe; ik hoop voor jouw baas dat ze niet teveel op je rekent morgen. Ik ben nog thuis vandaag en ook niet in staat om te werken! Ook belachelijk dat ze zo reageerd. Ze gaat dit zelf zeker niet door... Ik heb wel eens gelezen dat iemand een week thuis was na de punctie. Ik hoop zelf dat ik morgenvroeg een half dagje kan werken.

Hoe ervaren de andere dames dat?

Als het goed is lig je nu ongeveer klaar voor de punctie. Ik duim voor je.

Knuffel Anja

Geplaatst

Goedemrogen!

@goedoe: wat enorm vervelend!

Vanuit mijn werk is er super gereageerd. Mijn leidinggevende leeft enorm met me mee en ook vrijnemen of ziek melden is geen problee. Alle tijd die ik nodig heb, mag ik gewoon nemen. Heel erg fijn om me zo gesteund te voelen. Ik probeer ook wel zoveel mogelijk mijn werk gewoon niet onder de behandeling te laten leiden. Ik kan namelijk heel prima thuiswerken. Ronde de punctie heb ik me 3 dagen ziek gemeld. Ik kon de dag ervoor niet goed meer lopen of autorijden van de pijn, de dag van de punctie was vrij en de dag daarna was heerlijk relaxed. Verder hoefde ik geen vrij of wat dan ook te regelen. De afspraken in Voorburg waren meteen om 8.15 dus daarna door naar mijn werk. Alleen voor de voorbereidende onderzoeken ben ik wel eens een middag vrij geweest maar ook dat was geen punt want ik heb nog 11 weken vakantie staan :-S

De wachtweken zijn tot nu toe goed te doen. Wel ben ik wat vervelend in mijn buik door de pregnyl (ik vertel mezelf dat het de pregnyl is...). Het voelt als een grote luchtbel net onder mijn maag. En gevoelige borsten maar ook goed te doen. Ik blijf gewoon zo positief mogelijk tot dat het tegendeel bewezen is.

Fijne dag verder!

Geplaatst

hai meiden,

nou gisteren de 3e fm gehad en er zijn nu in totaal 10 eitjes met de grootte van 10mm tot 16mm, nog niet groot genoeg dus. Nu doorgaan met de verhoogde GonalF omdat ze willen dat alle 10 eitjes meedoen voor de punctie en morgenochtend weer naar Den Helder voor de 4e fm pfff. De arts verwacht van het weekend of net na het weekend de punctie. Begin nu wel aardig wat van de hormonen te merken, ik wijd het maar aan de verhoogde dosering van de GonalF. Ik ben sinds maandagavond al misselijk, hoofdpijn, af en toe steken in mn buik, erg moe en emotioneel. Ik ben aan t werk, maar ga vanmiddag wel eerder weg.

Volg ook even niet meer helemaal hoe het met iedereen hier is, mijn excuses daarvoor maar mn gedachten gaan momenteel alle kanten op.

@Goedoe: in ieder geval heel veel succes met de punctie en laat je niet gek maken op je werk. werk is maar werk en gaat zonder jou toch ook wel door!

@Bikergirl: jij succes met de tp morgen, hopelijk zijn er een paar mooie emmy's ontstaan!

Geplaatst

Haai dames,

allen bedankt voor de lieve woorden!

@Seef die klachten had ik ook en gister bleef ik elke keer plassen omdat voor mijn gevoel de follies op me blaas drukten. Geef maar gewoon toe aan alle gevoelens anders zit je alleen maar jezelf in de weg :(

Die fm vreten ook een hoop energie van je, jij gaat morgen al voor de 4e x ik heb het gelukkig maar 2x gehad.

@NCM ik heb geen ervaring met de pregnyl maar hoop voor je dat het snel beter gaat voelen en je dalijk een mooie positieve test inje handen hebt :)

@BG succes morgen met de TP, ik zal aan je denken en voor je duimen!

Vanochtend heb ik dus de punctie gehad en moest bij de 1e prik aan jullie van het forum denken hihihihi. Ik voelde me gelijk niet meer alleen en dacht als jullie het kunnen doorstaan kan ik het ook.

De prik door de vaginawand voelde ik wel was een beetje gemeen maar de follies aanprikken vond ik erger. Moest op gegeven moment wel heel erg huilen, gewoon de spanning die eruitkwam. Daarna even gezeten met een bakkie thee en een lekker ontbijtkoekje en toen ging het wel weer. Met hubbie naar zh gereden waar hij moest produceren. Wij waren daar rond 10.15 en gingen pas om 12.45 weg *zucht* lopen was vreselijk maar zitten ging redelijk. Ze hebben 11 mooie eicellen gered en het zaad was ook van uitstekende kwaliteit. Zaterdag hoor ik of er een bevruchting is en hoelaat de tp is.

Toen ik vanmiddag thuiskwam ben ik lekker naar bed gegaan.

Ik heb nu wel weer last van mijn buik dus pak ik zo een zetpil en een hete douche en ga maar weer naar bed.

Al met al heeftde punctie echt maar een minuut of 10 geduurd en achteraf is het reuze meegevallen. Bij deze wil ik dus iedereen een hart onder de riem steken die nog een punctie moet opndergaan!

*knuf*

Geplaatst

Tadatadatadaaa!

[ATTACH=CONFIG]3045[/ATTACH]

Vanochtend om 9 uur, 14 dagen na punctie. Gewoon even een testje doen om te zien dat het inderdaad niets was geworden. En mijn man weet het nog niet eens. Ben zo aan het twijfelen of ik in de auto zal stappen naar zijn werk.

De primeur is dus hier op het forum, ik moet het toch aan iemand kwijt.

Ik ga zo andere berichtjes lezen. Hoop dat er veel goede berichten zijn.

Net twee uur lang mijn moeder op bezoek en haar ook niets gezegd, vond het echt niet kunnen dat zij het eerder wist dan mijn man. Jeetje dit had ik echt niet verwacht.

Man, ik kan het niet bevatten geloof ik.

Geplaatst

Inderdaad allemaal goede berichten hier. Mooie puncties, TP, FM, super dames!

Behalve dan die leidinggevende van Goedoe. Wat een muts zeg. Ongelooflijk. Ik hoop dat je geen vervelend telefoontje had toen je je ziek meldde. Wel superlief van de ivf-arts dat ze wel wilde bellen.

Net met mijn man gebeld (en niets gezegd) met een smoesje ben ik er nu wel achter dat hij van nu tot 16 uur een afspraak heeft. Langsgaan kan dus niet. Dan maar een cadeautje kopen voor als hij zo thuis komt.

Geplaatst

@okaasan: als ik het goed lees, mag ik je hier als eerste feliciteren: van harte fefeliciteerd:toppie::happydance:ik ben zo blij voor jullie. ohh spannend zeg dat je vriend het nog niet weet, jeetje dat je je kon inhouden met vertellen hihi

@bikergirl: hoe is de terugplaatsing gegaan?

@goedoe: hoe is het met jou? en hoe reageerde je leidinggevende vandaag?

@ncm: spannende wachtweken, gaat het goed?

nou hier is geduld een hele schone zaak...zucht. vanmorgen voor de 4e fm geweest en geloof het of niet, we moeten zaterdagochtend weer terugkomen, voor de 5e fm. de grootste zijn groot genoeg (18mm), maar de kleinsten zijn 13mm en de arts wil dat die ook meedoen met de punctie. dat wil ik natuurlijk ook, maar dat betekent dat we dus nog ff door moeten spuiten met de verhoogde dosering. ik ben vandaag thuis gebleven wan ik zit er even doorheen. zit net bij te komen van een hypo (mn suikerspiegel die veel te laag is) die ik tijdens het slapen heb gekregen.

vriendlief kan zaterdag niet mee naar t ziekenhuis want hij heeft een lunch met 15 man die precies komen als we in t ziekenhuis moeten zijn. gelukkig wil mn moeder of zusje mee. de arts verwacht echt dat na zaterdag er een datum voor de punctie ingepland kan worden....geduld geduld geduld. ik zei vanmorgen al tegen vriendlief: die van jou zijn niet zo snel, maar die van mij kennelijk ook niet...toen zei hij: dan krijgen we een lui kindje haha moest er wel even om lachen. volgens de arts is het niet erg dat het wat langer duurt, maar begreep mij ook wel dat ik het nu een beetje zat aan het worden was. nou laten we hopen dat ze zaterdag allemaal groot genoeg zijn.

Geplaatst

OKAASAN GEFELICITEERD!!! Ow ik hoop zo dat ik ook op het groene bankje mag komen zitten volgende week... Wat word ik emotioneel van deze goede berichten!! PFFF!! Ik ben zo plaatsvervangend blij!! en hoop dat ik ook mee mag doen...

Tot nu toe gaan de wachtweken vrij goed. Deze week zou ik sowieso niet ongesteld worden dus dat is makkelijk. Nu heb ik de vorige 2 maanden een cyclus van 26 dagen gehad en dan zou ik dus morgen ongesteld moeten worden. Tot nu toe heb ik geen signalen dat dat gaat gebeuren. Normaliter heb ik een cyclus van 28-30 dagen dus komende week wordt echt spannend. Meestal heb ik al wel wat afscheiding daarvoor maar tot nu toe ook dat niet... Maar nog steeds, het zal de pregnyl wel zijn! Vanavond de laatste prik zetten en dan 3 dagen naar Brussel voor een weekend weg en dan wordt het echt echt spannend. Ik blijf gewoon positief en gezellig tegen mij (bolle! pff) buik kletsen.

Ow Seef74 nog even volhouden! Je weet waar je het voor doet... beter nu even kiezen op elkaar dan straks die punctie door zonder optimaal resultaat...

Geplaatst

Gefeliciteerd Okaasan! Hoe reageerde je mannetje?

Vind het wel een hele leuke opmerking dat jullie dalijk een "lui" kindje krijgen hihihi

@ NCM gelukkig ga je dalijk 3 dagen weg dan denk je er denk ik minder aan en dan heb je weer 3 dagen minder op de w8bank :)

@ Seef rot voor je dat je zaterdag weer moet en je mannetje niet mee kan maar gelukkig wel je moeder of je zus!

verder gaat alles hier zn gangetje voel me beter dan gister maar wel beetje gammel. ben nu ook vreselijk verkouden dus dat werkt ook mee.

Zou toch mooi zijn als we dalijk met zn allen hier op een dikke roze of blauwe wolk gaan doorkletsen :)

Spannende tijden gaan we tegemoet!

Geplaatst

Zo, me zelf in Groen gezet!

Follikelmeting

6 dec Seef74 (3e fm)

Punctie

6 dec Bikergirl

7 dec Goedoe

Terugplaatsing

10 dec Goedoe

Testen

11 dec Okaasan (8 dec al + getest)

16 dec NCM

Allemaal bedankt voor de felicitaties, ik hoop zo dat jullie allemaal volgen!

Ik weet niet hoe compleet en up to date het lijstje nog is, dus maar eens bovenwater gehaald. Bovendien wilde ik mezelf wel in het groen zetten. Vandaag niets spannends zo te zien. Of krijgt Goedoe vandaag een telefoontje over TP? Of hoor je dat morgen pas?

Ik schrijf ook mee met het december wachtbankje, maar hier vind ik het wel erg leuk ook, zo'n leuk klein clubje, zou toch wat zijn als we een heel groen bankje maken en allemaal in het uitgerekend in augustus-topic verder schrijven.

@Seef: inderdaad geduld zeg. Ik ben 1 keer wel 7 keer in het zkh geweest voor FM voordat ik een cryo-TP had. Volhouden hoor! JE bent nu al zo vaak geweest, dus gewoon doorzetten. Maar vervelend is het wel. Zo naar dat je telkens je programma/agenda weer op ziet schuiven. Bah, dat vind ik het stomste aan de MMM.

Hahaha, een lui kind, geweldig. Wij hadden ook zo'n grapje afgelopen voorjaar. Ik had zaadjes gezaaid met van alles en nog wat, maar er kwam erg weinig op. Dus toen zei ik tegen mijn man "hee, niet alleen jij hebt last van slecht en langzaam zaad. Ik ook." Hij moest er vreselijk om lachen. En met die plantjes is het nooit meer wat geworden.

@NCM: Ik krijg helemaal tranen in mijn ogen van jou berichtje. Ik hoop het zo, dat je volgt, of eigenlijk dat iedereen hier volgt. Wat zou dat geweldig zijn!

Wat heerlijk dat je een weekendje weggaat. Geniet ervan en ik hoop dat je de mooiste afsluiting van je weekend ooit krijgt!

@Goedoe: Ik ben niet naar zijn werk gegaan, omdat hij een cursus had. Ik had hier thuis beschuiten met muisjes en verjaardagskaarsje en de test in een mooi doosje. Hij was helemaal ontroerd en we zaten samen heel hard te brullen op de bank.

Wat goed dat je de secretaresse kreeg, scheelde weer een confrontatie. Gewoon naast je neerleggen inderdaad.

@Bikergirl: weer een beetje meer op de been dan gisteren? En niet gaan werken hoor als je maar een half dagje kunt. Ik had deze keer weinig last van de punctie, maar merkte toch heel snel dat het allemaal te veel was. Kreeg dan een hele vervelende buikpijn. Dan moet je gelijk gaan liggen in je bedje, en niet nog eerst van je werk naar huis moeten reizen. LEkker onder de wol dus! Ze hebben behoorlijk in je buik lopen wroeten en je hebt daardoor grote blauwe plekken vanbinnen. Dat moet herstellen, dus nog een dagje thuis heb je verdient. Doe je rustig aan meid!

Geplaatst

@okaasan: 7x voor een fm? ik dacht al dat het uitzonderlijk was dat ik nu al voor de 5e keer moet. Als ik hier zo lees, gaan de meesten maar een keer of 3 voor de punctie...dus begin al te denken dat er iets met mijn eitjes niet goed is :-( het is ook zo lastig met dingen plannen en in deze drukke december maand. Ik word er een beetje kriegel van. Ik ga pas meeschrijven in t december wachtbankje, als ik de punctie heb gehad want ik ben een beetje bijgelovig :-)). En ja gelukkig kunnen we nog grapjes maken, jullie grapje is ook leuk :-)

Nou ik ben vandaag maar gaan werken want ja de punctie zal, hopelijk, volgende week ergens zijn en dan ben ik er ook weer niet. Op vrijdags is het meestal wel rustig qua werk en collega's en we bestellen altijd lekkere broodjes dus ik ga me best doen om het de hele dag vol te houden, nou ja in ieder geval tot 15u en dan neem ik 2u verlof op.

Fijne dag meiden

Geplaatst

Geen zorgen maken over je eitjes hoor. Ik heb na mijn afgelopen punctie het idee dat het beter iets langzamer dan zo heel snel kan groeien. Ik had nl. erg veel uitval van niet rijpe eicellen. En deze keer was ik maar voor 1 FM geweest. Bizar hoe dat kan verschillen per maand. Zet hem op meid, de mmm is zo onvoorspelbaar, niets aan te doen, maar wel heel erg vervelend als je er midden in zit.

Oh, en mijn test was vandaag al weer donkerder dan gisteren. Hiephoi. Ik ben echt helemaal hyper.

Geplaatst

dank je voor de geruststelling okaasan. ik mag ook helemaal niet klagen, ik begin net...ik heb geeneens een lange mmm weg gevolgd. maar dat werkt nu ook een beetje in mn nadeel, want ik weet zo weinig van alles. eigenlijk alleen van wat ik hier op t forum lees en wat ik op andere sites gelezen heb. ik maak mezelf ook geen illusies dat het in 1x gaat lukken, al hopen we natuurlijk van wel. maar als ik nu al zie hoeveel tijd en energie het kost, hoop ik dat ik positief kan blijven. volgens mij had ik t al een keer eerder gezegd. alle respect voor jou, okaasan en alle anderen die al lang bezig zijn.

Geplaatst

Wauw okaasan! Wat een goed nieuws. Van harte met dat ietsiepietsie wondertje in je buik. Waren je negatieve gedachten dus voor niets. Wat super zeg!

Ik ben zelf gisteren even offline gebleven. leek me beter want ik was echt heel verdrietig. Ik heb welliswaar 2 emmy's terug gekregen... Maar toch. Dit zijn namelijk geen top emmy's. Wel mooie emmy's maar tegelijk ook de enige 2 die over zijn. Eigenlijk waren er 3, maar die derde is niet goed genoeg om in te vriezen. Dus moet ik het met deze 2 doen en als deze poging niet lukt moet ik weer van voren af aan beginnen. En dat gaat er bij mij niet zo goed in want ik had op een gegeven moment maarliefst 14 eicellen gekweekt met alle hormonen. Bij de punctie zouden er 12 gehaald zijn, als we het goed begrepen hebben. Hiervan bleven maar 6 over. De mevrouw uit het lab kwam in ieder geval met de mededeling dat ze 6 eicellen had gevonden. Heeft ze wel goed gezocht??? Maar goed. Hiervan waren er 4 goed genoeg om te bevruchten en hiervan is 1 niet goed gaan delen. Bleef dus nog 3 over en hiervan hebben ze de 2 mooiste terug geplaatst.

En hier zit ik met dubbele gedachten. Want ik ben natuurlijk wel blij met de 2 emmy's die terug geplaatst zijn maar het zag er een weekje geleden zoveel positiever uit...

En nu moet ik die 2 vreselijke wachtweken in. En ik moet vreselijk m'n best doen om positief te denken...

23 december mag ik testen.

Liefs, Anja

Geplaatst

Follikelmeting

10 dec Seef74 (5e fm)

Punctie

7 dec Goedoe

Terugplaatsing

10 dec Goedoe

Testen

16 dec NCM

23 dec Bikergirl

Geplaatst

Dikke knuffel voor jou BG! Het klinkt ook allemaal verwarrend als ik het zo lees. Mischien kan je de fertipoli even bellen om dit na te vragen.... Bij ons hebben ze nl liever dat je 10x belt dan dat je ook maar 10 min jezelf gek gaat lopen maken!

Ik zelf ben sinds gister aan het vreten geslagen niet normaal meer, vooral hartige dingen. Nou ja zit nu toch al aan maat 42 van broek hahahahaha

Morgen horen we tussen 9 en 10 hoe of wat en of er een TP komt.

Heb met hubbie afgesproken dat als we de TP achter de rug hebben we lekker gaan markten op Blaak.

Even rondstruinen en koopieskiekuh!

Bij deze geef ik iedereen een dikke knuffel en een kippepootje van de Kentucky!

grtz...

Geplaatst

Oooooooh dames,

ik voel me zoooooooooooooooo beroerd. Ik ben egt stront en stront verkouden (pardon my English), hoofdpijn en voel me gewoon bah bah pffffffffffffff

Ik heb geen koorts maar wel wat verhoging. Heb de poli vandaag gebeld en ik mocht gewoon paracetamol nemen. Nu wil ik dat morgenochtend niet doen.

Ik moest wel tegen het zh zeggen morgen als ze bellen dat ik verkouden ben en verhoging heb. Als ik hoge koorts heb gaat de tp niet door :(

Me moeder zei tegen me dat ik ons huismiddeltje moest nemen. Eerst een vreselijk hete douche dan een klein glaasje honing opwarmen beetje whiskey, citroen en nootmuskaat erin. Dan meteen onder de wol met een kruik zodat ik alle zooi uitzweet. Nu ben ik bang dat als ik de alcohol opdrink het nadelig op de tp werkt...*zucht*

Wat een gedoe zeg!

Geplaatst

Goedenmiddag dames,

vanmiddag de TP gehad. Van de 11 eitjes zijn er 9 bevrucht!

Van de week krijgen we de brief hoeveel er zijn ingevroren.

Voel me een beetje zweverig, raar hoor!

Geplaatst

Follikelmeting

10 dec Seef74 (5e fm)

Punctie

Terugplaatsing

Testen

16 dec NCM

21 dec Goedoe

23 dec Bikergirl

Geplaatst

@goedoe: oh wat goed, voor jou zijn nu ook spannende tijden aangebroken!

nou voor ons ook eindelijk goed nieuws na de 5e fm. deze gynaecoloog had ik nog niet eerder gehad en hij zei dat er ongeveer 18 follikels zijn, waarvan er nu 10 groot genoeg zijn voor de punctie.

vanmiddag door het amc gebeld voor de afspraak van de punctie en die gaat dinsdag om 09.00u plaatsvinden. zometeen mn laatste spuit (voor nu dan) decapeptyl en gonalF zetten, dan morgenavond om 21.00u de pregnyl en dan maandag ff niks...ohhh spannend zeg, ben best wel een beetje bang. we moeten om 08.00u in het amc zijn en dan moet ik 2x diazepam innemen. vriendlief moet dan om 08.30u even zijn werk doen :-) en dan ben ik aan de beurt. hoop zo dat het meevalt en dat er goede eicellen zijn en dat er goede bevruchtingen uit voort komen.

oh volgens mij moet ik nu ook beginnen met die pilletjes die vaginaal ingebracht moeten worden, zo ff in de papieren lezen.

hoe zit dat met werken maandag, kan ik gewoon werken of is het beter om een dag thuis te blijven? hoe hebben jullie dat gedaan. de dag na de punctie wordt toch zoiezo aangeraden om thuis te blijven? en als de terugplaatsing voor vrijdag (de 16e) staat en dat gaat door, wanneer mag ik dan testen? sorry meiden, een hoop vragen...ben best wel nerveus nu...zucht

Geplaatst

Follikelmeting

Punctie

13 dec Seef74

Terugplaatsing

Testen

16 dec NCM

21 dec Goedoe

23 dec Bikergirl

Nou ik ben de laatste van ons groepje, hoop dat als alles goed gaat, ik voordat het nieuwe jaar begint kan testen!

Geplaatst

en wie heeft er ervaring met die pregnyl injecties waarvan je het poeder met de vloeistof moet mengen? heb geen idee hoe dat moet nl....

Geplaatst

whahahaha sorry hoor Seef maar ik zie je in gedachten als een kip zonder kop rondrennen (heb ik ook gehad hihihihi)

Uhhhhh de punctie is vervelend, ga ik niet over liegen maar ik had ook 2 diazepam en een zetpil voor de pijn eerst. Toen ik thuiskwam heb ik 's avonds voor het slapen de 2e zetpil ingebracht en heb heerlijk geslapen. Donderdag had ik het gevoel alsof iemand met zijn voet in me baarmoeder aan het ronddraaien was :(

Vanmiddag vertelde de gyn ook dat ik vergrote eierstokken heb en wat vocht en dat dat nog heel pijnlijk kan zijn. Duurt wel een aantal weken eer het weg is. Mag niet springen, heel hard over hobbels fietsen/rijden en andere gekke dingen. Alsof ik daar nu zin in heb. Ik weet dat hagelslagje er niet zomaar uit kan vallen maar je denkt er wel aan.

Je begint op de dag van de TP met de utrogestanbolletjes tot 1 dag voor je mag testen.

Ze hebben bij mij vanaf de dag van de punctie + 14 dagen gerekend. 7e punctie en 21e testen. In jouw geval 13+14= 27e testen maar ik weet het niet zeker omdat jij Pregnyl gaat spuiten en daar al hcg in zit en als je te vroeg test, je een valse positieve test kan hebben (heb ik ooit ergens gelezen)

Pregnyl heb ik geen ervaring mee ik had Ovitrelle.

Wat mischien ook leuk is, heb ik ook gedaan is een echo vragen van de follikels en een echo tijdens de TP. Heel grappig een ander ziet er niks op maar jij wel!

Hubbie keek ook heel geinterreseerd mee vanmiddag en het was echt heel grappig om te zien. Je ziet eerst een stip van de catheter en daarna zie je dat er iets ingespoten wordt. Wij hebben de stip en dat iets dus op de echo staan :)

Enne nerveus zijn mag! We zijn er toch om elkaar te steunen, niet?!

Geplaatst

Hai Seef 74

Ik heb ook Pregnyl gespoten. Je hebt daar een opzuignaald, een priknaald, een spuitje en desinfectie voor nodig. Eerst de ampullen openmaken (tegen ampul tikken dat alles onderin zit (zeker die met oplossinge), met een tissue, glas is heel scherp!). Ik had 2x 5000 eenheden aan poeder en 1 ampul oplossing. Dan het tuutje van het spuitje schoonmaken en opzuignaald erop doen. Oplossing opzuigen (zorg dat je alles hebt) en inspuiten in de eerste poederampul. Check of alles is opgelost. Dan weer opzuigen en in de 2e poederampul spuiten (check of het goed is opgelost). Dan opzuigen (check dat je alles hebt) en grote luchtbellen eruit tikken (tegen spuit tikken). Opzuignaald eraf, priknaald erop. Goed alle belletjes eruit tikken en het zuigertje zover indrukken dat er een druppel op de naald komt. En hij is klaar om te gebruiken.

Jammer dat ze dit niet in het ziekenhuis hebben laten zien. Het hiep mij heel erg. Ik heb ook geoefend met het openmaken van de ampul omdat dat nogal een techniekje heeft. HEEL VEEL STERKTE MET HET ZETTEN VAN DE PRIK!!

Hier zit ik nu alweer in de tweede wachtweek en ik kijk 100 keer per dag in mijn ondergoed.... Als ik ongesteld moet worden heb ik meestal wat last van afscheiding maar nu helemaal niets... Wel een hele bolle onderbuik (onder mijn navel) maar nog steeds vertel ik mezelf dat dat de pregnyl is. Borsten zijn iets minder gevoelig of ik begin eraan te wennen...

Pff ik hoop dat het snel vrijdag is en dat ik het dan zeker weet!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden