Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@goedoe en ncm: bedankt voor alle info

@goedoe: ik ben blij dat ik niet de enige ben die als een kip zonder kop ronddrent (in gedachten dan) haha

ik denk dat ik mn bureauhoofd even een mail stuur waarin ik zeg dat ik morgen thuis blijf en dat als ik me goed voel dat ik probeer om thuis te werken. maar mijn hoofd staat natuurlijk helemaal niet naar werken, nou goed ik kijk wel even.

ik hoop dat de punctie meevalt, kan me er nu nog niks bij voorstellen. ik moet die 2 diazepam nemen en volgens mij stond er in het infoboekje van het amc dat je ook nog een injectie krijgt...we zien t wel. en ja die pilletjes, moet je op de dag van de punctie pas gebruiken, heb ik gisteren ook gelezen in t infoboekje.

zal idd ook ff vragen wanneer ik kan en mag testen, wil natuurlijk geen valse positieve test! tenzij ik daarvoor al ongesteld word, dan is het over natuurlijk. maar daar gaan we nu nog niet vanuit, positief blijven denken!

@ncm: ontzettend bedankt voor de uitleg voor het spuiten van de pregnyl. de spullen heb ik allemaal, behalve de desinfectie...raar dat dat er niet bij zit, maar goed die heb ik nog wel ergens liggen vanwege t spuiten en mn diabetes, gebruik ze alleen nooit! t is best wel een gedoe als ik het zo lees, maar komt vast goed. ik hoef trouwens maar 1 x 5000 eenheden te spuiten, komt waarschijnlijk doordat mn follikels al aardig rijp zijn, kan ook niet anders dan na 2 weken GonalF spuiten! raar dat ze dat idd niet in het ziekenhuis hebben uitgelegd, nou ja, t gaat vast lukken.

oh wat vreselijk spannend ncm, kan me zo goed voorstellen dat je de hele dag in je ondergoed kijkt hihi rare gewaarwording eigenlijk he...onbewust ben je natuurlijk met niets anders bezig...duim voor jullie hoor! en natuurlijk duimen we ook voor goedoe, al moet jij nog iets langer wachten.

nou vandaag ook nog een spannende dag, we hebben een surpisefeestje voor mn ouders georganiseerd omdat ze 40 jaar getrouwd zijn dus het wordt een drukke boel hier. goed voor de afleiding laten we maar zeggen.

fijne dag meiden!

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier is het over. Heel veel bloedverlies en buikpijn. Slechts drie dagen mogen proeven aan het zwanger zijn. Ik ben echt kapot.

Later meer. Tot snel allemaal.

Geplaatst

Ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen Okaasan.... Ik wens je heel veel sterkte, liefde en warmte in ieder geval en leef met je mee...

Geplaatst

@okaasan: wat ontzettend verdrietig meis, ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet zeggen...heel veel sterkte jullie samen, liefs

Geplaatst

nou bij ons is gisterenavond de pregnyl injectie goed gegaan, met dank aan de uitleg van ncm!

samen met vriendlief hebben we de injectie klaargemaakt en het ging prima. heb er verder weinig last van, alleen een voor mijn gevoel dan opgezette buik. verder ben ik nog niet heel zenuwachtig voor morgen, behalve dan de filestress. we moeten om 08u in het amc zijn, das al best vroeg, maar er staat altijd file tussen hoorn en amsterdam, dus we moeten denk ik al om 06u gaan rijden pfff nou ja allemaal voor een goed doel!

hoe is het verder met jullie?

Geplaatst

@ Seef; heel veel succes morgen bij de punctie.

@ goedoe; mooie score heb jij over gehouden zeg! En je mag ook al snel testen. Ik mag pas na 15 dagen maar jij al na 11 dagen na TP. Ze hebben ons afgeraden om eerder te testen dan de datum die het ziekenhuis doorgeeft omdat die uitslag niet altijd goed is en je later misschien teleur gesteld wordt. Maar jij hebt ook een datum door gekregen toch? Fijn dat je niet zo lang hoeft te wachten want die wachtdagen zijn slopend.

@ncm; aftellen! Spannend.

Hier gaat het wel. Ik heb net als NCM nogal last van mijn bolle onderbuik en zeer pijnlijke borsten. Ook heb ik best nog pijn in mijn buik. Bij mij komt dat niet van de pregnyl want ik heb vaginale capsules. Ik ben nog steeds niet aan het sporten, en ben gewend aan 3 maal per week een uurtje hardlopen dus voel me best schuldig maar ik heb mezelf voorgenomen naar mijn lichaam te luisteren en die zegt dat ik nog niet weer mag hardlopen. Ik ga daarom sinds gisteren met mijn man een dik uur wandelen en dat wil prima.

Geplaatst

...het is stil hier

hoe gaat het met de wachtweken?

nou hier vanmorgen de punctie gehad en het is me reuze meegevallen.

we zijn om kwart voor 6 vanmorgen al gaan rijden en toen was er al langzaamrijdend verkeer, uiteindelijk om 7u al in het amc, maar goed beter te vroeg dan te laat.

om 8u 2 diazepam genomen en na een half uur kreeg ik nog een prik in mn billen, met valium of morfine...ik weet t niet meer

in de behandelruimte kreeg ik ook nog inwendig 2 prikken en toen zijn ze begonnen.

het deed geen pijn, t was alleen af en toe wat gevoelig.

uiteindelijk zijn er 17 eiblaasjes aangeprikt en vriendlief heeft gelukkig een goede kwaliteit zwemmers afgeleverd.

vrijdagochtend tussen 9 en 9.30u bellen met het amc of de punctie 's middags doorgaat...spannend

ohja en de arts die de punctie deed, zei dat mijn eiblaasjes een prachtig voorbeeld waren als voorlichting op school, dus ben best een beetje trots op ze. hopelijk doen ze wat ze moeten doen samen met de zwemmers van vriendlief :-))

we waren rond 11u weer thuis en ik heb toen geslapen tot half 5, zo wat was ik moe zeg...en kwam natuurlijk ook door de medicatie!

Geplaatst

Hoi seef,

Wat fijn dat je geen pijn hebt gehad. Heb je nog niet te horen gekregen hoeveel eicellen er gevonden zijn? Spannend hé, afwachten hoeveel eicellen bevrucht konden worden en hoeveel daarvan goed gaan delen. Vrijdag dus TP, als het goed is...

Het is hier inderdaad rustig op het forum, ik heb mezelf gisteren aangemeld op het wachtbankje van december, daar zag ik NCM en okaasan ook tussen staan.

Met mijn wachtweken gaat het wel redelijk. Maar ik zit dan ook nog maar in mijn 1e week. Vanaf zondag wordt het spannend voor mij want vanaf dan zou ik ieder moment ongesteld kunnen worden volgens mijn cyclus. Dus ik hoop natuurlijk dat die ongesteldheid weg blijft. Ik mag dan vrijdag testen. Maar ik voel verder niets. Ik heb nog steeds wel een harde buik, af en toe wat steken in m'n buik maar dat wordt wel minder. Wel nog hele pijnlijke en opgezette borsten.

Veel succes alvast voor vrijdag, ik hoop dat jullie veel emmy's hebben gekweekt.

Geplaatst

@ NCM op zn zachts gezegd wat K***** voor jullie :( *knuf*

Hier is het een gekkenhuis. Heb dus ff weinig tijd om te posten.

Hier dikke buike en vreselijk zere borsten. Nog precies 1 week dan mag ik testen. Heb een druk weekend voor de boeg dus afleiding genoeg!

Ik wil iedereen nog heel veel sterkte, veel knuffels en weinig stres toestralen!

xxx

Geplaatst

Hoi dames,

Hoe gaat 't met jullie?

@ Goedoe; ik vroeg mij af of jij na de TP vaginale capsules gebruikt of pregnyl? Zere buik wordt bij mij al minder maar ik heb ook nog steeds zeer pijnlijke borsten.

Hier gaat het wel goed. Ik moet nog 8 dagen wachten voordat ik mag testen. Pfff wat duurt dat nog lang. Gisteravond ben ik voor het eerst weer voorzichtig gaan hardlopen. Voelde op zich wel weer goed, alleen had ik beter 3 sport bh's om kunnen doen...

Veel sterke dames!

Geplaatst

hoi meiden,

hier goed nieuws: de terugplaatsing vandaag gaat door, joepie. vanmiddag om 14.15u moeten we weer in t amc zijn.

ze konden nog niet zeggen hoeveel goede bevruchtingen er zijn, dat horen we vanmiddag.

ohh ik kan het bijna niet geloven....

als we zijn geweest dan ga ik me aanmelden bij het topic: het wachtbankje december...

hoe is het met jullie?

ncm...hebben jullie al getest?

Geplaatst
Hoi dames,

Hoe gaat 't met jullie?

@ Goedoe; ik vroeg mij af of jij na de TP vaginale capsules gebruikt of pregnyl? Zere buik wordt bij mij al minder maar ik heb ook nog steeds zeer pijnlijke borsten.

Hier gaat het wel goed. Ik moet nog 8 dagen wachten voordat ik mag testen. Pfff wat duurt dat nog lang. Gisteravond ben ik voor het eerst weer voorzichtig gaan hardlopen. Voelde op zich wel weer goed, alleen had ik beter 3 sport bh's om kunnen doen...

Veel sterke dames!

Ik heb de utrogestan vaginale caps. Moet deze t/m maandag gebruiken. Dinsdag niks en woensdag testen maar ik voel me nu al zoooo positief dat ik denk dat de test dat ook wel is.

Me borsten tsja das een heel ander verhaal. Heb alrtijd een bescheiden c cupje gehad heb nu een flinke E :(. Buije gaat ook steeds beter met lopen en fietsen. heb eigenlijk helemaal geen klagen. Durf me nog niet op het w8bankje aan te melden...

Geplaatst
hoi meiden,

hier goed nieuws: de terugplaatsing vandaag gaat door, joepie. vanmiddag om 14.15u moeten we weer in t amc zijn.

ze konden nog niet zeggen hoeveel goede bevruchtingen er zijn, dat horen we vanmiddag.

ohh ik kan het bijna niet geloven....

als we zijn geweest dan ga ik me aanmelden bij het topic: het wachtbankje december...

hoe is het met jullie?

ncm...hebben jullie al getest?

Zo goed van je Seef.

I will keep my fingers crossed 4 U!

Laat je weten hoe het gegaan is?

Geplaatst

hai meiden...die nog meelezen:

de terugplaatsing is een feit.

van de 17 eitjes zijn er wel 12 bevrucht! allemaal goede bevruchtingen waarvan ze nu de 2 allermooiste terug hebben geplaatst. 2 8-cellige embryos die gelijkmatig gedeeld waren. volgens de arts kon het niet beter. en nu wachten, net als jullie...alleen ben ik de laatste en moeten wij dus het langste wachten. ze zeiden dat we 18 dagen na de punctie een bloedtest moeten doen. dat zou op 31 december uitkomen, maar hoop dat het dan vrijdag de 30e al mag en dat we niet hoeven te wachten tot na het weekend...

ik vroeg nog of we zelf eerder een test konden doen, maar dat raadde ze af.

wat weten jullie daarvan? ik heb voor de punctie de pregnyl gespoten en heb nu de vaginale capsules. kunnen we dan eerder testen? of is het te riskant om dan een valse positieve test te krijgen? tenzij ik natuurlijk eerder ongesteld wordt, dat vergeten we natuurlijk niet...!

Geplaatst
hai meiden...die nog meelezen:

de terugplaatsing is een feit.

van de 17 eitjes zijn er wel 12 bevrucht! allemaal goede bevruchtingen waarvan ze nu de 2 allermooiste terug hebben geplaatst. 2 8-cellige embryos die gelijkmatig gedeeld waren. volgens de arts kon het niet beter. en nu wachten, net als jullie...alleen ben ik de laatste en moeten wij dus het langste wachten. ze zeiden dat we 18 dagen na de punctie een bloedtest moeten doen. dat zou op 31 december uitkomen, maar hoop dat het dan vrijdag de 30e al mag en dat we niet hoeven te wachten tot na het weekend...

ik vroeg nog of we zelf eerder een test konden doen, maar dat raadde ze af.

wat weten jullie daarvan? ik heb voor de punctie de pregnyl gespoten en heb nu de vaginale capsules. kunnen we dan eerder testen? of is het te riskant om dan een valse positieve test te krijgen? tenzij ik natuurlijk eerder ongesteld wordt, dat vergeten we natuurlijk niet...!

Sjoow das een heel mooie score zeg!

Ik heb geen ervaring met pregnyl maar NCM volgens mij wel.

Ik lees mee maar heb het zo druk gehad de laatste dagen, nu ook weer ff snel bijlezen en reageren moet over 10 min weg in dit pokkeweer bah bah.

Veel afleiding zoeken dat scheelt. Wij mogen woensdag testen. Begint nu spannend te worden!

xxx

Geplaatst

Hoi meiden. Het is hier rustig, volgens mij zijn we nog met z'n drieën over.

@ goedoe; wat fijn dat je zo'n positief gevoel hebt... Dat geeft hoop. Hou je wel in je achterhoofd dat het ook mis kan gaan?

Ik heb andere capsules, Lutinus capsules. Die zijn niet echt prettig. Ik verlies best veel wit spul van die capsules, voel heel stroef en als ik s'morgens uit bed kom loopt er soms gewoon vocht uit... Ik moet ze gebruiken tot de avond voor ik mag testen.

@seef; ik had ook al een berichtje aan je gestuurd in het wachtbankje. Mooie score zeg! Van harte.

Welke capsules gebruik jij? Jullie moeten wel lang wachten zeg! Wij moeten al lang, 15 dagen na TP. Ik mag vrijdag testen. Voel me op zich wel goed maar krijg wel wat pukkeltjes in mijn gezicht wat ik ook altijd krijg voor mijn ongesteldheid, maar ik hoop natuurlijk dat dit nu een andere reden heeft...

Fijne dag En veel sterkte met wachten!

Knuffel...

Geplaatst

@goedoe: geeft niks hoor, dat je niet veel hier bent. druk zijn en afleiding zoeken is het beste om de tijd door te komen toch!

@bikergirl: ik gebruik de utrogestan capsules en ook die vind ik niet echt prettig. heb een beetje dezelfde dingen als die jij opschrijft :-) en ik moet ze ook gebruiken tot aan de test. ik geloof niet dat dat echt goed is voor de intimiteit, om het maar even zo op te schrijven ;-)

wij moeten net zo lang wachten als jullie, 18 dagen na de punctie dus 15 dagen na de tp...

in het amc vroeg ik hoe en wat en toen zei ze: hebben ze jullie dat in t ziekenhuis niet verteld dan? ...nou nee daar heb ik zoiezo niks meer van gehoord na de laatste echo voor de punctie. ik belde gisterenmiddag even om te vragen over de test maar toen kreeg ik 1 van de meiden die daar werkt waar ik al eens eerder heel ontevreden over was qua informatie geven en nu dus weer. ga morgen dus maar weer bellen en naar een andere dame vragen, kijken of ik daar meer duidelijkheid van kan krijgenl ze zei: ja, 18 dagen na de punctie mag je testen, maar zei dus niks over wat als het in t weekend valt en dat valt t is ons geval...en zijn er nog dingen waar ik om moet denken of moet doen of juist niet moet doen...zucht

nou ga zo met een paar meiden bij een vriendin eten, ben ik er ook ff uit. ik heb vandaag alleen vriendlief naar zn werk gebracht en boodschappen gedaan, maar had verder helemaal nergens zin in, dus heb gewoon lekker warm op de bank gelegen en hopende dat jut en jul in mn buik dat ook prettig vinden :-)

ohja, heb nog wel ff een vraagje, misschien weet 1 van jullie dat. is het zo dat als het niet goed gaat, je ongesteld wordt op de dag dat je in je eigen cyclus ook ongesteld zou moeten worden? ik dacht dat ik dat ergens gelezen had...ik heb even zitten rekenen en dat zou dan al as dinsdag zijn...

jij ook sterkte met wachten bikergirl...en goedoe ook natuurlijk!

Geplaatst

hmz.... heb ff voor de zekerheid de papieren van het zh erbij gepakt maar ik mag echt woensdag gaan testen, 11 dagen na de tp en 14 dagen na de punctie.... Ik breng maandag de laatste caps in en dinsdag niks...

Zou het komen omdat ik een week voor me nod ben begonnen met de deca? En de combi deca + Gonal + daarna ovitrelle?

Dat de 1 andere medicatie gebruikt dan de ander?

Kweetnie :(

En natuurlijk hou ik er rekening mee dat het fout ga maar dan nog heb ik een positief gevoel omdat er (hopelijk) nog wat eitjes in de vriezer liggen. Dat was mijn grootste angst dat de 1e poging helemaal niks zou opleveren. Ik heb trouwens nog steeds geen brief van het ziekenhuis gehad over hoeveel eitjes ze ingevroren hebben. Deze zouden we afgelopen week hebben moeten ontvangen.... Maandag maar ff bellen als ik nog niks gehad heb.

Trouwens met die caps voel ik me niet echt fris nee, sleep nu overal naartoe met pakje billendoekjes in me tas hihihihi

Jullie ook sterkte met wachten en blijven lachen ;)

Geplaatst

Hoi meiden.

Volgens mij hoeft het niet zo te zijn dat als je op je normale cyclusdag nog niet ongesteld bent, je dan waarschijnlijk zwanger bent. Je hebt natuurlijk nog hormonen in je lichaam en ook door wat stress omdat we zoooooo graag willen kan je ongesteldheid wel wat langer duren. Bij ons is de intimiteit ook ver te zoeken...

Hier gaat het tot nu toe nog steeds wel goed. Ik voel me wel lekker, had vanmorgen al weer een lekker blokje om gejogd, maar had het wel even benauwd door een scheut vloeibaars beneden, maar dat bleek gewoon van de capsules te komen. Toch moet ik regelmatig even checken of er nog geen bloed is. Over 5 dagen weet ik het zeker.

Een fijne dag meiden en duimen maar weer...

Liefs

Geplaatst
Hoi meiden.

Volgens mij hoeft het niet zo te zijn dat als je op je normale cyclusdag nog niet ongesteld bent, je dan waarschijnlijk zwanger bent. Je hebt natuurlijk nog hormonen in je lichaam en ook door wat stress omdat we zoooooo graag willen kan je ongesteldheid wel wat langer duren. Bij ons is de intimiteit ook ver te zoeken...

Hier gaat het tot nu toe nog steeds wel goed. Ik voel me wel lekker, had vanmorgen al weer een lekker blokje om gejogd, maar had het wel even benauwd door een scheut vloeibaars beneden, maar dat bleek gewoon van de capsules te komen. Toch moet ik regelmatig even checken of er nog geen bloed is. Over 5 dagen weet ik het zeker.

Een fijne dag meiden en duimen maar weer...

Liefs

Welke intimiteit....nodigt niet echt uit hé hahahahaha

Ik had vanochtend ook zo'n golf was echt bang dat ik og geworden was.

Nu begin ik het wel spannend te vinden hoor, voor ons nog 3 nachtjes slapen....

*spannend*

Geplaatst

hai meiden,

oh ik leef echt met jullie mee hoor. dan kan ik me vast geestelijk voorbereiden voor als wij aan de beurt zijn om te testen...als we tenminste zo ver komen (op de een of andere manier moet ik dat er toch altijd ff bij zetten, weer een soort van bijgeloof denk ik!)

bikergirl, wat jij zegt dat dacht ik zelf ook al. door alle hormonen is je lijf natuurlijk flink van slag. ik las zelfs in de bijwerkingen van die utrogestan capsules dat je bloed kan verliezen...dus eigenlijk kunnen we er geen touw aan vast knopen en zeggen al die dingen helemaal niks of je wel of niet zwanger bent...zucht

zelfs ik kijk nu op wachtdag 2 al of ik tekenen zie van ongesteldheid...en ik moet nog 16 dagen tralalalala

Geplaatst

Hoi lady's

Goedoe, voor jullie wordt het nu echt spannend! Ga je de testdatum afwachten? Of ga je stiekum al een dagje eerder testen? Ik twijfel nogal. Voor jou vandaag de laatste dag capsules toch? Ben je daar in ieder geval af.

seef, Jij moet nog even wachten maar volgens mij hou je het nu al niet meer... Jij gebruikt de capsules ook tot het einde toch? Ik denk dat ik mijn laatste van donderdagavond niet inbreng, want vooral s'morgens loopt die vloeistof er als een gek uit, dan is het net water. En ik wil niet dat dit mijn test van vrijdag in de war brengt, wat voor invloed dit spul dan ook heeft. Als ik uberhaupt zo ver mag komen om te testen... I hope so!

Het was gisteravond bij mij wel even paniek. Ik kreeg steeds wat buikpijn, soort menstruatiepijn en was best in de stress. Niet kunnen slapen natuurlijk, nog een paar keer naar de wc geweest, maar het was steeds helder en geen sporen van bloed. Zelfs vanmorgen geen bloed en ik heb nu ook geen last. Weet iemand toevallig of innesteling ook menstruatiepijn veroorzaakt? Of ben ik langzamerhand gek aan het worden en had ik die pijn ingebeeld? Ik wil zooooo graag!!! Bij mij is de stress nog hoger, ik heb geen cryo's in de vriezer en zie zo op tegen een volgende behandeling... Als ik er aan denk kan ik wel huilen. Bah, kuthormonen!!!

Geplaatst

hi bikergirl, zenuwslopend deze weken/dagen...

we mogen in ieder geval de 30e testen ipv de 31e omdat het dan weekend is, dat scheelt in ieder geval 1 wachtdag...

ik wilde net vragen hoe dat allemaal zit wat moet ik voelen en wat moet ik niet voelen? ik kan je vragen dus niet beantwoorden bikergirl, want ik heb hetzelfde.

ik heb eigenlijk sinds afgelopen vrijdag af en toe steken in mn rechterzij, ik gok mn rechter eierstok, betekent dat nog iets? en ik lijk wel continue iets te voelen in mn buik, wat kramp wat lijkt op menstruatiekramp. nu al, dat kan volgens mij niet veel goeds betekenen of maak ik mezelf nu gek. en op de een of andere manier heb ik niet zo'n goed gevoel over deze poging, ook al kon t volgens de artsen niet beter met de embryo's enzo...

ik ben helemaal nieuw met de mmm en ivf/icsi, dat ik gewoon niet weet wat ik moet voelen en wat ik niet moet voelen :-(

zucht

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden