Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tjee, okaasan, wat een vreselijk nieuws meis. Heel veel sterkte en ik hoop ook dat je lichaam het zelf regelt.

Seef, ik mocht direct stoppen met de capsules, ik had Lutinus capsules, misschien is dit per merk verschillend. Verder gaat het goed, ik ben nog wel iedere dag bang dat het mis gaat, maar probeer ook een beetje te genieten hoor. Onze echo is 11 januari, heel spannend.

Sunsetesther, jij moet nog een weekje? Ik kan helaas de handtekening op mijn iPad niet lezen maar las het net in een eerder bericht. Succes met wachten!

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@okaasan: oh nee toch meis, wat is dat nou voor iets raars...eerst al de narigheid dat je ongesteld werd en nu dit ook nog eens. ik hoop, net als bikergirl, dat je lichaam het zelf gaat opruimen en dat het niet via het ziekenhuis hoeft. kom op he meis, we zijn sterker dan we zelf denken en weten, dus het komt echt allemaal goed...en dan weer positief de volgende stap! en ik zal zeker meelezen in het topic van het umc, wil graag weten hoe het met je gaat!

nou ik ga morgenochtend voor mn werk bloedtesten en zal vragen of ze het echt zo snel mogelijk aan het andere ziekenhuis door willen geven. ik ga morgen toch maar werken, nog even wat uren maken. ik ben alleen, dus kan mezelf lekker in de weg zitten pfff

@bikergirl: ik heb helemaal nergens gelezen dat jij een bloedtest hebt gedaan? of was dat niet nodig?

zodra ik iets weet, dan meld ik me hier, tot dan meiden x

Geplaatst

Hoi Seef,

Klopt, ik hoefde geen bloedtest doen, kon gewoon zelf een zwangerschapstest doen, (ik heb er 2 gedaan) en dat doorbellen naar het ziekenhuis.

Had jij vanmorgen je bloedtest wel gedaan? En toch nog maar werken? Wel fijn dat je alleen op het werk bent. Laatste dag dit jaar of moet je morgen ook nog werken?

Ik ben volgende week ook nog lekker vrij. Vandaag traditiegetrouw oliebollen bakken bij mijn moeder, ging prima, maar ik moet er wel om denken dat ik niet te veel doe.

Fijne avond!

Geplaatst

nou meiden, om half 4 eindelijk het verlossende antwoord uit t ziekenhuis gekregen: we zijn zwanger!!!

pfff wat een dag zeg, om half 2 al gebeld...maar die griet aan te telefoon mocht niks zeggen, in t ziekenhuis in hoorn (waar ik bloed geprikt had) mochten ze ook niks zeggen. de gynaecoloog zou me rond 15u bellen...belt om 15.30u die griet weer...u bent zwanger blablabala. hcg waarde is 680 en er zijn 7 emmy's ingevroren...10 januari de eerste echo en dan weten we ook of het er 1 is of misschien 2 zijn.

ben er beduusd van...toen ik t hoorde ben ik t naar t werk van vriendlief gereden, heb eerst een knuffeltje gekocht en toen naar binnen gegaan. hij stond te stuiteren in de keuken (hij werkt in een grandcafe als kok) haha. ik beduusd, hij stuitererend...dat heft elkaar mooi op.

poeh zeg, weet niet zo goed wat ik moet doen, heb eigenlijk zoiets van: eerst zien dan geloven...denk t dat even duurt voordat ik t echt kan geloven.

Geplaatst

Haai Damezzzzz,

@ Seef gefeliciteerd meid geniet ervan!

@Okaa wat is dit *** voor jullie! Echt hopen dat je lichaam het zelf oplost!

Weet niet meer wie dit een tijdje geleden schreef maar verdriet en vreugde liggen heel dicht bijelkaar!

@Sunset welkom hier meid en ook voor jou gaan we duimen ;)

@ BG hoe voel je je nou, spannend hé hihihi!

@hier superdruk, ik mag volgende week de ovutesten gaan gebruiken. Als hij positief is zh bellen en dan wordt de cryo ontdooit, weer spannend weekje dus.

Bijna 2012, nog 1 dagje en dan is deze ****maand gelukkig ook weer voorbij en kan ik weer gezond gaan eten :)

Ben nu wel van me wijntje aan het genieten, Elluk nadeel hep zun voordeel!

xxx

Geplaatst

Nou, super Seef! Definitief van harte gefeliciteerd dus! Ik snap dat je het eerst wil zien en dan geloven, ik heb hetzelfde. Maar dit is toch wel super. Geniet ervan.

@goedoe, fijn dat jij direct al weer kan beginnen met de olutest voor de volgende TP. Hier inderdaad heel blij en toch ook heel spannend. Iedere keer nog steeds checken als ik naar de wc ga hoor!

@ okaasan, hoe gaat het bij jou meis? Sterkte.

@ alle dames, een hele fijne jaarwisseling, geniet ervan met geliefden en vrienden

Liefs XXX

Geplaatst

Iedereen een heel fijn, gelukkig, gezond, vruchtbaar en vooral liefdevol 2012 toegewenst!

@ BG en Seef vind het nog steeds zo super voor jullie, voelen jullie je al iets anders, zo vreemd lijkt me. Zo lang naar toegeleefd en nu wekelijkheid!

@ Okaa hoe gaat het nu met jou meid? Hoop zo dat het natuurlijk opgelost wordt

@ hier een ***dag. Zou vandaag uitgerekend zijn en met de sjitweek van vorige week ben ik een beetje uitgeput. Vandaag bijna heel de dag geslapen....man heeft me wel verwend met hapjes op bed en daarna heerlijk prutje gekookt. Kan mezelf wel voor me kop slaan als ik bedenk dat ik de laatste tijd een draak tegen hem geweest ben. Gelukkig begrijpt hij mijn gevoel wel (probeert hij in ieder geval zegt hij). Morgen starten met de ovutesten maar denk dat het dit x niet goed gaat komen als ze de eskimo gaan terugplaatsen (als het al goed ontdooit is). Heb er geen fijn/goed gevoel bij. Ik denk ook dat ik voorlopig dit nu als laatste doe en daarna ff rust neem. Ff met goedoeman en doggies bijkomen. Ben kapot.... Eerlijk gezegd zou ik het niet erg vinden als het nooit zou lukken... als ik het nu maar weet. En dat is nou het probleem, we weten het niet van tevoren... moeten eerst die hele hormonenhel door....Kheb nog 1 glaasje witte wijn en een doosje bonbons over, ga ze nu soldaat maken en morgen vroeg weer op voor een heerlijke werkweek met een BIG SMILE! Dames sollie voor de egopost maar vd week ben ik weer de ouwe ;)

xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie?

@ goedoe, koppie ervoor meid, probeer positief in de terugplaats poging te gaan! Ik snap je gedachte van nooit een kindje als je zeker weet dat het ook nooit zou gaan lukken, maar zo werkt het helaas niet. Wij hebben destijds ook zo'n beslissing genomen door de sterilisatie van mijn man terug te laten draaien. Ik dacht toen, als het niet lukt, kan ik me neerleggen bij nooit geen eigen kindje, maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. Mijn man heeft al 3 kids uit een vorig huwelijk, en als het zwanger worden steeds niet lukt is dat best moeilijk als zijn kids bij ons komen eens in de twee weken... Ja, ik kan niet anders zeggen dat ik daarom nu wel heel blij ben met de zwangerschap. Kop op meis! Ga ervoor.

@ Seef, hoe gaat het bij jou meis? Ook zo'n last van opgezette borsten? Vreselijk bij mij. Had jij ook de 10e echo? Wij ook! Spannend hè?

@ okaasan, hoe gaat het met jou meis? Is jouw lichaam zelf bezig? I hope so! Denk regelmatig even aan je. Sterkte!

En de andere dames? Wie leest er nog meer mee? En hoe gaat het?

Liefs

Geplaatst

hallo meisjes, voor iedereen nog de allerbeste wensen voor 2012. met vooral heel veel liefde, gezondheid, geluk en vruchtbaarheid!

@goedoe: egoposts mogen altijd, daar zijn we hier ook voor toch! ik snap wat je bedoeld...lijkt me zo moeilijk voor je. maar net wat bikergirl zegt: probeer postitief te zijn voor de eskimo en tp...positiviteit scheelt veel en hoop doet leven. anders word je misschien alleen maar verdrietiger. mocht je daarna toch nog moeten nadenken over rust nemen, dan komt dat dan wel. nu eerst op naar de tp. *straalt veel positiviteit uit naar goedoe*

@bikergirl: hoe voel jij je? nog kwaaltjes, anders dan opgezette borsten? trouwens ook heftig jou verhaal wat je net hebt geschreven. wat zul je nu blij zijn zeg :-))

en ja wij hebben ook de 10e de echo, wel gek want jij bent een week verder...nou ja, we zullen t wel zien. ben nog steeds beduusd en geloof het nog steeds niet zo. heb opgezette borsten en regelmatig kramp in mn buik, als dat maar goed is...en mn bloedsuikers zijn veels te hoog. ze zouden juist een stuk lager moeten zijn door de zwangerschap, maar bij mij zijn ze juist hoger, te hoog...en dat is slecht voor het kindje/kindjes. had vanmorgen een telefonische afspraak met de internist tussen 10 en 13u, maar ben niet gebeld, hij was er niet aan toegekomen grrrrrrr wordt nu na half 5 pfff kan daar zo slecht tegen, afspraak is afspraak toch bah

@okaasan: weet je al iets meer, ben je nog in t ziekenhuis geweest? denk aan je...

en ja, lezen er nog andere meiden mee?

Geplaatst

Ja ik lees nog mee. En mijn situatie is nog steeds onzeker. Ik update in twee draadjes: het miskraam en het UMCU draadje. Ook nog hier posten wordt wel heel erg dubbel.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12864-Het-Verloop-Van-De-Miskraam-missed-Abortion-En-Bbz/page55

en

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12114-IVF-UMC-Utrecht/page118

Ik ben even zo met mijn zelf bezig dat ik het moeilijk vind om op anderen te reageren. Sorry daarvoor. Maar ik lees wel altijd als ik op het forum ben even hier mee.

Geplaatst

@ okaasan, begrijpelijk meis, dat snap ik ook volkomen. Maar ik wil je ook af en toe laten weten dat ik aan je denk en meeleef en daarom krabbel ik af en toe een stukje aan je. Ik zal je stukjes af en toe in de andere forums ook eens doorlezen. Dikke knuffel in ieder geval!

@ Seef, ik heb verder weinig klachten, moet wat vaker plassen. Maar dat blijkt normaal. Komt ook wel goed uit, want ik heb me aangemeld voor moeders voor moeders. Al is het maar voor mijn gevoel dat ik misschien iets kan betekenen voor toekomstige IVF en Icsi moeders zoals wij ook zijn! Ik heb inderdaad wel af en toe wat pijnlijke ervaring gevoeld als onze poging mislukt was en hier drie vrolijke kindertjes kwamen maar mijn kereltje weet heel goed hoe hij daar mee om moet gaan. Hij is echt een schat, en heel begripvol. En hij is nu ook een beetje aan het meezwangeren... Hihi, erg lief.

Ik hoop dat de internist je zo in ieder geval wel belt, idd erg vervelend als ze hun afspraak niet nakomen.

Strekte meiden! Koppies er allemaal voor!

Geplaatst

@okaasan: lieve okaasan, verontschuldig jezelf alsjeblieft niet. ik lees ook mee in de andere topics waar je schrijft, zo blijf ik ook op de hoogte. en ik vind het fijn dat je toch ook hier af en toe meeleest!

@bikergirl: wat ontzettend fijn dat je man zo meeleeft en begrijpt hoe hij er mee om moet gaan!

mijn verkering leeft ook mee, is bijna nog meer zwanger dan ik haha. leest continue op internet hoe de baby per week groeit, wat ik wel en niet mag eten en hij zat stiekem al naar kinderkamers etc. te kijken.

ik blijf nog een beetje voorzichtig. wil nu eerst de echo afwachten volgende week en als dat er goed uit ziet, voor zover ze dat kunnen zien...dan ga ik me ook aanmelden bij moeders voor moeders want net wat jij zegt, als je voor je gevoel iets kan betekenen voor andere ivf/icsi moeders, dan hoor je dat gewoon te doen.

nou de internist belde pas rond 17.20u pfff en al die tijd op mn werk gebleven. normaal werk ik tot half 5 maar ik wilde niet het risico lopen dat ik in de auto zou zitten als ie zou bellen.

nou mn bloed was goed wbt mn suikerwaarde. heb wel gezegd dat ik continue hoge suikers heb. hij heeft even een indicatie gegeven met hoeveel ik mn insuline moet verhogen en verder moet ik maar ervaren of het dan beter gaat. mn medicatie voor mn schildklier is ook iets omhoog gegaan, op aanraden van een vriendin en de internist was het er mee eens.

verder ben ik zo nerveus vanwege het feit dat het ook 2 kindjes kunnen zijn. volgens mij ga ik dan spontaan flauwvallen hihi. ik probeer me er wel een beetje geestelijk op voor te bereiden want de kans is heel groot dat het er wel 2 zijn...

en bikergirl, ik zag dat je ook mee bent gaan schrijven in het zwanger topic. ik wacht daar nog even mee, zoiezo zou ik bij het september topic komen en die bestaat nog niet...volgens de berekening zou het bij ons op 4 september uitkomen...vind het zo gek dat je 2 weken "cadeau" krijgt met zwanger zijn. snap dat nog steeds niet helemaal...

Geplaatst

@ Seef: Ja, jij bent natuurlijk in september uitgerekend. Ik hoop op een augustus kindje, maar september is ook mooi! Nee, ik zeg het verkeerd, ik hoop op een gezond kindje. En verder maakt het me niets uit! Niet wanneer het komt, hoe (natuurlijk of keizersnee) niet wat het wordt (jongen of meisje), ik hoop alleen maar op een gezond kindje!

Ik had ook lang getwijfeld of ik mee ging schrijven, omdat ik de 1e echo nog niet had gehad, maar zag ook nog een andere meid meeschrijven die gelijk met mij is uitgerekend.

Het is idd gek dat je 2 weken cadeau krijgt. Maar ze rekenen vanaf je laatste menstruatie. Bij mij gaat dat sowieso niet op, ik was ook nog aan de pil bij mijn ICSI traject. Daarom is die uitreken-module van de Freya site ook ideaal. Hierin kun je je punctiedatum instellen, maar dat had jij vast ook gedaan.

Het kunnen bij mij ook nog 2 zijn, maar ik vind 1 prima hoor. Bij jou is die kans idd hoger, omdat jij 2 toppertjes terug kreeg en ik 2 gewoon mooie emmy's. Was dit een bewuste keuze van jullie zelf of kreeg je dit advies van het ZH? Bij ons was het advies 1 topemmy of 2 gewone emmy's.

Nou, morgen komt een dame van moeders voor moeders langs. Benieuwd wat dit allemaal in gaat houden, maar ik had het me al voorgenomen om te gaan doen toen wij de voorlichting van ICSI in het ZH kregen, en ze hier melden hoe belangrijk dit is en dat er een tekort is.

@ Goedoe: hoe is het bij jou meis? Kruip je al een beetje uit je dipje?

@ okaasan: Denk aan je meis! en ik lees je topics.

Geplaatst

Hallow damesz,

ff een beriggie vanonder me steen vandaan ;)

Ik begin een beetje op te krabbelen en als ik hier alle lieve brichtjes lees komt het wel goed hoor!

Seef & BG leuk dat jullie nog steeds posten hier ik lees gewoon mee hoor en zal binnenkort ook weer meer gaan posten!

@ Okaa hoe gaat het nou met jou vrouwtje? Ik zal ook ff op de andere topics gaan lezen.

xxx

Geplaatst

hallo meisjes, hoe is het hier?

fijn dat er regelmatig gepost wordt, hoop dat we dat blijven doen...

@goedoe goedoe, fijn dat je langzaam aan onder je steen vandaan komt. is ook altijd wel ff lekker, in wat mindere tijden...maar na mindere tijden komen weer betere tijden en in jou geval: goedoe-tijden... lalala

@okaasan, heb t andere topic gelezen...jeetje zeg, dat is wel iets heel bijzonders wat er bij jou gebeurd en dan biijzonder in de niet leuke context. jeetje meis, wat zal jij t zwaar hebben nu. een hele dikke knuffel

@bikergirl, hoe is het met jou? hoe was de mevrouw van moeders voor moeders? ik had gisteren op de site gelezen en je kan je pas aanmelden vanaf 6 weken, dus als de echo dinsdag goed is (dan precies 6 weken) dan ga ik me meteen aanmelden.

wat betreft het terugplaatsen van 2 toppers, daar is eigenlijk helemaal niet over gesproken. omdat ik 37 ben, worden er automatisch 2 emmy's teruggeplaatst en verder hebben ze niks gevraagd of erover gezegd. nou was het zo dat ze allemaal goed bevrucht waren, dus dan is er gelukkig weinig keus!

ik moet trouwens ook vaker plassen en ben toch wel erg moe. heb weinig zin om te werken, het is niet zo druk en dan heb je teveel tijd om na te denken over veel belangrijkere dingen natuurlijk :-))

nou ik moet mezelf weer van de bank afhijsen en mn joggingbroek verruilen voor mn spijkerbroek. vriendlief belde net dat er een soort van nieuwjaarsborrel is op de zaak en zou het wel erg leuk vinden als ik ook ff kom...dus vooruit dan maar. nog 1 dagje werken en dan lekker weer weekend.

liefs

Geplaatst

Hoi meiden.

Fijn om even weer te lezen hoe het met jullie gaat. Ik ben gisteren niet toe gekomen aan een bezoekje hier. Een hele boel veranderingen aan ons hoofd, o.a. onze woning en onze auto. Want als alles goed gaat moeten we hier wel serieus over nadenken. Nu zeg ik nog, laten we even afwachten, maar als alles wel goed gaat moeten we wel heel snel zorgen dat we in ieder geval een andere auto krijgen. We zijn dan met zijn zessen (of zeven, maar uitgaande van zessen) en passen niet in onze 5 persoons auto... En ons huisje vonden we eigenlijk met z'n vijfjes al krap. Maar daar redden we ons nog wel een tijdje mee, de kids van mijn man zijn er natuurlijk niet altijd. Gister ook moeders voor moeders bezoekje gehad. Leuke dame, een leuk cadeautje en een hoop lege plastic containers waar ik mijn urine in kan doen. Allemaal voor een goed doel en ik heb al anderhalf vol... Eerst nog een testje, weer overduidelijk zwanger (yes!) en daarna uitleg over hoe en wat. Belangrijkste moment in de zwangerschap is tussen de 6e en 16e week. Dan zit het meeste hCG hormoon in je urine. Deze dame ging ook al wel eens bij zwangere vrouwen die nog maar 4 weken waren op bezoek, dus je kunt je al aanmelden Seef, maar ik snap dat je geen gedoe wilt zolang je niet zeker weet dat alles daarbinnen in orde is. Dat vind ik ook nog steeds heel spannend. Ik ben ook best moe, maar heb ook vaak nachten dat ik rond 4 uur wakker wordt en dan niet meer kan slapen en ga piekeren... Bah! Dat is erg vervelend. Vervolgens val ik dan rond een uur of 6 in slaap en slaap door tot 9. Maar vanaf maandag gaat mijn wekker weer om 6 uur, dus dan heb ik wel een korte nacht. Hopen dat het snel over gaat. Ik ben mijn slaap wel nodig. En af en toe krijg ik een beetje misselijk gevoel, maar heb nog niet hoeven overgeven. Nog steeds zeer gevoelige borsten, vaak plassen wordt al weer minder, sterke geur heb ik nog wel. Verder heb ik geen zwangerschapssymptomen...

Liefs...

Geplaatst

Hee lady's

Even rustig hier. Hoe gaat 't met jullie?

@ goedoe; jij was toch al begonnen met ovulatietesten? Hoe gaat ie?

@ seef; ben je ook zenuwachtig voor de echo van morgen?

@ okaasan; sterkte meis!

Ik ben druk in potjes aan het plassen, hihihi. Vandaag weer begonnen met werken, ik heb het nog niet zo druk en dat stimuleert niet echt om lekker door te werken.

Maar ik denk na een dag of 2 ben ik wel weer op gang. Morgen ook maar een half dagje werken, i.v.m. de echo. Ik hoop dat alles goed is.

Fijne dag dames!

Geplaatst

Dameszzzzzz,

ik ben weer een beetje onder me steen vandaan gekropen ;)

@ Okaa ik wil jou en je man heel veel sterkte en een knuf wensen!!!! Leef heel erg met jullie mee.

@BG & Seef spannend de 1e echo's ladies. Laat ze maar goed in de lens kijken en zwaaien!

@ hier dus zoals gezegd op aan het krabbelen. Komt goed :)

Ik heb afgelopen zaterdag en gister een positieve ovulady in me handen gehad. Vanmiddag hoor ik of en wanneer er een TP is. Ik heb morgen en overmorgen vrijgenomen. Ik heb totaal geen energie meer. Vorige week kon ik alleen maar slapen.

Ik ben wel blij dat ik nu geen hormonen hoef te slikken of in te brengen. Als ik dan iets voel kan ik het niet aan de hormonen wijten. Zoals met de mutsebollen waar de bijwerkingen hetzelfde waren als de verschijnselen van zwangerschap pffffff

Geplaatst

hi meiden, zo even een rustig weekend gehad en nu weer aan het werk. nog steeds rustig hier, dus de tijd gaat langzaam voorbij...

@goedoe: fijn dat je weer aan t opkrabbelen bent. en spannend of de tp doorgaat. weet je al iets? goed van je dat je het aangegeven hebt bij je leidinggevende. laat de bedrijfsarts maar beslissen of je je ziek mag melden of minder mag werken ivm alle toestanden nu. en als het niet kan, dan toch maar vakantiedagen opnemen, toch!

@okaasan: denk aan je, ga straks even kijken of er al iets meer nieuws is van je!

@bikergirl: gaat t goed met t plassen? maar hoe doe je dat nou als je op je werk bent? doe je het daar ook of alleen thuis. logisch dat jullie druk zijn met alles wbt woning en auto enzo.

hoop dat je inmiddels alweer wat beter slaapt, zou erg vervelend zijn nu je weer moet werken he!

nou hier gaat het wel ok. afgelopen 2 avonden wel misselijk gevoeld, wat dan niet handig is als je wilt slapen. verder nog wel veel plassen en wat emotioneler...zo erg dat ik in ieder geval gisteren en vandaag ruzie met vriendlief heb gemaakt. vind nog steeds dat ik gelijk heb en normaal zou ik ook boos zijn geweest maar nu stond ik echt op t werk zowat te koken hihi laten we de hormonen maar de schuld geven.

verder is ie superlief en kan ie niet wachten tot morgen. ik ben nog steeds een beetje gespannen en zenuwachtig voor morgenmiddag. eerst een ochtendje werken en dan om 10 over 2 in den helder zijn.

hoop zo dat ze kunnen zeggen dat het er voor 6 weken goed uitziet en dan nog: zijn het er 1 of 2...

zodra ik wat weet, schrijf ik t hier op, jij ook bikergirl!

liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Hè, fijn om even een berichtje van jullie te lezen!

@goedoe, fijn dat je geen hormonen hoeft, en ik duim voor een goeie ontdooiing en TP! Maar als ik je berichtjes zo lees maak ik me wel een beetje zorgen om je. Je moet nu echt even aan jezelf denken hoor! Je mag er niet overspannen van worden! en veel slapen is goed, maar probeer ook wat afleiding met goedoeman te zoeken! Al is het maar een lekkere strandwandeling of ergens koffie met een stuk appeltaart. Kop op meis! Ik duim voor je. Knuffel!

@seef, ik mag al om 10 over 10 naar de echo, ik laat natuurlijk direct weten wat er in mijn buik groeit, en ik vind het echt heel spannend. Ik hoop dat alles goed zit hier binnen in mijn buik.

Veel plassen wordt hier al minder, nog wel zere borsten, sterke geur en iets misselijk. Ook al wat steken aan de zijkant van mijn buik, en ik heb ergens gelezen dat dit met de groei van de baarmoeder te maken heeft. Het plassen voor MvM doe ik ook op het werk, daar ben ik het meeste. Ik kreeg 2 grote witte plastic soort maatbekers waar je echt heel gemakkelijk in kunt plassen. Het enige nadeel op mijn werk is dat ik een wat krap wc'tje heb, maar verder red ik me prima. Het enige dat ik dus niet opspaar is de plasjes die ik doe als ik niet thuis of op het werk ben. Slapen gaat trouwens al iets beter. Ben je trouwens echt misselijk, als in overgeven? Of is het allen een beroerd gevoel in je buik? En heb je ook al eten wat je niet meer lust of iets wat je nu juist wel lust?

Je mag idd je hormonen de schuld geven hoor, ik heb geen reden om met mijn kerel te bekvechten want hij is superlief, maar ik merk aan mezelf dat ik iets sneller geïrriteerd ben. En dat wil ik nog wel eens afreageren, maar manlief reageerd er gewoon niet op. Verstandig...

Succes morgen meis, en hou ons op de hoogte, doe ik ook.

Geplaatst

bikergirl, ik heb ook af en toe steken in mn buik en af dan denk ik: het lijkt wel op pijn als menstruatiepijn. maar dan lees ik ook weer dat het, net als wat jij zegt, te maken heeft met het oprekken van je baarmoeder...

nee gelukkig is het alleen een misselijk gevoel en nog niet overgeven. is voor mij ook niet handig want dan raakt mn suikerspiegel in de war en dat is erg lastig. hoop dus dat het blijft bij alleen een misselijk gevoel. ik heb nog niet perse iets wat ik niet lust, wel heb ik meer trek in hartige dingen dan in zoete dingen, terwijl ik een echte zoetekauw ben en eigenlijk altijd wel elke dag een stukje chocolade moet hebben. heb zoiezo minder trek, 's avonds in elk geval...overdag heb ik wel honger. mn diabetesverpleegkundige mailde me nog dat t ook verstandig is om naar een dietiste te gaan ivm voedingsadvies wat dan weer voor mn diabetes en de zwangerschap goed is...en voor de kilootjes (dat heb ik er zelf bij verzonnen haha).

waar bewaar je die bussen dan op je werk? neem je die gewoon elke keer mee van je plaats als je naar de wc gaat? ik werk in t gemeentehuis, dus de wc's worden daar veelvuldig gebruikt, dus denk ik niet dat handig is als ik t daar zou laten staan. ga ik nog ff over nadenken...

ohh jij mag morgenochtend al...spannend, dus jij gaat morgenmiddag nog weer werken.

ik werk alleen morgenochtend en als we in t ziekenhuis klaar zijn dan gaan we naar mn schoonouders en blijven daar eten.

ik ga trouwens ook vragen of ik onder controle mag in t ziekenhuis in onze woonplaats. is wel zo makkelijk, qua reistijd en omdat mn internist en diebatesverpleegkundige daar zitten.

succes en hoop snel te lezen dat alles prima in orde is.

tot morgen xxx

Geplaatst

Pffff, kloppende hartjes! Ja, meervoud, hartjes! Er zitten 2 emmy's in mijn buik, en beide hebben een kloppend hartje!

Wij zijn zwanger van een 2 eiige tweeling! En ik had het niet verwacht. Mijn man wel, die roept al de hele tijd dat het er 2 zijn. En zijn gevoel klopt, er zijn 2!

Ik probeer het nog een beetje te beseffen, en dat komt beetje bij beetje, maar het eerste uur na de echo was ik behoorlijk van slag.

Ik duim voor je seef dat je ook iets ziet kloppen zo meteen, ik hou je berichtje in de gaten!

Liefs, XXX

Geplaatst

Wow, Bikergirl. Dubbel gefeliciteerd! Ik was helemaal vergeten dat je 2 emmies terug had gekregen.

Super spannend, maar nu ben je waarschijnlijk nog niet van het zkh af. Want je blijft denk ik daar onder controle? Super hoor!

Hier gaat het wel een beetje de goede kant op, niet meer zo heel belabberd, maar net gedoucht en dat gebruikt al mijn energie van de dag.

Zo naar de huisarts om de hechtingen eruit te laten halen. Morgen weer Hcg prikken. Ik hoop dat dat gedaald is. Ik vind het wel echt heel spannend. Hoop zo dat ik niet nog meer MTX-injecties hoef.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden