Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

BG, zie nu pas jouw berichtje, ook al zo mooi nieuws. Gefeliciteerd met de mooie metingen. Die uitslagen maken het wachten op de bloedtesten toch wat makkelijker denk ik.

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een mooie berichten Bikergirl! Superfijn om te horen!

Seef succes! maar ook dat gaat vast helemaal goed komen

Hier verwarring... Ik hoop zou dat het eindelijk raak mag zijn maar durf het niet te accepteren. Vanochtend nog wel wat bruinverlies, maar eens kijken hoe dat zich vandaag ontwikkelt. En dan morgen nog een testje. Ben zo bang dat de streep dan weg is en het allemaal voor niets was... Daarom durf ik de Clear Blue niet te gebruiken... ik heb hem wel maar die is meteen zo definitief... Eerst morgen maar eens zien, maar concentreren is lastig vandaag merk ik... Ik heb al 100x keer naar de foto op mijn mobiel gekeken :)

Geplaatst

NCM wat spannend zeg! Ik hoop zo dat het een innesteling is!!

Ik heb me gelijk aangemeld voor de volgende behandeling, ik moet nu helaas eerst een maand weer wachten omdat ik de hele behandeling opnieuw moet ondergaan, geen cryo's over. Maar we gaan er weer voor, 13 maart echo om te kijken of alles ok is voor de volgende behandeling!!!! KOM MAAR OP!

Voor alle andere wachtende...veel succes!!!

Geplaatst

oh meisjes, allemaal goede berichten

@ncm ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh:circle2:we staan nu zo met zn allen. ik hoop zo dat ie morgen donkerder is. duim duim duim, allemaal verder duimen hoor. heb je nog nagekeken wanneer de pregnyl uit je lichaam moet zijn, want als dat gewoon zo is dan is er geen twijfel meer mogelijk toch!!! joepieeeee

@bikergirl: supergoed die nekplooimeting uitslag!!!

ik hou het even kort, ga rond kwart over 2 richting ziekenhuis, vriendlief komt me halen. gevraagd of mn moeder meewilde dus die gaat ook mee. dus schoonouders wilden ook wel mee (denk dat vriendlief dat had voorgesteld) maar dat vond t ziekenhuis teveel dus vriendlief is een beetje gepikeerd nu. had al gezegd dat we zijn ouders dan de volgende keer meenemen, maar hij was nog even niet aanspreekbaar haha

ik ben best wel nerveus ja. hoop zo dat alles goed is...zucht

later vandaag hoop ik in ieder geval de uitslag van de nekplooimeting te hebben en reageer ik ff wat uitgebreider op jullie allemaal lieve meisjes:blowkisses:

Geplaatst

meisjes, alvast even snel de uitslag: echo was prachtig. kindje is superbeweeglijk, groeit goed en de nekplooimeting was ook goed 1,2!

was een lange zit, echo, wachten, gynaecologe, bloedprikken, urine afgeven...pfff

begin volgende week de uitslag van de totale test. maar het is dus wel zo dat alleen al afhankelijk van je leeftijd heb je op 37 1:250 kans op een kindje met down en bij 38 (dat word ik in april) al 1: 175...kan je nagaan hoe snel die statistieken gaan. ik hou me er maar aan vast dat de arts in het amc bij de punctie heeft gezegd dat mijn eitjes een prachtig studievoorbeeld zouden zijn van mooie eitjes...dus dan maar hopen dat ze wat jaartjes jonger zijn dan ik in werkelijkheid ben.

nu snel opschieten want we gaan lekker bij mn ouders lasagna eten. oh en mn vader was ook mee met de echo...had ik zo niet verwacht, vandaar dat ik t niet gevraagd had, maar ik vond het wel heel bijzonder...zucht

nou laterrrr meisjes

Geplaatst

Wauw Seef, wat fijn dat de echo én nekplooimeting zo mooi was. We gaan samen voor een goede einduitslag toch?

En nu snel weer verder duimen voor NCM!

Ooowww meisje ik zit echt met spanning te wachten tot je een berichtje op ons forum zet!!!!

Geplaatst

Nou vanochtend hetzelfde streepje dus dat maakt het verhaal nog niet duidelijker... Zijn dit mijn hormonen of toch nog de hormonen van de behandeling? Volgens Internet zouden die van de behandeling er nu wel uit moeten zijn maarja, je leest ook weer dat het langer kan duren. Ow die onzekerheid! Word er gek van!

Als er morgen nog steeds een streepje te zien is, ga ik een bloedtest vragen bij het ziekenhuis. Het is een licht streepje maar wel een streepje...

Geplaatst

Pfff nog een dag in spanning... Ik kan me voorstellen dat je gek wordt meissie. Heb je nog bloedverlies weer gehad?

Ik blijf voor je duimen... We gaan weer voor een iets donkerder streepje morgenvroeg!

Zet 'm op meis en veel sterkte met afwachten vandaag!

Geplaatst

Net ziekenhuis gebeld en het zijn niet de geprikte hormonen die voor het streepje kunnen zorgen, daar is het te lang voor geleden zei de verpleegkundige. Morgen bloedtest! Ow ik ben ZENUWACHTIG!!

Geplaatst

Oh spannend NCM, maar geen bloed, dus blijf positief. Krijg je morgen gelijk dezelfde dag nog uitslag van de bloedtest? Moet kunnen hoor, na 1,5 uur is de hCG uitslag bekend. Ik ben inmiddels ervaringsdeskundige na meer dan 10 hCG-bloedtesten dit jaar :-)

Ik zit inmiddels weer op de bank thuis, te wachten op mijn hCG uitslag van vanochtend.

Geplaatst

oh ncm, wat spannend. een streepje is een streepje toch. idd de uitslag van de bloedtest moet binnen no time bekend zijn, dus laat je niet afschepen...in de tussentijd duimen we gewoon nog verder!

okaasan, voor jou ook spannend. wanneer hoor jij de uitslag van je hcg?

enne bikergirl, ja we gaan samen voor een goede totaaluitslag!

liefs

Geplaatst

Ik krijg s middags een telefoontje met de uitslag, dus morgen moeten we weer een stuk wijzer zijn. Of de vlag mag uit, of ik kruip onder mijn dekbed en kom er een lange tijd niet meer onderuit...

Geplaatst

Waar ik zo op gehoopt had is toch niet gebeurd. Ondanks mijn menstruatie van vorige week is mijn hCG nog steeds niet nul. Vandaag nl. 2,9. Waarom word ik dan wel ongesteld? Gek hoor, want met de positieve test werd ik ook ongesteld of kreeg ik een 'VMK'. Raar maar waar. Gek lijf van mij. Volgende week dus weer bloed laten prikken. Ikben er dus nog niet vanaf.

NCM maak je dan ook gelijk een tweede afspraak voor een bloedtest, want de uitslag heeft pas zin (in geval van positief en daar gaan we gewoon vanuit) als je kunt zien wat de stijging is.

En we gaan er ook gewoon vanuit dat morgen de vlag uit kan. Niks dekbed-scenario!

Lavendel Welkom hier. Wat verdrietig dat je tweede poging niet gelukt is. Ik las ergens je oproepje over ervaringen van anderen. Ik lees daaruit dat je niet zoveel vertrouwen hebt in jouw ziekenhuis. Is het niet een optie op je laatste kostbare poging elders te doen? Je moet er wel vertrouwen in hebben hoe alles gaat. Sterkte meid!

Blijf je gezellig hier mee schrijven bij ons kleine clubje?

Geplaatst

@ncm: oh nee smiddags pas, dat duurt nog lang (in ieder geval voor ons laat staan voor jullie...) ik weet nog dat wij de uitslag van de bloedtest pas rond half 4 kregen, terwijl ik 's morgens voor half 9 al had bloed geprikt...nou ja, we wachten gewoon met zn allen rustig af! enne niet verdwijnen onder je dekbed ok!!!

@okaasan: shit hey okaa, balen dat het niet genoeg gedaald is deze week. zeiden ze niet dat dat vreemd was, in t ziekenhuis? omdat je wel een soort van ongesteld bent geworden? of zou het misschien juist daardoor komen? hmm ik heb er verder geen verstand van :-/

@chantay: een dikke cyberknuffel voor jou

@bikergirl: succes morgen meis, bij de echo. we horen natuurlijk graag hoe dat is verlopen!

@lavendel: welkom hier, vervelend dat de 2e poging niet gelukt is. ik hoop dat jullie t een plekje kunnen geven voordat jullie besluiten waar en hoe door te gaan voor de volgende poging.

Geplaatst

Enne NCM onthoud goed: Hoe hoger je hCG is, hoe langer de uitslag op zich laat wachten. Dan moeten ze namelijk verdunnen in het lab en telkens de test opnieuw uitvoeren op de verdunning. Dus lang wachten hoeft zeker niet negatief te zijn! IK duim voor je morgen.

@Seef, ja de arts vindt de bloedingen ook vreemd. Maar nog niet verontrustend. Denk wel dat ze het genoteerd heeft, maar ze had er niet echt een antwoord op. Ik vind het zelf ook vreemd en het baart me een beetje zorgen, want waarom krijg ik bloedingen als ik nog wel hCG heb. Ik ga proberen me er geen zorgen om te maken. En we wachten de komende 4 weken af. Als ik dan weer een bloeding heb, dan was dit ook een menstruatie. Zo niet, dan was dit 'iets' anders. Ik moet aan de bel trekken als ik gekke bloedingen krijg. Ze blijven me dus goed in de gaten houden.

Geplaatst

mmm iets niet goed gedaan... Mijn berichtje is niet geplaatst geloof ik. Ik zit dus in het ziekenhuis ( veel te vroeg en stickers vergeten in de stress) vanochtend veel oud bloed, en hetzelfde lichte streepje. Heel benieuwd wat er uit de test komt en of het me wat rust geeft. Bedankt voor jullie steun! Het is me heel veel waard! Help nog even duimen voor een goede uitslag!

Geplaatst

Zo het eerste wat ik doe vandaag (na opstaan en ontbijten); even kijken hoe het met NCM is.

De duimen draaien op volle toeren hier vandaag voor je.

Sterkte met wachten vandaag. Hoop dat je voldoende afleiding hebt.

Geplaatst

...ik had vanmorgen ook al even gekeken...tik tak tik tak tik tak...wat kan wachten dan lang duren!

sterkte en succes met deze spannende uurtjes xxx

Geplaatst

helaas, helaas de bloedtest is negatief... Ben even kapot... Morgen rapen we ons weer op en gaan we kijken wat we gaan doen

Geplaatst

Oh sh#t zeg. Getverdamme. Hoe kan dat nou, je had toch wel streepjes? Zat er echt helemaal geen hCG in je bloed? Hoe kan dat nou?

Ik ben echt een beetje van mijn stuk door je berichtje.

En er is in elk geval wel iets geweest, want anders had je geen streep gehad. Dikke knuffel meid. Zorg goed voor jezelf, houd je mannetje stevig vast en het is ook helemaal niet nodig om je morgen al weer bij elkaar te rapen. Dat kan overmorgen ook best wel. Dus neem de tijd die je nodig hebt om dit verdriet en verlies te verwerken.

Geplaatst

oh nee ncm, hoe kan dat nou? en die streep dan? ik begrijp er niks van...vind het zo rot voor jullie twee :-((

rustig aan en neem je tijd, ik denk aan jullie hoor!

@bikergirl: heb je al een paar dagen niet gezien/gehoord? gaat het goed? vandaag hadden jullie toch de echo? laat je aub even wat horen...!

Geplaatst

Ohhhwww sh!t, balen meis! Zijn het misschien toch nog hormonen van je spuiten geweest? Hoe dan ook, het is natuurlijk enorm balen. Even niet stil staan bij wat je straks weer moet, even tot jezelf komen, misschien even een paar maandjes rust, ook voor je lichaam misschien even goed. Trek je even met je mannetje terug en wees maar even samen verdrietig. Mag zo lang als jullie willen. Hoop dat wij je nu ook wat steun mogen geven. Hoef je natuurlijk niet op reageren, als je maar weet dat we er zijn... Dikke knuffel! Denk aan je.

@ allen, sorry dames dat ik vandaag niet gekrabbeld heb, druk druk druk. Vanmorgen controle zh en die was goed, vanmiddag de hele middag in vergadering, daarna naar de pedicure en door naar mijn moeder om te eten en even shoppen met haar en zuslief.

Tussendoor kreeg ik nog een hele goeie uitslag van van de combinatietest, baby 1 kans van 1 op 7100(!) op down en baby 2 kans van 1 op 7800(!), bijna onwerkelijk, maar ik heb nog watblieft gezegd... Ik krijg de uitslag nog thuis zwart op wit, heb ik maar even om gevraagd. Ik ben 33 dus zit volgens mij al in een hogere risicogroep als iemand die onder de 30 is...

Om je dus gerust te stellen Seef, (wel lief, je kreet om reactie) hier is alles prima.

@okaasan, je hCG moest toch naar 2, meende ik? Moet ie naar 0? Hopen dat ie volgende week dan goed is meis, maar ik kan me voorstellen dat je het wel even hebt gehad, dat prikken iedere week. Voor jou komende week dus lekker duimen! Knuffel!

@ Chantay, hoe ging je werkdagje gisteren? Natuurlijk ook voor jou een dikke knuffel!

@ lavendel, ja, wel leuk als je hier blijft hangen. Wij hebben het echt heel leuk en gezellig hier met z'n vijfjes, kan jij nog prima bij! Ook voor jou een dikke knuffel, jij moet straks ook weer opnieuw beginnen.

Geplaatst

Hai

Hier een berichtje letterlijk van onder mn dekbed vandaan. Heb me echt ziek gehuild gister. Ben helemaal van slag, hoofdpijn, dikke ogen, zere buik... Dus lig met de poes in mijn bed maar ga zo maar eens ontbijten. Hoe het met die streep op de test zit weet ik nog niet goed. Misschien is er toch wat geweest of toch nog de pregnyl? Dat is een van de vragen die we gaan stellen bij de evaluatie. En ook waarom we maar geen cryo' s hebben. We hadden allemaal kwaliteit 2 embryo's. Maar nu een dagje thuis ( ik heb zulke dikke ogen daar kan ik sowieso niet mee op werk verschijnen). Dan gaan we eens iets heel leuks met zijn tweetjes doen (misschien korte vakantie) en dan orienteren op de derde poging want alle kansen die er zijn wil wel benutten. Gelukkig zitten we in een dusdanige situatie dan we ook zelf pogingen kunnen financieren maar hoever ga je vraag je je dan af. We hebben namelojk ook een beginseltoestemming om een kindje te adopteren dus misschien gaan we dat eerst oppakken

Onze droom is een gezin met eigen en adoptiekindjes, misschien moeten we de volgorde aanpassen. We gaan het zien

Nou das toch nog een lap tekst geworden...

BG gefeliciteerd met de superuitslag!

Dames dank jullie voor de steun! Het helpt me zeker en geeft een goed gevoel dat jullie meeleven!

Geplaatst

Lieve NCM, wat een verdriet, ik leef met je mee. Ik vind het dapper dat jullie aan adoptie denken, ik ben daar nog (niet) mee bezig.

Ik ben deze week gewoon aan het werk gegaan (behalve maandag dan toen ik ong werd) maar het blijft moeilijk. Ik zit hier soms echt met zakdoekjes want om de een of andere rare reden kan ik thuis niet (meer) me emoties kwijt.

Even wat geks...ik heb ook een poes, die geeft me steun, komt altijd bij me liggen knorren als ik het moeilijk heb.

Ik probeer de moed erin te houden, maar poging 3 zal wel zwaar worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden