Ga naar inhoud

Wie starten er deze maand (nov 2011) met ISCI?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!Vandaag gesprek bij ziekenhuis gehad (evaluatie) en ben flink in de war en emotioneel. Probleem is dat de emmies niet doordelen. Na 4dagen stopt alles. Eerste poging was inder reguliere kwaliteit, tweede poging is een gemiddelde poging. Ze weten niet goed wat ze nog kunnen doen om de poging beter te laten verlopen en op een goed resultaat uit te komen. Eicellen zijn goed, 3 miljoen zaadcellen waar ze uit kunnen kiexen, de start is goed, goede bevruchting maar de deling staakt bij 8 cellen. En wat nu??? Ze zouden bij mij nog een uitgebreide bloedtest willen doen voor antistoffen, suiker, eiwit, stolling etc masrja, 90% van de innesteling hangt af van de embryo en 10% van de baarmoeder. Ik ga in ieder geval extra B6 en folium slikken. Ook passen we de dosering van de stimulatiemedicijnen wat aan om to een gelijkmatigere groei te komen maar het zijn maar lapmiddelen als de emmies de kracht ontbreekt om door te gaan. Ze raadde ons aan een over ern snder xiekenhuis te denken. Misschien dat een ander ziekenhuis net andere omstandigheden in het lab heeft wat beter bij onze emmies past... Ik vind het heel verwarrend en het maakt me onzeker. Een eigen kindje was al verder weg maar lijkt nu helemaal moeilijk te zijn. Ook buzar dat ze geen ander ziekenhuis kan aanraden. Hoeveel ziekenhuizen zijn er met icsi, denk ik dan... Jammer dat dit soort info in Nederland zo moeilijk te achterhalen is. Dus ja, we kwamen verdrietig terug...

• Reacties 675
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh NCM wat en ontzettend K#Tbericht. Ik weet gewoon niet wat ik er van moet zeggen (heb zelf vanavond ook weer een mega dip, dus opbeurende woorden schieten me een beetje te kort. Sorry daar voor). Het enige wat ik je kan zeggen is dat de MMM zo ontzettend k#t en onvoorspelbaar is. Dat blijk maar weer des te hard nu. Gatver zeg.

Ik wens jou en NCM-man in elk geval heel veel sterkte om deze grote klap enigszins te boven te komen.

Wat stom he dat ze je niet door kunnen verwijzen naar een ander zkh. Dat vind ik zo iets belachelijks. Als ik jullie was zou ik met dit heel specifieke probleem ook over de grenzen gaan kijken. Maar eerst maar alles even een klein beetje laten zakken.

Een hele dikke knuffel en hou elkaar stevig vast, want jullie hebben elkaar nodig. Sterkte meid!

Geplaatst

Pffff, NCM, wat een vreselijk nieuws! Kan me voorstellen dat jullie even helemaal van de kaart zijn! En dat je onzeker wordt van het idee om over te stappen naar een ander ZH. Ook een vreemd verhaal, alsof ze zelf zeggen dat ze niet goed zijn... Maar als dit voor de ontwikkeling van jullie emmy's ten goede komt, zou je niet eens in dit ZH willen blijven toch? Zo gaan jullie pogingen er natuurlijk wel aan, en jullie schieten er niets mee op. Er is ergens hier een ZH forum, misschien kun je daar de vraag eens neerleggen of er meer slechte ervaringen zijn. Het viel mij op dat er toch best nog veel ZH in NL zijn. Maar ja, welke is de juiste voor jullie?

Heftig meis, heel veel sterkte met deze verwerking en verder beslissen hoe en waar jullie verder gaan...

@ Okaa en Seef, ik schrijf aan jullie later vandaag even, ga zo in vergadering.

Knuffel allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen meisjes,

Helaas gisteren niet meer gelukt om een berichtje te typen. Dus na mijn huishouding maar even achter de laptop gestapt.

@ NCM, jouw verhaal heeft mij behoorlijk bezig gehouden gisteren en vandaag. Zoals okaa ook al schreef, misschien eens informeren naar een ZH over de grens. Sterkte meis, ik vind het echt zwaar kl*te voor jullie.

@ Okaasan, Okee, de 11e mogen we afstrepen, ik streep gewoon met je mee! En ik duim voor je dat je de 12e hopelijk positief antwoord krijgt op een eerdere cryoTP. Begin april even lekker op vakantie, is jullie enorm gegund! Blijven jullie in NL of gaan jullie naar het buitenland? Lekker even van elkaar en met elkaar genieten.

@ Seef, Ik zit ook met dat niet eerder mogen stoppen (volgens de verzekering van mijn werk) maar mijn gyn zegt dat ik waarschijnlijk al 10 weken eerder stop. En dat is volgens haar dan ook geen discussie. Maar ze zegt wel dat een zwangerschap 40 weken duurt, en er dus geen sprake is van de uitrekendatum veranderen. Er is (misschien in mijn en zeker in jouw geval) gewoon sprake van vroeggeboorte, om welke reden dan ook. Want jouw beebje is niet 2 weken ouder omdat jij 2 weken eerder moet bevallen door medische reden... Fijn dat je controle goed was, jammer dat je geen echo hebt gehad. Nu maar aftellen tot je 20wk echo. En lekker fietsen en wandelen, heerlijk toch? Ik doe het ook regelmatig. Maar ik moet er zelf wel om denken dat ik niet teveel ga snoepen, ik graai vanalles tussendoor, ondanks dat ik dan nog vol ben van het eten. Gewoon zin in lekkers, de hele dag...

Het gaat verder echt heel goed, ik groei als kool en heb een mooi rond buikje. Ook voel ik sinds donderdagavond schopjes, heb manlief direct wakker gemaakt die al wat lag te dommelen, en hij voelde het ook. Heel bijzonder. Gisteravond zat hij een hele tijd met z'n hand op mijn buik... Een paar kleine bewegingen, maar niet zo duidelijk als donderdag... Ik voel het wel vroeg, 17e week. Volgens mij is het rondom wk 20 normaal. Mijn vriendin voelde 't pas ergens wk 22. Mijn 20wk echo staat 11 april gepland en daarna ga ik naar eens in de 2 weken controle. Ook wil mijn gyn voor de zekerheid een onderzoek naar verhoogd bloedsuiker doen in wk 24. Omdat het mag, zei ze. Maar ze denkt dat er niets uit komt.

@Lavendel, Ben je al ongi? en hoe gaat het verder? En hoe gaat 't met je broer? Zit hij nog in het gips?

@Chantay, Zooo benieuwd hoe het met jou gaat, al een tijdje niets van je gehoord. Een dikke knuffel in ieder geval!

Dikke knuffel voor jullie allemaal! Hopelijk kunnen jullie een beetje van de lente genieten... xxx

Geplaatst

Hallo!

We zijn weer terug van ons weekendje (was heerlijk!). En we hebben weer een plan.. ongeveer.... denken we... We zijn nog steeds wat in de war van het gesprek van donderdag. Nu is deze dokter geen sprankelende persoonlijkheid maar het kwam bij ons allemaal zo negatief over. Oke de eerste poging was niet top, maar de tweede poging heeft wel op zijn minst 2 hele goeie embryo's opgeleverd waar zelfs een hele prille zwangerschap van is ontstaan. Hoe wij het zien, hangt er veel af van de dosering van de medicatie. Bij beide keren zijn we eigenlijk te laag gestart en moest de dosering flink opgeschroefd worden halverwege het proces. Misschien is dat een verklaring waarom een aantal embryo's het wel goed doen (meegegroeid met de stimulering) een paar die te hard gaan (te heftig gereageerd na verhoging dosering) en een aantal zijn vrij snel afgehaakt. Maar nogmaals dit is onze theorie. De dokter is het er voor een groot deel mee eens en we gaan meteen met de hogere dosering beginnen in ronde 3 (2x 2 ampullen menopur per dag). We zijn heel benieuwd of dit sterkere embryo's oplevert die wel willen doordelen. Het kritieke punt ligt als ze van 8 naar 16 cellen moeten, hier stoppen ze. Ik kan ook verder geen informatie hierover vinden op internet du zal het hier nog eens navragen op het forum. De recepten voor de medicijnen zijn weer binnen dus die ga ik eerdaags wegbrengen.

Verder ben ik hard aan het nadenken over het bloedonderzoek. Ik vind het heel, heel eng namelijk en er kan maar zo weinig beïnvloed worden bij de innesteling (90-95% bepaald de kwaliteit van het embryo en maar 5-10% bepaald de baarmoeder) dus moet ik me helemaal ongans zenuwachtig maken? Of zal ik het laten gaan? Of moet ik er gewoon doorheen? Of ga ik spijt krijgen als ik het niet doe (er niet alles aan gedaan hebben)? Of moet ik me niet aan elke grashalm vastklampen? Als ik het ga doen, dan moet het wel deze week want anders zijn de uitslagen te laat binnen om te beïnvloeden bij de komende poging....Ik vind het allemaal erg moeilijk maar ben aan de andere kant wel positief.

Voor mijn karakter is dit zo stressvol! Ik ben zó van de lange termijn planning en dat kan gewoon niet in dit proces. Ook probeer ik mezelf al te beschermen voor het nieuws dat er een kans is dat we moeten accepteren dat een eigen kindje misschien niet gaat gebeuren. We hebben al een beginseltoestemming voor een adoptiekindje... misschien is ons pad om dat door te zetten..Ik word echt emotioneel alle kanten rondgeslingerd maar vind eerst dat we voor de volle 100% de laatste vergoede poging in gaan. Hopelijk klopt onze theorie :)

Geplaatst

Hoi NCM,

Het klinkt idd logisch, en als de dokter het grotendeels eens is met jullie theoriegedachte, is het zeker het proberen waard! Kunnen jullie geen second opinion vragen in het ZH bij een andere ivf-arts? Ik kan me je twijfels voorstellen over het bloedonderzoek, in zo'n geval is mijn beredenering: baad het niet dan schaadt het niet. Met alle heftige (prik)angst die jij al overwonnen hebt, gaat je dit ook lukken hoor! Ik wens jullie in ieder geval veel wijsheid in de beslissingen die jullie nemen en duim voor jullie dat deze poging gaat slagen!

Sterkte meis! Knuffel.

Geplaatst

NCM moeilijk verhaal meissie, je emoties schieten zo ook alle kanten op. Is al zo moeilijk maar ik zeg ook elke keer, dat ik ervoor gevochten wil hebben, er alles aan gedaan wil hebben voor ons gevoel. Probeer het en dan met betere afstemming qua hoeveelheid medicatie. x

Ik heb ook twijfels over de deling, bij mij is er nog nooit een 8-cellige tp geweest en de vorige x een 6-cellige...en alle andere hebben ook niet meer verder gedeeld. Ik ga dit ook vragen bij mijn 1e afspraak voor de echo.

Ik ben afgelopen zaterdag ong geworden en dus alweer begonnen met de medicatie. Pregnyl was gelukkig toch weer leverbaar en is apart voor me gehouden. Morgen neem ik lekker een vrije dag en ga ik genieten van het heerlijke voorjaarsweer!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Wat is het stil hiero J

Bij mij gebeurt er momenteel ook niet veel hoor. Gisteren 11(!!) buisjes bloed laten afnemen voor verdere onderzoeken en dat ging bijzonder goed moet ik zeggen. Een hele,hele vriendelijke dame die maar tegen me bleef kletsen waardoor het allemaal soepel verliep. De laatste paar minuten werd ik flink onrustig maar wiebelen met je tenen lost veel op heb ik geleerd tijdens de puncties ;)

De recepten voor de menopur, decapaptyl en pregnyl zijn bij de apotheek ingeleverd. Volgens mij had ik gisteren de meest klantonvriendelijkste apotheekdame van Nederland gisteren… Of ik zeker wist dat ik 5 mg foliumzuur moest slikken… ehm als dat op het recept staat dan zal dat wel toch? Of ik me wel bewust was dat ik een deel zelf moet betalen (als dat nodig is, dan is dat nodig toch?). Mijn medicatie wordt altijd thuisgebracht omdat ik ivm mijn werk niet op tijd bij de apotheek kon zijn. Ook dit viel niet in goede aarde bij dr…. Maar uiteindelijk zal het vandaag of morgen bezorgd worden na 18 uur. Ik vroeg of ik een grote naaldencontainer kon krijgen, ook dat kostte veel moeite om dat te laten noteren… en het mooiste was nog wel dat ik graag wat extra apotheekspuitjes wil hebben omdat die van Menopur te lang zijn voor mijn handen. Of ik de 2 ml of 5 ml wilde hebben? Dus ik vroeg om een voorbeeld omdat ik het niet zeker wist… diepe zucht en of ik dat echt niet kon herinneren want anders moest ze achter 2 voorbeelden halen… Mijn God wat had deze dame het moeilijk….

Maarja, allemaal prima, het is weer geregeld en bij de volgende ongi gaan we enthousiast weer starten. Met de foliumzuur en B6 ben ik meteen gestart dus hopelijk gaat dat zijn voordelen opleveren.

Hoe is het verder met iedereen? Wordt er nog van het zonnetje genoten (ook al is hij nu even niet te bekennen hier…)

Liefs

NCM

Geplaatst

Hoi meisjes,

Ja, rustig hier. Ook bij mij is het rustig (op wat schopjes na, en dat kan mij niet druk genoeg zijn). En het zonnetje is hier ook nergens te bekennen. Ik hoor ook dat het koud buiten is, maar ik ben sinds vanmorgen nog niet buiten geweest, dus zal het zo wel ervaren als ik van mijn werk weg ga.

@ NCM: Jaaaa, dapper hoor dat je de stap hebt gezet en 11 buisjes bloed hebt laten afnemen. Trots op je! En die apotheek-doos moet je maar snel weer vergeten. Jouw medicijnen zijn besteld, hopen dat je haar niet weer tegen hoeft te komen... Wanneer verwacht je je ongi?

@ alle andere dames: Hoe gaat het met jullie?

Knuffeltje vanaf het koude hoge noorden :)

Geplaatst

ff een berichtje. Vandaag weer in het zh geweest. Stand tot nu toe...5 van gelijke grote follikels aan de rechterkant, 3 follikels links waarvan 1 grote. (dat is wat minder volgens de arts) Maar goed ik denk maar er zit teminste weer iets!

Woensdag a.s. nog een echo maar ze verwachten vrijdag de puntie....

@NCM pff 11 buisjes...knap ik zou al neer gaan denk ik .. wanneer denk je te beginnen eigenlijk? Waarom slik je ook B6?

@Bikergirl schopjes *zucht* supermooi!!!

Geplaatst

Goedemiddag!

@Lavendel, klinkt mij als netjes! Ik slik B6 omdat het ziekenhuis heeft gemerkt dat vrouwen die dit slikken soms betere innestellingen hebben. Het is niet wetenschappelijk onderbouwt maar baat het niet dan schaadt het niet. Heeft te maken met de schildklier dacht ik maar ik weet het niet meer zeker....

Ik ben zaterdag ongesteld geworden (weekje later dan normaal maar dat zal met de beginnende zwangerschap van vorige maand te maken hebben gehad) en ga bij de volgende ongesteldheid beginnen dus over ongeveer 4 weken. Na HEEL veel gehannes heb ik BIJNA alle spulletjes weer binnen. Wat heb ik een gekl**t met die apotheek! Ze zouden vrijdag na 18.00 uur bezorgen, kom ik om 18.03 uur thuis (ik moet daar al eerder voor vertrekken), ligt er een briefje dat ze langs zijn geweest en dat ik er niet was en of ik de spullen bij de apotheek wil ophalen. Nee dat wil ik niet want dan moet ik ongeveer anderhalf uur vrij nemen en ze hebben zelf aangeboden om het langs te brengen. Gaat op zaterdag ochtend de bel. Een 8 jarig jongetje met 2 apotheektassen... oke... fijn dat het er is maar kan dat niet ietwat respectvoller? Kan het niet gewoon overhandigd worden door een bezorger? Maar misschien zeur ik hier, dat kan. Maar nu blijkt dat er geen benodigdheden voor het prikken van Pregnyl bij zit en een kleine naaldencontainer ipv een grootte. Dus WEER de apotheek contacten. Nee ik had expliciet tegen de apothekersassistente gezegd dat ik geen naalden enz nodig had voor de Pregnyl. Nou dat lijkt mij niet... hoe moet ik het anders toedienen? Ik ben helemaal klaar met die toko en laat me overschrijven naar een andere. Die assistente was ook zo ongelooflijk chagrijnig toen ik alle recepten kwam inleveren. Is het raar dat ik de apotheek als ondersteunend verwacht in dit soort processen? Zij zijn toch samen met het ziekenhuis de experts? Dit kost me teveel negatieve energie. Snel een andere apotheek en hopen dat dat soepeler verloopt...

En nu dus nog 4 weekjes wachten en dan gaat het circus weer beginnen! We zijn heel benieuwd hoe het gaat lopen met de aangepaste prikschema's

Groeten weer!

Geplaatst

Oke

Ik ben lost....

Kom ik thuis zijn er 6 opzuignaalden, 6 injectienaalden en.... 39 (!!) spuitjes bezorgd...

Das toch raar? Maar ik ga me er niet druk om maken, ik heb wat ik nodig heb :)

Geplaatst

NCM: PFFFF wat een PRUTSERS!!! Bah, nou ja je hebt in iedergeval genoeg spuitjes :laugh:.

En dat een jongetje van 8 spullen langsbrengt...dat mag helemaal niet! Af en toe...grrrrr!!!

Ik ga ook voor die Vitamine B6, vanmiddag maar eens halen!

Ik haal altijd alles in het zh, het St Fransiscus heeft ook een eigen apotheek, kan dat niet in het zk waar jij nu gaat? Dat is veel makkelijker, ik haal de spullen direct op na me bezoek met het briefje van de arts op na een echo afspraak. Scheelt weer wat stress denk ik zo. Ik heb gelukkig mijn Pregnyl die hebben ze apart gehouden want ik begreep dat deze nu weer niet meer leverbaar is.

Met mij gaat het verder goed, ik was gisteren wel even emotioneel maar dat was meer van de spanning. De 1e echo blijft toch altijd spannend, was zo benieuwd wat ik tot nu toe gebroed hebt. :happy:. En als de punctie op vrijdag is dan is het Goede Vrijdag...en de tp wordt dan met Pasen....nou als dat geen goed teken is!!!:egg-chicken::egg-chicken::egg-chicken:

Geplaatst

Nee het is echt belachelijk hoe deze apotheek dit aanpakt, maar ik ben daar nu echt weg. Het ziekenhuis heeft geen apotheek zover ik weet. Ik vind het ook niet zo erg om de recepten even weg te brengen en normaliter bezorgen ze het na mijn werktijden dus dat ging ook goed maar nu het serieus is (dus met de ICSI behandelingen) gaan ze lopen kl**ien. Maar ik ga hier geen energie meer aan verspillen :)

Ow Lavendel! Inderdaad die eerste echo is echt zo zenuwslopend. Gaat alles goed? Zijn er voldoende eitjes? Hoe groot zijn ze? Maar het klinkt allemaal lekker tot nu toe bij jou. En je hebt inderdaad mooie dagen uitgekozen zeg! Ik ga gewoon weer heel er hard voor je hopen!

Geplaatst

NCM: het gaat eigenlijk heel goed, ik voel me ook niet echt gestrest, behalve bij de echo dan. Verder ben ik gewoon lekker bezig met van alles..ben weer aan het sporten 2x in de week. Het weer en de lente doen me goed, ik wordt er altijd super vrolijk en reislustig van. Ik probeer deze gevoelens vast te houden en het niet te zwaar voor mij en me partner te maken. Ook al is de laatste keer met vergoeding wat toch onbewust extra druk met zich meebrengt.

Ik heb ondertussen in totaal 8 follikels, 5 rechts allemaal gelijke grote..(is elke keer mijn beste kant..) en 3 links. de linker daar zit 1 grote van 18 en daarvan heeft de arts wel gezegd dat ze dat liever niet zien maar ja dat had ik vorige keer ook. Dus daar maak ik me niet zo druk om. Ik heb de neusspray die zorgt ervoor dat de eitjes niet springen en die spuit ik 2x voor de zekerheid ipv 1. :happy2: Morgen heb ik weer een echo, en ik denk dat er dan hopelijk nog e.a. is bijgekomen want dat had ik de andere keren ook. Dus morgen weet ik meer.

Scheelt me in iedergeval dit keer wat vrije dagen als de planning gaat verlopen zoal het er nu uitziet. Ik werk 40 uur in de week dus die vrije dagen spaar ik het liefst voor een heerlijke vakantie!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Lavendel: Ik hoop dat je vrijdag punctie hebt. En dan TP op 1e of 2e paasdag, moet toch een goed teken zijn... Je bent in ieder geval een mooi aantal aan het kweken... Succes meis!

@NCM: Wat een belachelijke apotheek zeg! Volgens mij kun je de recepten ook bij een andere apotheek inleveren. Ik deed dat ook meestal bij die in het ZH, maar als het soms druk was, bracht ik ze naar die bij mijn huisarts. Je hebt in ieder geval eerst wat je nodig bent. Maar het blijft slecht geregeld van deze apotheek.

Hoe gaat het met de andere meiden? Okaasan? Seef? Chantay?

Hier gaat het nog steeds goed. Ik zit vandaag op 19 week. Verder hadden we afgelopen zaterdag open huizendag. We hebben onze woning te koop sinds december en hadden nog geen kijker gehad. Afgelopen zaterdag kwam er op het laatst gelukkig toch nog een vrouwtje met haar dochter. En volgens mij viel ons huis wel redelijk in de smaak. Ze wilde graag een brochure ontvangen van de makelaar. Spannend dus, we moeten maar even weer afwachten. Ik hoop maar dat we het rond krijgen voor augustus, anders wordt het echt heel krap in ons huisje...

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Bikergirl: goed om te horen dat het goed met jullie gaat!

Succes met je huisje verkopen! Het is nu wel de periode dat vaak mensen een huis overwegen te kopen (ik heb voorheen op makelaarskantoor gewerkt :happy4:) ik duim voor je, is best lastig maar hopelijk komt het goed! x

Geplaatst

Lieve dameszzzzzz,

even een teken van leven.

Ik begin weer te leven.....of iets wat er op moet lijken.

Ben sinds vorige week weer begonnen met halve dagen werken, is zwaar maar geeft ook wel afleiding.

Het "gedoe" loopt nog steeds..*zucht*

Voel me wel wat beter dan een paar weken gelee.

Ik lees wel een hoop mooie beriggies hier!

Leef met jullie mee!

xxx

Geplaatst

@ Lavendel: Thanks, we hebben hoop dat het goed komt. Jij nog even je eitjes doorkweken. Wanneer heb je weer echo om ze te meten? x

@ Chantay: Hé, fijn dat jij je wat beter voelt. Ook leuk om even een kort berichtje van je te lezen. Hopelijk komt er snel een eind aan het 'gedoe'... Dikke knuffel. x

Knuffeltje aan jullie allemaal!

Geplaatst

hai meisjes,

sorry voor de radiostilte aan mijn kant. mn zusje was 2,5 week in nl (woont en werkt al jaren als reisleidster in turkije) dus veel met haar gedaan, wat altijd fijn is maar nu nog fijner omdat ze maar een heel klein stukje zwangerschap van mij mee kan maken. we zien elkaar hoogstwaarschijnlijk pas weer als ik bevallen ben...dus best een beetje emo.

verder is het ook ontzettend druk op t werk dus ook dan eigenlijk geen tijd om te schrijven poeh...

@lavendel: je bent volgens mij vandaag nog geweest voor een echo toch? en ziet het er goed uit voor de punctie vrijdag. een punctie op goede vrijdag moet wel goed gaan toch en dan met pasen een terugplaatsing...dat zou mooi zijn zeg!

@okaasan: volgens mij zijn jullie nu nog lekker op vakantie! waar zijn jullie heen? en de 11e weer controle, spannend...das op mijn verjaardag, dus dat moet goed gaan :-))

@ncm: stomme apotheken heb je hier ook hoor, op t moment dat ik weer wat moet halen van medicatie denk ik alweer: oh als ze het maar hebben...zucht en niemand die daar werkt kan er natuurlijk iets aan doen dat het niet op voorraad is...yeah right! blijven jullie nu in jullie eigen ziekenhuis of gaan jullie het toch ergens anders nog proberen?

@chantay: goed dat je weer halve dagen werkt bij, maar stom dat het gedoe nog voorduurt...is er al uitzicht op iets?

@bikergirl: wat gaat de tijd toch snel he, jij alweer 19 weken zwanger. voel je je goed? wanneer is jullie 20 weken echo ook alweer? succes met jullie huis! wel lastig in deze tijd, maar wat lavendel al zei, in het voorjaar kopen mensen toch sneller een huis en het hoeft er maar 1 te zijn, dus wie weet was dat die mevrouw die op de open huizen dag is geweest!

hier gaat alles goed en ik begin al aardig rond te worden. afgelopen maandagavond hebben we een 3d pretecho gehad en dat was superspannend, ik was zo nerveus...omdat we ook het geslacht wilden weten. mn moeder en zusje waren ook mee dus dat was heel fijn. en tadaaa iedereen weet het hier al, dus jullie mogen het ook weten: we zijn in verwachting van een meisje. ik had toch wel een lichte voorkeur omdat ik altijd al het gevoel heb gehad dat als ik moeder zou worden dat het een meisje zou worden...vriendlief had en lichte voorkeur voor een zoon (zoals waarschijnlijk de meeste mannen) maar ook hij is door het dolle heen en heeft gisteren wat echte meisjeskleding gekocht. zo schattig en super dat ik dat gewoon aan hem kan overlaten. elke keer wordt het een beetje echter allemaal. verder groeit ons meisje zoals het hoort dus dat was heel fijn om allemaal te kunnen zien. dinsdag 17 april hebben we de hele uitgebreide 20weken echo waarvoor we speciaal naar het amc moeten, weer een volgende spannende dag dus...ik hoop zo dat alles goed is.

zo morgen nog 1 dagje werken en dan lekker lang paasweekend, beetje jammer dat vriendlief moet werken maar goed het is niet anders.

liefs van mij

Geplaatst

Wauw Seef, een meisje. Super zeg! Hebben jullie dan ook al een naam? Of nog een aantal waaruit jullie moeten kiezen? Leuk hoor, dat manlief ook al wat kleertjes heeft gekocht... En ik kan me voorstellen dat je met je zusje even lekker de tijd genomen hebt, omdat ze maar kort in Nederland was. Dan moet je ook even van elkaar genieten, helemaal nu jij zo'n bijzondere periode in je leven meemaakt.

Het gaat bij mij goed. Ik krijg ook al een mooi rond buikje en heb volgende week 11 april mijn 20wk echo. Heel spannend, maar ook best eng hoor! Hopen dat alles goed is. En natuurlijk spannend welke geslachten onze beebjes hebben... Wij hebben 2 hele mooie jongensnamen en een stuk of 8 meisjesnamen waar we totaal niet over uit zijn... Maar goed, eerst maar eens kijken wat het is. Als het 2 mannetjes zijn, zijn we er wel over uit. We hebben wel besloten dat we het geslacht en de namen voor onszelf houden (hier op het forum vertel ik het wel hoor, maar voor mijn familie moet het een verassing blijven).

Ik moet morgen ook nog werken, heb al zoveel vrij gehad de laatste tijd, dat ik mijn collega's dat vrije dagje ook maar gun. Het zal dan ook niet zo druk zijn, dus doe ik lekker rustig aan. Manlief werkt ook gewoon dus vind ik het ook niet erg. En straks ook heel lang vrij :)

Liefs xxx

Geplaatst

@bikergirl en Seef Heerlijk deze berichtjes, goed om te vernemen dat het allemaal goed verloopt. en Seef een meisje!!! superleuk!!!!!!!en ja die kleertjes..zo schattig! veel plezier met de aankopen!!

Ik heb definitief morgen om 08:00 uur de punctie, lekker vroeg maar dat vind ik wel fijn, ben ik er gelijk vanaf. Ik ben vandaag een beetje hyper...

Ze hebben ong. 9 follikels gezien. Ik hoop dat de eitjes goed zijn en dat de kwaliteit van manlief goed is.... spannend dus! 2e paasdag hopelijk een tp!

Geplaatst

lavendel: oh wat spannend, over een paar uurtjes de punctie. ik wens jullie (en vooral jou natuurlijk) heel veel succes en hou je taai!

bikergirl: dus volgende week woensdag de 20 weken echo...op mijn verjaardag :-) toch wel weer spannend he, elke keer is er wel iets nieuws wat spannend is. leuk dat jullie al uit zijn over de jongensnamen maar spannend welke meisjesnaam of namen het worden als het 1 meisje of misschien wel 2 meisjes blijken te zijn. leuk ook dat je het hier wel al wil vertellen, ik ben heel benieuwd, spannend hoor!

om heel eerlijk te zijn is er 1 naam die ik volgens mij als sinds mn pubertijd in mn hoofd heb. en vanaf t moment dat ik dacht aan moeder worden kwam die naam naar boven en is eigenlijk altijd op nummer 1 blijven staan. soms kwam er een naam bij, maar deze bleef altijd. vond het heel spannend om de naam aan vriendlief te vertellenn want wat als ie em niet mooi zou vinden...maar hij vond em ook meteen heel mooi. hij had een al heel lang een jongensnaam, dus we waren er als snel uit. als t een jongen zou worden dan zouden we die naam gebruiken en bij een meisje mijn naam...zou t alleen nog wel leuk vinden om een 2e naam te hebben, dus daar ben ik nog naar op zoek.

zo lekker weekend, vriendlief moet maandag ook werken vertelde hij vanmiddag, balen en volgens mij komt er nog geen kip eten in het grandcafe. normaal zijn ze op maandag dicht, het wordt rotweer en er staat nergens dat ze nu met pasen wel open zijn...dus hopelijk is ie dan wel op tijd thuis. woensdag de 11e ben ik jarig en hebben we samen vrij en volgend weekend ook want dan vieren we mn verjaardag met een klein feestje.

fijn lang weekend allemaal en lavendel nogmaals heel veel succes, kuskus

Geplaatst

Zo de punctie is weer achter de rug. Er zijn in totaal 8 eicellen gevonden! We zijn er blij om. Nu wachten tot maandagochtend of bevruchting ook is gelukt.

Geplaatst

Hoi meisjes,@ Lavendel, mooie score meis, ik duim voor veel mooie emmy's! Had je bij je voorgaande puncties ook zo'n mooi aantal? En was de punctie te doen of heb je veel last gehad? Je bent er in ieder geval eerst af en TP stelt gelukkig meestal niets voor. Nu hopen dat er in het lab lekker gebroed wordt met jullie eitjes en zaadjes en een paar prachtige combi's ontstaan. Ik hou het forum in de gaten. Denk aan je meis! @ Seef, leuk dat jullie het zo eens zijn over de namen. Dat is een zorg minder. Mijn echo op jouw verjaardag wordt hopenlijk eentje met mooie positieve resultaten, daar gaan we voor toch? Jammer dat manlief moet werken, kan me voorstellen dat je je verheugd had op een dagje samen omdat hij normaal op maandag vrij is. Maar je bent niet alleen... (knipoog) Hoe gaat het met de andere dames? Okaasan, erg rustig vanaf jouw kant. Bijna weer de 11e, weer een maandje verder. NCM? Hoe gaat het bij jou? Chantay? Hoe is het meis? Fijne dagen meisjes en ik hou hier in de gaten voor een hopenlijke TP van 2 toppers bij Lavendel... XXX mij

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden