Jump to content

Hoge HCG / Buitenbaarmoederlijke zwangerschap!?

Recommended Posts

Posted

Wij hebben ruim twee en halve week geleden een (verse) terugplaatsing gehad en afgelopen donderdag de bloedtest gehad waaruit is gebleken dat ik zwanger ben! Dolblij zijn we nu natuurlijk, echter... Nu is gebleken dat mijn hcgwaarde meer dan 1000 is (2 weken na de terugplaatsing). In verband met de hoge HCG werd door het ziekenhuis aangegeven dat ik terug moet komen en dat er zal worden bekeken of er sprake is van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.. Heeft iemand ervaring met dit onderzoek? Wat kan ik verwachten? Je zult begrijpen dat wij niet de kans willen lopen dat het zodadelijk fout gaat door een onderzoek..

Posted

Yvonnie dat zou flink balen zijn, een bbz. Het onderzoek dat ze zullen doen zijn echo's en bloedonderzoek. Op de echo kunnen ze zien of er een zwangerschap in de baarmoeder zit of misschien erbuiten. Zolang dat niet duidelijk is zullen ze ook de hcg waarde blijven volgen. Bij een hele hoge hcg zonder zichtbare zwangerschap in de baarmoeder kan er een kijkoperatie volgen, maar alleen als er dus sprake is van een bbz. Als het een goede zwangerschap is, zal het door de onderzoeken zeker niet fout gaan, dus maak je daar echt niet ongerust over! Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt en vooral dat het gewoon goed zit! Sterkte!

Posted

Hi Yvonnie,

Maar, spreken ze in het zh al over een bbz, of heb je klachten die erbij horen? En, hoeveel embryo's had je teruggeplaatst gehad? Want, ik lag met 5 wkn 2 dgn zwangerschap, dus 3 weken na terugplaatsing in het ziekenhuis ivm overstimulatie. En toen hadden ze ook bloed geprikt voor de HCG waarde. En die waarde was nog vele malen hoger dan 1000, namelijk 1700!! En ik was niet zwanger van een tweeling, en ook geen bbz. Dussss.....houd moed hoor!! Want het kan wel kloppen, en morgen ben ik uitgerekend! Ik duim voor je!

Posted

Meid we hopen dat het goed zit!

Ik dacht dat bij een bbz juist eerder sprake was van een laag hcg, maar missch weet ik niet alles. Hoog hcg ken ik meer in combi met mogelijke meerlingen of een mola zwangerschap.

Sterkte met afwachten!

Posted

Hi meiden!

Bedantk voor jullie snelle reactie!

Er is één eitje teruggeplaatst en tot op heden heb ik eigenlijk helemaal nergens last van!

Het ziekenhuis gaf tijdens het telefoongesprek waarbij werd aangegeven of er een zwangerschap was ook de hcg-waarde aan. Ik moet binnen één week terugkomen om te bekijken of er sprake is van een bbz.. Je begrijpt dat de vreugde direct plaats heeft gemaakt voor angst..

Posted

Hallo Yvonnie, ik sluit me bij Testr aan wat betreft de waarde. Klinkt naar mijn idee goed, mijn hcg was 14 dagen na verse tp 1365 en inmiddels heb ik een prachtige dochter!

Succes en hou moed!

Lot

Posted

Ben natuurlijk geen arts, maar ik heb ook het idee dat het wel goed zit hoor. Het zijn mooie hoge waarde, dat is toch wat een arts wil? Als het laag zou zijn, zit het vaak niet pluis. Wat ik al zei: ik had ook zulke waardes! Positief blijven hoor!

Posted

Vind het inderdaad wel vreemd! Volgens mij zit je goed hoor.

HCG heeft me in het verleden ook breinbrekers gekost vandaar dat ik er ooit een topic over geopend heb. Ik zal zo de link hier eventjes plaatsen

Liefs Pieneke

Posted

Hoi Yvonnie,

Kan me Pieneke haar topic heel goed herinneren..werd lange tijd erg veel geschreven ;-)...we waren allemaal onderzoeksters in de dop he Pien..ook met zwangerschapstesten...we hielden er onze eigen testrapporten op na hahaa....

Heb mijn HCG bijdrage ook even opgezocht (blz.8)

Taurus71(Manon)/1xcryo/4dagen (wd 15 =2690) zwanger

Ik zag jouw waarde en dacht ook al...wat is er mis mee?

Ik kreeg mijn waarde door van de assistente en die zei hartstikke zwanger..heel mooi hoog!

Er is nooit iemand geweest die zijn zorgen daar over uitsprak of het wel een bbz kon zijn.

Lees nu net van een verse poging..ik had een cryo..maakt dat uit voor t hcg?

Maak je niet te druk hoor...vind t ook raar van ze om dat zo te zeggen...zeg dan gewoon ..we willen over een weekje kijken hoe t gaat

met de waarde maar ga iemand niet misschien onnodig in de rats laten zitten.

Ik hoop hier over een week goed nieuws te lezen hoor..laat dit weekje maar snel om vliegen!

Groetjes Manon

Posted

Pien! Die betabase site is gevuld ook door vrouwen zelf, duizenden!

Zie mijn handtekening, ik had bij 4 weken 4 dagen zwanger een hcg van 1100+ en dat was ruim, maar eerder goed dan slecht nieuws volgens het VU!

Welk ziekenhuis loop jij Yvonne? Ik vind het vervelend en persoonlijk onterecht dat ze je zo in de rats zetten!

Posted

Hoi meiden, had vanmorgen al gereageerd maar de site bleek een tijdje offline vanwege een upgrade, dus is mijn bericht verloren gegaan. Allereerst wederom bedankt voor jullie reacties en ervaringen! Ook het topic hcg gelezen. Veel aan gehad. Ben nu een stuk geruster.

Wij lopen in het AMC en zijn er erg tevreden over. Toen ze mij afgelopen donderdag belden om ook gelijk een afspraak te maken voor een eerste echo vroeg ik of het (ivm mijn werk) op 9 dec kon. Maar gaven ze aan dat was te laat. Het moest binnen1 tot anderhalve week. We zouden dan nog geen hartje horen/zien maar het was vooral om de ligging te bepalen. Ds toen gingen er bij ons wat belletjes rinkelen. Maar we kunnen nu niet anders dan afwachten. Laat het jullie horen hoe het afgelopen is!

Nog een fijne zondag!

Posted

Hey,

afgelopen donderdag het hcg laten testen bij de huisarts en die was nu 8356! En dat is precies een week na de vorige meting. Maandag is de echo. We zijn enorm benieuwd!!! Hopen dat alles goed is! Prettige avond.

Posted

Dat klopt toch precies, een verdubbeling per 24 uur. Lijkt me keurig.

Ik kan me haast niet voorstellen dat je met zo'n nette stijging en zonder verdere klachten een bbz hebt.....

Posted

Klinkt goed, Yvonnie. In het Amc willen ze standaard met ong 5w5d een echo om te kijken of er een vruchtzakje in de bm zit. Heb ik ook alle drie de keren gehad! De tweede echo is dan met 8 weken, ze geven bij de eerste echo oom aan dat er pas bij die 2e echo een hartje te zien zal zijn.

Op 14 dagen na tp (4w4d) was het hcg bij mij 1200. Ze gaf aan dat ze uitgaan van 100-1000 op die dag. Hoger KAN een meerling zijn (hoeft dus absoluut niet); minder op die dag is vaak een teken dat het niet goed zit of bbz is - zo werd mij verteld. Super dat je hcg zo mooi gestegen is! Hoop dat je vd week een mooie echo zult hebben - heeeel misschien al een kloppend hartje ;-).

Posted

Yvon duim voor je. En hoop dat de echo een flikkerlichtje laat zien.

Bij mij was ook het vermoeden naar bbz. Maar dat was omdat mijn hcg niet snel steeg. Nu ook nog onder controle omdat mijn hcg nog geen 0 is.

Posted

Hoi allemaal,

Nou de echo was goed! Zit gelukkig op de juiste plek. Was alleen nog wel veel vocht te zien rondom de baarmoeder (van de punktie) en de eierstokken waren ook nog groot (van de 19 eiblaasjes). Dus we zijn erg opgelucht. Jammer genoeg nog geen kloppend hartje te zien. Ben nu 6 weken en 1 dag zwanger. Wederom allemaal bedankt voor jullie reacties en medeleven!!!! Heel veel aan gehad. Groetjes Yvonnie

Posted

yvon dat klinkt positief. Ik blijf duimen voor jullie

Sandra ik ben inderdaad nog onder controle maar de waarde is aan het zakken. Donderdag weer voor een bloedwaarde dan hopen ze dat de hcg op 0 staat. Ik heb ook wel het gevoel dat dat zo is. Vloeien is gelukkig eindelijk gestopt. En ik had tegen mijn man gezegd ik heb het gevoel als ik stop met vloeien dat mijn waarde ook weer normaal is. Geen idee of dit natuurlijk klopt. Maar mijn gevoel was zo sterk daarin. Dus ik ben donderdag benieuwd.