Ga naar inhoud

Punctie

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

A.s. dinsdag heb ik de punctie. Dit onze 1e keer ivf en ik heb dan ook geen idee wat me te wachten staat. Ik ben dan ook ontzettend benieuwd naar jullie ervaringen wat betreft de punctie. Ik ben ontzettend zenuwachtig en hoop maar dat de lorazepam en diclofenac zn werk goed zullen doen en dat het mee gaat vallen.

Liefs,

Kris

Geplaatst

Ha Kris. Denk dat je het beste maar niets kan verwachten. Hier was 1 kant heel gevoelig/pijnlijk, de andere kant stelde echt niets voor. En ik had heeeeel veel eitjes die ze aan moesten prikken. Prettig is anders, maar er zijn ergere dingen (in mijn beleving).

Succes!

Geplaatst

Hobbesje,

Bedankt voor het reageren!! Er zijn idd veel ergere dingen, vond bevallen ook heel erg meevallen dus hoop op hetzelfde voor de punctie en het is voor een goed doel natuurlijk! Ik heb 18 eitjes, volgens mij is dit een redelijk goede "lading", dus ben benieuwd!

Liefs,

Kris

Geplaatst

Ha Kris,

Bijna niets lijkt zo verschillend ervaren te worden als de punctie, is mijn idee. Ik kan je in ieder geval een positief verhaal bieden: er zijn 18 eitjes gevonden (weet niet hoeveel follikels er zijn aangeprikt) en ik heb er nagenoeg niets van gevoeld. Ik kreeg vooraf een half slaaptabletje en een prik. Deze verdoving heeft uitstekend gewerkt!

Heel veel succes,

Simone

Geplaatst

@Simone, wat fijn om een positief verhaal te lezen, ik hou dr van!! Ja wat dat betreft is er geen pijl op te trekken, dus maar zelf gaan ervaren.

@Zipa, ja onwijs spannend!! Ben er wel klaar voor mn buik staat op knappen. Voor het IUI traject zaten wij in Doetinchem en nu voor het ivf traject zitten wij in Arnhem. En jullie?

Geplaatst

Hier een pijnlijke punctie met 11 follikels en een super punctie met 30 follikels terwijl ik er zo tegenop zag.

Heel verschillend dus maar alvast veel succes!

Geplaatst

Hoi,

ik had 19 eitjes en er zijn er tijdens de punktie 12 aangeprikt/geoogst. Ondanks de tabletten en de injecties was het niet pijnloos. Maar wel uit te houden! En ik was het meteen weer vergeten zodra het voorbij was! Het duurt echt maar heel kort. Veel succes en laat even weten hoe het je vergaan is.

Geplaatst

Hallo Krisje,

Ik weet hoe positieve verhalen kunnen helpen om de zenuwen onder controle te krijgen dus hierbij nog maar 1 dan.

Ik heb 4 pogingen eigen cyclus gedaan waarbij telkens maar 1 eitje groeide en dus ook 1 aangeprikt werd en daarbij soms veel pijn ervaren. ook ik was erg zenuwachtig voor de punctie van de gestimuleerde poging die ik toen daarna ging doen. Ik kreeg een soort syntetische morfine ingespoten die aanvoelde als een warme deken (wel je ogen dichthouden anders wordt je duizelig) en de punctie was toen goed te doen. Nog wel pijnlijk maar het voelde ook als een opluchting want ook mijn buik stond op springen. Trouwens die staat nu weer op springen want ik ben binjna 32 weken zwanger van een tweeling!! Oja de oogst was 10 eitjes waarvan er 8 werden bevrucht, 2 teruggeplaatst en 1 in de vriezer.

Als je nog meer vragen hebt dan stel ze gerust. enneuh ..SUCCES!!!!

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi Krisje82,

Ik was een week eerder aan de beurt, ook in het Rijnstate. Ook voor mij was het de eerste keer. Ik zag er dan ook best wel tegenop. Ook, omdat bij de 1e controle-echo (nog een week eerder) het in beeld krijgen van de linker eierstok behoorlijk pijnlijk was. Ik had wel vertrouwen in de Diclofenac. Die medicijnen had ik ook toen mijn keelamandelen geamputeerd werden (ik was toen al 17).

Al met al viel de punctie me uiteindelijk heel erg mee! Er werd de tijd genomen, duidelijke afspraken als ik wilde pauzeren (wat overigens niet nodig was) en misschien wel zo belangrijk, vertrouwde gezichten (zelfde verpleegkundige van de uitleg, zelfde arts van de 1e echocontrole). Van de plaatselijke verdoving heb ik nauwelijks iets gevoeld, net als de punctie rechts. Links voelde ik wel, maar dat was ook een beetje in de lijn der verwachtingen, en dat was ook zeker heel goed te doen. Na de punctie natuurlijk door naar Utrecht, daar konden we na een half uurtje weer weg, met de mededeling dat er 14 eicellen gevonden waren (er waren meer follikels te zien op de echo). Die hele dinsdag voelde ik me prima. Woensdag echter heb ik vooral goed uitgeslapen en later veel op de bank gezeten. Plassen en zo meer was echt even niet zo fijn. Dat ging donderdag al beter. Gisteren, vrijdag, 'natuurlijk' weer naar Utrecht, ik voelde me al weer stukken beter. Nu vandaag pas na een hele dag eens rustig gaan zitten.

Nog even ter volledigheid: van de 14 eicellen, zijn er 10 zich gaan delen. Daarvan is er eentje teruggeplaatst (stelt echt geen zier voor!) en er konden er 5 in de diepvries. Dat laatste schijnt overigens uitzonderlijk te zijn, werd ons verteld.

Ohja, Lorazepam, was eigenlijk te laat met dat in te nemen. Heb het dus min of meer zonder gedaan. Geen probleem. Nu ben ik vanaf geboorte al wel wat gewend en kan ik me goed overgeven aan het feit dat er wat moet gebeuren dat moet. Dat scheelt misschien.

Groeten en succes dinsdag! (bij dokter Rozenburg denk ik?)

Marjolein.

Geplaatst

Hey Krisje,

Ook ik heb de punctie als 'goed te doen' ervaren. Ik heb slechts 1 punctie ondergaan waarbij er 18 follikels zijn aangeprikt die uiteindelijk 10 eicellen hebben opgeleverd. Hiervan zijn er 6 embryo's ontstaan, waarvan er een is teruggeplaatst en de overige 5 ingevroren zijn. Van de verse embryo ben ik ruim 28 weken zwanger!

Een half uur voor de punctie kreeg ik een prik in mijn bil en een half tabletje dormicum, fantastisch spul. Ik was bij kennis, maar qua beleving erg ver weg waardoor ik te 'stoned' was om uberhaupt bang te zijn. Ook heb ik geen pijn gevoeld, ondanks de zware punctie omdat mijn rechter eierstok hoog lag en ze met meerdere mensen op mijn buik geduwd hebben.

Gezien het doel wat je ermee wil bereiken, zou ik het zo weer doen!

Iedereen heeft andere ervaringen. Hoe lastig het ook is, probeer goed op je ademhaling te letten en laat het maar gewoon gebeuren. Heel veel succes!

Liefs Melis

Geplaatst

Hallo Kris,

Hierbij nog een ervaring met betrekking tot punctie. Toen ik de eerste punctie heb gehad, heb ik van de punctie niet veel gemerkt en daarna had ik ook nergens last van. Alleen de spuit van tevoren in mijn bil was wel pijnlijk.

Geplaatst

Hi Kris,

Ik heb 2 puncties gehad: de eerste in het vh met dirmicum. Ik had 26 follikels en de punctie was verschrikkelijk, ondanks m'n hoge pijngrens. Ben daarna een week thuisgebleven.

Je kunt hè voorstellen dat ik voor punctie 2 een brok zenuwen was. Ik lag al te huilen op de stoel voordat ze überhaupt begonnen waren. Dit was in Nijmegen, waar je een infuus met morfine krijgt. Ik had ruim 30 follikels, maar de punctie was een fluitje van een cent!!

Dit maar om aan te geven dat je er dus werkelijk geen pijl op kunt trekken. Last het over je heenkomen en probeer zo goed mogelijk te ontspannen.

Succes!

Fren

Geplaatst

Hoi Kris,

Ik heb 3 puncties gehad met dezelfde pijnstilling als jij nu krijgt. Het is mij meegevallen, maar ik was toch iedere keer erg zenuwachtig. Als het goed gaat, is het binnen het kwartier gelukt. Ik heb de pijn bij de punctie ervaren als vervelende menstruatiekrampen. Maar ieder lichaam is anders. Probeer rustig adem te halen en knijp de hand van je partner maar helemaal fijn. Succes.

Geplaatst

Goedenavond Lady's,

Wat een fijne reacties allemaal, erg lief van jullie. Het heeft mij goed gesteund!!

Helaas viel de punctie mij erg tegen, met name de rechterkant en de verdovings prikjes. Ik ben dan ook heel blij dat ik de punctie heb gehad. De oogst is 13 eitjes, ben benieuwd hoeveel er goed zullen delen. vrijdag heb ik de tp ........ spannend!!

@marjootje1980: Wat leuk dat wij precies 1 week na elkaar lopen en in hetzelfde ziekenhuis. Misschien hebben we wel samen een keer in de wachtkamer gezeten. We hadden ook zo kunnen carpoolen, ik zag dat je uit Doesburg komt, ik kom uit Didam. Ik heb bij van de Kamp de punctie gehad. Vond dat wel erg fijn, ik heb haar nl ook voor alle andere gesprekken gehad.

Nogmaals onwijs bedankt allemaal voor de opbeurende verhalen!!

Liefs Kris

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden