Ga naar inhoud

Cryo tp in januari, nieuw jaar nieuwe kansen :)


mijnbaby

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 240
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Sushi: achteraf denk ik dat ik best wat signaaltjes heb gehad eigenlijk, maar ik moet zeggen dat ik ze niet goed herkent heb tijdens de wachtweken. (Wat steekjes /krampjes gehad en 's morgens vroeg wakker om te plassen bijvoorbeeld) Maar dan nog ga je denken: nee, zit vast tussen mijn oren, ik wil het gewoon te graag ofzo. Stom he! Het is ook gewoon zo'n verrekte spannende en onzekere tijd!!

Er valt niet veel over te zeggen, feit is ook dat het echt bij iedereen anders is, de een voelt van alles, de ander he-le-maal niets. Frusterend, maar je moet nog even geduld houden. Wanneer ga je testen?? Wat zegt je gevoel? (Ik hoop het zo voor je!!)

 

 

Ik voel me goed gelukkig, krijg over 1,5 week de eerste echo, ook weer reuze-spannend!! Hopen maar dat het hartje goed klopt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvia, tja er valt ook niks over te zeggen, ik was gewoon benieuwd... in 2009 heb ik heel kort heel even zwanger mogen zijn (net de 5 weken niet gehaald) en toen dacht ik ook gewoon dat ik ongesteld ging worden... en pas toen het over was werden mijn borsten gevoelig... dus het zegt inderdaad niks. Wat mijn gevoel zegt? Ik was donderdag helemaal overtuigd dat ik zwanger was, maar vrijdag voelde ik niks meer en nu heeft de onzekerheid de overhand... ik weet het gewoon niet! Maandag ga ik testen kopen bij de kruidvat en vanaf dan zullen we zien hoe lang ik het volhou om niet te testen!

 

oooh Bloempje en Reinroef, duimen draaien nog hoor!

Bloempje, hoe bedoel e precies bloederig slijm? Als je het nog niet als ongi ziet bedoel ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OMG, Sylvia, wat lees ik nu?!? Ben een tijdje afwezig geweest, maar wat een goed nieuws!!! Gefeliciteerd meid! Kan me voorstellen dat het allemaal nog spannend is, maar wat gaaf dat je zwanger bent!

 

Heb nog niet alles goed gelezen, maar meiden die in de wachtweken zitten, heel veel succes.

 

Ik kom er binnenkort ook bij, heb waarschijnlijk volgend weekend de terugplaatsing van 1 of 2 cryootjes.

 

liefs,

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja kweenie ik heb twee keer geplast en er was niks. Heb weer beetje hoop. Morgen maar weer afwachten. En jij sushi?

 

spannend meis! duimen blijven draaien hoor!

 

en met mij? tja niks meer gespot na donderdagochtend... heb alleen weer last van de onderrug... dat is helaas iets wat ik overgehouden heb aan de eerste poging... en komt opzetten als ik ongesteld moet worden, dus is een hormonaal gestuurde lage rugpijn. maar ik verwacht geen duivels voor donderdag... dus of mijn rug speelt wel erg vroeg op of er is heel misschien wel wat anders aan de hand! Maar daar durf ik niet zo goed op te hopen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sushi: Bij mij heeft ongesteld zijn vaak een aanloopje. Beetje maf praatje, maar hier kan dat wel denk ik. Het slijm verkleurt en wordt bruinig, soms met wat rood, soms tussendoor weer wittig, maar echt ongesteld ben ik dan nog niet. Pas later is het "gewoon" bloedig vocht met hapklare klontjes. Dat je aan een inlegkruisje niet genoeg meer hebt, zeg maar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Vanmorgen was de uitslag na 5 sec. :zwanger:. En niet zo´n beetje ook! Donkerder kon de test niet worden. Hopelijk mag ik dit keer op het groene bankje blijven zitten en mogen wij onze tweeling verwelkomen rond 16 oktober 2012. Mogen even het ziekenhuis bellen om dit door te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mariek, Er zijn 2 embryo`s terug geplaatst dus het zou goed mogelijk kunnen zijn. Ben benieuwd! Morgen even het zh bellen en dan hoor ik wel wanneer ik voor de eerste echo mag. Mijn man en ik zijn al 4 jaar en 10 maanden bezig voor een brusje voor onze kleine prinses dus het zou wel een super geschenk zijn na zo`n lange tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Bloempje, op die manier dus. Ik lees wel vaker over aanloopjes, ik heb dat helemaal niet... ik krijg een zwaar gevoel in de bovenbenen en hoef dan alleen maar naar de wc te wandelen en bam, daar is de menstruatie... dus vandaar dat ik het me even afvroeg ;-)

 

@ Froukje, nu echt, gefeliciteerd meis!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Froukje, dan is de kans zeker aanwezig ;-) Ik heb begrepen dat als je er 2 terug laat plaatsen, en je zwanger bent, dat de kans op een tweelingzwangerschap dan ongeveer 25% is. Vond het eigenlijk nog meevallen, had gedacht dat het hoger zou zijn. Onze dochter is ook '1 van 2'. Spannende eerste echo dus voor jullie! En gaaf, dat het na zo lang dan eindelijk gelukt is.

 

Vanochtend de CD10 echo gehad. Aan beide kanten groeit een follikel. Grappige gedachte dat als ik nu 'normaal' zwanger zou zijn geworden het misschien een tweeling was geweest... morgen nog een echo en dan hopelijk morgenavond de Pregnyl zetten en dan zondag volgend weekend de tp. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Froukje, gefeliciteerd!! Joehoe...wat fijn zeg!

En wie weet een tweeling dan, als de test zo duidelijk was...spannend!! Op naar een goede echo!:)

 

Mariek, leuk weer wat van je te horen! Jij gaat dus ook heel binnenkort weer een cryootje terug krijgen! Spannend he! Ik hoop dat dit 'm wordt voor je!!

En bedankt voor je felicitaties! Ben er super blij mee! Maar moet zeggen dat ik op het moment vooral ook erg onzeker ben. Gisteren een klein beetje bloedverlies gehad, en dan schrik je je echt rot! Hoop zo dat het goed mag blijven gaan!! Kan dan ook niet wachten tot de eerste echo, dan weten we meer. Het is nu nog heel onwerkelijk allemaal. Maar goed, ik mag niet klagen, heb vandaag bijna geen bloed meer gezien tenslotte, dus we hopen er maar het beste van..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sylvia, kan me voorstellen dat je schrikt van het bloedverlies! Ik heb dat ook gehad, vorige keer (met onze kleine meid, niet de mk). Klein beetje maar, maar schrok me ook te pletter. Blijft eng, die eerste weken. Hoop voor je dat het snel stopt. Wanneer heb je de eerste echo? Heb je 1 of 2 cryootjes terug gehad? Wel goed zeg, dat je zowel van de verse als van de cryo zwanger bent geraakt. Aan de innesteling ligt het niet!

 

Ja, voor ons is het ook weer begonnen. Duim, duim, duim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Mariek, tja eng is dat he! Bah, dat wil je gewoon niet! Maar gelukkig lijkt het nu weer helemaal over te zijn. Hopen dat het goed gaat.. De 22e krijgen we de echo.

Ik moet zeggen; fijn te horen dat jij ondanks wat bloedverlies toch een gezond kindje hebt gekregen! Het hoeft dus kennelijk niet meteen mis te zijn! Daar hou ik me dan maar aan vast:)

We hebben trouwens 1 cryo teruggeplaatst. Dat adviseerden ze ons omdat ik vorige keer ook meteen zwanger raakte. Tja, aan de innesteling lijkt het niet te liggen idd.

Gelukkig maar!

Maar meid, met jou gaat 't ook vast goed komen joh!! Zal best ook weer heel spannend zijn voor je, zeker na de miskraam, wat een teleurstelling he! Hoeveel cryo's hebben jullie nu nog? En wil je 1 of 2 terug? Ik duim met je mee voor een brusje!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Froukje, Gefeliciteerd! Toen wij twee emmy's teruggeplaatst kregen, zei men dat àls ik zwanger werd, de kans op een tweeling 35% was. Daar hoorden wij dus ook bij. :-) Wij moesten toen in het zkh testen. Mijn HCG bleek zo hoog dat ze zeiden dat het er minstens twee waren. Toen wist ik dus niet alleen dat ik zwanger was, maar gelijk ook dat het er twee waren. Toen ik het vergeleek met de HCG van iemand anders op dezelfde dag na de terugplaatsing, was mijn HCG drie keer zo hoog.

 

Zelf voel ik me momenteel flut. De ongi zet nu aardig door. Buikpijn, chaggie en blèh. Net even gedoucht, wel lekker van opgeknapt. Maar de teleurstelling blijft...

Heb net een topic gemaakt over een artikel dat ik pas geschreven heb. Zie hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Froukje gefeliciteerd! Alle andere dames, nogmaals succes en hopelijk komen jullie de wachtdagen goed door!

 

Ik vind het nu al een grote hel en zit pas op dag 5... Ik kan met niet herinneren dat ik het de vorige ronde ook zo moeilijk had....

Ik hou me nog even afzijdig zo tijdens die f*cking wachtdagen, ik sta ermee op en ik ga ermee naar bed. Maar hou jullie posts wel in de gaten, hoor.

Tot overmaat van ramp (ik ben echt wel blij voor ze hoor) hebben vrienden aangekondigd zwanger te zijn van de tweede... Toch bekruipt me dan een gevoel van jaloezie, terwijl ik dat helemaal niet wil. Ik wil blij zijn voor mensen die nieuw leven krijgen, dat is toch het allermooiste? Ik merk gewoon dat ik even geen interesse op kan brengen in andere dingen en andere mensen. Terwijl ik normaal heel begripvol naar anderen ben. Hopelijk kan ik ze over een maand of 2 vertellen waarom ik zo afwezig ben geweest. Thanks voor jullie luisterend oor, kan er echt hoop en troost uit putten. Nu nog ff een dag of 9 wachten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden