Ga naar inhoud

Cryo tp in januari, nieuw jaar nieuwe kansen :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Bloempje, ik weet niet waar jouw topic is, maar zo te lezen is het nog even afwachten voor jou dus...

@ ICSI, veel succes morgen morgen met de echo!

@ Mijnbaby, eitje al groot genoeg!

@ Neel, de spannende wachtweken zijn voor jou weer aangebroken! Ik snap dat je je zwanger voelt, dat heb ik ook elke keer, want je krijgt tenslotte een bevrucht eitje teruggeplaatst! De laatste 2 cryo TP's was het al een blastocyst zelfs bij mij, dus ja, ook ik voelde me zwanger... helaas maar voor korte duur tot nu toe... duimen draaien!

@ Neel, mijn TP is ook zonder stimulatie, maar is snap je onzeker gevoel daarbij... ik heb die onzekerheid, mijn gyn heeft me daarover gelukkig kunnen geruststellen, heb jij je onzekere gevoel al aangekaart bij de gyn?

@ Reinroef, succes maandag!!

@ Mijnbaby, duimen draaien voor jou maandag!

Hier moet ik er maandag om half 2 zijn, dus jullie eskimootjes zitten als het goed is al aan boord als ik met de benen wijd mag! Ben benieuwd of ik ook maar 1 echo hoef of dat mijn cyclus weer van slag zal zijn...

• Reacties 240
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou bloempje, daar word je dan inderdaad niet vrolijk van... Hebben ze ook gezegd hoe je nu eventueel nog een oude follikel kunt hebben? Ze kunnen op het scherm toch zien of hij gesprongen is of niet? Jeetje zeg... En nu?

Geplaatst

Stomme pregnyl. Weer een gigantisch dikke blauwe plek. Alle twee de glazen ampullen gebroken in mijn man zijn duim. Gelukkig geen glas erin en geen bloed. Stom onvriendelijk rot systeem. Zo even schelden haha. Fijne dag!

Geplaatst
Stomme pregnyl. Weer een gigantisch dikke blauwe plek. Alle twee de glazen ampullen gebroken in mijn man zijn duim. Gelukkig geen glas erin en geen bloed. Stom onvriendelijk rot systeem. Zo even schelden haha. Fijne dag!

zit hier met een glimlach je bericht te lezen, van pure herkenbaarheid!!! Zo fijn als die prikpen is, zo'n ongelofelijk ongebruiksvriendelijk systeem is dit!

Ik vraag me trouwens af of ik dalijk ook Pregnyl moet prikken. Hebben ze niets van gezegd, krijg een tp in eigen cyclus zonder medicatie zeiden ze... Vandaag maar even vragen!

Geplaatst

@ icsi tenx. zo fijn dat we niet alleen zijn.

misschien hebben ze verschillende trajecten in 'de eigen cyclus', met geen of weinig medicatie.. ik heb een redelijk voorspelbare cyclus van 32 dagen. maar dit is pas mijn eerste cryo, ik ben dertig, kweenie, er is vast een reden.. maar je kan t altijd vragen als je t niet zeker weet, fijn voor je eigen rust en dan snap je het beter toch. ?

Geplaatst

Reinroef hahaha ik laat mijn

Man het ook altijd doen ben bang dat ik ze kapot

Maar en dan niks heb.. Hahaha pregnyl zit er weer in!!!

Op naar een mooie tp...

Geplaatst

Nou, zojuist echo gehad op cd10 en volgens de arts gaat het de goede kant op :-). Follikel van 12,8 mm en bms van 9,6. Die cijfers zeggen me niets, jullie misschien? Zaterdag terug voor volgende echo....

Ik heb de vraag gesteld over waarom wel of geen pregnyl. Beslissing hangt af van patiënt, regelmaat cyclus, ervaringen met eerdere behandelingen, leeftijd, etc.

Bij mij is de reden dat er waarschijnlijk (want dat kan nog veranderen als de echo's anders uitwijzen) een regelmatige cyclus is. Het is voor mij ook de eerste cryo-tp en ik ben 33 jaar.

Succes allemaal!

Geplaatst

Sushii: Nee, ik heb er ook nog nooit van gehoord dat een follikel een maand lang 2 cm kan blijven; vind 't maar vaag! Maar dat hij nieuw zou zijn - kan dat op dag 10 al zo groot, door 5 dagen 100mg Clomid?

Reinroef: Hoe breek je de ampullen? Doe je dat wel met een gaasje eromheen? Zo leerde ik het op m'n verpleegstersopleiding.

Ik heb m'n afspraak voor morgen verzet. Ik heb morgen namelijk een "gesprek". Pfff... Lastig, als je niet iedereen wilt vertellen waar je mee bezig bent... Kun je moeilijk zeggen dat je een inwendige echo hebt om je follikels en bms te meten...

Geplaatst

@ reinroef, ik heb ook zo'n hekel aan die pregnyl! bij mij braken de ampullen ook...

Over die pregnyl ook, voorgaande 2 cryo's hoefde ik dat ook niet te prikken, maar de gyn wilde het nu wel, omdat ze het dan allemaal net iets beter kunnen plannen wanneer het eitje echt plopt...

@ icsi, fijn dat het de goeie kant op gaat! :)

@ Bloempje, ik weet niet veel van clomid, dus daarbij kan ik je niet helpen helaas... maar ff afwachten weer he? En bij mij weet ook niemand het, behalve de paar mensen die het wel moeten weten qua planning enzo!

Geplaatst

Yes! Het bms is prachtig dik geworden. Er is gefaxt; vanmiddag tussen 2 en 4 hoor ik of er plek is in het VU! Zo ja, dan moet ik vandaag of morgen spuiten en heb ik donderdag of vrijdag de tp.

Het begint eindelijk wat spannender te worden. We hebben zoveel teleurstellingen gehad afgelopen maanden, dat ik het in m'n hoofd wat van me afgezet heb. Maar nu kan ik zomaar volgende week al zwanger zijn... Je weet maar nooit!

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

Hee dames, even een update: gisteren voor 2e echo geweest. Blaasje van 16,2 à 18,8 mm (wist ze niet zeker, ze heeft hem 2 keer opgemeten) en bms van 9, ook goed dus. Ze wilde even overleggen met de arts maar stelde voor om zondag terug te komen en zou ons bellen voor het tijdstip. Vervolgens belt ze en maakt ze een afspraak voor maandagochtend, omdat nader overleg toch uitgewezen heeft dat maandag op tijd zou zijn. Wat nou 'nader overleg', niet met ons!!!! Heb nu grote twijfels dat ze verkeerd gepland hebben en we een maand moeten wachten:sad:....

@ Reinroef en Bloempje: succes met de tp, hopen dat de cryo's goed ontdooien!!!

@ mijnbaby: wij hebben 3 cryo's uit de vorige icsi, verdeeld over 2 rietjes.

@ Sushi: Misschien dat ik voor een eventuele volgend keer ook maar om pregnyl ga vragen. Die onzekerheid of ze wel op tijd zijn maakt me ook helemaal gek!

Trouwens, bij ons in het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat er leveringsproblemen zijn met pregnyl en ze tijdelijk overstappen op otrivelle met een eigen bijdrage van € 38,00....

Geplaatst

Jeetje icsi, vervelend meis die onzekerheid nu even... nou ja, maar duimen dat er morgen een mooi groot eitje te zien is! En die levering van pregnyl, vorig jaar ergens hadden wij dat ook even, maar toen kreeg ik ovitrelle zonder extra kosten. Omdat het niet onze keuze was zeg maar... en het ziekenhuis er ook niks aan kon doen. Ik vond het helemaal niet erg, want van de ovitrelle had ik een stuk minder last dan van de pregnyl!

Hoe laat moet je morgen voor de echo? Ik moet er om half 2 zijn! Ben zo benieuwd! Dacht vandaag wat slijm te spotten... dus wie weet is er maar 1 echo nodig! En heb ik weer een oude vertrouwde korte cyclus! :)

Geplaatst
Mijn buik heeft geen ander kleurtje gekregen. Maar de omgeving van de injectieplaats is wel licht pijnlijk, als er iets tegenaan komt.

Laap slekker!

Haha bloempje Laap slekker! Was vast een tiepfout maar moest zo lachen. :-D ik hoop dat ze goed ontdooien morgen voor iedereen! Lfs Rein.

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik breek even in in jullie topic!

Hoe gaat het met een tp van een cryo, moet je alleen deca spuiten? en voor de eisprong pregnyl? Je hebt dan toch geen punctie? Ik heb al 4 verse pogingen ondergaan, zit nu in de 2de ww, en daar weet ik alles van maar van een cryo tp helemaal niets. Kunnen jullie me hier een antwoord op geven?

Allemaal succes!

Geplaatst

Hoi Rackster,

gewoon even het ziekenhuis bellen! Ieder ziekenhuis heeft vaak een eigen protocol en er is ook nog verschil in eigen cyclus of kunstmatige cyclus. Anders krijg je hier misschien het verkeerde advies. Dan weet je in ieder geval zeker waar je aan toe bent.

Hier zit de 1e wachtweek er inmiddels op. Het is en blijft een verschrikkelijke periode. En ik voel nog he-le-maal niks!!! En raar maar waar; ik heb eigenlijk hele goede zin en veel energie! Meestal sta ik stijf van de spanning en word ik slaperig van de Utrogestan.

Nog 1 week.

Neel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden