Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Crisje, het is inderdaad heel snel gegaan. Ik mocht natuurlijk direct beginnen met Gonal F en jij mocht toch pas vrijdag beginnen met groeimiddel? Heb in totaal 8x Gonal F gespoten. Het vermoeden dat het snel zou gaan had ik al, sinds gistermiddag ook enorm last van mijn eierstokken, maar je houdt altijd in je achterhoofd dat het ook anders kan. Alleen zegt het nog niets, natuurlijk! Eerst maar eens kijken hoe het vrijdag gaat en of mijn man een goede productie heeft.

Gelukkig hebben wij het voordeel dat we voor IVF en/ of ICSI zijn ingeschreven, dus we gaan het zien......

Laat je nog wel ff weten hoe het vrijdag bij jou is gegaan?

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nee, ik ben al sinds afgelopen vrijdag aan het stimuleren!

Ik begin ook een wat zeurderig gevoel te krijgen in mijn onderbuik, dus wie weet betekend dat ook goed nieuws voor mij vrijdag!

Geplaatst

Hoi,

Ik werk in de zorg (oudere verstandelijk gehandicapten).

Ik slik Mama compleet van Davitamon en een paar dagen voor de tp slik ik APC van Kruidvat (daar zit Acetylsalicylzuur in) dit zorgt voor een betere doorbloeding en daardoor zou het embryootje beter kunnen hechten in de baarmoederwand. Heb ik alleen bij de laatste tp gebruikt en ja, toen was ik zwanger. Tot nu toe nog geen tp gehad dus verder nog geen ervaring ermee.

Verder geloof ik (net als Vianne) in positief denken.

Vandaar onze overstap: En dat zie ik helemaal zitten!

Maar ik zal ook die granaatappelsap halen.

Haha, als je erin gelooft dan werkt het!

Vianne: You go girl! 3 x is scheepsrecht!

Succes voor alle meiden!!!

Tess

Geplaatst

Ik heb nog geen idee wat ik krijg, maar ik ga na de punctie in ieder geval voor 2 uur naar de uitslaapkamer, dus het zal wel iets slaaapverwekkends zijn.

ik weet wel dat ik nog aan de antibiotica moet, vanwege de endometriose.

tess, fijn dat je er nu weer vertrouwen in hebt, dan gaat het nu vast goedkomen!!!

Geplaatst

Tjee, naar een uitslaapkamer en alles, dat is wel even andere business dan het eigen cyclus gebeuren (dat is eigenlijk ivf/icsi voor mietjes, haha!). Maar het begint allemaal aardig op te schieten met jullie dames, @Els, 13 follikels, dat is een prima resultaat toch?!

Tja, ik drink dus granaatappelsap, want dat schijnt goed te zijn voor de doorbloeding van de baarmoeder heb ik ergens gelezen. Baat het niet, het schaadt ook niet en het is ook best lekker. Kun je gewoon in de supermarkt kopen van coolbest of healthy people. Met anti oxidanten dus sowieso retegezond. Ach, uiteindelijk is het ook gewoon onverklaarbare mazzel of het wel of niet blijft zitten. Maar ik mag graag het gevoel hebben dat ik er iets voor doe.

Geplaatst

@ Vianne, bij jullie moeten ze toch ook door de baarmoederwand? Deed het bij jou ook veel pijn of mocht je dezelfe dag nog weer werken? Dat mag ik namelijk niet! 13 follikels is best veel, ja.

Zou ik over 7 minuten mijn laatste spuit zetten.........

Geplaatst

@Els; bij mij was de eerste punctie door de vaginawand? Daar eerst een verdoving in, en toen met de punctienaald in de eierstok. Daarna moest ik even op een soort uitrust-kamertje gaan liggen. Uurtje later naar huis, maar 1 dag niet werken indd. Ik heb die dag toen ook echt rust genomen, en dat is toen wel goed gegaan? Volgende dag gewoon weer gewerkt :-) Maar goed, bij MNC IVF is het 'maar' 1 follikel, dus dat zal zeker schelen??

Geplaatst

Dat bedoel ik ook inderdaad. Mijn dokter zegt, dat die prik het zeerst doet en dat je dan erna niet zoveel last hebt van de follikels aanprikken. We wachten het af

Geplaatst

Hier in Grun'n gaat de punctie zonder verdoving bij eigen cyclus. Omdat het maar 1 prik voor 1 ei is (inderdaad door de vaginawand naar de eierstok). Het mag overigens wel met verdoving als je wil maar dan heb je daarna wel dat je niet meer mag rijden enzo (werken e.d. hebben ze niks over gezegd). Tot nu toe valt het me steeds ontzettend mee, die hele punctie, prik is een klein stompje en dan een beetje menstruatiepijn achtig gevoel bij het leegzuigen. Dus wel goed te doen zonder verdoving en tot nog toe had ik ook steeds weinig napijn of nabloeding, echt minimaal. Maar zo hebben ze dus overal een ander beleid.

Maar als er 13 uitmoeten dan is een verdoving zeker geen overbodige luxe lijkt me! Nou, ik ga slapen, das vast beter voor onze emmy!

Geplaatst

Fransientje, joehoe. Geweldig nieuws. Moet de follikel nog iets doorgroeien of heb je al een afspraak voor een punctie?

Vannacht heel slecht geslapen en ben ook niet helemaal fit. Hopen dat ik morgen nergens last van heb

Geplaatst

@Els, morgen punctie toch? Succes!

@ Fransientje, dat begint er op te lijken!

@Crisje, weet je al wat over je "score"?

Vandaag was ik net een junk die moest scoren, de pregnyl was in mijn apotheek nu ook op, ze hadden er nog maar 1tje van. Dus met het UMCG gebeld, kom het dan maar halen in de ziekenhuisapotheek, daar is het nog wel...zucht, weer in de auto om naar de stad te crossen, ter plaatse lang wachten en toen bleek dat ze het daar ook niet hadden en het alternatieve recept was pas maandag te leveren. Damn! Toen moest ik maar even bij de fertiliteitafdeling vragen wat zij nog hadden. Aldaar kreeg ik 1 x Pregnyl 5000 toegestopt, dat kan in plaats van 3x 1500. Heul apart! Dus die spuit ik morgen en dan ben ik uitgespoten voor deze sessie. Het is ook maar goed dat ik eigen baas ben en over een auto beschik en over een welwillende buurvrouw die wel even kan oppassen. Wat een gedoe allemaal zeg! Maar ja het ziekenhuis kon er ook niks aan doen, het had iets te maken met de strenge regelgeving in Nederland en die stond een optimale distributie van Pregnyl op dit moment in de weg ofzo...

Geplaatst

@Els en Crisje: hoe is het gegaan???

Hahaha @Vianne. Ouwe Pregnyl-junk! Ja meid je moet er wat voor over hebben... Heel veel zelfs! En het zijn in mijn beleving juist de 'bijzaken' als de juiste medicijnen regelen die het zo pittig maken... Eigenlijk heb je al genoeg aan jezelf hè.... Jij nog steeds blijven knijpen!! Toi toi toi..

Ikzelf mag morgen weer voor een echo... En voel dat ik klaar ben voor een punctie!

Veel liefs weer allemaal!!!

Geplaatst

Heey dames,

@Els, wat een heerlijk gevoel: je laatste spuit! Want daar gaan we vanuit! En tja, de griep heeft mij ook al steeds te pakken... Misschien wat minder weerstand en het is natuurlijk ook wel spannend en neemt wel wat van je als je in zo'n IVF traject zit. Maar lekker rustig aan meid!

@Fransientje, je zou idd zeggen: maandag punctie! Succes!!!

@Vianne, had je de pregnyl nog niet in huis dus? Ik heb nu al mijn recepten al naar de apotheek gebracht. Dan weet ik zeker dat ik alles straks heb. Pregnyl staat bij onze apotheek voor week 12 geloof ik en ik heb het op zijn vroegst in week 15 nodig. Maar gelukkig konden ze je op de afdeling nog wat geven. Je snapt er soms ook niks van hoe het zit met die eenheden enzo. Maar je krijgt een flinke shot in een keer waardoor het vast een heeel fijn plekje word voor je emmy! Deze keer MOET het lukken hoor! Hoe gaat het met je bedrijfje opt moment?

Ik vond de punctie van meerdere folikels wel te doen, ik moest ook naar een uitslaapkamer op een bed.

Ik vond dat een beetje onzin. Ik voelde me goed en dan op zo'n bed...

Ze keken mijn vriend dan eens aan en als hij me goed in de gaten hield mocht ik ook wel in de gang op een bankje zitten.

Want dan kregen we te horen of alles goed was en een bakje thee.

In het UMCG krijg je wel wat verdoving, maar daardoor voel je de pijn nog wel en is soms best even gemeen, maar zoals ik al zei: het is te doen!

Alleen als ik thuis kwam, dan meteen op de bank en na een paar uurtjes als de verdoving was uitgewerkt dan kwam de pijn wel wat terug.

De punctie van 1 folikel vind ik gewoon heel gemeen maar zou ik nooit met verdoving doen.

Het is maar heel even, de prik en dan het leeglopen van het blaasje.

Idd net alsof je even een hele heftige menstruatiepijn hebt.

Ik vergelijk het met de tandarts: het doet zeer maar het gaat weer over.

EN als het goed is krijg je er iets ZO moois voor terug!!!!

Succes maar weer allemaal!

Geplaatst

Hee Fransientje, ik lees je berichtje net.

Het is zo herkenbaar!

Ik vind het hele IVF traject best goed te doen, ik denk dat het voor mij het gevoel geeft hoe het is al andere mensen op de "gewone" manier een kindje proberen te krijgen. Ik vind het spannend en heb altijd zin om naar het ziekenhuis te gaan. Want voor je het weet lukt het en ben ik zwanger! De hormonen, de bijwerkingen enz. daar ben ik wel aan gewend en hoort erbij, vind ik niet erg.

Maar in mijn geval maakt het werk het me zwaar.

Vrij regelen en die uuren dan weer inhalen.

Ik heb al een gesprek met mijn leidinggevende gehad.

Het ideale zou zijn dat ik me gewoon ziek zou mogen melden als ik naar het ziekenhuis moet...

Of dat ze me in ieder geval iets tegemoet komen zodat ik niet AL mijn uren hoef in te halen.

Wat zou dat relaxed zijn!!!!

Mijn collega's verklaren me nu al voor gek: meld je ziek!!!

Maar ik ben niet ziek en wil me dus ook niet ziek melden tenzij het in overleg met mijn leidinggevende is.

Dus ben benieuwd wat ze er van maakt...

Daarom is het nu wel lekker hoor: ben gister ongesteld geworden, morgen met de pil starten en dan zijn ook wij weer begonnen.

Dus wel bezig maar even geen gevlieg en geregel met werk.

Geplaatst

Het is zo Tess... Het hele traject van 'doen' in het ziekenhuis valt allemaal wel mee, maar dan heb je wel genoeg gehad. Geneuzel op de zijlijn van apotheken, werk etc trek je er dan gewoon niet bij... Althans dat heb ik... En dan wil ik nog weleens een kort lontje hebben haha :-)

Maar wat vervelend dat jij ALLE uren in moet halen joh?! Dat is toch niet te doen???? In dat geval zou ik me ziekmelding maar wel gewoon komen na de ziekenhuis bezoeken... Dan zien ze wel dat je wilt, alleen soms gewoonweg niet kunt?!?

Ik heb mazzel; bij mij zijn ze erg begripvol. Maar als ik zoals gisteren om 07.10 uur van huis betrek richting Umc en dan pas om half 11 gestresst op m'n werk aan kom rennen voel ik me ook bezwaard hoor.

Maar het belangrijkste is: als jij jezelf maar aan kunt blijven kijken in de spiegel en weet dat je zo goed mogelijk je best het gedaan!!!

Ik wens je even veel rust en probeer even lekker van de periode te genieten!!!!

Geplaatst

Het gaat bij mij meestal om een paar uurtjes 's ochtends.

Ik kom dan uit de slaapdienst en moet dan nog tot half 11 doorwerken.

Dus dan zoek ik iemand die van een uur of 7 tot half 11 kan werken (moet meestal voor 10en in het ziekenhuis zijn en het is een dik uur rijden)

Soms in het weekend heb ik een wat dagdienst, maar dan zou ik daarna idd best terug kunnen komen...

Maar ja, ben benieuwd of ze me het wat gemakkelijker kunnen maken???

Goed weekend allemaal!!!

Geplaatst

Els, ben benieuwd hoe het bij jouw is gegaan!

tess, ik hoop dat ze je het wat makkelijker kunnen maken op het werk, zou wel een hoop rust brengen bij je!

fransientje, ik hoop dat je klaar bent voor de punctie!

Vianne, onze pregnyljunk, haha

Ik was vanmorgen aan de beurt voor de fm.

Rechterkant zaten al 5 grote en 2 of 3 kleintje onder. linkerkant zaten 6 of 7 kleintjes en 2 grote, maar 1 daarvan is die cyste.

De kleintjes zijn 10 mm.

Maandag weer komen en ze zeiden dat ik dan vanaf woensdag de punctie kan verwachten.

Nu maar hopen dat die kleintjes nog even flink doorgroeien, want dan ben ik erg tevreden.

Moest wel de komende dagen even goed blijven drinken!

Geplaatst

Oh Crisje, dat gaat goed!

Goed drinken! altijd beangrijk als je IVF doet!

Dus aan de granaatappelsap hahaha.

Geniet van je weekend en succes maandag!

Tess

Geplaatst

@chrisje: toi toi toi! Jij mag t weekend lekker uitslapen ;-) ik mag me morgen weer om 8 uur melden haha... Maar het is voor het goeie doel!!!

Tess neem je rust en ik hoop dat je gauw een oplossing vindt op je werk... In ieder geval voor je weer een poging start?!

Geplaatst

Uitslapen is er helaas niet bij, er moet geprikt worden en aangezien ik dat laat doen moet ik toch echt vroeg op!

maar wel iets later als jij!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden