Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen!

Hoe gaat het met jullie?

Vianne, kun je de dagen wat om krijgen?

En Tabitha, hoe is het vrijdag gegaan?

Crisje, met jou ook alles goed?

Reeltje, ben jij er nog?

Groetjes Tess

Geplaatst

Nou gisteren dus bloed wezen prikken, en echo gehad.

Er zijn nog meer eitjes bij gekomen, en meer vocht in mijn baarmoeder.

Dus weer advies mee gekregen om nog meer te drinken en te stoppen met de gonal-f maar wel doorgaan met de deca.

Vandaag weer om 8uur bloed moeten laten prikken en om 11:30uur weer echo.

Dus is weer afwachten.

Liefs

Geplaatst

Nou vanavond om 22:30uur moet Pregnyl spuiten en dinsdag om 10:30uur hebben we de punctie.

En dan als het goed is vrijdag de tp.

Joehoe !!!

Geplaatst

Kijk dat schiet op Tabitha, nou komen we ergens!! Spannend hoor! Hopelijk heb je niet alleen last van de stimulatie maar levert het ook veel goeie eitjes op.

Hier gaat het prima, zo in het begin is het wel goed te doen en kan ik ook wel af en toe een hele tijd vergeten dat ik een embryootje aan boord heb. Als we richting de 17de gaan zal dat wel weer lastiger worden...

Doen of laten jullie ook iets als je een terugplaatsing hebt gehad (geen alcohol of sauna natuurlijk maar verder??)?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net zoals jullie gaan wij deze maand beginnen met onze eerste IVF-poging. Het lijkt mij leuk als ik met jullie mee mag doen en ervaringen uit kan wisselen. Voor mij is echt alles nieuw, omdat wij de enige zijn in onze familie-, vrienden- en kennissenkring.

Groetjes,

Elsbeth

Geplaatst

Welkom hier op het forum elsbeth.

@vianne, nee ik ga niks extra's doen of laten, ik geloof daar namelijk niet zo in.

Doe jij dat wel dan ??

Liefs

Geplaatst

Hey Elsbeth, tuurlijk praat maar mee hoor! Wel spannend he, om hier mee te beginnen. Maar ook ws wel een gevoel van vooruitgang, niet meer kansloos afwachten maar actie om je doel te bereiken.

@Tabitha, nee behalve de gewone dingen doe of laat ik niks, of wacht ik heb een potje tarwekiemolie capsules gehaald. Dat schijnt goed te zijn, ik dacht baat het niet het schaad vast ook niet. Gisteren heb ik ook gewoon een hele wedstrijd gevolleybald. Ik was in een bloedvorm (al zeg ik het zelf!) dus was ook zonde om op de bank te gaan zitten! Dat zou je in de natuurlijk situatie ook niet doen.

Er is nu trouwens een hele mooie docu op discovery over zwangerschap en conceptie dus ik ga even verder kijken...

Geplaatst

Tabitha, oh dat schiet op. Succes! Spannend ook!

Vianne, ik slik APC van de Kruidvat.

Daar zit acetylsalicylzuur in en dat zorgt voor een betere doorbloeding van de baarmoederwand.

En dan kan het embryootje beter innestelen.

Ik weet het niet zeker, maar ik heb het de vorige keren alleen gebruikt bij de laatste keer en dus heb ik 100% resultaat!

Els, leuk dat je ook mee komt kletsen. Als je vragen hebt, stel ze dan want ik denk dat we met elkaar wel wat ervaring hebben.

Ik ga morgen weer naar het UMCG, ben benieuwd hoe het ervoor staat!

Tess

Geplaatst

Tabitha spannend, succes morgen!

Vianne hoe is het met jou?

tess, jouw eerst fm komt er ook alweer aan of niet?

Welkom els1987!!!

Hier moet mijn lichaam na al die jaren een beetje aan de pil wennen, denk ik tenminste.

ben 4 dagen langer ongesteld geweest als normaal en heb nog steeds zere borsten.

Nog een week en dan mogen we eindelijk beginnen met prikken.

Geplaatst

Oh Crisje, nog heel even dus...

Duurt toch best lang he?

Maar als je eenmaal zover bent dan ben jij (bijna) wel zeker van een tp en dus komt het heeeeel dichtbij!

En wie weet hebben jullie zelfs een paar cryo's!

Ik moet maar weer afwachten of er een tp zal zijn, maar ik zie het wel zitten.

En anders gaan we gewoon weer verder!

Tess

Geplaatst

Zoals het er nu naar uitziet loop ik gelijk op met crisje83. Ik heb op 21 februari mijn eerste echo en ben vorige week donderdag begonnen met de deca, omdat ik geen eigen cyclus heb. Vivanne, het lijkt mij zo spannend die wachttijd. Heb je er al ergens last van?

Geplaatst

@ Els: Nou ik voel nog helemaal niks bijzonders eigenlijk. Maar goed, dat zegt allemaal niet zoveel want bij de zwangerschap van onze zoon voelde ik ook helemaal niks, ook geen dag misselijk geweest toen, dat was wel mazzel. Maar ik lag vannacht wel enorm te zweten, volgens mij komt dat van de pregnyl. Dat had ik met "ontzwangeren" ook, man wat irritant was dat toen.

@ Tess: Acetylsalicylzuur dus, hmmm dat zit niet in mijn teunisbloemoliepotje geloof ik....Het komt me wel bekend voor, volgens mij zit dat in meer dingen.

Ik kwam toevallig ook een verhaal tegen over een onderzoek in Israel waarbij de ene groep ivf-ers bestookt werd met humor en de andere niet. Guess what: de humorgroep had uiteindelijke veel meer zwangeren! Dus, wie kent er nog een goeie mop!? Ga alle cabaretdvd's uit de bieb lenen denk ik!

Zou wel even willen kijken wat dat embryootje van ons nu aan het doen is, toch bizar dat je iets met je meedraagt wat ontiegelijk klein is maar gevoelsmatig zo groot.!

Geplaatst

Nou, ik geloof in positief zijn!

Dus humor zal ook zeker helpen denk ik.

Je lichaam is op zn best als het gelukkig, blij en ontspannen is.

Jochum meyer is op 3 en anders moet je ff dvdtjes van hem kijken want om hem lig ik altijd in een deuk!

Misschien kan ik een week met je mee wachten, als ik snel de punctie heb en hopelijk een tp!

Wisselen we ff grappige youtube filmpjes uit...

Tess

Geplaatst

Ja Jochem Meijer kan ik ook altijd erg om lachen, ik heb wel eens op de eerste rij gezeten bij een voorstelling van hem, dan zit je niet helemaal rustig maar wel erg lachen. Gelukkig ging hij toen aan de slag met de vrouw naast mij! Ik geloof er ook wel in dat als je mentaal er goed voorstaat dit vast zal helpen. Dus positief denken en jezelf zo gelukkig mogelijk maken op welke manier dan ook. Lachen is gezond (goed voor je hart en bloeddruk enzo, is wel eens aangetoond geloof ik)dus dat moeten we dan maar zoveel mogelijk doen!

Een bekend youtubefilmpje waarbij je wel moet meelachen is die van "de lachende vierling", zooo cute en grappig! Of "Jill & Kevins weddingdance" en dan daarna de parodie kijken "Jill & Kevins Divorcedance". Hilarisch!

Nou, en nu aan het werk!

Geplaatst

Nou de eerste folikelmeting is geweest. 12mm dus donderdag weer komen.

Meteen alle medicatie maar weer pgehaald, koelkast weer vol!

Gaat eigenlijk best wel weer snel!

Tess:

1e fm 07-02 12mm

2e fm 09-02

Vianne:

18-01 ongesteld!

1e fm 25-01

2e fm 27-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

3e fm 29-01

punctie 31-01

terugplaatsing 02-02

17-02 testdatum

Tabitha:

09-01 gestart met Provera

13-01 begonnen met decapeptyl

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

04-02 8:00uur bloedprikken

04-02 2e FM + uitslag bloedonderzoek ivm overstimulatie

Crisje:

25-01 ongesteld (start pil)

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho

begin maart punctie

Tess

Geplaatst

Nou vanmorgen de punctie gehad, Pff wat deed dat pijn zeg bahbah.

Maar wel 16 mooie eitjes eruit gehaald !!

Donderdag word ik gebeld hoe ht gaat, hoeveel er bevrucht zijn en Hoelaat de tp is vrijdag.

Liefs

Tess:

1e fm 07-02 12mm

2e fm 09-02

Vianne:

18-01 ongesteld!

1e fm 25-01

2e fm 27-01 gestart met Gonal F en Cetrotide

3e fm 29-01

punctie 31-01

terugplaatsing 02-02

17-02 testdatum

Tabitha:

09-01 gestart met Provera

13-01 begonnen met decapeptyl

22-01 ongesteld

24-01 echo

25-01 start Gonal-F

02-02 fm

04-02 8:00uur bloedprikken

04-02 11:00uur 2e FM + uitslag bloedonderzoek ivm overstimulatie

05-02 8:00uur bloedprikken

05-02 11:30uur 3e fm + uitslag bloedonderzoek

05-02 22:30uur Pregnyl

07-02 punctie

10-02 TP

Crisje:

25-01 ongesteld (start pil)

13-02 start decapeptyl

16-02 stoppen met de pil

21-02 uitgangsecho begin maart punctie

Geplaatst

Balen dat het zo'n pijn deed tabitha!

Maar je hebt wel een mooi aantal eitjes!

Kan zijn dat je hat al eens ergens hebt geschreven hoor, maar bij welk ziekenhuis loop je?

Tess, bij jouw gaat het ook al de goede kant op!

He, dat APC van de kruidvat, vanaf wanneer slik je dat? er kan bij mij nog wel een pilletje bij 's ochtends( zit tenslotte nog maar op 4 stuks) en we kunnen het in ieder geval proberen!

Els: moet jij zoveel langer spuiten dan met deca???

Komt dat omdat je geen eigen cylcus hebt?

Geplaatst

Tjee Tabitha, 16 eitjes, dat is hardstikke goed toch!!?? Nu "alleen nog even bevruchten" en hup daar gaattie!

Hier alles oke, wachten duurt al wel een beetje lang...

Geplaatst

@Tabitha: Oh 16!!!! Ja prettig is het niet... Ik vergelijk het altijd met boren bij de tandarts: doet zeer maar is te doen.

@Crisje: Ik gebruik het een paar dagen voor de tp. Dus ik begin er nu mee (er vanuit gaande dat de evt. tp binnen een week is).

@Vianne: Ja, wachten..... Nog geen gevoel of kwaaltjes? Ik voelde ook niets toen ik zwanger was, als ik al een kwaaltje had dan kon dat immers ook komen van de hormonen. Ik had juist het gevoel alsof ik ongesteld moest worden...

Wij zullen morgen weer eens ff kijken hoe onze follikel het doet..

Tess

Geplaatst

@ tess,

Prettig is het zkkr niet, het vervelende is dat ik er nu nog steeds last van heb.

Ik hen gigantische buikpijn hoop dat ht morgen een stuk minder is.

Liefs

Geplaatst

@ Tabitha, vervelend dat je er zo'n last van hebt. Heb jij nog extra pijnstilling gekregen in het ziekenhuis tijdens de punctie?

@ Crisje83: Omdat ik niet uit mijzelf ongesteld wordt, prik ik alvast deca en daar word ik tot nu toe altijd nog ongesteld van. Het is vervelend, maar niets aan te doen. Ik ben nu alweer 9 dagen "overtijd", dus voor mij is het feest als ik voor de 21e mijn periode heb gehad. En anders moet ik aan de Primolit en daar heb ik nog meer last van, dus dan liever zo. Maar slik jij nu pillen om de cyclus te stoppen? Dat is voor mij echt helemaal nieuw. Bevalt die pillen of heb je daar ook allemaal bijwerkingen van?

Geplaatst

@ els,

Jaa ik moest de avond voor de punctie 2 oxazepam + 2 paracetamol nemen, gisteren ochtend 2 oxazepam + 2 patacetamol en tijdens de punctie kreeg ik morfine.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden