Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Fransientje, je neuzelt echt niet hoor! en wat Tess zegt: tuurlijk is er altijd wat te relativeren maar wel of of geen kinderen krijgen maakt wel een enorm verschil op hoe je je leven leeft. En al kan ik onze koter af en toe wel achter het stucwerk wrijven (behang hebben we niet) het is gewoon wel een grote verrijking van je leven. Kinderen krijgen is niet zaligmakend, zonder kun je ook een mooi leven leiden maar ja het is wel een genot om te zien hoe hij zich ontwikkeld en alles. Dus het is iedereen gewoon van harte gegund en zeker degenen die nog met lege handen staan.

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou morgen is de dag!

Starten met Decapeptyl...

Gaat ineens toch best snel!

Want 10 april heb ik mijn uitgangsecho al!

Jammer dat het mooie weer ff weg is...

Hoe ist met de rest?

Ik heb Brevactid van de apotheekgekregen, het schijnt hetzelfde te zijn als Pregnyl (zo staat het ook op het etiket).

Het is iets Duits want er zit ook alleen een Duitse bijsluiter bij.

Wat vervelend dat het steeds zo moeilijk te krijgen is!

Al kan ik er steeds nog wel aan komen gelukkig.

Succes allemaal!

Tess

Geplaatst

@ Tess, ik denk dat we alle zwangere vrouwen maar moeten gaan vragen of ze de urine opvangen voor moeders voor moeders. Misschien dat dat het oplost, haha!

Zou ik nog moeten bellen of ze niet vergeten zijn dat wij maandag de terugplaatsing hebben? Ik moet zeggen dat ik het nu wel weer spannend ga vinden. Gisteren ook alweer de eerste utrogestran gebruikt.

Geplaatst

Spannend weer allemaal!!! Toi toi toi voor iedereen :-)

@vianne: ven je 'lekker' aan het genieten???

Ik vanmorgen weer de eerste echo, 11 mm op links zowaar... Zondag weer terugkomen!

Na veel heen en weer gebel de Otrivelle pen te pakken gekregen... Voor na de punctie heb ik wel de lagere dosis Pregnyl in huis...

Geplaatst

Heey Els, waarom zouden ze jullie vergeten zijn? Spannend hoor! Het komt dan ineens weer heel dichtbij he? Stel je voor, het gaat lukken! Dan ben je gewoon zwanger. Klinkt logisch maar zo onwerkelijk! Toch kan het zomaar zo zijn!

Fransientje: oh nou het begin is er en jij zult dus waarschijnlijk eind van de week de punctie hebben. Wat een gedoe he? Steeds de jacht op die Pregnyl. Ik heb na 2 behandelingen steeds geen tp gehad dus ik heb nog voldoende Pregnyl en ik had even doorgegeven aan de apotheek hier dat het moeilijk te krijgen was zodat ze er even achteraan konden. En ze hebben het geregeld!

Vianne, dit is wel even gek voor jou denk ik he? Geen TP en dus even 2 weken nuiks. Wat voor jou misschien wel even goed is. Jeetje, het was wel een hele lange ruk voor jou. Je bleek niet zwanger en meteen een week later had je je eerste punctie alweer. Nu even rust... Vind je het wel even lekker? Of tel je alweer af?

Ik drink mijn laatste wijntje, misschien de laatste voor de komende 9 maanden (en daarna hopelijk nog een tijdje borstvoeding... maar wil niet overmoedig worden).

Tess

Nu ik het nog even na lees is het net alsof ik van plan ben om borstvoeding te drinken maar jullie snappen me wel he?

Liefs....

Geplaatst

Vreemd weer hoor... Vrijdag 11 op links... Nu 9 m'm ook op links, dus die eerste is verdwenen :-( toch zegt mijn gevoel steeds meer dat er iets niet klopt in mijn kippenhok... Dinsdag weer terugkomen #zucht

Geplaatst

Fransientje, wat ontzettend balen! Wat moet er dan niet kloppen? Hopen dat je dinsdag beter nieuws krijgt! Ik heb wel het idee, dat jullie traject veel zwaarder is als de onze. Bij ons zijn de medicijnen wel zwaarder, maar we hebben wel altijd "oogst". We gaan weer voor je duimen meid!

Hier gaat alles goed, al wel een beetje spanning voor morgen of we wel een tp krijgen. We moeten maar positief blijven. Ik stond in ieder geval op het lijstje in het ziekenhuis. Ik kon het niet laten om te bellen, anders slaap ik ook niet, haha. Ik ben echt zo erg..........

Geplaatst

Fransientje, ik heb dat ook gehad. Niet leuk maar ze zeiden toen tegen mij dat het dan waarschijnlijk geen goed eitje zou zijn geweest of dat er misschien wel helemaal geen eitje in zou zitten. Dus wat da betreft is het dan maar goed dat het nu weg is gegaan. Maar ik weet hoe teleurgesteld ik toen was.... Ik verwachtte dat het eitje ondertussen zo'n 14mm zou zijn en dan is ie ineens weg!

Sterkte ermee!

Els, jullie worden morgen gebeld?

Tess

Geplaatst

Gebruik jij nu Progynova dan?

Dat moest ik wel slikken geloof ik toen ik een cryo tp had...

Spannend, wachten op zo'n telefoontje.

Heel veel succes..

Geplaatst

Nee, ik gebruik Utrogestran en iets om een cyclus te hebben. De Utrogestran mag via de vaginale weg, joehoe wat een feest, haha, en dat andere is oraal.

Geplaatst

he gatverdarrie, heb ik weer een heel stuk getypt: uitgelogd ondertussen en dan ben je die hele tekst weer kwijt! Net nu ik het niet gecopied had!

Nou ff snel dan:

Els, succes morgen!

Fransientje: komt vast goed met je kippenhokje, wel irritant van die variabele eieren!

@ Tess, ja wel even lekker om niks te doen te hebben, icsi-wise zeg maar, ben ook mentaal nu even niet zo bezig met uitkijken naar de volgende ronde.Ik ga maar vast bellen voor de medicatie, kan ik daar vast naar op jacht al ben ik nog niet ongesteld, gezien die problematische levering de hele tijd.

groeten maar weer!

Geplaatst

Zo, ik werd om kwart voor 9 al gebeld door het ziekenhuis. Vorige keer pas om 11 uur, dus goed teken! ;-). Om 12 uur hebben wij de tp! Helemaal blij hier.

Geplaatst

Oh Els, wat fijn! Succes!!!!

Vianne, het is ook allemaal zo tegenstrijdig.

Je bent gewoon nog niet zo bezig metde volgende poging, alleen regel je de practische zaken (heel verstandig).

De vorige keren had je daar geen tijd voor natuurlijk.

Hoe gaat het met de rest?

Tess

Geplaatst

En hoe was de tp Els, alles ok?

Intussen ben ik hier ineens al weer ongesteld geworden dus here we go again. Heb even gebeld over de medicatie maar ze zeiden dat pregnyl sowieso niet te krijgen is dus dan wordt het sowieso een alternatief. Morgen dus maar bellen voor een eerste meting weer.

Geplaatst

Oh Vianne, gaat dan ook alweer snel!

Ik heb 10 april mijn eerste echo, alleen is de tweede echo waarschijnlijk een week later.

Anders zouden we ook nog gelijk op gaan...

Tess

Geplaatst

Alles is goed gegaan. Er zijn twee embryo's teruggeplaatst, dus we gaan weer afwachten. Ik weet nu al dat ik een hekel heb aan het wachten.

Succes allemaal!

Geplaatst

@Els: jij mag alleen maar positief denken en zwanger zijn/worden/blijven!!!

@Vianne: beetje bijgekomen?

@Tess: ook wel weer lekker dat je 'aan de slag' gaat?

Ik had vanmorgen 13 mm op links.... hahahaha mijn variabele eitjes hahahaha.... morgen wéér terugkomen voor een echo, hopelijk dan 14mm dan kan ik gaan spuiten, ben je toch weer meer bezig voor je gevoel :-)

Toi toi toi allemaal!!

Liefs!

Geplaatst

Ik ben wel weer een beetje bijgekomen ja. Volgende week dinsdag weer de eerste follikelmeting dus hopelijk ontwikkelt er zich nu een leuk (paas)eitje dat goed z'n best gaat doen.

Spannend Els, 2 emmy's aan boord en wachten maar weer! Ik ben wel voor een successtory hier om de moed er in te houden!

@ Tess, voel je er nu ook wat van, dat je nu spuit en dus als het goed is heel actieve eierstokken hebt?? Of komt dat later pas? met nog 2 x te gaan verdiep ik me onbewust toch al wat meer in de grote behandeling merk ik. Hey je dochter is ook bijna jarig zie ik, bijzondere verjaardag is dat: 1 jaar worden!

Geplaatst

Ja ons dochtertje bijna jarig! Heel bijzonder, dus ben al druk bezig met vanalles...

Ik kon vandag stoppen met de pil en ben afgelopen zaterdag begonnen met Decapeptyl. Dit vermindert de aanmaak van de geslachthormonen oestrogeen en progestageen zodat ze een betere controle hebben over mij eisprong. 10 april heb ik de uitgangsecho en dan kijken ze of alles rustig is. Zo ja, dan begin ik met de puregon (folikel stimulerend hormoon) en deze zorgt ervoor dat de eiblaasjes groeien. Daarna zullen ze regelmatig kijken hoe de folikels groeien. Eigenlijk net als IVF MNC, alleen groeien er bij mij straks zo'n 10 a 15 folikels (tenminste zo was het de vorige keer wel) en zijn ze ongeveer allemaal tegelijk rijp en worden ze aangeprikt. Ik heb er echt zin in want ik heb er zo'n goed gevoel over!!!! Maar dat heb ik eigenlijk altijd want als ik dat niet heb (zoals na de vorige MNC behandeling) dan stop ik er liever mee. Ik moet er in geloven en dat ook echt zo voelen. En het is pasen en al die eieren.... Zoals je al schreef Vianne: moet het nu goed komen!

Els, leuk hoor: 2 emmy's!!!!!

Fransientje, je hoeft je dus niet te vervelen. Ik weet er alles van wat betreft die groei. Bij mij was het de vorige keren ook erg wisselend. maar hou de moed erin meid!!!!

Liefs Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden