Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vianne ik lees het net pas; wat een schrik meid! Gelukkig gaat het alweer beter! Ook je cyclus schiet alweer op, woensdag de 'laatste punctie' voor jou, ik zal aan je denken!!

Tess SPANNEND!! Ik ga nu voor je duimen, kom op meid... Een moet de eerste zijn!!!

Crisje wat balen :-( normaal zit je er niet op te wachten. Omgekeerde wereld. Mijn cyclus is ook totaal veranderd, volgens mijn arts komt dat door de hormonen maar ook door het prikken van de eierstokken... Waardeloos!

Hoe is het met Els?

Ik ben afgelopen vrijdag weer voor een eerste echo, op links én rechts een hele kleine follikel van 8mm... Niks van te zeggen dus. Morgen maar weer eens kijken wat dat kippenhok van mij doet haha...

Liefs voor allemaal, ik ben een beetje stil gewees de afgelopen tijd maar heb t na de laatste mislukte poging best even moeilijk gehad....

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Vianne, dat is schrikken! Hoe gaat het nu met je vader?

Kan er ook nog wel bij....

Nu heb je het NOG meer verdiend dat deze laatste mnc behandeling gaat lukken!!!!

Succes woensdag!

Crisje, jeetje... wat vervelend! Wat zeggen ze in het ziekenhuis? kunnen ze het niet op de een of andere manier triggeren?

We moeten al zo veel wachten...

Succes!

Fransientje, ik ben even kwijt waar jullie ook alweer mee bezig waren.

Een teleurstelling moet verwerkt worden, en als je dan even geen zin hebt om op het forum te schrijven is heel begrijpelijk...

Maar je kunt je hart hier ook luchten natuurlijk...

Succes meid!

Tess

Geplaatst

Ik denk dat als er donderdag nog niets is, dat ik dan even bel.

Ik had al ergens gelezen dat dat wel vaker voorkomt in de rustmaand.

Vianne, hoe is het nu met je vader?

Geplaatst

@crisje, moet je gewoon om provera vragen heb ik ook al een paar keer gehad.

Nou gier vanmorgen de 2e FM gehad, ze groeien maar wel heel langzaam rechts 1 van 16 en links 2 van 14/15, voor de rest aan beide kanten 10 van 10 en een aantal onder de 10.

Dus nog even door spuiten, woensdag weer bloedprikken en de 3 FM.

Liefs

Geplaatst

We gaan ''gelijk op" Tabitha, ik had vanmorgen 14 mm op links. Maar wij hebben er als het goed is maar 1 met IVF in eigen cyclus ;-) vanavond beginnen met spuiten... Woensdag terugkomen.

Crisje nog steeds niets???

Geplaatst

Hallooo! Met mijn paps gaat het al weer wat beter, hij ligt nu op een gewone verpleegafdeling. Nog wel veel last van zijn gekneusde ribben maar dat kan wel goed met pijnmedicatie bestreden worden. Mijn moeder is de adrenalinestoot inmiddels ook een beetje te boven, je eigen man reanimeren en zo op het randje zien liggen is natuurlijk niet niks. Ik ga zo maar eens even op zoek naar een cursus want ik kan het nog niet, toch wel een fijn gevoel als je weet dat je wat kunt doen.

Vandaag belden ze ook dat we woensdag om 8.30 aan de beurt zijn dus vanavond om 22.30 pregnyl er in. Daar hebben we dus weer mazzel met het tijdstip. Nu maar hopen dat ons nog een keer een terugplaatsing is gegund.

@Crisje, wat een gedoe zeg, ik zou inderdaad even bellen of ze iets voor je kunnen doen. Wat kan het menselijk lichaam dan toch flauwe grapjes met je uithalen he!

@Fransientje, ik had ook een paar keer dat er eerst 2 groeiden maar bij de punctie was de 2de dan altijd weer verdwenen.

@Tabitha, groeien die kleintjes dan ook door tot groten, kan dat? of duurt dat te lang en dat de grootsten die er al waren dan alweer springen (ofzo, snap je me?)

@Tess, wanneer is het T-Day? (testdag)

Liefs! Vianne

Geplaatst

Ik lees en leef wel mee, maar heb de laatste tijd weinig tijd om te reageren.

Crisje, ik mag dan altijd gewoon beginnen met de decapeptyl en dan word ik binnen 10 dagen ongesteld.

Geplaatst

Els, ik hoef me niet te prikken voor aankomende terugplaatsing.

en aangezien ik het in een kunstmatige cyclus doe vanwege een studie/onderzoek, zal ik wel gewoon moeten wachten, omdat ik andere pillen moet gaan slikken.

aankomende donderdag ben ik 11 dagen "overtijd", mijncycles van 35/36 dagen gerekend en dan bel ik.

maar we gaan er gewoon van uit dat ik het vandaag of morgen ga worden.

Vianne fijn dat je vader weer wat opknapt.

Tabitha en fransientje, dat gaat mooi snel, nog even en dan zitten jullie op het wachtbankje!

Geplaatst

@ Chrisje, natuurlijk, was ik ff vergeten. Misschien hebben ze een ander pilletje voor je. Zo vervelend he, als je moet wachten op je menstruatie?

@ Vianne, wat ontzettend balen van je vader. Hopen dat hij snel op gaat knappen. Succes morgen met de punctie. Het moet nu goedkomen!!!!!

@ Tess, hoe voel je je?

@ Tabitha en Fransientje, we gaan heel hard duimen voor een goed resultaat.

Vanochtend hebben we weer slecht nieuws gehad ( had ik eigenlijk wel verwacht ). We hebben vandaag geen terugplaatsing gehad, omdat de embryo niet goed ontdooid is. We staan nu voor de keuze om door te gaan met de volgende IVF-poging of een paar maandjes rust. We staan erg in dubio. Gaan we door, zodat we weten waar we aan toe zijn of wachten we een paar maanden om mijn lichaam rust te gunnen.

Het is zo moeilijk. Ik had zelf het idee, dat als de embryo goed ontdooide, ik zwanger zou zijn. Mijn gevoel zegt daarom dat we door moeten gaan, maar ik zie wel weer tegen de injecties op. Wat zouden jullie doen? Doorgaan of rust?

Liefs,

Els

Geplaatst

Els, wat ontzettend K*T!

Ik kan je er eigenlijk geen advies in geven, ik wil het liefst aan 1 stuk door, maar mede ook omdat manlief al 43 word en onze dochter ook alweer bijna 8 word.

Geplaatst

He gatverdarrie zeg Els, wat jammer! Het zal verdorie ook eens allemaal volgens plan gaan zeg! Ik denk wel dat het goed is voor lichaam en geest om even het hele proces los te laten. Als je even tijd hebt om alle tegenslag te verwerken dan kun je er daarna misschien wel met frissere moed tegenaan. Maar ja het is ook wel prettig als je je weer op een volgende ronde kunt focussen misschien.

Morgen wagen we nog een poging (punctie) en als dat weer niks wordt ga ik me eerst maar eens richten op vakantie! In juni gaan we 3 weken naar Zuid Frankrijk, lekker kamperen en bijkomen van al het gesodemieter.

Geplaatst

Els wat moeilijk....

Gevoelsmatig zeg ik door gaan want je lichaam went steeds meer aan de medicijnen. Maar een paar maandjes rust en geestelijk weer bikkel sterk zijn is natuurlijk ook wel goed... Sterkte met de afweging, ga vooral op JOUW gevoel af... Jij moet het ondergaan!!

Vianne ik haal mijn duimen weer uit het vet voor je!! Ziende er tegen op? Wel even laten weten hoe het afgelopen is hè?!

Succes weer allemaal!!!

Geplaatst

Jeeejjjj punctie geslaagd! Mijn "favoriet" van de fertiliteitsafdeling deed het dus dat moest wel goed gaan! Deed ook weer wat minder zeer dan de vorige keer. Hopelijk zijn dat allemaal goeie tekens alhoewel ik zo langzamerhand nergens meer in geloof en het gewoon maar allemaal onderga op hoop van zegen. Er zit toch wel wat verschil tussen die artsen, deze doet het altijd allemaal heel rustig en voorzichtig en die dame van de vorige 2 x ramt die eendebek er altijd in dat je denkt : kun je dat niet allemaal even gaan afreageren op het voetbalveld van je kind!? (grapjuuuh!). Manlief heeft ook weer even zijn aandeel geleverd en nu is het weer afwachten. Duim nog maar even verder met je vettige duimen Fransientje!

Crisje ben je al ongesteld?? Hoest met de eitjes overal? Tess, hoe voel je je, zwaar om te wachten??

Geplaatst

Hè wat goed om te horen Vianne.... Ik herkend je gevoel van gelatenheid en simpelweg ondergaan zonder die positieve energie en 'zin in' hebben....

Maar wie weet? Is dat juist het ei hahaha....

Ik blijf voor je duimen!

Ik heb vrijdag de punctie.... Gaat snel deze keer :-) laatste ronde voor de vakantie!!!!!!!!!

Geplaatst

Nou vandaag om 9.45uur weer echo gehad, maandag had ik 3 goed eitjes en nu 12 plus een paar van 13/14.

Nou wacht ik op een telefoontje wanneer de punctie is vrijdag of zaterdag, ligt aan de bloed uitslagen, is die goed dan vandaag nog gonal en deca spuiten en zaterdag punctie.

Want Carolien wil togh proberen om die andere eitjes erbij te krijgen :-D

@fransientje, suc6 vrijdag bij de punctie !! We lopen wel gelijk op hea leuk.

Liefs

Geplaatst

Hoi,

Dag 11 na tp.

Nog niet ongesteld....

Spannendddddd!

Voel me goed en heb een goed gevoel, ben heel benieuwd.

Ik zou vandaag wel willen testen maar mijn vriend wil dat niet, misschien ook wel verstandig.

Misschien morgen?

Tess

Geplaatst

Owww spannend Tess! Maar misschien moet je je nog even inhouden om verkeerde testuitslagen te voorkomen toch?? Ik hoop echt dat jij nou eens even aan ons gaat voordoen hoe het moet, gewoon 2 van die dikke strepen in die test!

Ik ben nu bij vlagen al weer een beetje gespannen voor morgen, hoop zo dat er voor ons nog 1x een terugplaatsing inzit!

Geplaatst

Het is ECHT waar!

:zwanger:

ZWANGER!

:bf_new:

Heb 2 testen gedaan (Kruidvat en Predictor zwanger/niet zwanger)

Zo meteen ff met het ziekenhuis bellen...

Ik denk dat de vruchtbare periode aangebroken is!

Volgen jullie mij dames?

Vianne, heel spannend telefoontje vandaag!

Succes meid!

Tess

Geplaatst

Jaaaaaaaaaaaaahhhhh!!!!!!!!!!! WAT COOL!!!! Eindelijk dan eens goed nieuws Tess!!!!! Supergefeliciteerd!!! He jeetje ik heb bijna tranen in m'n ogen hier!! Zouden de vette jaren dan toch eindelijk aanbreken (letterlijk en figuurlijk!)?! Dus je hebt gewoon 2 dikke vette strepen, volgens mij had je zelf ook echt een goed gevoel er over he, kun je dat ook via een soort van Jomanda-aardstraal-achtig iets door de computer heen naar mij toe zenden?? Ik heb namelijk vanmiddag om 14.00 een terugplaatsing!

Ik was nu echt veel zenuwachtiger dan alle vorige keren, voelt toch een beetje als een soort laatste kans (is niet zo natuurlijk, we hebben nog 2 grote behandelingen tegoed). En het duurde maar en duurde maar voor de telefoon ging, ik zat al bijna in zak en as want ik had beredeneerd dat ze vast eerst de mensen bellen die wel moeten komen. Vorige keer hadden we geen bevruchting en toen belden ze pas om 9.45.

He, nou, jemug, maar nu is het ook nog spannend of het er een of twee zijn natuurlijk Tess, ik hoop in ieder geval dat je vanaf dit punt een vlekkeloze zwangerschap zult hebben!

Liefs, Vianne

Geplaatst

Wauw tess, gefeliciteerd!!!! Dan was je gevoel dus goed!

Vianne succes straks met de terugplaatsing, dit gaat hem vast worden!

fransientje, hoe is de punctie gegaan??

Hoe is het verder met iedereen?

Geplaatst

Whaaaaah!!!!! Gefeliciteerd Tess!! Wauw het is je gegund!!!! Woehoeeeeeeeeee de negatieve spiraal is doorbroken :-) wie volgt????

Vianne ook goed nieuws...... Woehoeeeee jij bent de volgende??

Ik ook goed nieuws; hele akelige pijnlijke punctie achter de rug MAAR WE HEBBEN!!!! Maandag horen we of er een tp is....

Zo hè lekker hoor :-)

Geplaatst

:positive energie::positive energie::positive energie::positive energie::positive energie::positive energie::positive energie::positive energie::positive energie::positive energie:

Dank jullie wel!.

Bij deze heeeeel veel positieve energie voor jullie allemaal!

4 juni hebben we de echo, dan zullen we idd zien of het er 1 of 2 is/zijn.

Maar het maakt me niets uit, als we maar een hartje zien kloppen!

Toen ik vanochtend belde was de telefoniste heel enthousiast.

Dus ik meteen uitleggen dat ik officieel maandag pas mocht testen, maar volgens haar gegevens mocht ik zondag testen.

Maar ik was een beetje bang dat ik misschien een positieve test had ivm de hormonen.

Dit is niet het geval gelukkig! Ik heb dikke 2 weken terug de Pregnyl gespoten dus dat kan het niet zijn...

Dus feest!

Echt, ik hoop dat velen volgen.

Vianne, hoe voelt het?

Je bent toch weer een beetje zwanger!

Fransientje, wat vervelend dat de punctie pijnlijk was... Maar geukkig wek met resultaat! Ook jij veel succes!

Tabitha, succes morgen!

Crisje, hoe gaat het met je?

Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden