Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tess, dan doe je precies hetzelfde als dat ik moest doen!! fijn dat het begin er nu is, he?

Hier kreeg ik vanmorgen het telefoontje van de inloting van het onderzoek!

Ben erg blij met mijn loting, krijg de aankomende cyclus een terugplaatsing in een gestimuleerde cyclus.

Normaal doen ze dat in je eigen cycles, als deze niet lukt krijg ik hem de volgende keer wel gewoon in mijn eigen cyclus.

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Crisje gefeliciteerd!!!

Els hoe voel je je?

Fijn Vianne en Tess, weer 'concreet' aan de slag!

Ik had vanmorgen 14,5mm op links, morgen weeeeer terugkomen hahah, 3 dagen op rij. Vanavond die eerste spuiten weer zetten, we zitten er weer middenin :-) haha

Zou eigenlijk mijn bed in het UMC neer moeten zetten, scheelt een hoop gereis ;-)

Geplaatst

@ Fransientje, spannend weer allemaal he? Hier gaat het wel redelijk ( wel heel veel buikpijn ), maar vind het allemaal wel doodeng. Ik ben zo bang dat het weer mis gaat....... Maar ik probeer wel positief te blijven. Je kunt er toch niets aan veranderen.

@ Crisje, joepie! Van die tabletten ben ik niet zo beroerd geweest, dus dat komt helemaal goed bij jou.

@ Tess, fijn dat je weer zo positief kunt zijn na alle tegenslagen. Hopen dat je geen last hebt van de bijwerkingen van deca.

@ Vianne, ik hoop het ook. Maar dat gaat ook al weer hard voor jou. Hopen op heel veel paasgeluk.

Heel veel succes allemaal. Ik ga gauw aan het werk

Geplaatst

Crisje, wat fijn dat je hebt geloot wat je al hoopte.

Fransientje, woon je ver van het ziekenhuis vandaan?

Wel een heel gevlieg he?

Els, Je kunt er wel wat aan veranderen... Zeker door erin te geloven. Als jij erin geloofd dan doet jouw lichaam dat ook (zo denk ik dan maar). En je kindje kan zich geen betere plek wensen dan een baarmoeder die het helemaal ziet zitten! Succes meid, angst is een rot emotie!

Ik heb verder helemaal geen last vande Decapeptyl, vorige keren had ik wel eens wat opvliegers maar verder eigenlijk ook niets. Maar wat niet is.... Ik heb het er allemaal voor over. En zeker als ik me verder goed voel dan is het geen enkel probleem en huppelen we zo door de IVF heen, maar zodra ik me wat minder goed voel dan zijn zulke dingen als bijwerkingen net even de dingetjes die me kunnen nekken natuurlijk. Maar tot nu toe nog geen last van gehad dus hoop dat het ook deze keer zo zal verlopen. Ik ben super positief en daar doe ik ook erg mijn best voor!

Succes allemaal!!!

Geplaatst

@ Tess, we gaan ook zeker positief blijven! Maar het is niet altijd even makkelijk. Ik mag pas 18 april testen, dus we hebben nog ff te gaan. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat wij een tweeling krijgen. Dus we hebben nog steeds kans. Natuurlijk is 1 kindje ook meer dan welkom.

Geplaatst

Met Pasen liggen de eieren voor het oprapen zou je zeggen dus dat heb je mee Fransientje! Ik heb dus dinsdag weer de eerste "actie" maar ben er, anders dan de vorige keren, nog niet echt mee bezig, mentaal gezien. Alsof ik mezelf alvast wil behoeden voor weer een teleurstelling. Maar het kan natuurlijk nog steeds zomaar een keer lukken natuurlijk. Ik ben volgens mij echt helemaal vergeten hoe het was om zwanger te zijn dus volgens mij ervaar ik het dan zo'n beetje alsof het de eerste keer is als het eindelijk weer zover mocht komen. Heb alvast besloten dat ik dan echt alles er uit ga halen wat er in zit aangezien we er nu zoveel voor doen: tig 3d echos, alle beurzen aflopen, buikmasker maken, 3 cursussen volgen,fotoshoot met dikke buik, echt: the whole nine yards!

Afijn, eerst maar even zwanger raken dus...

Zaaaalig Pasen allemaal!

Geplaatst

Woehoeeeee we hebben een ei!!! Het gouden ei :-) punctie zelf deed zeer ?!? Vorige keer weinig van gevoeld.... Maar WE'VE GOT HIM!!!!!

Ben jij er geestelijk weer klaar voor Vianne? Kom op hè meid... Iedere keerdam verdriet en die teleurstelling is ook hard en moeilijk, maar je weet ook dat je er weer voor gaat EN in gelooft als je er weer midden in zit... Of dat nou verstandig is weet ik ook niet.. Maar we moeten wat?! Hoop, moed en dromen houden! ;)

Liefs!!!

Geplaatst

Hallo meiden, ik zit op het april forum maar wil hier even een vraagje stellen. Zijn er hier meiden die tussentijds de ivf poging hebben moeten staken ivm te weinig follikels? Wanneer mocht je beginnen met de volgende poging? Ik heb te horen gekregen dat ik moet stoppen maar ik moet mijn menstruatie plus nog een extra maand wachten. Daar baal ik van omdat je zo 8 weken verder bent. Een mede forum gebruiker mocht gelijk beginnen. Daarom wilde ik even kijken of er hier ook meiden zijn die hier ervaring mee hebben voordat ik de arts ga bellen. Dank je wel.

Geplaatst

@nyon, ik denk dat het een gevalletje "geen plek hebben" is. Alleen als je een punctie hebt gehad, wachten ze vaak een maand. Dus ik snap het niet helemaal. Maar elk ziekenhuis is anders. Waat zit je? In ieder heel veel succes

Geplaatst

@nyon; ik zou het niet weten. Wat Els zegt heb ik inderdaad ook vaker gehoord. Al prikken ze bij IVF MNC ook weleens twee keer achter elkaar in dezelfde eierstok? En daar zit geeneens een maand tussen... In elk geval veel succes!!

Geplaatst

Nyon, ik denk dat het komt doordat er zoveel hormonen in je lichaam zitten, dat ze die er eerst weer uit willen hebben.

Als ik het goed heb begrepen, werkt het bij het ziekenhuis waar ik loop ook zo, helaas!

Kan me heel goed voorstellen dat je niet zolang wilt wachten, moest dit keer ook een rustmaand.

Je kan toch altijd even bellen om het te vragen?

Vianne succes vandaag.

Hoe is het met de rest van de dames???

Geplaatst

Hoi meiden, super bedankt voor jullie reacties. Daar heb ik wat aan. Ik word in ieder geval gebeld vandaag voor het maken voor een volgende afspraak en dan ga ik toch even mijn best doen. Veel succes met jullie behandeling.

Geplaatst

nyonyacilla, omdat je zoveel hormonen hebt gespoten en je eierstokken daardoor onrustig zijn willen ze dat deze eerst weer rustig zijn (met mnc worden de eierstokken niet zo gestimuleerd). Het is beter maar ik voel met je mee. Wij gaan nu voor een broertje of zusje voor ons dochtertje en dus zijn we wat minder gehaast. Maar bij de eerste IVF pogingen wou ik ook altijd meteen door. Je wilt het zo graag! Succes meid, het valt niet mee.Tess

Geplaatst

Fransientje: YESSSS!!!!

Vianne: hoeveel mm hebben we vandaag?

Ik had vandaag de uitgangsecho, donderdag beginnen met de Puregon en woensdag (volgende week) weer komen.

We gaan er weer voor!!!!

Succes allemaal!!!

Geplaatst

Wij hadden vandaag alweer een dikke 16 mm dus morgen meteen weer komen en ongeveer vrijdag of zaterdag punctie. Ik heb dus weer een vliegensvlugge follikel. Manlief dacht dat de punctie wel in't weekend zou zijn,zou hem goed uitkomen maar ik ben bang dat mijn eierstokken weer met niks of niemand rekening houden.

Iedereen leuke pasen gehad? Hier allemaal heel chill, dagje schiermonnikoog en lekker uit eten geweest met de familie. @ Fransientje:Wat goed dat je je punctie ok was, met een gouden ei nog wel! Nou nog even een gouden embryootje er van knutselen en dan door voor die wachtweken. Ik blijf erbij dat we statistisch gezien nu toch echt een keer een succesje moeten hebben hier. Puncties zijn heel verschillend he, ik heb ze nou gehad van volstrekt pijnloos tot echt even vervelend (gelukkig is het wel snel klaar steeds).

Ik heb ook maar weer de helft van de pregnyl gekregen dus nu maar even het spreekuur bellen of dit voldoende is (was de vorige keer ook zo)anders moet ik nog even op strooptocht voor een alternatief.

@Tess, wat was er eigenlijk te zien bij je uitgangsecho?? Ik moest vanmorgen om 8.40, zaten we misschien wel samen in de wachtkamer?!

Geplaatst

Haha, dat zou best gek zijn geweest! Maar ik was om 11u! Wat fijn dat je follikel nu alweer zo groot is! Heel veel succes. Op de uitgangsecho moet eigenlijk niets te zien zijn. Bms minimaal en de eierstokken klein en rustig. Dan beginnen met stimuleren van de eierstokken. Hopen dat er veel follikels gaan komen!Tess

Geplaatst

Wat een goed nieuws allemaal. Lekker hoor! Ik denk dat onze poging wederom mislukt is, helaas. Maar zolang het niet zeker is, moet ik positief blijven.... Succes allemaal

Geplaatst

Els, hoezo denk je dat? Positief blijven meid!!

Vianne, je gaat weer vliegensvlug joh! Heerlijk :-)

Tess, jij ook 'weer lekker aan de gang' dat moet goed voelen!!!

Crisje wanneer mag jij weer beginnen?

Hier beginnen de zenuwen voor het belletje morgen toe te slaan ineens.... Zou het wel of niet...?!?!?!

Geplaatst

@ fransientje, hoe laat hoor je wat? Heel veel succes met het wachten

ik heb gisteren heel lichtroze gevloeid, vandaar dat ik het dacht, maar er gebeurd niets meer. Ik ben nu een stap verder dan vorige keer, zeggen we maar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden