Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vianne, wat ontzettend Kl*TE! Gooi alles er maar lekker uit en laat je even lekker verwennen!

Els, wanneer was de echte testdatum voor jouw dan?

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vianne, meid wat een teleursteling. Ik weet hoe het voelt.

En jij bent al 5 maanden aan het heen en weer aan het vliegen en hormonen aan het spuiten.

En het minste nog: de spanningen en de teleurstelling.

Nou je word vast snel ongesteld en dan gaan we voor die laatste keer.

En anders word het IVF. Kijk je daar erg tegenop? Je hebt dan in ieder geval wel meer kans op bevruchting en een tp.

Nou hoe dan ook, even geen spanning en je opladen voor nummer 6!

Het is ook niet voor niets dat je 6 x mag, dat zal zijn omdat 6 x de meeste resultaten biedt en misschien hebben jullie net die 6e x nodig?

Sterkte en succes!

Fransientje, nog iets meer dan een week? Kun je de dagen wat om krijgen?

Els, goed dat je afleiding zoekt. Wat ben je aan het bakken? Hoop dat je snel ongesteld word zodat je weer verder kunt! sterkte!

Crisje, hoe gaat het met jou?

Tess

Geplaatst

Bedankt voor jullie steun. Inderdaad de teleurstelling hakt er wel weer in, ook omdat het zich opstapelt na 5 x. En omdat we nu nog maar 1 overhebben in eigen cyclus. Ik zie ook een beetje op tegen de grote behandeling. Het lijkt me dat je dan nog veel meer spanning opbouwt omdat je langer onderweg bent. En eigenlijk ben ik dan weer bang voor die steeds groter wordende teleurstelling. Maar dan ben je inderdaad wel wat zekerder van terugplaatsing waarschijnlijk.

Kan iemand me in een notendop uitleggen hoe de grote behandeling verloopt ongeveer? Dat vroeg mijn husband me gisteren maar ondanks dat ik meestal precies van de hoed en de rand weet op dit gebied heb ik dit echt weggedrukt, wou er niet aan denken voordat het aan bod zou komen...

Ik heb nog een bon voor de sauna, denk dat ik die maar eens ga gebruiken en dan doe ik ook een dikke dure massage erbij, kan wel wat spierontspanning gebruiken. Verder heb ik zaterdag ook al wat preventieve shoptherapie gehad: kep een "nieuwe"auto gekocht! Een mooie metallic blauwe seat ibiza, heul mooi al zeg ik het zelf!

Nog gefeliciteerd met je dochter trouwens Tess, hebben jullie een leuke eerste verjaardag gehad?

Geplaatst

De grote behandeling gaat ongeveer zo:

Je gaat voor een intake naar het UMCG, daarna word je ingepland.

Je start dan eerst met 3 weken pil.

Daarna begin je met Decapeptyl elke ochtend een injectie, je slikt dan 3 a 4 dagen de pil nog door. Decapeptyl zorgt ervoor dat je lichaam even stil komt te staan wat betreft je cyclus, een soort van overgang.

Als je ongeveer 2 weken Decapeptyl spuit dan ga je naar het ziekenhuis en kijken ze of alles rustig is (kleine eierstokken en minimaal bms).

Als dit het geval is dan begin je met de Puregon te spuiten. Puregon zorgt voor de folikels.

Na een week Puregon spuiten (je spuit dan ook nog de Decapeptyl) ga je weer naar het ziekenhuis en dan kijken ze naar het aantal folikels en hoe groot ze zijn. Ik geloof dat ze rond de 20mm moeten zijn en dan word de punctie gepland.

De punctie is eigenlijk hetzelfde als die je gewend bent, alleen krijg je nu wel wat verdoving. Niet teveel van verwachten, maar het haalt de scherpe kantjes wat van de pijn af. Het duurt dan ook wat langer want ipv 1 zijn er nu misschien wel 10 of 15 (dit was bij mij meestal zo).

Ik heb na 2 x IVF mnc ervoor gekozen om over te gaan op de grote behandeling. De kans op teleursteling is bij mnc zoveel groter. En aangezien ik weinig last heb van de hormonen is de grote behandeling voor mij beter te doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Als je nog vragen hebt dan stel je ze maar.

De verjaardag was super!

Ons dochtertje heeft de hele dag gelachen!

Het was een groot feest!

Fantastisch.

En dan besef ik dat 1 kindje ons zo rijk maakt!

Liefs Tess

Geplaatst

@ Tess, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je dochter! Ik heb cupcakes gemaakt met marsepein. Het was heerlijk.

@ Vianne, je hebt groot gelijk! Bij ons in het ziekenhuis ziet de behandeling er iets anders uit, maar komt wel op hetzelfde neer. Zodra je ongesteld ben, begin je met de deca en dan een week later voor de uitgangsecho.

Ik heb jullie raad nodig....... Wat moet ik doen?

Zoals jullie weten heb ik vorige week twee lichte bloedingen gehad. Echter het zet niet door ( goed nieuws of slecht nieuws ?), kan het zijn dat ik een hele late innesteling heb gehad? Of is misschien 1 embryo niet goed gegaan en de ander wel? Of komt het door de medicijnen dat het niet doorzet? Vorige keer heb ik alleen utrogestan gebruikt, maar nu gebruik ik ook prognyva( of zoiets?).

Ik heb twee testen gedaan en allebei negatief, maar ik begin nu toch weer twijfelen na twee rotdagen gehad te hebben. Zal ik vragen of ik een bloedtest mag doen?

Liefs

Geplaatst

Bedankt voor de uitleg dames, dan kan ik me daar alvast een beetje geestelijk op voorbereiden. Die 6de poging kan nog voor onze vakantie in Juni en dan kunnen we als het niet gelukt is op vakantie even bijkomen (of heel blij zijn dat we met z'n vieren op vakantie gaan ipv met 3....). 3 Weken naar Zuid-Frankrijk, als ik dan niet zwanger ben geef ik me over aan de wijn!

@Els, ik zou even bellen met het ziekenhuis om raad, wel gek dat je heel even ongesteld was en dan die negatieve testen....Ik wil je niet bang maken maar zoiets kan soms ook wijzen op een buiten baarmoederlijke zwangerschap volgens mij (heel klein kansje maar hoor), ken althans zo'n verhaal van een vriendin. Dus even de arts vragen is nooit verkeerd. Of anders is je lichaam gewoon een beetje van slag door alles.

@Tess, mijn ene mazzeltje ligt nu op de bank te tukken, die viel net op schoot in slaap en kon hem zonder wakker te maken overhevelen. Poes is er ook gezellig bij gaan liggen! Als ik dat zo bekijk ben ik ook heeel blij dat we er toch eentje "gratis" hebben gekregen! Maar even een vraag wat betreft de grote behandeling: ik zou daar dus ws mee kunnen beginnen als ik na onze vakantie ongesteld word, en dan begin je met die 3 weken pil slikken? (voelt ook enorm raar volgens mij om dan de pil te gaan slikken, kep vorige week net een doosje weggegooid, was over de datum...)

Geplaatst

Met mij gaat het eigenlijk wel goed? Vanmorgen kats misselijk... Maar ik wijd het aan een virusje... Verder zoek ik veel afleiding, werk ik hard en gaat het leven gewoon door. Die tweede week ervaar ik als zwaar, nu gaat 't nog wel.

En hoe is het met Tess en Crisje?

Sorry voor de hap-deel-verhalen maar ik reageer via m'n telefoon hahaha!!

Geplaatst

Vianne, zodra je ongesteld bent kun je starten met de pil (in overleg met de IVF arts natuurlijk). De pil slik je een week of 3 en dan begin je met de Decapeptyl. Dus als je dan op vakantie gaat dan kun je wel alvast starten met de pil. Maaaaarrrrrrrr..... je gaat de 6e keer gewoon zwanger worden!!!!

Els, ik zou ook even overleggen. Ik heb ook progynova gebruikt en wil je niet ontmoedigen maar daardoor kan de ongesteldheid uitblijven...en van de Utrogestan kun je bloedingen krijgen. Kortom, aan mij heb je ook niks. ff bellen dus en ik zou idd. vragen om een bloedtest of gewoon advies.

Fransientje, misselijk.....hmmmm klinkt gek misschien maar klinkt goed! Succes.

Ik moet woensdag voor de eerste fm. Ben benieuwd, voel al wel dat er wat gaande is in mn buik...

Tess

Geplaatst

Hey Els, hoe staat het nu dan?? Is er al wat duidelijkheid?

Fransientje, loopt de spanning al weer op, rustig blijven he!

@ Tess, jij hebt vandaag de eerste meting he, wat was er te zien?

En hoe is het eigenlijk met Crisje?

Gisteren belde de apotheek dat ze een bestelde pregnyl van 5000 nu eindelijk binnen hebben. Ik heb maar gezegd dat ze die even moeten bewaren voor me. Als ik dan straks met het nieuwe recept ook nog 5000 erbij krijg dan heb ik in ieder geval alle pregnyl voor de volgende ronde. Want bij beide pogingen zonder tp had ik maar de helft van de pregnyl maar dat was dan ook wel goed genoeg volgens het ziekenhuis. Ja zij zullen het wel weten en het zal wel toeval zijn geweest, maar toch, voor mijn eigen gemoedsrust...

groetjes!

Geplaatst

Els, heb je nog gebeld voor de bloedtest?

Fransientje nog 1 wachtweek, toch?

Tess, hoe ging de eerste meting?

vianne, hoe voel je je, alweer een beetje opgeladen?

Carlas, welkom hier!

Crisje leest wel mee en reageerd af en toe, maar heeft zelf heel weinig te melden, behalve dan: wachten, wachten, wachten!

Geplaatst

Nou, dames. Het blijft hier spannend. Elke keer verlies ik een beetje bloed, maar het zet gewoon niet. Gisteravond ben ik gestopt met de pillen. En vandaag mocht ik de officiele test doen. Kom ik net thuis, dacht ik toch maar ff een test te doen. En wat schetst onze verbazing, een minimale blauwe streep. Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Dus ik vlieg snel naar de winkel voor een nieuwe test voor morgenochtend. Zijn de winkels allemaal al dicht, helaas.......

Dus nu weten we nog niets. Ik ga morgen toch maar eens bellen met het ziekenhuis.

Geplaatst

NFEls! Het streepje wat blauw is, is het streepje wat betekend: ZWANGER??????

Een streepje is een streepje!

En een streepje betekend dan echt ZWANGER!!!!!

Oh spannend?

Mijn eitjes groeien goed!

Vrijdag weer.

Tess

Geplaatst

Nou, dames. Ik denk dat het nog iets was van de medicijnen, want vanochtend was de test negatief. Al denk ik wel dat het een en ander gebeurd is in mijn baarmoeder. Ik kan toch definitief op rood.Kom op tess, op naar de punctie!

Geplaatst
Arme Els, dikke knuffel!Toi toi toi voor de rest :-) Wie meldt zich als eerste!!!Liefs!
Jij, natuurlijk! Ik moest toch ff bloedprikken in het ziekenhuis en de hcg was minder dan 1. Ik mag vandaag nog beginnen met de volgende ronde en hoor morgen de terugplaatsingsdatum. Ik was al niet helemaal fit, maar nu wil ik alleen nog maar naar huis.
Geplaatst

Jemug Els, ik begon op volgorde met bijlezen en had toch heel even het gevoel dat er wat te vieren was maar helaas dus. Jammer hoor, krijg je heel even een sprankje hoop en dan mag het toch weer niet zo zijn...

Nou, we gaan gewoon door, er komt een dag dat wij aan de beurt zijn en die dag is elke dag dichterbij (herhaal deze mantra maar even 100 x voor jezelf!). Hier is alles rustig, scheur elke dag fijn rond in mijn troost-seat-ibiza en ik probeer het allemaal even los te laten. Wat je loslaat komt naar je toe toch?

Geplaatst

Zo, dames! Wat een rust hier op het forum. Fransientje, hoe gaat tie? Voel je al wat? Crisje, wanneer mag jij weer beginnen? Vianne, het gaat echt goed komen. Wanneer heb je de laatste poging? En tess, hoe is het met jouw follikels gesteld?

Hier toch nog wel een beetje een goed gevoel overgehouden aan deze tp. Waarschijnlijk heb ik toch een innesteling gehad en dus een miskraam gekregen.... Ik weet nu dat het innestelen geen probleem hoeft te zijn bij mij. We zijn weer een stap verder. 8 mei hebben wij de laatste tp van de 1e poging. Spannend hoor, hopen op een goede ontdooiing!

Geplaatst

Els wel fijn dat je er toch een goed gevoel aan over hebt gehouden!

Hier moeten we nog steeds wachten op de menstruatie, dankzij mijn lange cycles zal dat hopelijk volgende week zijn.

Dan hoef ik pas na een dag of 13 in het ziekenhuis te komen, dus hopelijk hebben we dan half mei eindelijk weer een terugplaatsing!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden