Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Houdt dapper stand Fransientje, gewoon diep in en uit ademen en doorgaan met je dagelijkse ding!

Je was er bijna Els, de volgende x komt het laatste stapje er ook bij!

Ik weet nu eigenlijk niet wanneer ik ongesteld zou moeten worden, eind deze week ofzo? Gezien de enorme pukkel die ik heb misschien nog eerder...

Komend weekend hebben we het jaarlijkse familieweekend van mijn schoonfamilie. Of nou ja een weekend voor ons en een hele week van zaterdag tot zaterdag voor schoonouders en schoonzus en haar gezien. Wij willen namelijk niet zo lang...Dat viel niet helemaal goed geloof ik. Eerst zeiden we (om het vriendelijk te brengen) dat we niet konden omdat hubbie die week moet werken en net een nieuwe baan heeft. Toen was het: Nou dan kan jij en zoon toch wel blijven de rest van de week?? Punt is: dat wil ik gewoon niet! Een weekend is net leuk maar dan wil ik wel weer verder met mijn eigen dingen, een hele week samen in zo'n huisje: dan vallen er dooien volgens mij of op z'n minst stevige irritaties. Nou, ik dat vriendelijk uitgelegd dat wij gewoon wat meer op onszelf zijn en dus het liever bij een leuk weekend laten. Nou hebben ze bedacht dat onze zoon dan misschien wel de hele week kan blijven zonder ons. NOU...sorry hoor, maar dat vind ik niks, hij is nog maar 3 en dan de hele week met mijn schoonfamilie die hij ook weer niet zo vaak ziet aan de de andere kant van Nederland zitten... Hij is op zich heel makkelijk met logeren enzo maar voor zo lang, dat vind ik gewoon zielig, ik kan zelf ook niet zo lang zonder hem!

Of ben ik nou zo'n dikke zeur??

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee Vianne, dat zou ik ook niet willen!!!!

Lekker doen waar jij je goed bij voelt...

Ik morgen weer naar het ziekenhuis, eens kijken hoe de eitjes gegroeid zijn.

Ben benieuwd wanneer we de punctie hebben.

Succes allemaal!

Tess

Geplaatst

Vianne ik vind Je helemaal geen zeur... En schoonfam is toch anders hè....

Tess succes morgen, ik ben benieuwd!

Els ben je de teleurstelling weer een beetje te boven? Kop op hoor!!!

En crisje hoe gaat t met jou?

Als ik het haal, mag ik vrijdag pas testen van mijn man hahahah zei hij net... Dan is het raak! ;-) nou we zullen zien... Voel steeds alsof ik ongesteld ga worden zucht... Ds de moeilijke uren zijn aangebroken....

Liefs weer voor allemaal!!!

Geplaatst

Vianne, je bent geen zeur hoor!

Mijn dochter is een paar jaar geleden een week bij mijn ouders geweest, geen probleem.

maar zou het minder snel doen bij mijn schoonfamilie!

Tess, hoe ging het bij jouw vandaag?

Fransientje, spannend hoor!

Els, hoe is het met jouw?

Hier valt het wachten me steeds zwaarder, ik wil zo graag weer aan de gang en iedereen om ons heen krijgt maar baby's of is net zwanger, bah!

de moeder van een vriendin is net overleden en ik merk aan alles dat onze dochter niet helemaal lekker in d'r velletje zit.

alles bij elkaar word je er niet echt vrolijk van!

we gaan dit weekend lekker even weg, verrassing voor onze dochter.

Ik laat dan meteen vrijdag een tattoo zetten, nu kan het nog.

dagje efteling en verder gewoon leuke dingen doen!

Geplaatst

Heb je korting gespaard bij de ah Crisje, ikke wel, wij plannen ook nog een weekendje aldaar (als je vanuit het noorden komt ist nogal ver in 1 dag..). Er kwam vandaag ook al een mail voor een wenmiddag op school voor onze kleine kiddo, pfff hij wordt al zo groot!

Verder alles rustig hier, in afwachting van onze laatste ec-poging..

Ik ga slapen, laterrrs!

Geplaatst

@ Fransientje, wat balen weer zeg! Ik had zo gehoopt dat jij het eerste zou zijn. Laat je maar lekker verwennen!

@ Crisje, de eerstvolgende met een tp natuurlijk. Hoop dat je aankomend weekend heel veel plezier hebt. Af en toe is het gewoon lekker om er tussen uit te zijn. Ben je direct weer opgeladen voor de volgende keer! Wanneer mag jij weer?

@ Vianne, als je vaker nee zegt, gaan ze er vanzelf aan wennen. Als je echt niet wilt, ook zeker niet doen. Wij hebben in het verleden heel veel moeite gehad, omdat wij vrij vaak nee zeiden en nu accepteren ze, dat wij niet altijd meedoen/gaan.

@ Tess, hoe is het nu met jou. Weet je al wanneer je de punctie hebt?

Hier gaat het eigenlijk best wel weer lekker, nog 2,5 dag werken en dan heb ik heerlijk een week vrij. Ik kijk daar zo naar uit. Mijn zus komt met haar 2 kinderen ( en man ). Op 8 mei hebben we de tp van onze kanjer ( duim duim), we hebben tegen de familie gezegd dat we een maand wachten, omdat we het dit keer voor ons zelf willen houden.

Toi, toi, toi allemaal!

Ik lees en leef altijd mee, maar reageer op dit moment niet zoveel. Ik heb het erg druk!

Liefs

Geplaatst

Fransientje, wat jammer! Sterkte....

Nou afgelopen maandag een fm gehad en vandaag weer.

10 hele grote follikels!

Vrijdag punctie...

Nu komt het wel weer heel dichtbij!

Ik voel me nu al zwanger, alleen dan met wel heel veel energie.

Het hele huis opgeknapt....

Nu maar snel zwanger worden, kunnen we met de babykamer aan de slag!

Liefs Tess

Geplaatst

Ohwww Fransientje Bah, weer geen prijs!! Nou er wordt wel wat gevraagd van ons doorzettingsvermogen zeg, als je hier stond (in mijn woonkamer onder de rook van Groningen)dan gaf ik je een dikke hug.

Volhouden dames, het moet gewoon een keer lukken! Een dagje janken en weer door (dat doe ik tenminste altijd).

@Tess, goed bezig met je tien dikke follikels, heel veel succes morgen! Volgens mij heb jij de Prenatalgids stiekem al in huis, of niet ;-)

@Crisje, ging jij nou een tattoo zetten, wat voor een dan??

@Els, ja inderdaad, ze moeten er maar aan wennen, ik kan er ook niks aan doen dat zij van die idiote dingen willen als een hele week samen in zo'n huisje zitten loeren. Mijn schoonzusje, hele beste meid verder hoor, is een enorme controlfreak met dwangmatige trekjes en naar ons inziens erg streng in de opvoeding. Die kids van hun kunnen nooit wat goed doen. Wij zijn wat meer van relaxte aanpak (zo zou ik het althans zelf benoemen) en als je dan een hele week samen op moet trekken gaat dat volgens mij een keer botsen, kun je dus beter niet doen om alle verhoudingen goed te houden. Een weekend is dan net genoeg en ook best gezellig al heb ik niet een enorme klik met ze.

Pfff, ik moet zo nog weer met een collectebus op pad, waarom heb ik me daar nou weer voor opgegeven!? (om een goed karma af te dwingen waarschijnlijk..., hopelijk letten de hogere machten straks even op als ik door de regen met die bus loop te sjouwen).

Geplaatst

10 eitjes!!!!

8 mln zaadjes dus ICSI!

Ach, hebben we dat ook eens gehad...

Vianne, ik ben eigenlijk nog niet op die manier bezig met een evt. babytje.

Toen de IVF art vandeweek begon over: we plannen de IVF en toen ik vandaag de eitjes zag durf ik er steeds meer over na te denken...

Goh, wat zou het wat zijn als het nu toch gewoon gaat gebeuren?

Zondag zullen we het horen...

Tess

Geplaatst

@ Tess, we gaan voor je duimen. Ik vind het altijd wel grappig hoeveel verschil er per ziekenhuis is in de behandeling. Ik vind 8 miljoen toch wel heel veel zaadjes, mijn man had er 2 miljoen en wij mochten nog gewoon IVF. Ach ja, als het hetzelfde resultaat heeft wat maakt het dan uit. Heb je veel last gehad?

Geplaatst

De punctie ging heel goed!

Vrijwel pijnloos...

Ik kreeg volgensmij veel meer verdoving dan de vorige keren.

Deze keer werd me ook gevraagd hoe zwaar ik was, en dus heb ik het idee dat ze me de vorige keren misschien te licht hebben ingeschat.

Ik voelde me heerlijk!

(dus doe mij maar wat van dat spul mee naar huis, voor het geval het allemaal niet lukt...).

Ik had me er eigenlijk nooit zo in verdiept over hoeveel zaadjes en IVF of ICSI.

Ik wist wel dat ze er evt op over zouden kunnen gaan.

Maar wij vinden het wel best.

Hoe gaat het met de rest?

Tess

Geplaatst

@Tess, en??? Wat was het resultaat!? Ik hoop van ganser harte dat je veel bevruchtingen had. Mooi dat de punctie in ieder geval goed ging, dat is weer een drempel die genomen is in het hele proces.

@Els, ja die criteria zijn heel verschillend overal he, wij schommelen steeds zo rond de 5 miljoen (alhoewel ik de laatste keren de aantallen niet gehoord heb) en het is dus altijd icsi, maar dat was van te voren ook al aangegeven dat dit ons de beste kansen biedt.

Nou ik ben vrijdag ongesteld geworden dus ik zal morgen meteen bellen voor de 6de ronde. Op hoop van zegen.

Iedereen een leuke Koninginnedag gehad vandaag, ik ben gewoon verbrand door de zon, zo'n mooi weer was het hier!! Familieweekend hebben we ook weer doorstaan, was best gezellig maar ben nog steeds blij dat we geen week blijven. Onze kleine man vond het helemaal top, die heeft niks anders gedaan als met zijn neven en nichtje spelen. Eens te meer zie je dan dat het zo leuk zou zijn om meer kinderen te krijgen.

Nou, ik ga chillen op de bank, ben bekaf!

Geplaatst

Hallo dames, wat is het rustig hier, allemaal aan het genieten van het mooie weer?! Doe ik ook maar ik heb ook al weer een afspraak voor de eerste echo aanstaande vrijdag. Zou toch leuk zijn als ronde 6 toch nog wat zou brengen...

Geplaatst

Heey vianne,

Ik ben zkkr van het mooie weer aan het genieten zkkr nu mijn dochtertje vakantie heeft :-D

Voor de rest gaat het spuiten goed, afgelopen vrijdag begonnen met 125e gonal-f en as vrijdag hb ik de eerste meting.

Jij succes vrijdag !!

Liefs

Geplaatst

Fijn dat er weer een aantal bezig zijn!!

Hier zit ik nog steeds te wachten op de menstruatie, kan me niet snel genoeg komen!

Zit ondertussen al op dag 40 deze cycles en weet zeker dat ik van deze cycles niet zwanger kan zijn.

Begin er een beetje van te balen, want ik wil graag weer verder!

Tabitha en vianne, succes morgen.

Els, jij hoeft ook nog maar een paar dagen te wachten voor je terugplaatsing, spannend!

Tess, hoe is het met jouw?

Fransientje, hoe is het met jou?

Geplaatst

Hey Tabitha, long time no lees! Maar jij bent dus ook al weer hard je best aan het doen. Vanwege de vakantie is er hier ook geen peuterspeelzaal dus heb deze week maar wat speelafspraken voor ons ventje geregeld. Zo leuk om te zien dat hij al echt een soort vriendjes of in elk geval voorkeuren heeft om met sommige jongetjes te spelen. 1 Daarvan zit straks ook bij hem in de klas als hij naar school gaat dus dat is wel mooi, heeft hij al 1 bekend gezicht.

Vanmorgen was mijn zus even hier, die hadden pas de 20 weken echo en die was helemaal goed. Ze wisten nu ook wat het werd maar wilden dat geheim houden, maar ik dacht al, dat gaat ze nooit volhouden. Nou inderdaad dus, het is een meisje! Ze liet me de echo's zien en ik zag het meteen: 2 van die streepjes met een pijltje erbij! Zwager had zich al versproken tegen mijn andere zus en mijn ouders dus ja dan moesten wij het ook maar weten. Wel heel leuk, ik moet me gewoon inhouden om niet allerlei leuke kleertjes te gaan kopen voor ons nichtje (tja als je niks voor je zelf kan kopen dan maar voor een ander...). Meteen ook maar het voedingskussen en babybadje met toebehoren uitgeleend, die hebben wij het eerste half jaar van 't nichtje (komt eind augustus)toch niet nodig. Ik ben dan toch een beetje bijgelovig zo van: als ik het allemaal uitleen dan zul je zien dat ik ineens toch zwanger ben!

Wat rottig trouwens dat je dan ineens weer zo'n lange cyclus hebt Crisje, zit je maar te wachten de hele tijd!

Geplaatst

Nou deze echo ook weer achter de rug.

Links 2 van 12 en ong 20 kleiner dan 10, rechts 1 van 12 en ook weer ong 20 onder 10.

Gelukkig dit keer geen vocht in de baarmoeder dus daar ben ik helemaal blij mee.

Maandag eerst bloedprikken en dan weer een echo.

Liefs

Geplaatst

Oohwww wat spannend Tess! Nou ik hoop van harte dat je succes zult hebben deze keer!! Wat was de overweging eigenlijk om er 2 terug te plaatsen? Vanuit jullie en/of het ziekenhuis? Kan me wel voorstellen dat je ook wel eens in stilte af wil wachten, steeds je verhaal moeten vertellen is ook zo vermoeiend.

Ik heb gisteren de eerste meting weer gehad en ben begonnen met spuiten, morgen om 8.00 weer een fm, lekker vroeg op zondag...

Gisteren verder ook een hele rare en nare dag. Ik was met 2 vriendinnen en onze zoon in de dierentuin toen mijn man belde dat mijn vader een hartstilstand had gehad en nu op de intensive care ligt. Pfff, hij was al wel hartpatiënt en heeft 10 jaar geleden ook al eens een zwaar infarct ternauwernood overleeft maar nu was het wel weer een donderslag bij heldere hemel. Gelukkig was hij thuis aan de lunch toen het gebeurde en niet ergens achter de boerderij (hij is boer) want dan was het einde verhaal geweest. Mijn moeder doet elk jaar trouw reanimatiecursus en heeft hem dus gereanimeerd en 112 gebeld, dus er was vrij snel een ambulance en die konden het van haar overnemen. Ze hebben hem nog een shock gegeven met een defibrillator en toen was hij ook wel weer wat bij. Maar nu ligt hij dus helemaal brak en met gekneusde ribben (van het reanimeren) op de intensive care. Hopelijk vinden ze snel uit wat die hartstilstand getriggerd heeft. Echt zo sneu, het vertrouwen in z'n eigen lichaam is hij dan nu weer helemaal kwijt.

Nu wil ik helemaal wel snel een keer positief nieuws!

Geplaatst

Het gaat al weer wat beter met hem hoor, hij vroeg al weer naar de voetbaluitslagen, dat is een goed teken!

Vanmorgen had ik weer een fm en het eitje was nog net niet groot genoeg voor de punctie, die is dus woensdag en dan moest ik nu nog even verder spuiten met de Gonal f en morgen nog cetrotide. Dat is de eerste keer dat ik die hele pen leegspuit. Tot nu toe hield ik steeds een of zelfs 2 eenheden over en daar kun je dan niks meer mee want het is niet lang houdbaar. Zo zonde. Zo'n prikpen is mooi maar als je de zorg goedkoper wil maken doe dan gewoon 1 dosis in een eenvoudige injectiespuit zodat je niet steeds dingen hoeft weg te gooien, die pennen zijn knetterduur!!

Woensdag dus de laatste punctie in eigen cyclus en ze zullen morgen bellen hoe laat het wordt. En dan wordt het allemaal weer spannend. Ik hoop gewoon maar nergens op dan kan het alleen maar meevallen.

Geplaatst

Fijn dat het al weer beter gaat vianne!

Spannend weer, komt vast goed deze poging!

Hier nog steeds geen menstruatie, dag 43 inmiddels, begin er behoorlijk van te balen, want ik wil graag weer verder.

Hoe is het verder met iedereen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden