Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kom voorzichtig met jullie meeschrijven. Ik ben Mary, 39 jaar uit Noord Brabant en onder behandeling in Tilburg, st. Elisabeth.

Chrisje, nog van harte met jullie dochter Lynn, prachtige naam, die hadden wij laatst ook in gedachten. Wij gaan aan onze tweede ivf poging beginnen zodra de eerstvolgende cyclus er weer is. Ik ben denk ik hier de enige die hoopt dat ze snel ongo wordt ;)

Daarna twee wk aan de pil en het spuiten en meten kan weer beginnen. Misschien is het nog vroeg om hier mee te gaan schrijven maar de gedachten dat we opnieuw gaan beginnen geeft me hoop, het meeschrijven herinnert me eraan dat ik niet de enige ben en samen dragen maakt lichter vandaar...

Iedereen veel succes met spuiten, eitjes maken en veel sterkte voor degenen die binnenkort een punctie ondergaan.

Tot schrijfs!

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom Mewe!

Spannend he?

Het is nooit te vroeg om mee te schrijven, het is fijn om je ervaringen te delen.

Geplaatst

:clap2::happydance::36_1_13:Tess, wat goed!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd, ben zo blij voor je!!

Wat een goed besluit is het geweest om toch nog een poging te doen, stiekem vind ik het ook erg leuk dat ik daar een klein beetje aan kon bijdragen:goof:.

Nu goed blijven broeden en dat er over een maand of 8 maar een hele mooie baby geboren mag worden!!!

Geplaatst

Ja ik moet zeggen ik moest er even aan wennen. We willen natuurlijk niets liever maar we hadden er echt niet op gerekend (Zelfbescherming?).

We zijn ook nog wel gereserveerd want de vorige keer dat ik zwanger was ging het ook met 7 weken mis dus eerst de echo afwachten....

Maar jeetje, dat we het allemaal nog eens mogen meemaken!!! En het aller mooiste vinden we het voor onze dochter, ze zou zo'n goede zus zijn!

Geplaatst

Wauw Tess wat gaaf voor jullie! Van harte gefeliciteerd. Ik begrijp je gereserveerdheid goed maar hoop dat je met volle teugen van je zwangerschap kan genieten. Ik ben hier nogal nieuw en ken je niet maar ik duim voor je. Ik word vrolijk van dit soort berichten, het geeft hoop.

Geplaatst

yes yes yes Tess!!!!! Wat fantastisch! Gefeliciteerd!!! Ik snap je voorzichtigheid maar toch, dit is toch maar weer gelukt!!! Fijn gevoel dat ik nog wat had voor deze "co-produktie", het was niet voor niks!

Ik heb inmiddels een afspraak staan voor een soort van eindevaluatie. Voor mijn gevoel een beetje zinloos want alles is al besproken en valt samen te vatten met "geen idee waarom er geen eentje is blijven zitten". Maar ja misschien is het wel goed ter afsluiting.

Net voor onze vakantie hadden we de eerste informatie-bijeenkomst voor de adoptieprocedure en dat was leuk maar ik heb niet zoveel nieuws gehoord. Je kunt al zoveel lezen op internet.

Vakantie was heerlijk trouwens, even alle ivf-shit van je af zetten. Ook hebben we alvast gefantaseerd over hoe het zou zijn als Ding en Ping er zijn. Dan moeten we echt een dakkoffer hebben om te kunnen kamperen! Ding en Ping zijn de werktitels (net zoiets als frummel of emmie) voor de hopelijk te krijgen kindjes, haha! Vooralsnog gaan we een beetje uit van 2 kids uit China maar dat kan allemaal nog veranderen al gaande het proces, ze heten ook wel Mao ze dong en Deng shau Ping of chung en chang, wang en pang enzovoorts, haha, het wordt steeds echter!

We hebben dus lekker gekampeert en overwegend mooi weer gehad. Onze zoon blijkt een groot wandelaar en natuurliefhebber, hij hield het wandelen verbazend goed vol. Kwam ook omdat daar in Luxemburg het lopen door een bos een stuk spannender is dan thuis met allemaal kloven en riviertjes en rotsblokken. Dat maakt het voor een bijna 5-jarige net ff spannender.

nou nog anderhalve week en dan begint de school weer, binnenkort ook de eerste zwemles en hij gaat op scouting, zo benieuw hoe dat zal gaan!

Welkom Mewe en alvast veel succes met de 2de poging!

Geplaatst

Ja dames, co productie vind ik een goede term: Heel erg bedankt! !!!!

Toch wel goed om alles af te sluiten denk ik Vianne. Ookal ben jij al een paar stappen verder.

Knap hoor hoe je je nu op deze enthousiaste manier op de adoptie stort! Hoe lang zal dat ongeveer duren?

Wel lekker dat je mooi weer hebt zeker met kamperen. En zo heerlijk om dan fulltime te kunnen genieten van je gezinnetje.

Spannende periode dus... Hier ook, onze dochter gast naar de peuter!!!!

• 2 weken later...
Geplaatst

Op het moment zijn bij sommige landen de wachtlijsten heel kort zoals bij China dus, mits je open staat voor een kindje met een fysiek probleem zoals een schisis, klompvoetje, hartafwijking enz. Als alles dan een beetje meezit zouden we in 2015 af kunnen reizen om een onze zoon/dochter te halen. Maar niets is zeker in het leven en ook niet in adoptieland dus probeer ik nergens op te rekenen. Hoe is het met jou dan, voel je je goed, aan het toeleven naar een echo?! Hoeveel waren er terug geplaatst eigenlijk?

Groetjes! Vianne

Geplaatst

Oh jeetje dat kan best snel gaan dus!

Spannend allemaal....

Er zijn 2 terug geplaatst dus de echo is heel spannend....

Ik voel me goed, erg moe en m'n buik is erg opgezet (hopelijk houdt mijn lichaam me deze keer niet voor de gek).

Geplaatst

Nou moeders voor moeders was hier gister. De test moest natuurlijk worden gedaan en die werd gelukkig meteen duidelijk! Hij was zo donker dat de mvm consulente zei dat ze dan zelden mee maakte. Ik was 5,5 week maar het leek eerder 8w te zijn, tja en bij een 2ling maak je ook meer hcg aan he? Zei ze! Wie weet!!!!!Ondertussen ben ik druk aan het plassen voor alle moeders met een kinderwens!

Geplaatst

Spannend tess, ben erg benieuwd naar de echo!

Dat zeiden ze bij mij toen ook, daarom mocht ik ook meteen beginnen met plassen, was toen ook net 5 weken.

wanneer heb je de echo?

Geplaatst

Hartje klopt!!!!

Oh wat een opluchting...

Het is een kindje (geen 2 dus haha).

Over 2 weken weer een echo en dan gaan we gewoon verder bij de verloskundige!!!!

Geplaatst

Donderdag hebben we de volgende echo...

Als alles dan goed is dan halen we twee mooie pakjes, een roze en een blauwe!

Hoe gaat het met jullie?

Geplaatst

Spannend Tess! Maar het gaat vast goed vanaf nu. Lekker van genieten dus, hopelijk ben je niet al te misselijk enzo! Hier gaat alles wel oke. Soms heb ik het er nog wel moeilijk mee dat die hele sessie voor niks is geweest maar op de een of andere manier staat zwanger worden ook steeds verder van je af. Onze zoon is nu al bijna 5, ik kan me gewoon niet meer voorstellen hoe het was enzo. En nu leven we verder naar iets nieuws. Vorige week had ik een laatste evaluatiegesprek. Dat was wel fijn als afronding. Niet dat ik nog iets nieuws hoorde, het blijft bij: we weten niet waarom het nu niet lukt maar na 11 embryo's is de kans wel heel klein dat het bij een volgende behandeling wel gaat lukken. Want ik ben er nooit 1 dag zwanger van geweest.

Ondertussen wachten we hier dus rustig op wat komen gaat en heb ik het erg druk met werk, wat heel fijn is. Laatst had zoon een vriendje te spelen die vroeg: heb jij geen broertjes of zusjes? Nee zei zoon, vriendje: krijg je die ook niet dan? zoon: jawel, ik krijg namelijk een broertje of zusje uit het buitenland, dat heet adopteren. Als ze dan in een ander land niet voor een kindje kunnen zorgen dan doen wij dat. Nou, hij heeft het duidelijk toch wel even helemaal begrepen! Zo mooi als hij dat dan even a la spreekbeurt aan dat vriendje gaat uitleggen. En dat hij het ook volkomen normaal en logisch vindt!

Liefs!

Geplaatst

Heey Vianne,

Ik kan het me goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Jeetje wat hebben jullie een traject afgelegd!

De IVF MNC valt niet mee, ook al gebruik je minder hormonen je moet gewoon veel vaker naar het ziekenhuis en je hebt maar zo weinig kans dat je een terugplaatsing hebt.

Na 6 keer (wat natuurlijk heel bijzonder is) toch elke keer weer die teleurstelling, en dat is het aller minste he?

Ik vind het echt super knap van jullie dat jullie steeds door zijn gegaan. Het is wel duidelijk dat jullie alles er aan hebben gedaan om nog een broertje of zusje voor jullie zoontje te krijgen.

En nu nog geven jullie de moed niet op!

Ik hoop zo dat jullie snel een kindje krijgen, want jullie verdienen het, en dat kindje verdient jullie want het zal in een warm nest terecht komen.

Liefs Tess

• 3 weken later...
Geplaatst

Hier alles goed. In afwachting van alles wat komen gaat. Verder ben ik erg druk met mijn bedrijfje, het begint steeds beter te lopen dus dat is mooi! Ik ga binnenkort bijvoorbeeld bak- en kookcursus geven op een BSO, erg leuk!Tja, verder eigenlijk niet zoveel te melden, ik ben ook wel benieuwd hoe het met Tess is!?

Geplaatst

Hier ook alles goed!

Gister de 12 weken echo gehad, alles zag er goed uit!

Ik vond het weer super spannend, maar uiteindelijk was dat dus niet nodig...

Ik hoop dat ik de kleine snel zal voelen schoppen!

mooi Vianne dat je bedrijfje het zo goed doet!

Dat geeft ook afleiding...

Hoe gaat het met je zoontje?

Hoe gaat het met jou Chrisje?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden