Ga naar inhoud

Starten met IVF (MNC) in Jan/febr 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh ja Els, ze plaatsen hier in het UMCG inderdaad altijd op de 2de dag na de punctie terug, de redenatie is dat een baarmoeder de beste plek is voor een embryootje.

• Reacties 985
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, daar zijn we dan weer. Manlief en de mensen om heen probeerden voor mij positief te zijn, dat ik er zelf ook weer een beetje in ging geloven.

We zijn dolblij, maar ons kindje is precies op schema en het hartje klopte zo mooi! We zijn ontzettend blij en dankbaar. Ik gan nu een beetje proberen te genieten. Op 26 juli 2013 ben ik uitgerekend.

Liefs

Geplaatst

Yes Els!!! Meid wat een opluchting! Gefeliciteerd :-)

Wat fijn Vianne, een super resultaat... Heb je alle ellende niet helemaal voor 'niks' doorstaan. Maar eigenlijk

Vind ik dat deze ronde nu voor jou moet gaan lukken hoor! Ik duim, hoop & bid mee!!!!!

Geplaatst

Oh gelukkig Els! Je hoort wel eens dat sommige mensen steeds bloed verliezen gedurende de hele zwangerschap en toch gaat het gewoon goed. Misschien ben jij zo iemand. Maar ja je schrikt je wel elke keer wezenloos natuurlijk. Pfff hopen dat het nu klaar is daarmee en dat je gewoon (min of meer) onbezorgd verder zwanger kunt zijn.

Thanx voor jullie duimen!

Geplaatst

Els, wat ontzettend fijn dat jullie een goede echo hebben gehad! hopelijk is het bloeden gestopt en kunnen jullie gaan genieten van je zwangerschap.

Vianne, hoe is het? hou je het nog een beetje vol in deze helse wachtweken?

Fransientje, hoe gaat het met je, hoever ben je inmiddels?

Tess, hoe is het gesprek gegaan in het ziekenhuis?

Geplaatst

Ik zit intussen al op 28 weken, gaat snel he? En jij Crisje? Voel je je goed?

We zijn druk met de babykamer, rest van de bovenverdieping ook maar meteen alles schilderen, nieuwe vloeren en rolgordijnen... Haha hormonen hormonen ;-)

Els hoe gaat t nu??

Geplaatst

Helaas helaas kan ik me nog steeds niet bij jullie aansluiten. Ook de 6de terugplaatsing lijkt het niet te gaan worden, pfff ben er zo moedeloos van...

Geplaatst

ja, hardstikke ongesteld. Ik ben er zo moedeloos van! We hebben 4 cryo's nog. Embryo's maken lukt wel maar waarom blijven ze nou niet zitten!?

Geplaatst

Gatver, Vianne. Ik had zo'n goede hoop dat het dit keer goed zou gaan. Wanneer kun je met de cryo's beginnen? Elke keer weer die teleurstelling.

Ik ben vanochtend weer op controle geweest en alles was goed. De baby was goed aan het bewegen en het aantal weken klopt exact. Ik moet vanmiddag nog ff urine wegbrengen om te kijken of ik geen blaasontsteking heb en dan gaan we weer toeleven naar de volgende echo.

Liefs

Geplaatst

Klinkt goed Els! Geloof je er al een beetje in!?

Bedankt voor jullie steun, ja K*T is het inderdaad, waarom waarom waarom nou steeds niet!!?? We hebben altijd goeie embryo's tot nu toe, met mij is alles goed (zo lijkt het althans), ik ben nog niet knetteroud (32), ik heb al eens au naturel een kind gekregen van dezelfde man maar zelfs als we er 2 terugplaatsen blijft er niet eens eentje zitten WAAROM NOU NIET!!!! Ik zit maar te zoeken op internet waarom ze niet blijven plakken maar ja bij alle theorieen denk ik: mijn zoontje is blijven zitten zonder dat ik iets niet at of wel at of niet deed of juist wel deed. En die is niet eens teruggeplaatst maar zelf naar de finish gezwommen. Zucht!

Ik weet nog niet wanneer we de cryo's terugplaatsen. Eerst maar even pauze. We hebben 25 januari een evaluatie en dan zullen we dat ook wel gaan bespreken denk ik. Ik moet me wel weer even opladen om er weer in te gaan geloven...

Geplaatst

Arme Vianne.... Laat het een kleine troost zijn dat we allemaal weten hoe vreselijk frusterend het is als je er zóveel voor doet en zóveel voor over hebt en IVF volgens het boekje hebt... En nog lukt het iedere keer niet... Afschuwelijk gewoon! Als je allemaal de garantie krijgt dat het echt een keer lukt, dan ga je. Zonder erover na te denken en raap je je veel sneller bij elkaar na wéér een mislukte poging... Maar die garantie krijgen we niet :-( was het maar zo.... Het is gemeen en oneerlijk en doet zoveel verdriet :-( zal ik je eerlijk zeggen dat de 5 maanden IVF er nu pas bij mij uitkomen? Het verdriet, de rollercoaster aan emoties en het flink blijven breekt je op den duur gewoon op... Zélfs als je zon lucky basterd bent als ik en per ongeluk zwanger raakt tussendoor....

Ze zeggen dat je alles vergeet zodra het raak is.. Tuurlijk je bent dolblij en zou het zo overdoen mits je gegarandeerd resultaat had... Maar ik ben het nog steeds niet vergeten? Daarom kan ik jullie ook niet 'loslaten' .... Zo heftig vind ik het, en heel stom met name achteraf!

Lieve Vianne zorg ervoor dat je fysiek en mentaal weer bikkelsterk en klaar bent voor een terugplaatsing van een cryo... Die ene maand meer of minder doet er echt niet meer toe... Ik ben ervan overtuig dat je geestelijke en fysieke gesteldheid enorme invloed hebben....

Heel veel sterkte en liefs!!!!

Geplaatst

allemaal de beste wensen voor 2013! dat jullie wens alsnog uit mag komen. Hier gaat het heel goed, weinig klachten, maar begin in omvang toe te nemen. heb nu net de eerste zwangerschapskleding in huis en krijg ook nog het een en ander van mijn zussen. heb ook al wat gekregen. toch leef ik weer met spanning naar de echo toe van 10 januari. dan ben ik 11 weken en 6 dagen. hoe gaat het met jou fransien?

Geplaatst

Groei maar goed Els, zo hoort het! Je gaat steeds meer de goeie kant op :-) het blijft spannend, 40 weken lang... Maar je moet echt ook proberen te gaan genieten!

Ik ga morgen m'n 32ste week alweer in... De laatste loodjes zoals zovelen ze noemen en t is zo...maar ik vind het nog iedere dag een wonder en een voorrecht om dit mee te mogen maken!!

Geplaatst

Het is ook inderdaad een wonder! Fijn dat alles zo goed gaat, een nog maximaal 10 weken voordat jullie je hummeltje in jullie armen kunnen sluiten. Spannend. Wisten jullie nu ook wat het wordt? Wij gaan proberen om het niet te weten, maar we hebben zoveel echo's, dat ik denk dat wij het wel komen te weten. We gaan het zien. Eerst naar volgende week.

Hoe gaat het met de rest?

Geplaatst

Hoi Els,

Wij willen het écht niet weten, en na ook aardig wat echo's kan ik je zeggen dat dit best haalbaar is! Als je t zegt dan waarschuwen ze van tevoren, wij kijken dan braaf weg ;-)

Afgelopen donderdag nog voor een hartfilmpje en echo naar het WKZ gestuurd, maar ook hier is het goed gegaan hoor hahah.... Ik denk maar zo; wie weet maak ik dit alles maar 1 keer mee? En het gissen en gokken en wedden van m'n omgeving is zo leuk haha! Nog max 11 weken, dan weten we het :-)

Geplaatst

Hallo meiden, wat een goeie berichten hier allemaal! Altijd hoopgevend! Met mij is alles wel goed al ben ik nog steeds gefrustreerd na al die mislukte behandelingen...Nog 4 cryootjes te gaan. Moet mezelf wel oppeppen om de moed niet te verliezen. Nu eerst even niks en eind deze maand een evaluatie. Dan gaan ze denk ik alleen maar zeggen: we weten niet waarom ze niet blijven plakken! Vandaag op het school plein stond er nog een moeder naast me te klagen over haar laatste loodjes, ik dacht mens waar zeur je over, een paar zware weken op een heel mensenleven is peanuts toch! Was ik maar in jouw positie! Het barst daar verder ook van de zwangere vrouwen, confronterend hoor.

Nou, ik ga strijken, mazzel!

Geplaatst

Bah Vianne, soms zou je wel tegen die klagende vrouwen willen schreeuwen he?! Stop met zeuren, tel je zegeningen!

Ik klaag ook niet ;-) nergens over haha... Mag niet van mezelf!

Hoe werkt het nu dan met die 4 cryo's? Worden die per twee terug geplaatst? Of heb je nu nog 4 terugplaatsingen? En moet je dan ook wel gaan spuiten?

Succes & sterkte weer!!

Hoe is het met de rest?

Nog nieuws?

Geplaatst

hallo lieve leden,

ik ben hier nieuw ben een meid van 20 jaar heb gelukkig 1 dochtertje van nu 2 jaar op de natuurlijke manier op de wereld kunnen zetten,

nu hebben mijn man en ik allebij nog een kinderwens alleen mag dat niet baten op de natuurlijke manier,

ben geopereert en daar bleek dat ik verklevingen heb in me eileiders. alles op alles gezet om het weg te laten halen helaas is er geen mogelijkheid, nu gaan wij voor een ivf behandeling en hebben wij aanstaande maandag de eerste gesprek en de wachtijd is 8 weken zou hier graag meer over willen weten kunnen jullie mij helpen groetjes jakalina

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden