Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is altijd even hectisch een verjaardag! Ik ben er ook 1 die altijd zelf taarten maakt en alles netjes klaar heeft.

Mensen zeggen weleens je kan ook taart kopen.

Rustig aan he... en probeer ook te genieten. Je bent tenslotte maar 1x per jaar jarig!

Een fijne dag gewenst morgen!

Hier waait het zo hard dat ik maar de auto pak in plaats van fiets.Even naar vriendin en vanavond ergens voetbal kijken.

Misschien blijf ik wel thuis. Iets teveel.

Even wat anders, ik heb s nachts als ik me omdraai soms zo n steek(schiet erin) aan zijkanten buik. Krijg het er wel gelijk weer uit. Doet zo zeer(spier)

En ook mijn liezen en daartussen zeg maar is heel gevoelig.

Als ik in de ochtend opsta heb ik niet bepaald een uitgeslapen gevoel. Alles doet zeer. Echt opgang komen.

En tussen de benen blijft de hele dag wel bij "inspanning"

Ga me aankleden!!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nes, gefeliciteerd met de goede 20 weken echo! En leuk een jongetje. Hoe is jullie vakantie?

Mari, jij ook gefeliciteerd met de goede 20 weken echo. Fijn om te weten dat alles helemaal goed is hè? En ze is dus lekker bewegelijk zo te lezen.

Esther, alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Gaat vast gezellig worden en dan ben je diendrukte vooraf vast zo weer vergeten:-).

Marlijnne, zo'n steek aan de zijkant heb ik ook regelmatig 's nachts. Dat kan echt zeer doen hè? Ik heb het ook wel eens als ik te snel wil omdraaien in bed.

Met mij en uk gaat het goed. Van de week weer bij de verloskundige geweest en alles is weer goedgekeurd. Ik moet wel zeggen dat als ik jullie zo hoor ons kindje wel erg rustig is. Ik voel haar voornamelijk 's avonds als ik in bed lig en soms als ik rustig zit op mijn werk (maar dat gebeurd niet vaak dat zitten).

Hebben jullie ook dat collega's wel eens vergeten of er geen rekening mee houden dat je zwanger bent?

Zo wilden ze gisteren eigenlijk niet gaan lunchen (of in ieder geval heel erg laat). Ik moet dan echt zeggen...nou kunnen we toch even pauze houden want ik moet wel even wat eten anders gaat het niet goed.

Ik heb al snel het idee dat mensen denken dat je lui bent als je het iets rustiger aan moet doen dus ga ik vaak maar door en heb ik daarna buikpijn en ben ik zodra ik thuis kom echt een wrak.

Geplaatst

Wij zijn op plaats van bestemming hoor! Vanmorgen ontbijt op het terras met uitzicht over Nice! Omdat ik al een paar dagen niet goed kon ontspannen, heb ik net weer gemediteerd. (ik heb therapie achter de rug waarbij ik aandachtstraining/mindfulness kreeg). Dit zorgt dan even voor loskomende emoties, tranen dus. Niet omdat ik verdrietig ben maar de opgebouwde spanning van de afgelopen dagen komt er dan uit. Hopelijk kan ik nu meer genieten van de Franse sferen.

Vanmorgen stond ik weer op met een harde buik en opgeblazen lijf. Dit is mede te danken aan de gespannenheid denk ik.

Ik hoor de vogeltjes fluiten, er staat een heerlijk briesje en de zon schijnt volop. De komende 2 dagen zijn we samen en hierna zijn mijn vriend zijn ouders ook hier. Leuk om te weten wat het wordt en hun in spanning houden tot oktober, hahaha!

Even acclimatiseren hier dus en de komende 2 weken alle spanningen loslaten..........

Meiden hou vol!

Grtzx

Geplaatst

Marlijnne ja dat heb ik ook wel die steken heel vervelend maar denk dat het de banden zijn moet ook zeggen dat ik op dit moment wel aardig wat last heb van de banden in de buik

Esther veel plezier vandaag en alvast gefeliciteerd

Ik vind dat ook altijd zoveel werk, ik ben de dag voor kerst jarig en ik werkte altijd als bloemist dus kun je nagaan dat ik weinig tijd altijd had om de verjaardag voor te bereiden als je de week vooraf 80 uur werkt haha

Twinklestar fijn dat je weer goed gekeurd bent samen met je kleintje.

Ach en als je je kleintje maar voelt dan maakt het niet uit of dat vaak of minder vaak is ja.

Ik heb natuurlijk wel de placenta helemaal achter liggen dan schijn je het ook meer te voelen en ja ons kindje schijnt nogal druk te zijn hihi

Met collega's weet ik het niet want ik heb geen collega's meer ik ben namelijk gastouder en werk dus zelfstandig. Maar ja ik merk soms wel dat mensen het al heel snel vergeten of gewoon gaan vinden waardoor er dus geen rekening met ons word gehouden.

Ook vind ik dat vooral oudere mensen vaak klaar staan met het antwoord dat er vroeger lang niet zoveel regeltjes waren en dat zij ook gewoon door gingen of ze nou misselijk waren of pijn hadden. Net of wij ons aanstellen of dat wij niet verder gaan

Ik word ook gek van de opmerkingen van mensen dat ze zeggen "nu zal het bij een 2de wel sneller en makkelijker gaan" grrr daar word ik echt zo kriebelig van want net of onze zwangerschap het zaad van mijn vriend in ene optimaal maakt. Zo blijkt meer weer de mensen staan heel snel met hun mening klaar zonder te weten waar ze het over hebben.

Fijne zondag allemaal gelukkig is het weer beter als gisteren

Geplaatst

Het zijn inderdaad mijn banden/bekken/spieren. Zondag kon ik bijna niet lopen. Ik maakte me geen zorgen.

In de middag even weg geweest,stukje lopen. Scheuten pijn door mijn rug. Ik schrok best wel.(vorige x begonnen met rug weeen)

Toch voelde ik me verder goed,maar heb wel het ziekenhuis gebeld. Mocht gelijk komen. Alles gecheckt en was ok.

Dit gevoel had ik al, maar voor elk dingetje moeten we toch echt bellen. Liever 20x teveel dan 1x te laat.

Donderdag weer controle en hopelijk lekker zwemmen.

Zit nu thuis, het gaat wat beter gelukkig. Maar doet flink zeer.

twinkelstar ook weer goedgekeurd,heerlijk! Pas goed op jezelf en je kleintje dat is veel belangrijker dan teveel doen en daarvoor op de blaren zitten.

Esther leuke verjaardag gehad.

Nes: herkenbaar die therapie! Heerlijk dat je dat kunt. En nu heerlijk genieten en ontspannen.

Even die tranen laten gaan. Ook tranen van veel geluk. Pronk maar lekker met je mooie buik daar in Nice;-)

Hopelijk ben je helemaal zennnn en geen last van harde buiken.

Veel plezier

Hier ook een druk kindje in de buik. trappel de trappel. Mama zingt liedjes voor je schatje!!

Geplaatst

Jeetje Marlijnne gelukkig was alles goed maar wel goed dat je gebeld hebt beter het zekere voor het onzekere

Ja en die pijn herken ik wel pfff ben vanmorgen even over de markt geweest en kon amper nog lopen van de pijn.

Maar goed doe lekker rustig aan voor jou en je kleintje

Vanmiddag heb ik weer controle mijn nichtjes gaan dit keer mee ze wilden graag het hartje een keer horen en aangezien er niks ernstigs word besproken vond ik het prima

Ik heb alleen wel al een tijdje dat ik elke keer sterretjes zie dat wou ik nog even navragen wat dat kan zijn want als ik op google kijk kom ik elke keer op een te hoge bloeddruk en daar word ik niet vrolijk van maar goed we zullen zien.

Vanavond begin ook mijn eerste zwangerschapsyoga dus ben benieuwd en volgende week begin ik samen met mijn vriendin met zwemmen heerlijk in dat warme water

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Mari, ach ja er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter weten. Lekker laten kletsen. Hoe was de controle? En wat zeiden ze over de duizeligheid?

Marlijnne, hoe gaat het nu? Kan me voorstellen dat je toch schrikt. Gelukkig was er niets aan de hand.

Het gaat nu wel snel hoor. Mijn buik lijkt ook ineens per week te groeien. Vandaag bij een kinderdagverblijf gekeken. En dit weekend lekker op vakantie voor een weekje. Heerlijk!

Geplaatst

Lekker twinkelstar op vakantie. Naar het mooie weer toe???;-)

En anders ach...lekker is het al om even weg te zijn.

En goede indruk gekregen van dagverblijf.

Maris hoe is het,ik zie ook soms sterretjes na opstaan of bukken. Hoe was de yogales. Lijkt me ook heerlijk.

Maandag 20 weken echo en dan nog door naar onze arts en ga vragen of ik ook wat mag doen.

Ben totaal niet vooruit te branden en voel me zwaar bejaard,Heb net al zittend een taart gemaakt in de keuken. Nu hang ik op de bank.

Het weer werkt ook niet mee.

Verder gaat het best ok hier. Wel banden,en rugpijn maar ook mijn buik lijkt een groeispurt te maken. Kleine ukkepuk voel ik heel vaak en vind het zo fijn.

Geplaatst

Marlijnne, heb je al eens floradix geprobeerd(verkrijgbaar bij de drogist). Werkt bij mij erg goed tegen de vermoeidheid. Als ik het vergeet te nemen merk ik het gelijk. Ik gebruik wel de tabletten want die zijn een stuk voordeliger dan de siroop.

Verder denk ik dat het er toch een beetje bij hoort. Als ik bezig ben gaat het altijd wel maar zodra ik daarna ga zitten voel ik me vreselijk moe. Ik ben dan ook jaloers op zwangere vrouwen die zich kiplekker voelen ;-).

Geplaatst

Oh ik druk per ongeluk op versturen... We gaan een weekje naar de Canarische eilanden. Lekker naar de warmte. Het weer hier is echt niks aan hè?Kinderdagverblijf heeft een goede indruk gemaakt dus daar gaat uk straks 1 dag in de week heen.

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier de 26 weken gehaald, een mijlpaal weer.

Ik ga er nu toch echt in geloven.

Voel me goed.

Afgelopen week de 4 daagse gelopen met onze dochter.

Lekker weer gehad.

Hoop dat ik me zo blijf voelen....buik wordt wel groot.

Maar daardoor voel ik me echt zwanger.

Fijn weekend.

Dikke kus Esther

Geplaatst

Twinklestar nee heeft ermee te maken dat ik heel druk ben dit weekend haha we hebben een groot feest waar ik in de organisatie zit en ben dus gisteren en vandaga heel druk.

Maar heb gisteren voor het eerst acupunctuur gehad en ik moet zeggen ik heb vanacht voor het eerst weer eens doorgeslapen heerlijk is dat

Maar goed ik moet gaan later meer haha

Geplaatst

Ff snel een berichtje.. Ik lees moe, vakantie, yoga, pijntjes maar toch ook actief zijn. Alles van dat heb ik en doe ik ook. Hoewel vandaag van 10.00u tot 16.00u in een erg warm Monaco rondlopen mij niet gelukkig heeft gemaakt. Net wakker van 1,5 uur slapen omdat ik kapot was. Daarnaast ook weer wat last van misselijkheid, weinig trek en obstipatie. Het aanwezig zijn van mijn schoonouders is fijn maar heb nu heel erg de behoefte om ff weer samen te zijn. Dinsdag vertrekken zij en voel ik me meer in de gelegenheid mijn eigen tempo te volgen.

Uiteraard ben ik blij dat hier de zon schijnt en ik heerlijk in mijn nieuwe zwangerschapskleding rondloop, hihi!

Op naar de 22 weken, mijn buik groeit gestaag groter maar moet ook opletten voor harde buiken. Dan voelt mijn buik nog groter nl. Het ventje voel ik best vaak, regelmatig op bekende tijden zoals na het eten of na een wandeling. Echt gezellig!!

Geplaatst

Zo daar ben ik weer pfff wat ben ik kapot na 2 dagen een feest organiseren maar het si allemaal gelukt en goed verlopen nu lekker met de beentjes op de bank.

Esther wat fijn dat je de 26 weken gehaald hebt toch weer een mijlpaal en zo leef je elke keer weer naar een ander punt toe haha.

Hier wordt de buik ook steeds groter heerlijk eindelijk kunnen we ermee pronken.

nes veel plezier nog op vakantie wel fijn dat je schoonouders van de week weg gaan zodat je even met z'n 2en bent. Ik zou het nog geen dag uithouden met mijn schoonouders haha maar dat is een ander verhaal.

Marlijnne hoe gata het nu met je?

Dit zullen ongetwijfeld hele moeilijke weken zijn voor jullie bah ik wou dat ik de tijd vooruit kon zetten voor je. In elk geval een dikke knuffel.

En ja die sterretjes blijf ik wel houden en aangezien ik wel de symptomen van hoge bloeddruk heb maar elke keer als zij het prikken niet te hoog is word er wel wat meer bloed geprikt om in de gaten te houden is wle zo fijn vind ik liever het zekere voor het onzekere.

De yoga was heel erg leuk en leerzaam ik denk echt dat ik er straks met de bevalling wel wat aan ga hebben maar goed dat weten we tegen die tijd pas haha

Verder heb ik gisteren voor het eerst acupunctuur gehad tegen de misselijkheid en de bekkenpijn dus hopelijk gaat het helpen ik heb wel vannacht voor het eerst in de zwangerschap weer een nacht door geslapen en dat is al heel wat want ik ben echt heel erg moe.

Maar goed we gaan het zien

Vandaag nog een rot nieuws gehoord vanmorgen is het 3 jarige neefje van een kameraad van mijn vriend onder de vrachtwagen gekomen en overleden echt zo triest bah krijg je gewoon kippenvel van.

Fijn weekend allemaal morgen de laatste vaderdag zonder onze kanjers volgend jaar is alles anders.

Geplaatst

He twinkel! Onze dochter is inmiddels 7 mnd, gaat snel he! Het gaat het heel goed, we genieten enorm. Ze heeft nog wel een spreidbroek aan, maar di mogen we naar de orthopeed, dus ben benieuwd! Jij bent ook al een eind op weg met je zwangershap, leuk hoor. Babykamer al klaar? Fijne vakantie!

Geplaatst

Marlijnne wat een spannende tijd zal het (nog steeds) voor jullie zijn. Hoop dat het goed met je gaat en dat jullie deze dagen ook emotioneel gezien goed doorkomen!

Heel af en toe kijk ik hier even in jullie topic om te zien hoe het met een aantal van jullie gaat (bijv. ook Maris en Esther). Afgezien van wat vervelende kwalen/aandoeningen gaat het verder gelukkig goed, voor zo ver ik heb gezien!?

lfs Dee

Geplaatst

Dee wat lief dat je reageert hier ik zag dat jij ook weer een tp hebt gehad spannend hoor ik hoop dat j je ook binnenkort eindelijk bij een uitgerekend ankje kan melden.

Heel veel succes

Marlijnne trek je het nog een beetje?

Hoe gaat het met de andere dames?

Allemaal lekker aan het genieten?

Hoever zijn jullie met de kamertjes wij gaan volgende week schilderen en in de vakantie komen de meubeltjes heb er zin in om allemaal in te richten.

Hier gaat het verder wel goed alles nog hetzelfde heb al wel een aantal hele leuke kleertjes enz gekocht echt zo leuk al die kleine spulletjes.

Mijn buik lijkt elke morgen wel dikker geworden te zijn haha zo leuk.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Dee wat lief van je!! Ik ga heel hard voor je duimen meid. Jij bent nu echt aan de beurt....knuff

Hier gaat het vandaag zwaar verrot. 20 weken echo gehad was helemaal goed,maar hebben 1uur moeten wachten toen nog door naar de arts. Verder vol lof over het zh,maar nu hoop gedoe mbt afspraken maken.

Ik ben op en ben thuis in janken uitgebarsten echt niet normaal. Slaap al 3 nachten bijna niet en mijn tranen zaten hoog. Spanning,angst,vertrouwen wel of niet blablabla.

Nu weer beetje bijgekomen hoor:-)

Wij gaan deze weken met kamertje beginnen(afmaken) voor de 24/25 weken wil ik alles klaar hebben.

Mari jullie echt knal roze schilderen;-)

Geplaatst

Hallo,

Wij hebben het kamertje bijna klaar.

wachten nog op de wieg die ik van een vriendin mag lenen.

Nog een gordijntje en de kast en commode nog inrichten.

Vandaag een rot dag, bijna niet geslapen, harde buiken en emo.

heb me vandaag ziek gemeld op het werk.

Hoop dat ik me morgen weer fit voel.

Lieve groet Esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden