Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

MAri ja YES 27 weken!!

Wat zag je er mooi uit meid! Echt tof met zo n buikkie;-)

Fijn dat je genoten hebt.

Nu uitrusten....

Pff Nes heel irri van je werk! Ook een vreemde situatie. Soms denk je dat als je bij bepaalde "instanties" werkt dat die juist iets socialer zijn.

Niet dus....

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je Marlijnne we kijken er ook echt heel mooi op terug.

En ja het is heel bijzonder om met z'n '3tjes' te trouwen

Ik heb eigenlijk geen tips voor je ik ben zelf nog niet zover gekomen om me erin te verdiepen maar nu je het zo zegt lijkt het mij inderdaad logisch dat het matrasje zover omhoog komt of dat het wel een heel dik pak word ik ben benieuwd of iemand een tip heeft wij willen namelijk volgende week dat soort laatste inkopen doen aangezien mijn man (hihi had er eerst vriend staan is zo gewoon) nu vakantie heeft gaan we woensdag na de echo en afspraak bij de gyn direct door naar Hellendoorn naar de babydump kijken wat dat is.

Geplaatst

Nes, wat een vervelende situatie op je werk. Ik weet van een collega van mij die niet meer kon werken door de zwangerschap dat je je ziek moet melden bij het UWV (of misschien moet je werkgever dit wel doen). Zij betalen dan je loon door.

Mari, fijn dat jullie zo'n mooie trouwdag hebben gehad! Straks lekker gaan genieten van 3 weken vakantie. Gingen jullie nog weg?

Marlijnne, leuk hè al die spulletjes kopen? Ons babykamertje is nog niet af dus ik weet niet hoe dat straks gaat met de dekentjes enzo. Ook hebben wij eerst een mini-ledikantje op de slaapkamer. Maar ik denk dat we hier hetzelfde probleem mee gaan krijgen. Je mag het dekentje wel dubbel doen weet ik aangezien ze adviseren om de eerste weken 2 dekentjes op het bedje te doen. En anders misschien in de breedte doen ipv in de lengte?

Ik heb een waskussen bij de prenatal gekocht. Ging er eigenlijk vanuit dat die overal even groot zijn. Hoes heb ik online besteld. Maar vraag me ook af of ik 1 of 2 hoezen moet hebben ivm ongelukjes tijdens het verschonen.

Hier alles goed. Van de week wel even stress gehad want had de hele nacht steken en dacht echt dat er iets niet goed was. Volgende dag mocht ik even bij de verloskundige langs komen. Baby was in inmiddels gedraaid (lag steeds in stuit) en drukte heel erg tegen mijn darmen die vreselijk verstopt zaten. Hierdoor dus die steken. Gelukkig niks ergs. Verder voel ik nu af en toe een zeurend gevoel laag in mijn buik wat doortrekt naar mijn benen. Dit schijnt echter ook met indalen te maken hebben. Ik merk wel dat ik sneller bezorgt ben nu ik zo ver in de zwangerschap ben.

Hebben jullie dat ook?

Geplaatst

Die bezorgdheid herken ik wel! Gister was uk hier erg rustig en werd er zelf onrustig van. Gelukkig kreeg ik s avonds in bed weer een flinke rechtse;-)

Vanaf eind vd middag veel hoofdpijn en denk ik ook weer:waarom nou! (morgen bedrijfsarts dus denk spanning....komt goed hoor)

Goed dat je even aan de bel hebt getrokken en langs mocht komen.

Vervelend die steken en helemaal als je het ook niet goed kwijt kan. Wel fijn dat de beeb gedraaid is.Hopelijk blijft dat zo!!

Over het aankleedkussen zie ik bij vriendinnen 2 hoezen.

Idd voor ongelukjes, ook kreeg ik de tip om daarover evt weer een hydrofiel luier te leggen(als er een ongelukje is)kun je alleen die in de was doen en niet de hele hoes.

We komen er wel:-)

Heerlijk om al die spullen aan te schaffen.

Morgen wil ik even neuzen naar gordijnen. Hebben de luxaflex al wel hangen.

Trusten lady's

Geplaatst

Marlijnne ik heb het even nagevraagd bij mij schoonzus die al 3 kinderen heeft en zij deden het dekentje eerst overdwars erop en dat wou prima dus ik denk dta ik dat maar doe

Twinklestar ik ken het wel hoor ik had net ook steken onder in de buik en schoot direct in de stress bah niks aan ook als ik het kindje even minder voel stress ik al. Maar volgens mij blijft dat ook nog wel tot het eind en daarna hebben we weer andere zorgen dus ben bang dat we er niet meer vanaf komen haha.

Wel fijn dat de kleine nog gedraaid is ik ozu niet weten hoe die van ons ligt volgens mij nog alle kanten op maar woensdag zullen we het wel zien dat hebben we weer een echo.

Wij gaan inderdaad nog 3 daagjes weg hebben we gekregen voor ons trouwen dus hopelijk is het komende week niet maar die week erop mooi weer haha

Welterusten allemaal

Geplaatst

Mari, gefeliciteerd met jullie huwelijk! Fijn dat alles zo gegaan is als jullie wilden. Ben je een beetje bijgekomen inmiddels? En wat een heerlijk vooruitzicht, nog 4 dagen werken totaal voor je verlof!

Twinkle; fijn dat de baby gedraaid is. Kan me wel voorstellen dat je even zorgen had met die steken. Gelukkig was het niets en heb je er geen last meer van.

Marlijnne, gefeliciteerd met de 27 weken!!

Oplossingen voor dekentje en aankleedkussen zijn al genoemd. Voor dit soort dingen heeft de kraamhulp vaak ook slimme tips. En ach, als je er achter komt dat een extra hoes handig is, dan is dat ook zo gekocht toch?

Bezorgd ben ik niet echt, ik heb eigenlijk geen zorgen over de zwangerschap of bevalling (als de baby gewoon in hoofdligging blijft tenminste). Wel krijg ik het benauwd van onze verbouwing, ik wil nu gewoon een normaal huis en langzaam spulletjes voor de baby bij elkaar verzamelen. Maar in plaats daarvan staat alles overhoop en zitten we voor de 2de week zonder keuken L. Het zal vast allemaal goedkomen, maar ik wil geen zooi meer in mijn verlof. Mijn man werkt zich 3 slagen in de rondte maar echt opschieten wil het niet. Nou genoeg geklaagd, even diep zuchten en vol goede moed weer verder...

Geplaatst

Mari, wat fijn dat alles naar wens is verlopen! En gelijk al weer op het forum ook, hihi.

Marlijne, ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb het ledikantje ook opgemaakt met laken en deken, pfff, dat was zweten hahaha! Het viel mij ook op dat het deken wat dik is onder het matras maar, volgens mij had ik de foto's eerder geplaatst, is er niets van te zien. Mijn stiefmoeder was hier van de week en heeft beloofd om wat lakentjes erbij te maken. Ze had zoveel lakens van oma's over dat ze wel wat verschoninkjes kan maken. Volgende week ga ik met haar wat biesjes voor erop uitzoeken want dat maakt het lakentje natuurlijk minder saai.

Twinklestar, gelukkig zijn je zorgen weer uit de lucht. Goed dat je op jezelf let hoor, beter aangeven als er iets niet in orde voelt dan het laten gaan.

ABC, heerlijk dat zorgeloze gevoel rondom de zwangerschap (bevalling ben ik eigenlijk ook niet mee bezig, zwangerschapskwaaltjes des te meer). V.w.b. de verbouwing........ik zou dat ook hebben maar ik ben sowieso niet stressbestendig. Mijn vriend is ook heel erg goed voor mij en ons aan het zorgen naast zijn drukke baan en probeer maar niet te klagen.

Ik ben dan zo dat ik zelf dingen op ga pakken maar concludeer dan elke keer weer dat ik de energie er niet voor heb. Tja, en dat is echt een strijd in mij. Ik wil wel maar mijn lijf niet...grrrr. Graag zou ik mijn vriend willen helpen en ook gewoon willen zorgen.

Enfin, ik kamp weer met obstipatie. De hele reis naar beneden gaat goed totdat het eruit moet.........auw! Hier ben ik elke keer erg beroerd van. M.n. heel moe, duizelig, hoofdpijn en laten we het maar niet over het mentale deel hebben. Vanmorgen mijzelf getrakteerd op een Microlax.

Morgen krijgen we visite en probeer er maar niet aan te denken hoe ik die dag doorkomen ga. Dat is zo 1 van die opdrachten van de psych ook: niet teveel vooruit denken en zaken invullen.

Ik begin steeds meer te geloven in het feit dat ik beter thuis kan blijven. Dat ik mij zo bewust moet ontspannen kun je beter thuis doen.

Geplaatst
Mari, wat fijn dat alles naar wens is verlopen! En gelijk al weer op het forum ook, hihi.Marlijne, ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik heb het ledikantje ook opgemaakt met laken en deken, pfff, dat was zweten hahaha! Het viel mij ook op dat het deken wat dik is onder het matras maar, volgens mij had ik de foto's eerder geplaatst, is er niets van te zien. Mijn stiefmoeder was hier van de week en heeft beloofd om wat lakentjes erbij te maken. Ze had zoveel lakens van oma's over dat ze wel wat verschoninkjes kan maken. Volgende week ga ik met haar wat biesjes voor erop uitzoeken want dat maakt het lakentje natuurlijk minder saai.Twinklestar, gelukkig zijn je zorgen weer uit de lucht. Goed dat je op jezelf let hoor, beter aangeven als er iets niet in orde voelt dan het laten gaan.ABC, heerlijk dat zorgeloze gevoel rondom de zwangerschap (bevalling ben ik eigenlijk ook niet mee bezig, zwangerschapskwaaltjes des te meer). V.w.b. de verbouwing........ik zou dat ook hebben maar ik ben sowieso niet stressbestendig. Mijn vriend is ook heel erg goed voor mij en ons aan het zorgen naast zijn drukke baan en probeer maar niet te klagen.Ik ben dan zo dat ik zelf dingen op ga pakken maar concludeer dan elke keer weer dat ik de energie er niet voor heb. Tja, en dat is echt een strijd in mij. Ik wil wel maar mijn lijf niet...grrrr. Graag zou ik mijn vriend willen helpen en ook gewoon willen zorgen.Enfin, ik kamp weer met obstipatie. De hele reis naar beneden gaat goed totdat het eruit moet.........auw! Hier ben ik elke keer erg beroerd van. M.n. heel moe, duizelig, hoofdpijn en laten we het maar niet over het mentale deel hebben. Vanmorgen mijzelf getrakteerd op een Microlax.Morgen krijgen we visite en probeer er maar niet aan te denken hoe ik die dag doorkomen ga. Dat is zo 1 van die opdrachten van de psych ook: niet teveel vooruit denken en zaken invullen.Ik begin steeds meer te geloven in het feit dat ik beter thuis kan blijven. Dat ik mij zo bewust moet ontspannen kun je beter thuis doen.
.....vrijdag Movicolon gehaald in het ziekenhuis, beter!
Geplaatst

Ooo nes wat een opluchting zal dat zijn! Gewoon blijven gebruiken....

Met het bedje is het wel gelukt, misschien zag ik beren op de weg hahaha;-)

Ik dacht ooo neeeee hoe moet dit.

Nu met wat gestuntel ziet t er prima uit!

Vandaag last van de warmte....kan het niet kwijt en word gek van mezelf. Andere dag nergens last van

Ik kan niet wachten tot ons kindje bij ons is!

Fijne avond!!

Geplaatst

Nes wat fijn dat zal inderdaad opluchten

Marlijnne ik heb dat ook dat ik de warmte vandaag niet kwijt kan pfff ik dacht net toen het regende dat het ookw el iets zou afkoelen maar ho maar het is nog net zo warm.

gelukkig dat het met het bedje is gelukt haha was ik ook niet bang voor het gaat bij iedereen goed dus komt het bij ons ook goed.

Hier gaat het iets minder op het moment ben door die warmte erg misselijk vandaag en ik heb het in de rug niet normaal meer weet gewoon niet waar ik het zoeken moet het straalt ook echt uit naar de benen en billen en heb soms het idee dat ik door de benen zak. Morgen de fysio maar weer eens bellen bah het ging zo goed de laatste tijd.

Ook zijn we met het kaartje bezig geweest we hebben 4 mappen bekeken bij de drukker hier in het dorp en er zat gewoon niks tussen bah werd er moedeloos van nu hebben we het geluk dat een heel lieve meid van het forum hier nu een kaartje gaat maken voor ons dan weet ik zeker dat het goed komt.

Wel is ons meisje erg wakker de laatste dagen haha zo grappig als gewoon je hele buik van links naar rechts beweegt haha

Moet ook zeggen dat als ik lig je een hoofdje of kontje (haha kan het verschil nog niet voelen) voelt

Maar we zullen zien we hebben woensdag een echo en daarna de afspraak bij de gyn hopelijk ligt ze goed op groei maar heb zelf niet het idee dat ze heel groot is niet dat ze achter loopt of iets maar goed kan het ook heel goed mis hebben.

Ik word alleen een beetje gek van de opmerking waar ik het kindje heb zitten dan aangezien ik schijnbaar een heel bescheiden buikje heb, maar goed mensen denken er niet bij na dat ik 20kg eerst ben afgevallen de eerste 12 weken en dat ik nu verder alleen qua buikje wat aangekomen ben maar goed ik laat ze maar

Volgende week gaan we nog wel even lekker 3 dagen weg heb er veel zin in heerlijk even nog met z'n 2tjes eruit.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Mari heel naar die pijnlijke rug! Hopelijk kun je snel even weer naar de fysio!

Misschien word je ook wel misselijk van pijn.

Leuk is dat he, dat gezwem in je buik. Ik vind het toch zo bijzonder om te zien dat je buik golvend meegaat;-)

Hier slechte nacht,Heb mega kramp in li been gehad,maar ook echt overal. bovenbeen voor en achter en de achterkant doet mega zeer nog.

Bij elke beweging denk ik ooooo hij schiet er weer in. Ben benieuwd hoe het zo gaat met de koppeling in de auto AUWWW.

Zelfs mijn scheenbeen en alle kanten van mijn voet. En kreeg het er bijna niet uit. Dan schoot t er op een andere plek in.

Woensdag weer naar de arts, toch is vragen(magnesium is er voor) want dit is echt niet wat.

Nes wat leuk dat je schoonmoeder zelf lakentjes maakt.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Bah dat is ook minder die krampen hopelijk heeft hij er iets voor

Ik heb er af en toe last van in de voet of kuiten

Morgen kan ik naar de fysio. Hopelujk kan hij er wat mee want ben heel veel gewend. door de fibromyalgie maar dit is niet leuk meer

Heb wel echt zin in woensdag de echo eindelijk weer even naar ons meisje kijken

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wij zijn met zijn drietjes lekker 4 dagen naar de veluwe geweest, lekker fietsen, zwemmen, shoppen en naar een pretpark en nu ben ik af.

Ik wil nog zo graag maar merk zo goed dat ik regelmatig moet rusten.

Ik begin nu toch ook wel meer in gewicht toe te nemen, bijna 10 kg nu in totaal.

Vind het ook jammer dat ik de baby minder voel.

Begin nu wel wat gestrest te raken over dingen die nog moeten gebeuren.

Volgende week dinsdag weer een echo en afspraak maken voor geplande keizersnee.

Zou ik de eeste zijn die bevalt?

Hier schijnt het zonnetje ondertussen weer, ga de was lekker buiten ophangen.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Pfff de eerste afspraak voor een keizersnee word al gemaakt dan gaat het wel heel snel haha komt wel dichtbij zo maar goed ik moet nog een maand langer dan jij.

\dat vaker moeten rusten heb ik ook al hoor ik slaap 's nachts zo slecht dus probeer ik het overdag een beetje in te halen wanneer dat lukt, nu is het zo dat ik alleen vandaag en donderdag nog maar hoef te werken en dat ik dan 3 weken vakantie heb dan nog 2 dagen moet werken en dan heb ik verlof dus na vandaag nog 3 dagen totaal heerlijk rustig aan doen want mijn rug is echt niks nu en de misselijkheid word ook weer meer nu dat ze zo hoog ligt.

Maar goed laat ik niet klagen het is nu eenmaal niet anders en gaat ook vanzelf wel wel weer over.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Meiden,

Hebben jullie ook een soort verslaving wb eten nu je zwanger bent.

Ik lust de hele dag wel aardbeien met slagroom en peperemunt ballen.

Vreemd hoor.

Ben benieuwd of jullie dit ook hebben.

gr Esther

Geplaatst

Esther lekker hoor even weg met het gezin! Veluwe is leuk en mooi! ( woon er zelf hihi;-) )

Ik heb een waterijs verslaving. En sinds dat ik heb gelezen dat je minimaal 6 raketjes moet eten voor 1 magnum maak ik me niet zo n zorgen meer hahaha!

Ik lust heel veel,maar ijs was iets waar ik echt niet altijd blij van werd. Nu dus wel.

Of die staafjes die je nog niet ingevroren koopt. Jammie!!

Ik denk wel dat jij de 1e bent die bevalt.

Nu mijn weken vorderen ga ik er vanuit dat ik gewoon naar de 40 weken ga. hope so!

Maris fijn dat je morgen al terecht kan.

Die moeheid herken ik ook wel. Vind het lastig soms om te gaan rusten,maar merk zelf als ik het niet heb gedaan dan krijg ik wel wat klachtjes van me niet lekker voelen.

Geplaatst

Haha ja hoor Esther hier ook ik ben verslaafd aan waterijs, watermeloen en bitterballen.

Oh ja en als ik warm eten heb gehad heb ik binnen een half uur ineens zo'n trek in iets zoets heel apart haha

Marlijnne heel goed jij en wij ook haha gaan gewoon op de 40 weken aan komt helemaal goed.

Kom ik net thuis uit mijn werk is het toch een zooi achter in de tuin hebben ze het terras eruit gehaald en een sleuf gegraven omdat er een gaslek schijnt te zitten nu komt er morgen een kameraad om een nieuwe leiding te leggen bah zaten we ook net op te wachten maar goed nu is het straks wel in orde als ons meisje komt.

Fijne avond

Geplaatst

Vervelend die kramp Marlijnne. Ik hoor inderdaad dat het metmagnesium te maken heeft, het schijnt dat bananen eten helpt. Laat ik van al het fruit nou alleen geen bananen lusten, dus ik kan niet vertellen of het echt werkt. Ik heb het ook vaak ’s nachts, dan de volgende dag gewoon spierpijn ervan.

Hoe was het bij de fysio Mari? Hopelijk ben je wat geholpen.Morgen in ieder geval iets om naar uit te kijken, veel plezier bij de echo!

Esther, ik denk ook dat je de eerste bent. Met een geplande ks zal je zeker niet overtijd lopen en je bent van de actieve schrijfster als eerste uitgerekend toch?

Rare eetgewoontes heb ik niet echt meer. Vorige zws warenhet perenijsjes en zwart/witjes. De eerste maanden van deze zwangerschap was ik dol op van die goedkope waterijsjes die je kan breken, maar daar ben ik nu aardig van af. O ja en vorige keer dronk ik liters melk, sinds de bevallinggeen druppel meer gedronken, heb er echt weerstand tegen. Nu sinds een paar weken smaakt karnemelk me zo lekker!

Geplaatst

abc herkenbaar: gek op fruit,maar bananen! Nee bedankt.

Het gekke is dat ik gebakken banaan van chinees wel lekker vind hihi:-)

Ben jij wel "normaal" bevallen van je dochter.

Mari: En de tuin alweer op orde!

En de fysio wat geholpen. Succes morgen ook!

Hier morgen ook weer even een check bij arts. Zal ook wel de bloeduitslagen krijgen.

Mbt bloedgroep kindje of ik nog weer een spuit moet krijgen.

En hopelijk nog steeds geen infectie waarden..

Ben even aan het neuzen naar weekendje(midweek) weg. Over 3 weken vakantie" en ff weg.

Groetjes! Zo even naar onze Epke kijken op tv:-)

Geplaatst

hoi hoi

Dank je dames maar de fysio heeft nog niet echt geholpen voor onder in de rug de nek en schouders wel maar onderin nog niet heb er nu wel tape op maar we zullen zien vrijdag moet ik weer.

Marlijnne nee de tuin is nog lang niet weer op orde ze hebben net alle leidingen er weer door liggen aangezien we nieuwe warm en koud water en gasleidingen moesten hebben nu kan een kameraad het morgen zo aansluiten en kunnen mijn man en schoonvader het terras er van de week weer in gooien ligt eraan wanneer mijn schoonvader kan.

Ik vind alleen die zooi in huis van dat zwarte zand zo erg bah het zit overal.

Nu moet ik zo nog naar het gezin waar ik oppas om een gesprek aan te gaan met een nieuw gastouderbureau bah geen zin in maar het is niet anders moet even gebeuren

Daarna moeten we nog weer even filmen voor de bruiloft van een vriendin van ons en zo zit de avond wel weer vol haha

En dan morgen eindelijk weer een echo sinds de 20w echo ook niet meer gehad haha maar moet zeggen dat de weken omgevlogen zijn als die laatste 10 straks ook zo hard gaan hebben we ons meisje zo in de armen haha ik kan niet wachten

Ik moet zeggen dat ik gek op alle fruit ben maar nu extra op watermeloen en zure appels hihi

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Zo dames, eerst van mij de mededeling dat ik per direct thuis mag blijven van de bedrijfsarts!

Zonder in alle details te treden, ben ik echt klaar met die toko. Ook de bedrijfsarts was 'not amused' over het feit dat er niets wordt gedaan met zijn advies voor na mijn verlof (re-integratie in andere functie). Dat was van zijn gezicht af te lezen. Ik heb hem gezegd dat het mij best oplucht dat ik nu mijn werk volledig los kan laten. Laat dit mij dusdanig rust en ontspanning geven dat ik mijn bevalling ook wat meer ontspannen kan gaan doen.

Ik lees jullie voorkeuren voor bepaalde voedingsmiddelen.........ik heb dezelfde! Haha! Idd, fruit (zure appels, perziken, bananen, kiwi's, watermeloen), raketjes, aardbeimelk van Campina, salades, pasta en pizza en ook bitterballen of kroketten hebben mijn voorkeur. Verder is mijn eetlust niet groot, dat niet.

Verder heb ik laxeerzakjes die mij ook verlichting geven en is onze 'Poemie' zo nu en dan lekker druk, m.n. 's avonds kan hij mij goed raken!

Hij wordt al lekker verwend want elke dag komt er zo'n beetje een postpakketje binnen voor hem.

Gisteren heb ik de opnieuw te behangen wanden voorgestreken. Natuurlijk hakte dat er in en heb hierna 1,5 uur liggen pitten in bed. De rest van de dag niks meer gedaan.

Vandaag met stiefmoeder lintjes voor de lakens uitgezocht. Een uurtje in het centrum lopen was alweer voldoende. Op weg naar huis was er niks meer goed en heeft mijn vriend het weer moeten voortduren..........

Maar.........ik ben tot en met januari thuis. Eindelijk weer in 'blijde' verwachting!

Geplaatst

Fijn te horen Nes!! Je hele verhaal komt al veel opgewekter over.

Ik weet hoe het voelt dat er zo n last van je schouders kan vallen.

Ook ik ben dan sinds een week volledig vrijgesteld van werk met veel gedoe en gezeik,maar dat heb ik heerlijk achter me gelegd.

Nu idd in blijde verwachting en neem je rust en doe waar je zin in hebt en aankan!

Hier is uk s avonds ook aardig druk, ik vind het zo bijzonder om te zien van die golvende bewegingen!:-)

Mari: Wil dat gezin een ander gastouderbureau? Wat betekend dat voor jou dan,dat je daar ook heen gaat? Of werkt dat niet zo.

Geplaatst

Nes gelukkig dat je nu meer rust hebt en lekker kan genieten van je wondertje

Marlijnne nee dat ben ik niet verplicht en is ook echt in overleg gegaan in dit geval is het ook gunstiger voor mij dus vind het helemaal niet erg haha.

Welterusten allemaal ik duik er maar eens in ben kapot haha en morgen hebben we om half 9 al de echo lekker vroeg gelukkig

Geplaatst

Hoi dames!

Ik had van de week een uitgebreide reactie geschreven naar iedereen, maar kan hem nu nergens meer terugvinden… Nieuwe poging nu dus J

Wat een gedoe met jullie werk zeg! Zo zonde dat dit nu allemaal energie moet kosten terwijl jullie die energie wel beter kunnen besteden. Hoop dat het snel allemaal geregeld wordt zodat jullie daar geen kopzorgen meer over hoeven te hebben!

Mari, fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie bruiloft! Bijzonder he, zo met een baby in je buik!

Wat lief dat iemand van hier een kaartje voor jullie gaat maken!

Wbt de opmerkingen over je buik, laat mensen maar lekker kletsen. Ze moeten toch altijd wat te zeggen hebben. Kan me wel goed voorstellen dat het af en toe frustrerend is. Maar dat jullie kleine meid het goed doet, is het enige wat telt toch?

Veel plezier met je echo vandaag! Ga je een 3D/4D echo laten maken?

En wat een gedoe met die leidingen en je terras! Hopelijk is het snel weer gefixt!

Marlijnne, morgen alweer 28 weekjes! Wat een mijlpaal he!? Hoe voel je je verder?

Die kramp, heb het zelf nog niet gehad, maar klinkt erg pijnlijk! Hopelijk heb je er verder niet veel last meer van gehad.

Twinklestar, hoe is het met die steken? Inmiddels al wat beter? Ik heb iedere keer steken in mn doos, alsof iemand er met een mes insteekt ofzo. Herken jij dat ook?

Bezorgd ben ik niet echt, merk wel dat ik bij alles wat ik voel heel erg alert ben en probeer om het te analyseren.

Abc, wat rot dat de verbouwing nog niet echt wil vlotten. Kan me goed voorstellen dat het allemaal stress oplevert! Hoop voor je dat dit gauw achter de rug is en dat je je volledig kan focussen op jullie kleine en daar alle energie in kan stoppen!

Nes, wat rottig van die obstipatie! Gaat het inmiddels al iets beter? En goed dat je voor jezelf kiest meis, niemand kan in jou hoofd of jou lichaam kruipen en bepalen wat je wel en niet aankan. Wel fijn dat je nu een stuk begrip hebt gekregen vanuit een bedrijfsarts.

Esther, wat heerlijk dat je zo hebt genoten van je vakantie! Kan een mens echt goed doen. Mag ik vragen waarom jij een geplande keizersnee krijgt? Hoop niet dat je dat al eens hebt uitgelegd en ik er dus overheen gelezen heb!

Maar een keizersnee vind meestal plaats in de 38e week toch?

Wbt verslavingen met eten en drinken.. Melk… Liters melk… Echt niet aan te slepen hier. Verder eet ik me een slag in de rondte in perzikken. Hmmm heerlijk!

Zoo, volgens mij ben ik weer aardig bij. Hopelijk gaat het nu wel goed met het plaatsen van deze reactie.

Hier gaat alles goed! Morgen alweer 34 weekjes. Volgens mij ben ik net aan de eerste die is uitgerekend in dit topic. Maar goed, ik ben niet altijd even actief geweest. Ik ga mn best doen om het weer wat beter bij te houden. Volgens mij heb ik dat wel vaker gezegd, maar kan soms gewoon de energie niet helemaal opbrengen. Zit op meerdere fora’s, in meerdere topics, dus af en toe is het een beetje lastig bijbenen. Maar zoals gezegd, ik ga mn best doen om weer bij te blijven.

Gisteren weer controle gehad bij de vk en alles was goed. Uk ligt zelfs al een stuk ingedaald en mn buik hangt behoorlijk laag. De vk heeft ook uitgesproken dat het haar verbaasd dat de kleine man nog niet geboren is. Heb over 12 dagen weer een afspraak staan en ze hoopte me dan ook nog gewoon te zien. Ik ben benieuwd, ik hoop het wel!

Verder is mn buik zo hard gegroeid dat de striae er aan alle kanten in is gesprongen. Als ik er aan denk zal ik morgen weer even een buikfoto maken.

Moet zeggen dat ik ook erg benieuwd ben naar jullie buiken! Dus als jullie een fototje willen delen……………

Babykamer is zo goed als af. Over een week of 2 zijn de gordijnen klaar en dat is echt het allerlaatste. Heerlijk hoor! Verder ook lekker aan het genieten van mn verlof. De nesteldrang is inmiddels ook toegeslagen maar dat vind ik helemaal niet erg. Ondanks mn gebrek aan energie vind ik het fijn om toch dingen in huis te doen om het allemaal helemaal spik en span te hebben!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden