Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meeste hebben hier al last van nesteldrang zie ik, bizar eigenlijk he?! Heb er ook behoorlijk last van moet ik zeggen. Mn man zegt steeds: En nu ophouden hoor met dingen weggooien, iedere keer zitten de grijze bakken vol (wij hebben er stiekem al 2) hahaha. Ach ja, het ruimt lekker op!

Nes, jij hebt shopping-drang zo te horen! Volgens mij puilt de kledingkast van jullie kleine nu al uit ;) Maar wel heerlijk!

Twinkle hoe gaat het inmiddels met jullie vechtersbaasje? Hoop dat hij weer een beetje opgekrabbelt is!

Abc, bijna verlof! Het aftellen kan beginnen :) (Voor zover dat nog niet begonnen is natuurlijk ;) ) Enne, wbt je kraamzorg, lekker je eigen plan trekken hoor! Jij en je man moeten je er goed bij voelen.

Hoe is het met de andere dames? Esther, jij mag ook bijna bevallen, hou je het nog een beetje uit?

Ik ben er helemaal klaar voor! Huis is zo goed als op orde, vluchttas staat klaar, zeiltje ligt op bed, box staat al een paar weekjes klaar, gordijnen in de babykamer hangen, vandaag gaat het bed op klossen, dus wat mij betreft mag hij over 5 dagen komen :D Wij hebben gekozen om thuis te willen bevallen, iets wat veel mensen in onze omgeving niet helemaal begrijpen. Ze vinden het een risico die niet nodig is, terwijl ze in het zkh alles bij de hand hebben mocht er wat zijn. Maar weet je, mijn lichaam heeft de laatste jaren zo hard gefaald (zo voelt dat echt voor mij) en op de een of andere manier wil ik mijn lichaam de kans geven om zich te bewijzen dat het niet altijd faalt. Ik kan niet echt uitleggen zoals ik het bedoel, dus dit komt vast raar over hahaha. Het is wel zo dat ik niet koste wat kost thuis wil bevallen. Dus als het niet gaat of er is iets, dan zijn we alsnog zo in het zkh, maar ik wil het wel geprobeert hebben.

Vandaag dus het bed op klossen zetten en nog wat lijstjes ophangen in de babykamer en dan is het echt allemaal af! En om nog even te genieten van het feit dat we nu nog met zn 2en zijn gaan we vanavond lekker samen gourmetten!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen dames

Ja. De box staat hier nu ook hihi ik had gisteren vrijgezellendag en toen ik thuis kwam stond hij in de kamer echt zo leuk

Twinkle hoe is het nu?

Nes haha jij koopdrang dat is bij mij wel gezakt nu met kleertjes heb ik zoiets van ik heb genoeg en zal ook nog zat krijgen dus straks kan ze de helft niet aan dat is jammer

Maar lekker doen hoor het is ook zo leuk allemaal

Abc ook lekker aan het aftellen bijna verlof heerlijk ik ook komende week nog vakantie en dan nog 2 dagen

Wat gaat dat hard hé ik weet nog dat wij met carnaval helemaal door het dolle heen waren met een posi test en nu zijn weal aan het aftellen

Limi nog even en je kanjer is er en ja je moet lekker bevallen waar jij wil en niet waar anderen willen je bent snel genoeg in het zh dus maak je geen zorgen daarover

Esther hoe voel jij je nu?

Marlijn hoe is het bij jou?

Ik moet zeggen dat ik het feestje van gister wel echt moet bezuren vandaag met harde buiken en rugpijn en dat terwijl ik eigenlijk de hele dag gezeten heb en niks geks heb gedaan maar goed het was wel echt een super geslaagde dag gelukkig

Vanmiddag bbq met de familie hopelijk blijft het dan even droog

Fijne zondag

Geplaatst

Ja hoe gaat het hier.......

Voel me niet tof...

Hou veel vocht vast, voel me net een ballon waar eigenlijk niets meer bij kan.

Alles knelt.

Huil ook om alles, kan weinig verdragen, kan weinig doen, heb dan meteen harde buiken.

Slaap slecht, maargoed alles voor het goede doel.

Ohja, de kilo's komen er nu ook per dag bij.

Ben nog wel heel blij dat dit wonder ons is overkomen maar ik heb het zwaar.

Nog 9 nachtjes en dan mag ik onze kleine uk in de armen houden, daar kijk ik dan wel weer heel eg naar uit.

Vanmiddag bowlen en gourmetten met de schoonfamilie(schoonouders zijn 52 jaar getrouwd)

Voor mij dan niet bowlen, maar ik hoop dat ik me een beetje goed voel.

Sorry voor het gemopper, maar kan er niets vrolijkers van maken, terwijl ik toch een positief mens ben.

Fijne zondag allemaal.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Mari, maar lekker rustig aan doen met je buikie en je rug! Heel veel plezier vanmiddag :)

Esther, de laatste loodjes zijn ook gewoon pittig en je hebt alle recht van klagen! Toch hoop ik voor je dat je je de komende dagen wat beter gaat voelen. Nog 9 daagjes meis, dan heb je eindelijk je kleintje in je armen!

Ik ben het nu ook gewoon zat. Hele nacht niet geslapen, eerst door een gigantisch zeurend menstruatie achtig gevoel in mn onderrug waardoor ik geen houding kon vinden en later kwam daar ook nog maagzuur bij, iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Om 6 uur ging manlief uit bed en toen had ik nog geen minuut geslapen. Daarna wel een paar keer een beetje weggedommelt, maar echt slapen was er niet bij. Hopelijk vanacht weer een wat betere nacht!

Geplaatst

Dank je Limi komt helemaal goed en ja we doen lekker rustig aan

Vervelend he dat slechte slapen ik word er ook gek van maar ja voor jullie is nu echt het einde in zicht dat is wel fijn nog even volhouden.

Esther wat balen dat het niet zo lekker gaat en ja klagen mag best ik vind het ook niet altijd even leuk en dat hoeft ook echt niet. En natuurlijk weten we echt wel wara we het voor doen en als de kleine maar gezond is is ook alles wel weer goed maar leuk is anders als je je zo voelt.

Hopelijk voel je je die laatste 9 dagen nog een beetje redelijk en heb je dan een prachtig wonder in de armen.

Veel plezier vanmiddag bij het bowlen

Geplaatst

Twinkel wat lees ik nu?! Ben je al bevallen meid?! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

Wat een geluk dat alles net op tijd was zeg. Pfew!

Het Ronald mc Donald huis zit je... ik ben er vrijwilliger, maar dan wel in Rotterdam.

Ik hoop dat je snel naar huis mag met de kleine man. Heel veel sterkte en veel veel geluk gewenst!

Liefs

Geplaatst

Twinkel we denken aan je hoor!

Wij hier mopperen nog even verder! Ik vind dat wij dat mogen;-)

Ik ben ook altijd heel positief ingesteld, maar ik kan totaal mijn draai niet vinden. Net wat jij zegt Esther, ook ik voel mij een ballon en alles zit in de weg.

Slapen lukt niet.

Kramp,rugpijn en zo kan ik nog wel even doorgaan. Af&toe krijg ik flinke trappen die me echt door merg&been gaan. Mijn hb was ook flink gezakt dus nu aan de tabletten.

Genieten doe ik wel want ik houd al zoveel van die kleine uk.

Ik krijg wekelijks een berichtje uit mijn buik mail, die filmpjes ik zit er bij te janken.

De hormonen gieren door mijn lijf,want geloof dat ik hier thuis ook niet altijd even aardig ben;-)

Esther nog 9 daagjes, hopelijk voel jeje ok vandaag! Bowlen lijkt me idd gee optie;-)

Maris: ook allerhande klachtjes...hmmzz! Fijn dat de box er staat. Maakt het weer een stukje meer af.

Nes: Past het allemaal nog in de kast;-) Ik kreeg gister gewoon 2 pakketjes op 1 dag whoehoe heb mijn record verbroken.

Wel handig wat je schrijft over die mini flesjes,shampoo badschuim etc.

Limi: Jij ook slecht slapen, mbt thuis bevallen ik begrijp je helemaal.

Ik mag helaas niet,maar zou er alles voor over hebben om lekker in mijn eigen bed te mogen bevallen.Ik hoop dat het je gaat lukken:-)

Abc: Voor jou komt het ook dichtbij! En idd straks lekker samen kletsen over de kleintjes!

Hopelijk vergeet ik niemand, ik ga weer verder met mijn hangdag!! Op zoek naar een luier emmer op internet:-)

Geplaatst

Knuffel terug

Twinkle ik ben ook wel erg benieuwd hoe het met jullie kereltje is?

Marlijnne die filmpjes vind ik ook zo leuk van berichtje uit de buik we zitten elke week samen weer te kijken en ik krijg standaard tranen in de ogen.

Ik moet zeggen dat ik het soms wel even benauwd krijg aangezien er afgelopen week 2 hele goede bekenden allebei 5 weken te vroeg bevallen zijn bij de ene was het bekend dat het niet lang meet zou duren ivm zwangerschapsvergiftiging maar bij die andere liep alles volgens het boekje en zijn zo met 34 weken de vliezen gebroken nu hebben ze het nog kunnen rekken tot bijna 35 weken, maar toch heb ik dan zoiets van laat ik alles maar op tijd klaar hebben je weet maar nooit wat er kan gebeuren ook al is er absoluut geen reden voor te denken dat ze eerder komt.

Morgen dus de vluchttas voor het grootste gedeelte maar eens klaar leggen ik ben liever altijd goed voorbereid.

Hier vandaag dus de laatste dingetjes opgehangen in het kamertje dus nu is het nog een beetje wassen en het bedje opmaken en dan kan onze kleine meid erin. We zijn er zelf zo blij mee hoe het geworden is

Morgen weer controle bij de vlos en woensdag bij de gyn Oh ja en woensdag heb ik ook intake met de kraamzorg dus ben benieuwd het wordt nu wel wel heel echt allemaal haha voor een jaar geleden had ik niet durven dromen het ooit nog mee te mogen maken en nu is het gewoon al bijna zover.

Fijne avond allemaal ik ga lekker even languit op de bank ben echt zo moe elke keer en heb erg veel harde buiken naar mijn mening dus morgen maar even aangeven kijken wat de vlos ervan zegt

Geplaatst

Om 10 uur laatste controle bij gyn.

Maak me ee beetje zorgen, hou veel vocht vast en bloeddruk stijgt.

Jullie horen van me.

gr Esther

Ohja, hier ook nog steeds geen vluchttas!

Geplaatst

Succes Esther! Hmmmmzzz een stijgende bloeddruk!

Ik ben benieuwd, wie weet maken ze andere plannen en wordt het tijd voor een vluchttas;-)

Gr!

Maris als ik dat zo lees van die vriendinnen van je! Ik kreeg wel advies alles met 30 weken klaar te hebben(hebben we bijna dus) alleen die vluchttas tjaaaa;-)

Toch maar eens een blik werpen.

Fijne dag

Geplaatst

Esther succes hopelijk niks aan de hand maar je weet maar nooit

Marlijnne ja dat had ik dus ook je weet het maar nooit ook al is er geen reden toe te denken dat was bij die ene meid ook niet dus vandaar dat ik hem maar vast klaar ga zetten

Ik heb zo ook weer controle bij de vlos en wil toch even nara de harde buiken vragen ik hoef de trap nog maar af te lopen en ik heb het alweer maar goed voor hetzelfde geld hoort het erbij zo vaak en is het gewoon mijn onzekerheid maar beter te vaak vragen dan te weinig denk ik dan maar

oh ja misschien nog een tip bij de kruidvat zijn dekentjes in de aanbieding en slaapzakken en rompertjes en pyamaatjes

Heb net ook de kruidvat tas opgehaald die kon je aanvragen maar zo heel veel bijzonders is dat ook niet alleen een fles, zinkzalf en een klein pak luiers maar goed alles wat je krijgt is mee genomen

Fijne dag allemaal

Geplaatst

HOi hoi

Ben ik weer en ben weer helemaal goedgekeurd bloeddruk mooi 120/70 en urine was goed gelukkig.

De harde buiken moest ik even in de gaten houden en morgen even met de gyn bespreken maar ze maakte zich nog niet ongerust hoorde er allemaal bij.

Dus ik ben were helemaal blij en ookal voel je de kleine de hele dag door het blijft toch wel echt heel mooi om dat hartje te horen echt een mooier geluid bestaat er niet haha

Oh ja onze kleine meid ligt nog steeds goed met het hoofd naar beneden dus dat is ook heel mooi want de kans dat ze nog zou draaien werd wel heel klein nu, maar ik krijg over een paar weekjes toch nog een liggingsecho

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Ben weer goedgekeurd.

Hogere bloeddruk was nog niet erg genoeg, vocht vasthouden hoort er gewoon bij.

Kindje lag nog steeds in stuit.

Volgende week keizersnee.......nu echt aftellen.

Gr Esther

Geplaatst

Spannend Esther, aftellen:-)

Hier enorme dipdag, tranen zitten heeel hoog.

In de nacht steeds overal kramp, zelfs met draaien schiet het overal in. Probeer dan snel eruit te halen,maar soms lukt het niet.

Stond jankend naast mn bed en wist niet waar ik het zoeken moest. Boven op mn voet aan de zijkant van mijn been, in mijn knie.

Hele dag pijn in been. En voelde me zo verdrietig.

Ook vast hormonen...Vanaf het weekend vakantie samen met mijn lief. Kijk er naar uit...

Zo ff ego berichtje!

Trusten!

Geplaatst

lieve Marlijnne

logisch dat de tranen je hoog zitten, je beleeft deze zwangerschap maar herbeleeft ook op een bepaalde manier de zwangerschap van je mooie meiden, dat doet zoveel met je, is niet gek hoor, geef je tranen de ruimte, morgen voel je je weer een stuk beter x

Geplaatst

Hoi, het gaat gelukkig veel beter met ons ventje! De antibiotica slaat goed aan. Hij krijgt weer sondevoeding en begint eindelijk te groeien. Hij is nog steeds maar de helft van het gewicht (1300 gram) van wat hij nu had moeten zijn (in de buik) maar het eerste jaar zal het sowieso wel een kleintje blijven. Hij heeft ons goed in spanning gehouden maar het is een vechtertje. Hij mag zelfs waarschijnlijk over naar een ziekenhuis bij ons in de buurt. Heel fijn dan kunnen wij ook gewoon weer naar huis!

Ik lees dat de zwangerschaps ongemakken hier toeslaan. Rustig aan doen hè meiden! En mocht er bij ons ooit nog een tweede komen dan staat die vluchtkoffer met 30 weken al klaar ;-)! En is alles al geregeld. We hebben nog steeds geen geboortekaartjes (nog helemaal geen tijd voor gehad nu), het kamertje is nog niet af, te weinig kleertjes want die wilde ik met verlof kopen etc etc. Gelukkig kun je tegenwoordig ook alles online krijgen!

Geplaatst

Marlijnne lekker laten gaan die tranen ik ben het helemaal met babeth eens maar meid je bent vandaag gewoon alweer 31 weken hoe mooi is dat het einde komt eindelijk in zicht dat we ons gezonde mooie. kindje in armen kunnen houden

Twinkle wat goed dat hij het zo super doet en zelfs al misschien naar een ander zh mag de kanjer.

Hoevoel jij je verder kun je een beetje herstellen?

Ons kamertje is klaar ik.moet alleen het bedje nog opmaken

Ik wou vandaag beginnen met de koffer inpakken en dan is het alleen nog het kaartje afwachten en adressen opzoeken

Haha moet wel lachen om mijn man want toen hij gisteren hoorde dat je matras weg kon gooien als er vruchtwater op komt wilde hij dat ik nu al het zeil eronder ging leggen haha hoezo de zenuwen ook staat hij erop dat die koffer klaar staat

Maar goed bij de gyn was gister alles goed heb alleen wel staal tabletten gekregen omdat mijn hb iets gezakt was (erder alles goed

Geplaatst

Twinkel, wat fijn dat jullie kereltje het zo goed doet!

Marlijnne, zo herkenbaar.......ik barst ook een aantal keer per dag in tranen uit en ben normaal helemaal geen jankerd!

Hier weer een slechte nacht gehad.

voeten en handen lijken wel van die plastic hadschoenen die opgeblazen zijn.

En ik kan in geen 1 houding lekker liggen of zitten.

maar we tellen af, het is nog maar een paar daagjes........begin nu ook wel na te denken over de keizersnede en begin toch wat kriebels te krijgen.

Hier schijnt de zon weer, wel lekker kan onze dochter lekker buitne spelen.

geniet van de dag,

Lieve groet Esther

Geplaatst

Joehoe!

@Marlijne, tja tranen...ik had ze afgelopen dinsdag ook ineens heel heftig. Hoewel ik mijn hele zwangerschap al geen tranen door de hormonen heb, waren deze het ook zeker niet hoor. Ik miste mijn poezebeesie, mijn maatje gewoon weer heel hevig. En nog steeds, als ik haar urn afdoe, papieren van de dierenarts opruim en de kaartjes die men gestuurd heeft zie, ik krijg een brok in mijn keel gewoon.

Tijdens het gewauwel in mijn buik heb ik vandaag de kleertjes allemaal gewassen. Gewoon ook weer fijn om klaar te hebben. Zo hebben we van de week ook de wieltjes van de kinderwagen opgepompt (best nog lastig!) en is er nog een eenvoudig badcapje (Jollein) binnen gekomen. Nu ben ik aan het bedenken wat ik in de vluchttas ga doen en zal het niet lang meer duren voordat deze grotendeels gevuld klaar staat. (gewoon alles in de nieuwe luiertas).

Het lijkt of ik steeds meer ontspannen raak naarmate de tijd vordert.

@Esther, het lijkt mij heel apart te weten dat je weet wanneer je kindje er is....

A.s. donderdag komt onze eerste gezinsuitbreiding, ik ben benieuwd!

O ja, en ik ben ook al aan het kijken waar we volgend jaar einde mei in Frankrijk gaan zitten (weer een vakantievilla). Ik heb wel bij mijn vriend aangegeven dat ik deze vakantie echt met zijn drietjes wil doen en dus niet zoals de laatste keer dat we toch niet echt met zijn tweetjes waren (maar met schoonouders). Het lijkt mij een hele leuke uitdaging om met de kleine te gaan reizen en vakantie houden.........goh het is dan alweer een half jaar oud!

Voor de rest alles hier op zijn 'elf en dertigst'. Een heerlijk leven....

P.s. Ik voel zo nu en dan weer van die krampjes onderin mijn buik, hebben jullie dat ook??? Wat zou dat betekenen??

Geplaatst

Zo trots op en blij dat ik een herinnering heb ...[ATTACH=CONFIG]4508[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4509[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4510[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden