Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je Limi ja ik laat ze maar praten wij weten dat ons meisje het super doet

Wat komt het dan dichtbij he jij hebt gewoon al verlof haha maar goed je bent dan ook een maand eerder uitgerekend als ik. Maar wel fijn dat je kleine man nog steeds bij je is en dat hij nog niet geboren is. hopelijk duurt dat nog minstens 3 weken.

Ik ben benieuwd naar je buik ik zla mijn man een s lief aan kijken en vragen of hij ook even weer een foto maakt.

Nee het was geen 3d/4d echo maar de 30 weken echo om de groei te bekijken en alles was goed ze ligt met alles iets boven het gemiddelde en met de beentjes zelfs een week voor dus ze heeft de lange benen van papa hihi verder ligt ze al mooi met het hoofdje naar beneden en natuurlijk kon dit nog wel veranderen maar de gyn zei wel dat het al heel mooi was dat ze nu al zo lag dus ik moest me geen zorgen maken ze had er alle vertrouwen in dat het goed zou gaan.

Ons meisje lag er trouwens wel heel grappig bij ze had de handjes alsof ze aan het boksen was voor zich in vuistjes en 1 voetje lag gewoon languit gestrekt aan de zijkant van mijn buik het was net een starthouding zo van kom maar haha

Wel hadden we geluk dat er een stagiaire bij was dus hebben we weer lekker lang mogen kijken en genieten van de beelden

Daarna door naar de gyn en daar waren ze mijn bloeduitslag kwijt bleek achteraf dat het lab het alleen doorgestuurd heeft naar de vlos maar goed het ging erom of ons kleintje rhesus positief of net als ik negatief is en ze is negatief dus ik hoef geen spuit te hebben volgende week.

Verder is de tuin bijna klaar de leidingen zijn allemaal aangesloten dus we hebben geen gaslek meer en het terras ligt er bijna opnieuw in nu nog even schoonspuiten en dan is het klaar maar dat doen ze morgen.

Verder word mijn rug er niet beter op maar goed even rustig aan doen ga zo even lekker een warme douche nemen kijken of de warme straal nog wat doet.

Oh ja heb ook een begin gemaakt met de eerste dingetjes wassen wat een geweldig gezicht al die kleine dingetjes aan de waslijn. Nu ligt dat heerlijk met een geurbuiltje van zwitsal in de kast

Ben wel blij dat ik na morgen 3 weken vrij heb zondag gaan we lekker een paar daagjes weg met z'n tweetjes en volgende week doen we lekker rustig aan verder dat si de laatste week vakantie van mijn man dus daar gaan we lekker van genieten.

Marlijnne hoe was bij jou de controle?

Morgen alweer 28 weken gaat de goede kant op meid de kansen worden steeds groter.

Fijne avond allemaal ik ga even lekker douchen en dan op de bank met de beentjes hoog

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Limi al verlof, ja je bent een stukkie verder!! Heerlijk meid! en lekker die nesteldrang.

Ik zal ook weer op korte termijn een foto plaatsen. Laatste was bij 22 weken denk ik.

Leuk om te zien.

Die striae....volgens mij kan je nog zoveel smeren als je wil, als het komt dan komt het.

Ik merk nu dat ik onderkant van mijn borsten wat streepjes heb.

Controle was top! Hoe blij kan je zijn dat kindje rond de 1200 gram is. Hier heel blij. Veel kansen,maar hij/zij blijft lekker zitten.

Ook hier koppie naar beneden en benen tegen maag. MAAGZUUR;-)

Hartje gehoord weer helemaal happy!

Waar ga je heen maris? Fijn dat jou controle ook toppie was.

Waar koop je die geurbuiltjes van zwitsal?

Ik had eerder weleens van Robijn,maar kan ik nergens meer vinden.

Vervelend van je rug joh, hopelijk wordt het nog wel minder.

Nes ben je lekker in de chill modus;-)

Ga even douchen, morgen komt kraamzorg hier langs en even een lunch met een vriendin!!

LFs

Geplaatst

We gaan naar enkhuizen voor 3 dagen gewoon even lekker eruit.

Volgens mij heb ik die builtjes bij de kruidvat gekocht blijft zo'n lekkere geur van zwitsal

Gelukkig dat bij jou ook alles weet goed was houden zo de komende weken

Geplaatst

hai meiden,

ik was een van de eerste die in dit topic mee schreef...maar omdat er op een gegeven moment nogal een groot verschil was in de uitgerekende data (omdat het een samengesteld topic is geworden) heb ik niet heel veel meer meegeschreven. ik lees echter wel regelmatig mee en schrijf in het topic van icsi november waar ik ben begonnen met een klein groepje.

ik ben volgens mij de eerste met een uitgerekende datum van 4 september. maar ivm mijn diabetes is al vrij vroeg vastgesteld dat ik in week 38 van mn zwangerschap ga bevallen, dus binnen nu en 2 weken is het al zover. ik heb inmiddels al ruim 2 weken verlof, ben al 4 dagen opgenomen geweest en krijg nu elke dag thuis bezoek van de thuismonitoring. ons meisje ligt in een stuit en is niet te draaien (maandag een poging gedaan door een gynaecoloog) dus de keizersnede is gepland voor week 38 van de zwangerschap tenzij ze zichzelf eerder aankondigt of als mijn gezondheid achteruit gaat.

ik wens jullie allemaal veel succes, de een moet nog wat laner dan de ander maar het blijft een hele bijzonder tijd. ik heb tot aan mijn verlof gewoon fulltime gewerkt en alles gedaan en dacht: als ik met verlof ben dan kunnen we thuis de puntjes op de i zetten, maar helaas ik mag niks meer doen, alleen rust rust rust houden ivm veel vocht vasthouden, hoge bloeddruk en af en toe een verhoogd eiwit gehalte. dus mijn tip: stel niet alles uit tot je verlof want het kan zomaar anders lopen en dat je dan niks meer mag doen, net als ik...best frustrerend want we zouden ook nog een paar dagen lekker weg en door de nesteldrang moet ik nu op mn handen zitten zodat ik stiekum niet toch nog dingen ga doen (ok af en toe doe ik stiekum dus wel wat, maar niet te lang en niet te zware dingen...)

nogmaals veel succes en blijf zoiezo meelezen hier, liefs

Geplaatst

Jeetje wat is er hier de laatste dagen veel geschreven zeg. Ik ga proberen om niemand over te slaan...

Abc, vervelend dat jullie nog midden in de verbouwing zitten. Je wilt het toch af hebben naar mate de uitgerekende datum dichterbij komt hè?

Nes, wat een opluchting zal het zijn dat je je nu niet meer druk hoeft te maken over werk. Lekker gaan genieten van je zwangerschap.

Limi, het schiet echt al op voor jou. En wellicht komt het eerder. Ik hoop dat de baby nog even lekker blijft zitten.

De steken zijn zo goed als weg gelukkig. Neem nu steeds laxeerspul en dat helpt enigzins. Wat betreft steken bij je schaambot....heeft dat niet met het indalen te maken? Ik heb daar wel eens iets over gelezen.

Mari, laat de mensen maar kletsen... Omvang van je buik schijnt helemaal niks te zeggen over het kindje. En dat blijkt ze loopt zelfs iets voor zo te lezen! Fijn. Die geurbuiltjes ga ik ook halen! Ik vind zwitsal zo lekker ruiken.

Veel plezier in enkhuizen.

Marlijnne, wat fijn dat alles zo goed gaat. Hoe was de intake met de kraamzorg?

Seef, je naam komt me niet bekend voor maar alsnog welkom hier. Jij bent dus de eerste in dit topic die gaat bevallen. Wat spannend. Wel naar dat je zw-suiker hebt en ook nog een stuitligging. Is het kindje ook extra groot nu door de suiker of dat niet? Jammer dat je niet echt kunt genieten van je verlof. Ik ga er ook steeds een beetje vanuit dat ik straks nog van alles kan doen maar het kan dus ook anders lopen....

Hier gaat het iets minder. Ik ben de laatste tijd heel erg druk geweest met werk en heb de lichamelijke klachten misschien wel een beetje genegeerd. Voel me al ruim 1,5 week niet lekker. Ik ga altijd maar door en wil niet zeuren. Gisteravond bij de verloskundige geweest en die zei ineens dat ze de baby te klein vond aanvoelen. In 3 weken tijd is ze niet gegroeid. Nu moet ik morgen (of eigenlijk vandaag al) terugkomen voor een echo om te kijken of het inderdaad te klein is.

Ik maak me er wel een beetje zorgen over. Misschien toch te veel hooi op mijn vork genomen en daardoor gaat er te weinig energie naar de baby. Verder slaap ik heel slecht momenteel. Het is nu 5 uur 's ochtends en ben na 3 uur wakker gelegen te hebben mijn bed maar even uit gegaan om wat te eten en warme melk te drinken. Ook lig ik nu te piekeren en dat is ook niet bevordelijk voor de nachtrust. Volgende week nog 1 weekje werken maar wil sowieso gaan vragen om zittend werk.

Geplaatst

Seef wat leuk dat je even langs komt en jij bent inderdaad volgens mij het verste heel veel succes jij hebt gewoon met ongeveer 2 weekjes je kleine kanjer in de armen. Laat je het ons even weten als hij/zij geboren is?

Ik ben wel benieuwd

Maar wat vervelend dat je zoveel last hebt en niks mag doen dan is het maar goed dat het nog ongeveer 2 weekjes is heel veel succes

Twinklestar bah wat vervelend dat je nu zo onzeker bent en dat je terug moet komen dat is toch niet wat je horen wil. Maar hopelijk blijkt er niks aan de hand ze voelen naar mijn idee ook niet altijd goed hoor. Mijn vriendin zou een reus van een baby krijgen bleek het jochie bij de geboorte 'maar' 6 pond terwijl zij echt de laatste weken van de zwangerschap zich heel erg druk heeft gemaakt over een te grote baby.

Maar misschien is een beetje gas terug nemen wel een goed idee ik moet zeggen dat ik ook blij ben dat vandaag mijn laatste dag is hoor ik heb hierna 3 weken vakantie en dan nog 2 daagjes dus ik kan na vandaag lekker rustig aan doen met alles en moet ook zeggen dat ik dat ook wel doe zeker hoe mijn rug nu is.

Wat voor een werk doe je dan als ik vragen mag? Jeetje moet er niet aan denken om nu nog de hele dag te staan maar goe dnu ben ik natuurlijk de hele zwangerschap al slecht te pas geweest.

Maar goed ik heb straks nog were een afspraak bij de vlos even weer naar het hartje luisteren heerlijk geluid is dat en ik weet dat alles goed is aangezien dat gisteren zo was.

De echoscopiste vroeg trouwens gisteren of ik het geschop nog niet zat was aangezien ze op de placenta ligt en dus erg aanwezig is schijnbaar klaagden heel veel vrouwen daarover, maar ik heb juist zoiets van dat is voor mij elke keereen bevestiging dat ze het goed doet en kan er soms zelfs voor gaan liggen om naar mijn bewegende buik te kijken. Ik vind dat ook tot nu toe het mooiste aan de hele zwangerschap haha maar goed schijnbaar was ik dus apart dat ik dat zei

Geplaatst

Hoi Limi,

Ik krijg een gepalnde keizersnee omdat ik dit bij onze dochter ook heb gehad.

Zij lag in stuit en door de zw suiker zeiden ze ook dat ze heel groot was(nog geen 8 pond).

De risico's om na een ks natuurlijk te bevallen vind ik te groot, litteken kan gaan scheuren doordoor zuurstof gebrek.

Ook heb ik nu weer zw suiker, en al ligt het kindje qua groote mooi in de grafiek, het zou groot kunnen zijn.

het is dus een beetje mijn eigen keuze geweest.

Mari, enkhuizen is leuk, ga ook een dagje naar Hoorn, kan je leuk shoppen!

Geniet allemaal van deze dag, hier schijnt de zon.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Yeahhhh 34 weekjes vandaag! Ik heb aldoor mijlpalen gesteld voor mezelf en 34 weken was er weer 1. Mn volgende mijlpaal is netjes 37 weken!

Maris, wat heerlijk dat jullie meisje het zo goed doet! Enne, nu al een vechtersbaasje, dat beloofd nog wat ;)

Lekker hoor, dat de dingen in en rondom je huis nu eindelijk wat beginnen te vlotten. Heerlijk gevoel he?!

Marlijnne, ben erg benieuwd naar je foto! En super dat de controle weer helemaal goed was!

Veel plezier vandaag met je vriendin. Geniet er lekker van J

Seef, spannend bij jou! Nog 5 dagen en dan mag je gewoon officieel bevallen!

Wel jammer dat de draaipoging geen effect heeft gehad en je nu toch noodgedwongen een ks moet ondergaan. Hopelijk kom je deze laatste dagen/weken zonder al te veel gedoe door en heb je binnen zeer korte tijd jullie kleine meisje in je armen!

Twinkelstar, fijn dat dat laxeermiddel goed werkt!

Volgens mijn vk zijn de verhalen over steken in je doos en dat dat zou duiden op indaling maar fabeltjes. Ze zegt dat veel boeken ed dat nu beweren maar het schijnt nooit aangetoond te zijn. Verder heb ik geen idee hahaha. Ach, onze man is al een stuk ingedaald dus dat is voor ons weer een zorg minder.

Maar wat schrikken joh, dat jullie kleine al een paar weken niet meer gegroeid is! Ik ben zeer benieuwd wat er uit de echo komt vandaag.

Enne, als je nog maar 1 week hoeft te werken, kan je niet alvast de ziektewet in voor die laatste week? De gezondheid van jou en je hummel gaat boven alles!

Anyway, ik hou het nauwlettend in de gaten hier vandaag.

Esther, Ohhh op die manier. Ja dan kan ik me voorstellen dat je dan liever geen risico neemt. Ben je de vorige keer een beetje vlot hersteld na je ks?

Geplaatst

Haha, grappig dat er nu de uitgerekende periode gaat naderen, er weer dames om een hoekje komen kijken van het begin van het topic. Spannend wordt het voor jullie Seef en Lim!

Vreemd toch Esther hoe verschillende artsen/zkh-en andere adviezen geven. Mij is namelijk verteld door meerdere gyns (van verschillende zkh-en) en ook door mijn vk dat het risico op scheuren van het litteken klein is en dat de voorkeur juist uitgaat naar een vaginale bevalling na een ks, omdat het risico van het scheuren van het litteken kleiner is dan de risico’s van een nieuwe ks. Maar goed, ik begrijp dat jouw eigen voorkeur ook uitgaat naar een ks, dus in dat geval past het advies wat je gekregen hebt goed bij wat je zelf graag wil. Misschien passen de gyns hun adviezen wel aan aan de wensen van de klant ;-).

Mari, wat balen van je rug joh. Maar nu lekker vakantie, hopelijk doet ontspanning de lichamelijke klachten ook goed.

Twinkle, vervelend dat je klachten hebt. Goed om even pas op de plaats te maken en rustig aan te doen. Volgens mij kan het evt niet goed groeien van het kindje niet komen door een drukke periode hoor. De natuur heeft dat heel goed geregeld, als er iets te kort komt voor het kindje, gaat dat echt ten koste van de moeder (en waarschijnlijk voel je je daardoor niet goed), voordat het effect heeft op het kindje. Hopelijk was de echo vandaag in orde.

Met mij gaat het goed, ik blijf me fit en energiek voelen gelukkig. Wel wat sneller moe dan anders, maar goed, dat mag als je 7 mnd zwanger bent. Ik voel me heerlijk, geniet van het zwanger zijn en alle voorpret van het (opnieuw) krijgen van zo’n knuffelig babietje. Mijn weekend is al begonnen, nog 4 weekjes werken tot mijn verlof. Het zijn ook vrij rustige weken aangezien ik al lekker aan het afronden ben. Volgende week ws de laatste keer naar de vk, daarna naar de gyn. We hebben afgesproken volgende wk alvast een echo te doen om de ligging te bepalen. Volgens mij ligt het nog steeds met het koppie onder, ben benieuwd!

Goed weekend alvast, geniet van het mooie weer!!!

Geplaatst

Abc, wat heerlijk dat je je zo fit voelt! Hopelijk blijft dit zo tot t einde :)

Hierbij mijn beloofde buikfoto... Kwalitatief niet echt goed, maar gaat om t idee ;)

Geplaatst

Hoi, hier even kort een berichtje. Ben opgenomen in het ziekenhuis. Eerst vanmorgen bij verloskundige geweest voor echo en die stuurde me vanmiddag door naar gynaecoloog. Het kindje loopt ruim 3 weken achter en de placenta zag er niet zo goed uit. Even schrikken dus en moest gelijk blijven. Moet volledige bedrust houden en sta onder controle. Iedere dag ctg en om de dag een echo.

Ik zal morgen wat uitgebreider op jullie reageren.

Geplaatst

Jeetje Twinkel, dat is schrikken! Heb er gewoon helemaal kippenvel van!

Goed dat je nu streng in de gaten gehouden wordt zodat ze meteen kunnen ingrijpen mocht dat nodig zijn. Ik hoop gewoon echt dat de rust die je nu verplicht moet nemen nog goed zal doen.

Hou je ons op de hoogte als er veranderingen zijn? Ik denk aan jullie!

Geplaatst

Jeetje meid wat naar hopelijk komt het met rust allemaal goed

Kunnen ze er verder nog wat mee doen dan? Sorry misschien domme vraag maar heb echt geen idee

Gelukkig ben je nu op het goede adres mocht er wat gebeuren wat ik natuurlijk echt niet hoop maar je word in elk geval in de gaten gehouden.

Sterkte en ook ik denk aan jullie

Limi zo wat een mooie buik haha dan is die van mij wel echt heel bescheiden haha ik zal morgen even een foto laten maken.

Maar goed de grootte van de buik zegt niks ons meisje ligt met alles boven het gemiddelde dus ik klaag niet hoor haha

HIer nu lekker vakantie pff wat het ook echt even zat vandaag op het werk kon de klok wel vooruit kijken de kids waren echt zo vervelend net of ze het erom deden en dan heb je het zo in de rug dat je niet de hele tijd op kan en wil staan om in te grijpen maar dat moest wel zo af en toe dus ik was kapot om 17 uur maar goed heb nu 3 weken vrij Ook was ik vanmorgen weer aan het overgeven en daar word je humeur ook niet beter van maar goed het is niet anders.

Abc wat fijn dat je je zo goed voelt lekker houden zo en lekker blijven genieten van jullie wondertje.

Hoe is het met de andere dames?

Wanneer hebben jullie eigenlijk allemaal intake van de kraamhulp ik heb dat pas de 29ste zal wel ivm de vakanties zijn of zo maar leek mij zo laat bij 32 weken.

Wel is het kraampakket al binnen haha word je ook niet vrolijker van van die inhoud

Welterusten ik ga eens proberen te slapen

Geplaatst

Hey Twinkel,

Ff in breken hoor: dat is schrikken hee, veel succes en sterkte!!! je word nu in ieder geval goed in de gaten gehouden meer kan je niet doen!!!

Groetjes, Amy

Geplaatst

Jeetje Twinkel, ik zou me kapot schrikken! Nu is het wel zo dat je 32 weken ben en het kindje best wel geboren kan worden maar toch.... Sterkte hoor!

Mari, ik heb de intake kraamhulp pas 25 september. Het kraampakket is vorige week binnengekomen. Ik zit bij Interpolis en zij hebben het pakket netjes in een plastic box op wieltjes gedaan. Er zitten naast de benodigde zaken bv. ook een slabbetje en een map over veiligheid in en om huis bij. Goed verzorgd hoor!

Hier gaat alles al wat beter. De stoelgang is goed nu ik die laxeer zakjes gebruik. Nog steeds is mijn gewicht +3kg. Gisteren bloedgeprikt op HB want ik heb ook a.s. donderdag de 16e de groei echo en hoor dan meteen de uitslag.

Wat mij opvalt is dat ik weinig eetlust heb. Wel ben ik verslaafd aan die aardbeien- of bananenmelk van Campina.

Hoofdpijn komt ook af en toe weer om de hoe kijken maar ik denk dat dit komt doordat ik meer moet drinken (water).

Hier is gisteren een muurgedeelte opnieuw behangen in de babykamer en dan maakt het zo goed als klaar. Alleen de gordijnen nog. Tja, en verder wil ik nog wat spulletjes hebben voor o.a. in de kinderwagenwieg (lakentje) en kleertjes. De komende maanden zullen die uitgaven nog wel ff doorgaan. Er zijn ook zaken die ik pas aanschaf als het er is. Internet is geweldig! :laugh:

Geplaatst

O ja, en volgende week donderdag ook buikfoto's maken! Een vriendin van mij is fotograaf en gaan we in de studio foto's maken ter herinnering aan mijn buikie!

Zodra ik wat heb zal ik het op het forum plaatsen dames!

Geplaatst

Jeetje Twinkel,

Best even schrikken, je bent nu wel op de goede plek om je in de gaten te houden, maar hier zit je niet echt op te wachten.

Sterkte met alles.

Hier iemand die een hele slechte nacht heb gehad, bijna niet geslapen en alle kanten van het bed gezien(bah)

Vanmidda toch maar even naar het water met onze dochter ne morgen een dagje drievliet met mijn ouders, manlief, dochter en 2 nichtjes.

Zal wel een zware dag worden.

Fijne dag allemaal.

gr esther

Geplaatst

Twinkle hoe is het nu met jullie? Weet je al wat meer?

Nes wat leuk dat je foto's gaat laten maken ik ben benieuwd naar je buik

Ik laat ook nog foto's maken door een vriendin maar dat doen we eind september wel een keer zij gaat ook een fotoshoot maken van onze kleine meid als ze er is

Jij hebt dus 25 sept pas de intake dan valt dat van mij nog wel mee haha

Esther wat naar dat je zo slecht geslapen hebt en dan ook nog drukke dagen voor de boeg dat is wel minder maar ja op tijd je rust nemen en iets vaker gaan zitten veel plezier in elk geval

Marlijnne hoe is het met jou?

Ik ben vanmorgen weer bij de fysio geweest en lopen en liggen was het beste voor de rug moest nu ook echt elke middag een uurtje gaan liggen als het kon want dan was er een kans dat ik beter de dag door kwam. Heb nu wel de hele rug onder de gekleurde tape zitten voor de stevigheid en dan is het afwachten hoe het verder gaat.

Oh ja ik zal even een foto van mijn buikje erbij doen [ATTACH=CONFIG]4445[/ATTACH] die is een uurtje geleden gemaakt dus dat valt nog wel mee he voor 29 weken en 1 dag haha maar maakt niks uit mijn meisje doet het goed en daar gaat het om.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

twinkel dat is even schrikken. Gelukkig word je goed in de gaten gehouden! Maar denk ook aan jezelf.

Maris: mooi buikje hoor! Ik zal straks even mijn lief vragen foto te maken. Wilde ik gister al toen was de accu leeg van de camera;-)

Dus je zit onder de tape;-) hopelijk geeft het wat verlichting. lastig hoor.

Hier minder last, alleen draaien s nachts het kraakt en doet. En 1 kant doet dan zeer. Overdag geen tot weinig klachten. Slaap zoiezo voor geen meter.

Esther herkenbaar dat slapen;-) hopelijk voel jeje fit genoeg voor al je bezigheden dit weekend. Geniet ervan en af&toe moet moeders gewoon even uitrusten he;-)

NEs: fijn dat het allemaal wat beter lijkt te gaan. Heerlijk bezig met het kamertje! Owww jaaa lang leve internet! Hier is vandaag weer een leuk tuinbroekje binnen gekomen. So cute!!

Leuk buikfoto's!

Limi wat een mooie buik heb je!

Abc blijf maar lekker fit! Heerlijk.

Hier gister intake gehad kraamzorg. Echt een commercie praatje maar goed hoort erbij.

Weer leuke boekjes gekregen om door te lezen. Begint allemaal enorm te kriebelen.

Ga nu even lekker douchen en dan languit op de bank voor de hockey finale!

Hopelijk ben ik niemand vergeten. Ik vind het wel leuk 2 maanden bij elkaar gevoegd.

Straks lekker verder babbelen als de beebs er zijn!?

xx

Geplaatst

Twinkle, jeetje wat naar! Weet je al wat meer, hoe het kan komen en hoe het er verder uit gaat zien? Moet je in het zkh blijven? Bah wat een schrik zeg, veel sterkte!

Lim en Mari, wat een verschillende buiken, maar allebei even prachtig.

Nes, fijn dat het wat beter gaat.

Marlijnne, leuk dat je de intake van kraamzorg hebt gehad. Geniet van je tv-avondje.

Ik heb niets nieuws te melden, genoten van het mooie weer op mijn vrije dag. Op naar een zonnig weekend!

Geplaatst

Mooi hoor marlijn echt wel een stuk groter als hier haha

Ik ga zo even de hond weg brengen naar het werk van mijn zus (dierenkliniek/pension) zodat we morgen op tijd weg kunnen zal vandaag wel even kaal zijn zonder hond. En ik ben benieuwd wat hij ervan vind

Vanmiddag op mijn gemak even de koffer inpakken ik krijg zo nog 2 jurkjes en een legging binnen als het goed is dus ben benieuwd

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Ok, ik zal ook es een eerste buikfotootje plaatsen. A.s. donderdag ga ik na mijn 30 weken echo echt mooie maken in een studio.[ATTACH=CONFIG]4453[/ATTACH]

Verder vandaag een mooie zwarte 2e hands Bopita box opgehaald en mijn wensenlijstje weer verder aangevuld.

Het kamertje is op gordijnen en haakjes na eigenlijk wel af. Alleen die Zwitsal dingen moeten de kamer nog uit..

[ATTACH=CONFIG]4454[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4455[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4456[/ATTACH]

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden