Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Goedemorgen damesHoe is het hier?Limi nog alles rustig?
Hier vannacht weer voorweeen, pffff. Soort menstruatiekramp.Ook erg moe en ja Mari, dan is niks doen de oplossing! Lekker wat tijdschriftjes van de buuf erbij en zo vermaak ik mij wel.O ja, zodadelijk komt onze gezinsuitbreiding!!!! Jippie!
Geplaatst

Hier alles goed, ben nog erg druk met van alles en nog wat, bijna geen tijd voor de pc. Nog een week er flink tegenaan en dan hopelijk wat rust en tijd om me een beetje voor te bereiden op de bevalling.

Ik zag prachtige foto's voorbij komen, van een prachtige roze verse baby, een mooie buik en lief kamertje, :toppie:!

Vanochtend controle bij gyn gehad, alle goed, baby ligt keurig koppie onder. Geboorteplan besproken en daar was ze gelukkig positief over. Is wel een opluchting omdat ik vreesde dat er misschien over een paar punten moeilijk gedaan zou worden. Alles gaat dus voorspoedig, maar ben nog even te druk om echt hoogzwanger te zijn.

Hopelijk ben ik er vanaf volgende week wat meer.

Geplaatst

Nes lekker rustig aan doen dan doe ik ook ik heb nog aardig wat films opgenomen de laatste tijd en ben daar maar eens mee begonnen haha

Abc wat lekker dat je je nog zo goed voelt, maar hopelijk kun je het vanaf volgende week wat rustiger aan doen want je moet toch wel je rust pakken.

Mag ik vragen of jullie allemaal een geboorteplan hebben en wat je er zoal in zet (als je het niet wil zeggen is het ook goed hoor) ik ben wel benieuwd namelijk ik heb namelijk wel een aantal dingen maar weet eigenlijk niet of ik dat erin moet zetten en aangezien ik niet weet wat me te wachten staat heb ik zoiets van laat het toch gewoon over je heen komen en zeur niet zo ik zal het er over 1,5 week een smet mijn vlos over hebben kijken wat zij zegt.

Pff ik dacht vanmorgen even de badkamer schoon te maken maar als ik dan eenmaal bezig ben doe ik direct weer te veel dus ben maar gestopt en moet mijn man vanavond maar even de vloer dweilen want ik kon echt niet meer dus daarna maar weer lekker op de bank gaan liggen.

Vandaag alweer 34 weken dus over 3 weekjes mag ze gewoon al komen komt wel heel lekker dichtbij nu

Morgen weer naar de gyn zaterdag gaan we even op visite bij een neef van mijn man zij deden alle baby spullen weg en vroegen of wij nog wat wilden hebben dus zaterdag maar eens kijken we hebben ook van hun al het badje met standaard gekregen dus ben benieuwd.

En zondag is ons peterkindje jarig 8 wordt ze alweer

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Hey meiden,

Even bijlezen;-)

Nes: Is katje lief;-) die houd je vast lekker bezig!

Maris: Lekker luieren en rustig aandoen. Ik was dinsdag in de buurt. We zijn naar xxl lutz geweest in duitsland! Verder wat minder weer en voelde me brak dus beetje hangen.

Hier vandaag ook zo beroerd, zoooo moe. Ik sta redelijk op en dan na 2 uurtjes totaal geen puf. Overal last van ook sinds gister weer behoorlijke koppijn.

Ik slaap regelmatig even. Snachts lukt toch niet.

Ukkie is mega druk en trapt er af&toe flink(pijnlijk) op los.

Maagzuur is het gevolg o.a!

Ik doe maar rustig aan,maar zou me best graag iets fitter willen voelen. Na al die weken mooi weer met luchtige jurkjes etc,kan ik dus nu ook al mijn positiespijkerbroek niet meer aan. Ben 17 kilo aangekomen en voel me soms een plofkip. 84kilo;-)

Ik wil nog heeeel veel,maar kom er soms niet aan toe. Poetsen enzo!

Vandaag met mn moeder gordijnen op maat gemaakt. En bij prenatal nog boxkleed en kleertjes gekocht.

Ik twijfel over winterjasje dit omdat ik ook zo n soort wrap heb en een dik vest. Dat ik dacht misschien wacht ik even tot hij/zij geboren is ivm de maat.

Limi: spannend zeg dat wachten...kom maar snel kleintje!

abc: heerlijk en klinkt goed allemaal. Alles goed geregeld. De laatste week(jes) in aantocht.

Geplaatst

Hoi hoi

Haha wat leuk had dat gezegd dan hadden jullie zo even koffie kunnen drinken hier, want als je naar xxl lutz bent geweest moet je hier door het dorp gekomen zijn anders kun je er niet komen volgens mij.

Maar ja hier vaak ook die flinke soms pijnlijke trappen niet altijd even fijn. Ik zei net nog dat ze wel een keer in mocht gaan dalen haha dan ligt ze iets lager maar ja als ze nog steeds overdwars ligt daalt ze helemaal niet in dus we wachten maar af morgen zal de gyn ook nog even kijken hoe ze ligt.

Ja dat dilemma had ik ook met een winterjasje ik heb ook een soort wrapper en een vestje wel een klein maatje maar ja volgens mij kan ik beter wachten tot ik weet hoe groot ze is en dan een jasje kopen tegen die tijd begint de opruiming ook alweer haha hebben we dat geluk nog.

Ik zla morgen ook weer eens op de weegschaal gaan staan kijken wat ik er nu bij heb. Het scheelt wel dat ik de eerste 12 weken 20g afgevallen ben en die kilo's heb ik er nog echt niet weer bij dus daar ben ik wel blij mee.

Maar nog even meid en dan hebben we eindelijk ons wonder in de armen

Geplaatst
Hoi hoiHaha wat leuk had dat gezegd dan hadden jullie zo even koffie kunnen drinken hier, want als je naar xxl lutz bent geweest moet je hier door het dorp gekomen zijn anders kun je er niet komen volgens mij.Maar ja hier vaak ook die flinke soms pijnlijke trappen niet altijd even fijn. Ik zei net nog dat ze wel een keer in mocht gaan dalen haha dan ligt ze iets lager maar ja als ze nog steeds overdwars ligt daalt ze helemaal niet in dus we wachten maar af morgen zal de gyn ook nog even kijken hoe ze ligt.Ja dat dilemma had ik ook met een winterjasje ik heb ook een soort wrapper en een vestje wel een klein maatje maar ja volgens mij kan ik beter wachten tot ik weet hoe groot ze is en dan een jasje kopen tegen die tijd begint de opruiming ook alweer haha hebben we dat geluk nog.Ik zla morgen ook weer eens op de weegschaal gaan staan kijken wat ik er nu bij heb. Het scheelt wel dat ik de eerste 12 weken 20g afgevallen ben en die kilo's heb ik er nog echt niet weer bij dus daar ben ik wel blij mee.Maar nog even meid en dan hebben we eindelijk ons wonder in de armen
Hier 4 kg erbij in totaal en krijg complimenten over mijn buik die ik mooi naar voren draag! Ja, zo voel ik me natuurlijk helemaal ok, dat doet een mens goed :)).
Geplaatst

Hoi hoi

Limi ik wordt nu wel benieuwd of het zover is haha

Hoe is het met de rest?

Hier vanmorgen weer controle gehad en de gyn twijfelde ook of ze wel goed lag maar zij pakte direct door en heeft een extra echo gemaakt en ja hoor onze kleine meid ligt nog gewoon heerlijk met haar hoofdje naar beneden pfff toch wel even een opluchting nu over 1,5 week nog een echo bij de vlos voor de zekerheid, maar ik ben hier helemaal blij mee

Daarna zijn mijn moeder en ik even naar de leen bakker geweest en hebben hele mooie stof uitzocht zodat mijn moeder de overgordijnen kan maken voor de babykamer en dan is het echt af.

Fijn weekend allemaal

Geplaatst

Hee dames!

BUB!!!!!!!

Gistermiddag om 15:45 braken mijn vliezen. Naar boven gegaan om wat op te vangen en toen bleek dat hij giga in het vruchtwater had gepoept. Was niet een beetje groene of bruine gloed over het vruchtwater, maar het was echt donkerbruin. Onder de douche gegaan, manlief de vk laten bellen en die was er al vrij snel. Zou naar het zkh moeten om te bevallen in plaats van de gewenste thuisbevalling.

Ongeveer een uur later zijn we richting het zkh gereden en in de auto begonnen de weeen al, die ook meteen vrij heftig waren en meteen al om de 3 minuten kwamen. Eenmaal in het zkh eerst weer verschoond omdat het vruchtwater met vloedgolven bleef komen en toen ben ik geinstalleerd op bed. Weeen waren echt al heftig, werd aangesloten op de CTG en de kleine man kreeg ook een ding op zijn hoofd om zijn hartslag in de gaten te kunnen houden.

Meteen gekeken hoe het zat met de ontsluiting, was eerst 6cm, maar in de eerstvolgende wee terwijl ze nog met haar vingers aan het voelen was, schoot het in ene naar 8 cm. Meteen werden alle toeters en bellen erbij gehaald. Niet lang daarna had ik gigantische persdrang en bleek ik al op 10 cm te zitten.

Uiteindelijk mocht ik persen en is na een knip om 20:26 onze zoon Ayden geboren met een gewicht van 3350 gram. Lengte meten ze niet meer op dus dat weet ik niet.

Placenta kwam ook vrij snel daarna. De kleine man werd al snel bij me aangelegd, wat na even stuntelen goed lukte en ondertussen ben ik gehecht. Manlief heeft ondertussen allerlei telefoontjes gepleegd. Op een gegeven moment mocht ik gaan douchen, heeft manlief samen met de verpleegkundige Ayden aangekleed. Nadat we allemaal klaar waren mochten we rond 23:30 al naar huis. Eenmaal thuis even bijgekomen met zn allen (schoonzus en beste vriendin waren van begin tot eind aanwezig bij bevalling). Uiteindelijk kraamzorg gebeld en die wilden vanacht toch nog even langskomen om op te starten. Half 4 was ze weg en zijn wij lekker naar bed gegaan.

Al met al een supersnelle bevalling, alles op eigen kracht gedaan zonder pijnstilling en de kleine man heeft niets over gehouden van het poepen in het vruchtwater.

Geplaatst

LIMI en man GEFELICITEERD!!

Ik word er helemaal emo van, gewoonweg omdat ik niet kan wachten tot ik onze uk in mn armen heb.

Mooie bijzondere naam! Geniet lekker samen van jullie kanjer. En heeeeeeeeeeeel veel geluk toegewenst!!

Ben zo blij voor je!!

Hier gaat het niet al te best, gister hele dag thuis gehangen. Vandaag hoopte ik wat beter,maar word na 5 min staan mega duizelig en duurt eeuwen voordat ik me weer beetje beter voel.

Mn lief is de boodschappen nu doen en ik hoop strx nog even naar intratuin te kunnen. Wil ff bloemen en nieuwe plantjes.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Bah wat balen marlijn hopelijk voel je je snel wat beter

Hier niet veel beter en we moeten straks ook nog op visite niks geen zin maar ja is niet anders

Geplaatst

Zooooo Limi, dit is geweldig gegaan!!

Ik hoop dat je het ook zo hebt ervaren.

Lekker snel en ja, ff spannend dat het mannetje in het vruchtwater heeft gepoept.

Nu uitrusten en genieten, iets waar ik steeds meer naar uitkijk.

Ergens ben ik het zwanger zijn niet zat ofzo maar dat maagzuur en de misselijkheid ervan.....pfffff

Vannacht weer wakker gelegen en gezeten maar het mocht allemaal niet baten m.a.g. dat ik vandaag weer brak ben.

@Mari, ook ik zou naar een verjaardag van m'n neefje gaan maar heb toch echt afgezegd.

Bij de minste inspanning brand het zuur al in m'n keel.

Week 35 is begonnen en ga toch echt een beetje aftellen.

Geplaatst

Gewoon doen hoor Nes als je je niet goed voelt zeg je lekker af.

En ja ik ben ook lekker aan het aftellen en zeker als er hier weer iemand bevallen is dan denk ik van waren we maar vast een paar weekjes verder ik ben zo benieuwd.

Wij zijn gisteren wel gegaan en het was heel gezellig is het altijd wel daar het is alleen even tegenaan zien maar dat heb ik met alles nu en als ik er eenmaal ben gaat het wel weer

Misselijk ben ik toch de hele dag door en dat ben ik de hele zwangerschap al en daar heb ik al zoveel door af moeten zeggen dat ik wanneer het even toe laat en ik niet overgeef ik gewoon dat soort dingen doe.

Vandaag is ons petekindje jarig dus daar gaan we zo ook maar even heen daar kunnen we ook niet echt onderuit mijn schoonfamilie is nu eenmaal niet de begripvolste familie als het op ons aankomt en dan druk ik het nog zacht uit.

Wij zijn ook blij dat we er een eindje vandaan wonen en ze niet te vaak zien

Hoe is het met de rest?

Ik heb vannacht eigenlijk best redelijk geslapen ben er maar 3x uit geweest en dat is echt weinig op het moment voor mij haha en ik sliep ook vrij snel weer in elke keer dus ik zal het wel echt nodig gehad hebben haha.

Met de rug is het nog steeds niks ik merk wel dat wanneer ik van een hoge stoel opsta het beter gaat als wanneer ik vanuit de bank moet komen want dan zak ik soms gewoon door de benen van de pijn maar goed dat weet ik nu dus we hebben maar een stevige tuinstoel in de woonkamer gezet en dat is iets fijner.

Maar goed fijne middag allemaal

Wij gaan er vandoor.

Geplaatst

Lim, gefeliciteerd met jullie zoon! Het klinkt als een mooie bevalling. Hoe is het zo de eerste dagen? Veel geluk en geniet ervan!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hier gaat het redelijk, heb net een huildag achter de rug, zullen de hormonen wel zijn.

Imke drinkt alleen niet erg best.

We moeten haar om de drie uur echt voeden en dat duurt 3 kwartier.

Best wel bezig dus, vooral 's nachts.

We deon het met liefde maar het breekt me een beetje op, Onze andere dochter moet ook gewoon naar school enzo, dus best druk.

Ook mag ik nog niet zoveel door de keizersnee en ik merk dat ik best vaak over de grensen heen ga.

Vergeet soms aan mezelf te denken.

Maar verder.....nog steeds verlieft.

mieden, succes met de laatste loodjes.

Dikke kus Esther

Geplaatst

Esther jeetje dat is ook wat hopelijk drinkt ze snel beter want dat lijkt me inderdaad wel erg veel aangezien je ook nog je andere meisje hebt 1 lijkt me al druk haha

Maar een huildag zal iedereen wel hebben en hoort er denk ik echt wel bij.

Probeer wel aan jezelf te denken een keizersnee is niet niks dat is wel een grote buikoperatie dus dat heeft de tijd nodig om te herstellen en het lijkt mij dat wanneer je te snel te veel gaat doen dat je er alleen maar langer last van houdt. Is er niemand in je omgeving die even bij kan springen zo af en toe?

Maar goed in elk geval een dikke knuffel

Limi hoe is het bij jou?

Twinkle hoe gata het met jullie ventje?

Marlijnne nog lekker aan het genieten van de vakantie of is die alweer voorbij? Volgens mij begint jou verlof deze week of niet?

Abc is het een beetje rustiger geworden of ben je nog zo druk?

Nes hoe gaat het met het katje?

Je zult er wle even druk mee zijn

Hier best redelijk weer geslapen toen ik eenmaal in slaap was haha want dat duurde wel even doordat ik hele erge zuurbranden had, maar goed verder is alles hetzelfde en doe ik lekker rustig aan. Ik heb deze week lekker helemaal niks in de agenda staan niet eerder als zaterdag middag dus ik neem het er lekker van en doe lekker alles op een laag pitje.

Ik ben nu in etappes aan het strijken aangezien ik niet zolang kan staan achter elkaar, maar op mijn eigen tempo komen we er wel.

Als het goed is komt morgen mijn moeder een dagje helpen dus daar ben ik ook wel even blij mee.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Esther, hopelijk drinkt ze snel iets beter! Tjaa verliefd;-) dat kan ook niet anders.

Je moet echt nog je ritme vinden met nog een kleine erbij! Dat is best even zwaar!

Het komt vast goed! Lekker genieten en ook aan jezelf denken! Rustig aan!!!

Hier gaat het matig, vraag me af of het beter wordt.....al paar dagen geen energy meer. Ben echt helemaal op! Probeer wel wat te doen,maar kom bekaf thuis.

Vandaag niks gedaan en moe moe moe!

Ik neem het voor lief hoor,maar zou het wel prettig vinden iets fitter te zijn!

Verder misschien herkenbaar? heb ik soms ineens een soort steek/schavend gevoel onderin. Het is er en dan ook zo weer weg,maar wel scherpe pijn.

Vakantie voorbij, verlof officieel donderdag!! YESSS!!

Hopelijk alles goed met de rest! Het komt allemaal heel dichtbij!

Maris:Fijn dat je wat beter hebt geslapen, vreselijk he dat zuurbranden!! Pff rennies werken goed hoor!!

Leuk dat je moeder een dagje komt. Hier de mijne ook vorige week de gordijnen hangen!!

Fijne avond!

Geplaatst

Marlijnne ja dat gevoel herken ik ook net of er iets langs schaaft onderin zal er wel bij horen.

Wat balen dat je geen energie hebt om wat te doen hier is het ook ver te zoeken hoor zo heel af en toe denk ik van ja nu kan ik wat doen en als ik wat doe doe ik al snel te veel waardoor de energie echt weer naar het nulpunt daalt.

Maar goed we moeten er maar gewoon aan toe geven het is niet anders misschien krijgen we binnenkort wel zo'n boost dat we alles kunnen haha dromen mag altijd he.

Hier een beetje emo vandaag kan me gewoon niet indenken dat dat ledikantje over ongeveer een maand gevuld is echt zo bijzonder en mooi maar goed onze droom komt toch echt uit haha

Fijne avond allemaal voor zolang hij nog duurt haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden