Ga naar inhoud

Uitgerekend in September / Oktober 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Abc, hoe is het met jou? Jij hebt ook al bijna die 37 weken bereikt!

Mari, heel veel succes bij de vk! Hopelijk kan je vanmiddag nog lekker ff bijslapen :)

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je limi

Op zich was alles wel weer goed alleen was ze er niet zeker van of de kleine meid nog steeds goed ligt ze dacht dat ze overdwars gedraaid was wat natuurlijk de drukte van gisteren in de buik wel zou verklaren, maar goed over 2 weken heb ik een liggingsecho en nu ga ik maar eens heel hard hopen dat ze weer terug draait want hier wordt ik nog niet zo vrolijk van maar ja als het niet anders is is het niet anders.

Ja ik ga nu nog even wat doen en dan vanmiddag lekker op de bank even bij slapen want ben echt zo moe.

Ik moest ook echt heel rustig aan doen van de vlos want ik zie er schijnbaar ook echt moe uit en ze kon zich indenken dat ik het wel even gehad had met alle kwalen, maar ja er zit niks anders op dan gewoon af te wachten wanneer ons meisje zich meld en ik heb liever dat ze echt nog wel even 3 weekjes blijft zitten haha

Geplaatst

Wow Esther wat een prachtig mooi meisje en wat ziet ze er tevreden uit heerlijk

Als ik dat zo zie kan ik de klok wel een paar weken vooruitkijken haha

Geplaatst

Wat een heerlijk poppetje om te zien Esther! Kan me goed voorstellen dat jullie apetrots zijn :D

Mari, maar lekker rustig aan doen dan! En idd, hopelijk draait ze nog gewoon.. Gelukkig heeft ze daar nog even de tijd voor :)

Geplaatst

Esther, van harte gefeliciteerd en heel veel geluk toegewenst met elkaar!!! Mooi meisje hoor!

Andere meiden nog eventjes succes met de laatste dagen/weken!

Geplaatst

Dag dames,

@Mari, als ik soms lees waar jij allemaal nog mee bezig bent, heb ik respect hoor! Ik moet er niet aan denken om nog zo druk te zijn. Voor mij is (geestelijke) rust al een paar weken erg belangrijk dus leef momenteel best een saai leven. De vlos heeft je al advies gegeven dus ga ik het niet meer doen hoor J

Enneh over dat draaien, mijn gyn zegt dat dit nu nog even helemaal niet belangrijk is. Met 36 weken hebben ze liever dat het in de goede positie blijft liggen.

@Twinkle, een pak van jullie hart zeker dat de kleine het goed doet? Steeds weer naar dat ziekenhuis, maar voor het goede doel…

@Esther, wat een mooi meisje! Het verbaast mij elke keer weer hoe mooi zo’n kindje er uit kan zien met een dagje. Bij de geboorte zijn het naar mijn beeld echt van die glibberige monstertjes maar opgedroogd zijn ze zo groot en sterk ineens! Wat een gezellig vestje heeft ze aan en wat lijkt ze al lekker stevig!

@Iedereen die even op dit forum komt kijken, bedankt voor de motiverende woorden!

Vannacht heb ik geloof ik 1 van mijn slechtste nachten gehad qua slaap. Ik ben er werkelijk nog geen enkele keer zo vaak uitgeweest om te plassen. Om de 2 uur zo’n beetje. En dan vroeg wakker en helemaal brak. Rond een uur of 11 weer even een uurtje terug in mijn bed gegaan maar lag gewoon niet lekker. Licht misselijk (blijkt dat ik gewoon wat in mijn maag moet hebben, dan zakt het wel) en voortdurende lichte krampen onderin mijn buik. Dit in combinatie met het gewauwel van de kleine man heeft mij geen extra rust gegeven. Maar ach, ik heb de tijd aan mezelf dus wie weet, komt er nog een momentje vandaag. Ik houd een klein beetje vocht vast merk ik maar na vannacht ben ik gewoon nog steeds maar 4 kg aangekomen.

Mijn vriend is heel de dag weg en vanavond pas weer terug en ik denk dat ik dan al onder de wol lig.

Soms vind ik de dagen echt heel saai maar andere kant heb ik ook geen zin om mij druk te maken. Dan voel ik me gewoonweg te moe. Morgen weer een dagje met activiteiten (bij nieuwe buurvrouw op de koffie, naar de psych en ’s avonds weer yoga) gelukkig. Voor woensdag heb ik bedacht om een cheescake te gaan maken (ik kokkerel best graag) en donderdag komt de kleine kat eindelijk!

Ik ervaar dat ik langzaam geestelijk meer rust krijg. Zo heb ik ook afgesproken met een collegaatje (waar ik overigens niet mee werk op de groep) die ik vnl. op Facebook spreek. Zij is een lotgenoot qua psychische toestand en dus herkennen we veel bij elkaar. Tegen de bevalling zie ik eigenlijk ook (nog) niet op. Verder kan ik nu veel makkelijker afstand doen van gedoe en gezeik t.a.v. mijn werk. Wel maak ik mij stiekem zorgen over of ik de motivatie na verlof kan gaan vinden om mijn werk weer op te pakken wat ook sterk samenhangt waar ze me weer neerzetten(welke groep) binnen de inrichting.

Mijn buurvrouw heeft voor mij morgen een stapel tijdschriften die ik kan overnemen en heb ik weer motivatie gehad om mijn cursus Frans voor gevorderden weer wat aandacht te geven.

Voor vanmiddag moet ik helaas de deur nog uit voor een boodschap…………..bleeeehhhh.

Geplaatst

Dank je ja ik heb het aardig druk op het moment ondanks dat ik verlof heb maar ja wat wil je als er 2 vriendinnen trouwen binnen 5 weken waar ook voor voor beide nog eens een vrijgezellenfeest georganiseerd moet worden en alleen deze week hebben we al 3 verjaardagen we hebben zelfs op 22 sept 5 feesten op 1 dag maar dat gaan we niet doen hoor haha als ik mij goed voel ga ik naar 1 en de rest laten we voor wat het is.

En ik wil graag alles af hebben voor de bevalling

Ik ben ook niet echt de persoon om stil te zitten (al doe ik dat echt wel ik lig nu al 1,5 uur op de bank en denk ook niet dat ik er nog veel af kom vandaag haha)

Ik heb me ook nu echt voor genomen vaker nee te zeggen en meer rust te nemen want het gata gewoon niet meer

Ik zie trouwens ook niet op tegen de bevalling iedereen is zo geboren dus zal ons meisje er hoe dan ook ook wel uit komen en ja pijn doet het dat weet iedereen maar je hebt na de bevalling wel het mooiste in de armen wat je kan hebben en daar doen we het voor.

Wel fijn dat jij je werk zo goed los kan laten zo hoort het ook heel goed dat werk komt wel weer maak je daar nu niet druk om

Geplaatst
Dag dames,

@Mari, als ik soms lees waar jij allemaal nog mee bezig bent, heb ik respect hoor! Ik moet er niet aan denken om nog zo druk te zijn. Voor mij is (geestelijke) rust al een paar weken erg belangrijk dus leef momenteel best een saai leven. De vlos heeft je al advies gegeven dus ga ik het niet meer doen hoor J

Enneh over dat draaien, mijn gyn zegt dat dit nu nog even helemaal niet belangrijk is. Met 36 weken hebben ze liever dat het in de goede positie blijft liggen.

@Twinkle, een pak van jullie hart zeker dat de kleine het goed doet? Steeds weer naar dat ziekenhuis, maar voor het goede doel…

@Esther, wat een mooi meisje! Het verbaast mij elke keer weer hoe mooi zo’n kindje er uit kan zien met een dagje. Bij de geboorte zijn het naar mijn beeld echt van die glibberige monstertjes maar opgedroogd zijn ze zo groot en sterk ineens! Wat een gezellig vestje heeft ze aan en wat lijkt ze al lekker stevig!

@Iedereen die even op dit forum komt kijken, bedankt voor de motiverende woorden!

Vannacht heb ik geloof ik 1 van mijn slechtste nachten gehad qua slaap. Ik ben er werkelijk nog geen enkele keer zo vaak uitgeweest om te plassen. Om de 2 uur zo’n beetje. En dan vroeg wakker en helemaal brak. Rond een uur of 11 weer even een uurtje terug in mijn bed gegaan maar lag gewoon niet lekker. Licht misselijk (blijkt dat ik gewoon wat in mijn maag moet hebben, dan zakt het wel) en voortdurende lichte krampen onderin mijn buik. Dit in combinatie met het gewauwel van de kleine man heeft mij geen extra rust gegeven. Maar ach, ik heb de tijd aan mezelf dus wie weet, komt er nog een momentje vandaag. Ik houd een klein beetje vocht vast merk ik maar na vannacht ben ik gewoon nog steeds maar 4 kg aangekomen.

Mijn vriend is heel de dag weg en vanavond pas weer terug en ik denk dat ik dan al onder de wol lig.

Soms vind ik de dagen echt heel saai maar andere kant heb ik ook geen zin om mij druk te maken. Dan voel ik me gewoonweg te moe. Morgen weer een dagje met activiteiten (bij nieuwe buurvrouw op de koffie, naar de psych en ’s avonds weer yoga) gelukkig. Voor woensdag heb ik bedacht om een cheescake te gaan maken (ik kokkerel best graag) en donderdag komt de kleine kat eindelijk!

Ik ervaar dat ik langzaam geestelijk meer rust krijg. Zo heb ik ook afgesproken met een collegaatje (waar ik overigens niet mee werk op de groep) die ik vnl. op Facebook spreek. Zij is een lotgenoot qua psychische toestand en dus herkennen we veel bij elkaar. Tegen de bevalling zie ik eigenlijk ook (nog) niet op. Verder kan ik nu veel makkelijker afstand doen van gedoe en gezeik t.a.v. mijn werk. Wel maak ik mij stiekem zorgen over of ik de motivatie na verlof kan gaan vinden om mijn werk weer op te pakken wat ook sterk samenhangt waar ze me weer neerzetten(welke groep) binnen de inrichting.

Mijn buurvrouw heeft voor mij morgen een stapel tijdschriften die ik kan overnemen en heb ik weer motivatie gehad om mijn cursus Frans voor gevorderden weer wat aandacht te geven.

Voor vanmiddag moet ik helaas de deur nog uit voor een boodschap…………..bleeeehhhh.

Heb ik de moed en energie verzameld om boodschappen te gaan doen, en dan ga ik languit over de straat..........Gelukkig heb ik mij redelijk op kunnen vangen op mijn handen en knieen maar wel een beurs gevoel nu onder mijn linkerrib, gelijk weer een harde buik...........En heeeeeel boos dat ik in mijn gala outfit toch nog even de deur uit ben gegaan terwijl ik er als een berg tegenop zag. Grrrrrrr.

Sorry hoor even van mij afschrijven, de schrik zit er goed in.

Geplaatst
jeetje wat schrikken gelukkig kon je je goed opvangen en als je het niet vertrouwd gewoon even bellen met de vlos.

Thanx Mari, ik kan mij herinneren dat jij in het begin ook gevallen ben. Van de trap toch? Ik weet dat het vruchtwater een airbag is en er niet zoveel met de kleine kan gebeuren. Het is meer dat ik nu een beurs gevoel heb linksonder mijn rib en daar links van binnen zit ook de placenta. Maar.....ik voel me goed, geen vloeien of hevige krampen. Wel had ik natuurlijk meteen erna een keiharde buik.

Ik reageer op dit soort dingen altijd met onwijze boosheid (sla schrik en verdriet over). Het is meer het irri gevoel dat ik weer iets ben gaan doen terwijl ik me niet fit voelde en mijzelf dan toch enigszins dwing om in actie te komen. Dat is een overblijfsel van mijn opvoeding (vallen, opstaan en altijd maar weer doorgaan, vechten, verstand op 0 etc.) En dan moet ik ook nog op mn verkeerde schoenen (want dat staat leuker) gaan.....

Goed, ik heb maar wat te eten besteld en kom de bank niet meer af vanavond totdat mijn vriend thuis komt.

Geplaatst

Heel herkenbaar zo ben ik ook altijd maar verstand op 0 maar niet altijd goed zoals je gemerkt hebt.

Ja ik ben toen inderdaad ook gevallen met een week of 15 geloof ik en zolang je inderdaad niet op de buik valt, geen krampen, vocht of bloedverlies hebt was er niks aan de hand je kindje zit gelukkig erg goed verpakt in de baarmoeder, maar schrikken doe je toch.

Lekker rustig aan doen en de volgende keer andere schoenen aantrekken dat heb ik mijzelf wel afgeleerd zeker nu ik het zo in de rug heb om platte schoenen aan te trekken het liefst loop ik op slippers maar ja het weer wordt kouder dus zal wel niet zolang meer kunnen jammer genoeg.

Ik heb net even een paar foto's gemaakt van het kamertje en de buik (die is een beetje vaag maar de buik is wel duidelijk te zien) we moeten alleen het bedje nog opmaken maar daar wou ik nog even mee wachten aangezien het dan alleen maar stof vangt heb ik het idee van en heb niet zo'n zin om alles dubbel te wassen.

[ATTACH=CONFIG]4559[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4560[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4561[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4562[/ATTACH]

Er moeten alleen nog overgordijntjes gemaakt worden en daar waar de kinderwagen staat komt misschien nog een schommelstoel maar dat weet ik nog niet zeker

Geplaatst

Nes: dat is schrikken, mijn grote angst onderuit gaan!

Pfff even lekker janken hoor, de schrik moet eruit. Misschien morgen wat stijf!

Blijf lekker op de bank.

Ik herken wel wat je schrijft, ben ook thuis en soms gaan de dagen snel en soms voel ik me zo ellendig. Hoewel het beter is voor me. De innerlijke rust.

Hier lekker coconnen:-)

Maris was een leuke foto's! Super! Van je buik en het kamertje!! Waar heb jij die muursticker besteld? Wij ook nog opzoek,grote prijsverschillen.

Hopelijk gaat jullie meisje nog goed liggen,ze heeft nog even!

Esther wat een mooi meisje, om heel trotst op te zijn! Geniet!

Geplaatst

Jeetje wat een rust hier

Limi ben je stiekem toch aan het bevallen haha ik hoop het voor je

Marlijnne lekker aan het genieten van je vakantie?

Deze week was je toch hier in de buurt of niet?

Abc hoe is het met jou?

Nes hoe gaat het heb je nog last gehad van de val?

Morgen komt eindelijk het poesje leuk hoor

Esther hoe gata het bij jullie?

Lekker aan het genieten

Hier gaat het redelijk, maar doe ook echt heel rustig aan dus ja ik volg soms nog adviezen op haha nee grapje ik merk dat ik ook nergens zin in heb op het moment zodra ik wat doe wordt ik misselijk en geef ik sneller over en als ik wat langer sta wordt de rug pijn steeds erger dus dan doen we dat maar niet.

's middags ga ik lekker een uurtje of soms 2 slapen en dat werkt wel moet ik zeggen aangezien ik 'snachts slecht slaap zo kan ik in elk geval iets bij tanken

Haha misschien moet ik de rollen omdraaien en 's nachts wat doen en overdag lekker slapen haha

Verder hebben we gisteren de proefdruk van ons kaartje binnen gekregen en hij is echt heel erg mooi geworden en toch wel gek om hem zo te zien met de namen en alles erop het wordt steeds echter allemaal, maar tenslotte is het ook nog maar 6 weekjes zo ongeveer, maar als ik bedenk dat het er ook 3 of 4 kunnen zijn komt het wel heel dichtbij haha krijg er kriebels van, maar dan wel leuke kriebels

Maar goed een fijne dag allemaal

Geplaatst

Mari, gewoon lekker rustig aan doen idd :) Anders heb je alleen maar jezelf ermee!

En nee, helaas nog steeds niet aan het bevallen haha. De vk zei dat ik vandaag moest gaan bevallen zodat zij de bevalling kon doen, ben zeer benieuwd! Maar voor alsnog is er niet meer aan de hand als de afgelopen week.

Bijzonder he, om zo dat proefafdrukje te zien!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Zit met smart te wachten op de volgende bevalling, wie o wie!

Hier gaat alles lekker, Imke is een hele tevreden baby, misschien iets te tevreden.

Ze drinkt erg moeizaam, maar dit herken ik dan ook wel weer van onze andere dochter.

Voel me goed en super trots en verliefd.

Wat kan je toch verliefd worden op zo een wurmpje!

Succes allemaal met de laatste loodjes.

Lieve groet Esther

Geplaatst

Esther, jij zit dus heerlijk op een grote roze wolk! Heerlijk, kan niet wachten :D

Hoop toch dat ik de volgende ben, anders zou het betekenen dat 1 van de andere meiden veels te vroeg bevalt.. Wachten jullie maar netjes tot in elk geval 37 weken meiden ;)

Geplaatst

Jammer Limi haha hopelijk begint het vandaag dan nog dan heb je die vlos

Esther wat fijn dat het zo goed gaat en ja ik kan me indenken dat je helemaal verliefd bent dat ben ik nu al en ik heb haar nog niet eens in de armen haha

Ik ben ook wel heel erg benieuwd wie er nu volgt ik hoop ik nog niet in elk geval haha

Oh ja Twinkle hoe het bij jullie?

Hoe doet je kanjer het?

Geplaatst

Vandaag maar lekker het hele huis poetsen, wie weet wat mn lichaam dan doet.. Sowieso maar ff samen met manlief naar de winkel en ananas halen. Van gekkigheid ga ik van alles proberen :P

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden